Postitused: 1,534
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
22
(17-02-2023, 19:24 PM)13piisab Kirjutas: Järeldasime juba mitu lehekülge tagasi samasuguse honkomehe jutu peale, et elektriauto ilmselt päris seniilsetele ei sobi. Honkomees seda vist ei mäleta ja keerutab taas samu juba kulunuid plaate. Tüütu.
Kõik õige, kuid sama kulunud plaate on siin ka teised keerutanud, mõni lausa vale kiirusega ( ehk suurte tähtedega ja kilomeetri pikkusele tekstile linki pannes).
Mingil arusaamatul põhjusel ei ole akutrellid sellist poleemikat tekitanud, või on mu mälu liiga lühike, nii, kui tood sisse akusae või akutrimmeri saadetakse kohe surnuaeda, rääkimata siis elektriautost. Pole küll isiklikku kogemust, aga võrreldes praegust kasutust, kus peres on kolm autot, siis saaks hakkama lausa ühe kobedama laadijaga, saadaval on nii 11 kW kui ka 22 kW isendeid. Ärge hakake rääkima, et igale poole ei sobi, on ka lahjemaid ja võib terve öö tiksuda. 11 kW isend laeks enamasti tunni kahega järgmise päeva vajaduse.
Kusagil eespool juba tõestati, et isegi euroopa reis on võimalik. Kui vaja ööga 1500 läbi ajada, siis on lennuk lihtsam ja ehk ka odavam
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 395
Teemad: 4
Liitus: Aug 2021
Maine:
8
Sellise jutuga rääkijatel pole aja peale sõitmist kunagi olnud lihtsalt. Neil, kellel on, võiks siiski jääda miski versioon. Akukal on aku vahetatav, ei tea ühtegi inimest, kes kasutab, siis paneb laadima ja siis jätkab järgmine päev oma tööd. Mõne jaoks on seesama auto täpselt sama vajalik nagu Makita aparaat, ei saa lubada laadimise järel ootamist. Ma saan aru, et vähemus aga olemas. Sellised makitakasutajad on ka vähemus, kui aus olla.
Vahetatavad akud oleks täiesti teema, sõidad Statoili pesulaadsesse putkasse sisse ja 2 minuti pärast sõidad laetud akuga välja. See lahendaks nii palju probleeme tegelt ära, pole vaja erinevaid laadijaid, iga tootja oma jonni jne asju. Samamoodi saaks taaskäitluse palju sujuvamaks ja kui tuleb uus akutehnoloogia saab selle suht korraga sisse juuruta. Akud on kõikidel enamuses põhja all ju ja kui pole, siis peaks sinna liikuma.
Postitused: 4,893
Teemad: 209
Liitus: Mar 2005
Maine:
133
Möh!
Mina ei ostaks, raha ei ole ja kui oleks, siis ei raatsiks seda ära raisata. Näljaküla Konsumi juures laadimist ka ei ole ja kuhu mul vanas eas enam ikka nii väga minna vaja on...
Aga ülemus ostis, Saksamaalt (varastatud?) Audi maastur, maksis nii 70 - 80 kilorubla. Ütles, et kui sõidab tööle ja koju tagasi oma elektrisinise VW või oli see VW diiseljne, siis läheb kuus 500 rbl, kui elektrikaga, siis 100 rbl, ilmselt excel - tabelarvutuse võimas riist (tegelikult läheb veel + 50 rbl, aga ta seda ei tea, üldiselt meil on elekter peaaegu muidu ja peaaegu pikaks ajaks, kui EE lepingut murdma ei hakka).
Paigaldasin talle siis õue posti otsa (lõpuks tuli välja, et oli sattunud vale posti peale) laadijat, siin enne oli juttu akutrellidest jms, no meil on akutrelli akulaadijad ka suuremad, kui see hüper - super (maksumusega ca 1000.- rbl) laadija, kõik oma eesti keelsed ropp- ja vandesõnad kasutasin ära, lätlased ja ukrainlased käisid ka abiks omas keeles ergutamas, et kaabliotsi sinna karbikesse sisse väänata.
Aga muidu asi ilus, äpid-värgid, kuni 22 kW võimsust. Täna ülemus ei tulnud Tallinnast meite juurde, no arusaadav, ka meie ihkame pidu ja praazdnikut, läks hoopis firma filiaali, no kuhugi ksf! Raudpatsi poole. Enne kl 1700 oli tagasi meite manu, sekretär jooksis dekoltee ja sukkpükste väel õue, et oma diiseluniversaal.... sealt vale posti alt ära ajada, kus meie hüpersuper äppide jms värgiga laadimisjaam ripendab. Peale kl 1800 hakkasin kodupoole tuigerdama, vaatan, valge Audi laeb ilusasti, sinised ja rohelised tuled jooksevad ja vilguvad, nii et kui palju vahid, siis tuleb langetõve hoog peale, kontor pime, juhataja kadunud, vb läks rongipeale, vb Näljaküla Konsumisse, mine võta kinni...
No mina ei ostaks, pole mul hetkel isegi mitteelektrijalgratast, aga elada kannatab, kõik käe-jala juures, kodu on ka lähedal, Konsumist mitte eriti kaugel.
Postitused: 2,777
Teemad: 34
Liitus: Jan 2012
Maine:
25
Aga miks te arvate, et selle 12 a pärast ei või meil olla laadimine kuni 10 minuti küsimus või akud vahetatavad.
Juhtmevaba laadimisega teelõigud vms. mis täna on kosmos.
Jah tänases olus, tänaste autode, nende hindade, akude mahtuvuse, laadimiskiiruse, ja laadimisvõrgustiku hõredusega ongi keeruline.
Aga kui te arvate et hispaanlane prantslane sakslane võtavad asja rahulikult siis kui asi välja pole tulnud 12 aasta pärast/jooksul ja lepivad sellega siis eksite. Ärge põdege ei jää liiklus seisma. Samas meie väike piiksatus siin ei muuda midagi.
Postitused: 653
Teemad: 16
Liitus: Aug 2011
Maine:
17
Võtab kaua see laadimine võtab, ööd on meil pikad ja vahemaad lühikesed. Näljakülas on üks ainuke elmo külmkapp ja Saaremaal on kaks ja pool kiiret laadijat ja me saame vennalikult hakkama. Teeme suitsu ja ma sulle pajatan: olid Saaremaa leafi taksojuhi sõnad...
Aga kas vedelaga sõitval autol on võimalik tänasel päeval näiteks poeskäigu ajal saepuruplaati, magusat rootsi heeringat või naisele patareidega roosat nuia ostes läbisõitu suurendada? Ratastel akupakiga veel saab...kaua ei tea... Aga tund õiges poes võrdub 50-70 km sõitu, oleneb talla gravitatsioonist.
Endiselt ei propageeri vaid räägin faktidest.
vabal ajal painutan kaablit...
Postitused: 1,581
Teemad: 124
Liitus: May 2007
Maine:
14
Ksf. EMSA. Terevisioonis seletas kõik lahti. Akupaki hind peab 10 aastaga kukkuma 2000 eururole. Lisaks lähevad hinda sisepõlemismootoritega autod sest neid on lihtne remontida. Ja siis kaubikud......
Postitused: 430
Teemad: 4
Liitus: Oct 2012
Maine:
12
Muidu see kümne minutiga aku täislaadimine on juba 2023 võimalik. Autol akupakk pooleks jagada ja panna laadima kahes ülikiirlaadijas korraga. 700 KW kokku siis.
Hiinlased on sellise lahenduse ka praktikas valmis teinud, laadimispistikud asuvad mõlemal elektrikaubiku küljel. Totakas näeb välja, aga võimalik on.
Loogilisem on tulevikus uus standard luua, 700 või ka 1000 KW, aga ikka ühe laadimispistikuga.
Postitused: 1,439
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
18-02-2023, 18:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2023, 18:45 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
(17-02-2023, 20:32 PM)MeelisV Kirjutas: Kunagi olid meil juhtmega telefon mis pm. iga kell oli valmis helistama. Maksis ei midagi pm.
Siis tuli mobla - otsi levi, maksa lolliks. Telefon ise ülikallis, liitumine, kuu maks ja minuti hind üüratud.
Arenes ja levis.... Lõpuks oli kõigil. Laadisid täis ja nautisid kõnesid 4...5...7 vms. päeva enne kui järgmine laadimine vaja teha. Mõnel oli mitu akut ja läks reisile või metsa või maale ja sai mitu nädalat hakkama.
Siis tuli "nutikas". Siin hakkas jagunemine noored viskasid näpud püsti vanad arvasid, et pole seda mänguasja vaja saab nupukaga hakkama.
Ja noh aku peab ju ainult pool päeva või ühe päeva vastu. Kogu aeg vaja laadida.
Eks selle autondusega ole sama asi.
Siin on nüüd see erinevus, et juhtmega tefoni
ei keelanud eurobürokraadid ära. See oli loomulik evolutsioon, ilma keeldude-käskudeta. Kui asi on hea, küll ta siis toimib.
Ülalpool olevaid postitusi vaadates ei näe mina küll mingit vastuseisu elektriautole kui sellisele. Nad on ju kogu aeg olemas olnud. Küll aga näen ma äraseletamatud head meelt selle üle, et põletajad nüüd peavad ka kaabli otsa minema. Tänaste elektrivurride hindade juures enamus tegelasi jäävad paraku jalameesteks.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Postitused: 5,723
Teemad: 728
Liitus: Apr 2002
Maine:
30
Tasub siiski meeles pidada seda, et tehnoloogia areng toob tavaliselt kaasa ka hinnalanguse. Elektriautod ei jää siin erandiks. Meenutagem, mis juhtus nendesamade mobladega.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,439
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
18-02-2023, 18:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2023, 18:49 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
(18-02-2023, 18:45 PM)Aspelund Kirjutas: Tasub siiski meeles pidada seda, et tehnoloogia areng toob tavaliselt kaasa ka hinnalanguse. Elektriautod ei jää siin erandiks. Meenutagem, mis juhtus nendesamade mobladega.
Kas seal ei olnud mitte see fenomen, et mobla pandi vähem tarbima, mitte akud ei läinud paremaks. Täna ilmselt elektrivurri ökomaks ei tuuni, asi on kinni ikkagi akus. Ja selle hinnas.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss