"Fordson"
#1

millise "Fordson"-i mudeliga võib olla tegu??? Toon siia "spikri" mille abil üritasin ise tuvastada, aga vahepeal tekis tunne, et ongi kahest eri mudelist kokku ehitatud.
Palun abi!!!
siin siis spikker copy/pastega vanemast teemast
[quote='gruppen' pid='217371' dateline='1232611061']
F mudeli (ehk siis vanem) ülekanne oli niivõrd kiirem, et väidetavalt sellega teise käiguga normaalselt künda ei olnud saanud. Uuemal (N mudelil) on käiguosa juba aeglasemaks tehtud. N ja F on kõige lihtsamini eristatavad niimoodi: Esirattad valatud malm - N, esirattad kokkuneeditud terasest ja kodaratega - F. Radiaatorikülgedel kiri Fordson- mudel N, siledad plaadid - mudel F. Lühikesed tagumised poritiivad - N, Pikad, peaaegu maani (samuti on tööriistakastid poritiibade allosas) poritiivad - F. Plokikaanel kõrgendus (veepump puudub) - mudel F, plokikaan prakitiliselt sile - mudel N. See vast kõige lihtsam (inimestele kes ei ole Fordsoniga põhjalikult tutvunud), juhul kui traktorit ei ole kõvasti remonditud erinevate traktorite juppidega. Ja muidugi, seerianumber (vähemalt mootori oma) on kollektori esimese otsa all, päris suurte numbritega, originaal või korralikult tehtud kollektoritihendite puhul on number enamjaolt loetav - selle järgi saab ka selgeks mis aastal ja kus (vähemalt mootor) tehtud on.
[img][Pilt: orig_27457151_7YvA.jpg][/img]
[img][Pilt: 4._nov.__31___1280x748_.jpg][/img]
[img][Pilt: 4._nov.__33___1280x779_.jpg][/img]

Radiaatorikülgedel kiri Fordson- mudel N, siledad plaadid - mudel F selle punkti järgi pakuks mudel -F

Lühikesed tagumised poritiivad - N, Pikad, peaaegu maani (samuti on tööriistakastid poritiibade allosas) poritiivad - F.
Selle järgi tundub et N


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   




Vasta
#2

Spikker on osaliselt vale. Tegu on N mudeliga, millel küljes F-i õhupuhasti ja radiaator(i külgpaneelid - kirjasid vist pole?). Mis kiri paagil ja mis mootori nr? Ees, kollektori peal..

Terve radikas on ikka vana sort.

Kas karburaatorist ning "ahjust" saaks paremat pilti. Huvitab kui paks plaat vahel on ahjul ja kollektoril ning kas torud nii ees kui tagaküljel on ilusti küljes. Ringi käib? Millal käima?
Vasta
#3

Kas siduripedaal on ees- või tagapool sillakäist? Kas sidurikojal on madalpingekontakt ( st. kas on olnud bobiinasüüde) ? Kas magneeto on isearetatud või tehaseajamiga? Käigukang rõngakujulise " nupuga" ? Rihmaseib?

Tervitab Veteran.
Vasta
#4

(05-11-2012, 16:14 PM)Veteran Kirjutas:  Kas siduripedaal on ees- või tagapool sillakäist? Kas sidurikojal on madalpingekontakt ( st. kas on olnud bobiinasüüde) ? Kas magneeto on isearetatud või tehaseajamiga? Käigukang rõngakujulise " nupuga" ? Rihmaseib?

Pildilt näha, et tagasilla korpusel lisaajami luuk. S.t. kindlalt N. Uuema tüübi (al. 37-38 roolikarp, siduripedaal jne) oma. Karteripõhjad N<-> F just erit hästi ei hakka omavahel paari erinevuse tõttu. Mootoriblokil näha ka polditud magneetoajam - s.t. originaal F-i mootorile ei saa seda külge panna - pole kohta. Täpselt seda ei mõista, kuidas on saadud pidama blokikaane ning radika vaheline osa.. seal peaks ka kõrguste erinevus olema aga näha on, et lamerihma varianti on seal kasutatud tuunimiseks. Vent. labasid üldse rohkem kui neli? Mina ütlen, et tegu valdavalt viimase otsa N-iga, millele on F-i radiaator külge pandud koos ventilaatoriga. Samuti F-i õhupuhasti, sest sarnase väljanägemisega N-i õliõhupuhasti see ei ole. Kui oleks ülemisest vannist paremaid lähipilte (eestvaade nt.) siis oskaks ka äkki umbkaudu radika perioodi öelda...
Vasta
#5

(05-11-2012, 15:43 PM)Bennet Kirjutas:  Spikker on osaliselt vale. Tegu on N mudeliga, millel küljes F-i õhupuhasti ja radiaator(i külgpaneelid - kirjasid vist pole?). Mis kiri paagil ja mis mootori nr? Ees, kollektori peal..

Terve radikas on ikka vana sort.

Kas karburaatorist ning "ahjust" saaks paremat pilti. Huvitab kui paks plaat vahel on ahjul ja kollektoril ning kas torud nii ees kui tagaküljel on ilusti küljes. Ringi käib? Millal käima?

karburaatorist , ahjust teen homme paremad pildid, ringi käib ilusti, paagis veel väga vana bensiingi sees, käima tahaks muidugi nüüd ja kohe, aga puudu jagaja, generaator... kindlasti veel midagi, mootori nr. üritan ka homme välja peilida .
paagil selline kiri:

siin mõned pildid lisaks


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           




Vasta
#6

Kas seal peab olema jagaja või magneeto? Mingi Fordsoni magneeto on mul olemas. Ja täitsa töökorras. Aga mul pole mitte mingit ettekujutust,mis mudeli oma see on.
Vasta
#7

Boschi neljane magneeto käib peale. Sobib ka vene Univeri magneeto, siis peab küll rinnast natuke ümber tõstma. Sõltuvalt kas kiirendiga või ilma magneeto. Genekat ei ole vaja, kui tuled puuduvad. Magneetosüüde ju. Kui täpsemalt käivitusprotsessist vms küsimusi, siis pommita ps-iga. Ajasin ühe käima ja siseeluga neil päris põhjalikult ning kaua tutvunud Wink
Vasta
#8

(05-11-2012, 20:07 PM)sass Kirjutas:  Kas seal peab olema jagaja või magneeto? Mingi Fordsoni magneeto on mul olemas. Ja täitsa töökorras. Aga mul pole mitte mingit ettekujutust,mis mudeli oma see on.
kui on sellele mudelile sobiv siis sooviksin kaupa teha...
[img][Pilt: 1__3___1280x960_.jpg][/img] siia see magneeto peaks vist käima

(05-11-2012, 21:55 PM)Bennet Kirjutas:  Boschi neljane magneeto käib peale. Sobib ka vene Univeri magneeto, siis peab küll rinnast natuke ümber tõstma. Sõltuvalt kas kiirendiga või ilma magneeto. Genekat ei ole vaja, kui tuled puuduvad. Magneetosüüde ju. Kui täpsemalt käivitusprotsessist vms küsimusi, siis pommita ps-iga. Ajasin ühe käima ja siseeluga neil päris põhjalikult ning kaua tutvunud Wink

Tänud ette juba!!! kindlasti läheb varsti "pommiraheks" , aga esmalt valmistan talle rem.halli soojema/kuivema/mugavama koha.

[img][Pilt: 1__1___1280x960_.jpg][/img][Pilt: 1__2___1280x960_.jpg][/url][/img][Pilt: 1__2___1280x960_.jpg][img][Pilt: 1__6___1280x960_.jpg][/img]

veel mõned pildid , ilm jube kehva....
[Pilt: 1__7___1280x960___1024x768_.jpg][img][Pilt: 1__8___1280x960___1024x768_.jpg][/img][img][Pilt: 1__9___1280x960___1024x768_.jpg][/img]




Vasta
#9

nuud väike albumi aadress kus rohkem pilte:

http://album.ee/node/27461651/50318363

kui kellelgi sellisele Fordsonile esirattaid.... oleksin huviline




Vasta
#10

[quote='Bennet' pid='293685' dateline='1352119417']
Spikker on osaliselt vale. Tegu on N mudeliga, millel küljes F-i õhupuhasti ja radiaator(i külgpaneelid - kirjasid vist pole?). Mis kiri paagil ja mis mootori nr? Ees, kollektori peal..


kuidagi ei leia mootori numbrit Sad




Vasta
#11

Pildi järgi võin juba öelda, et ei saagi näha - kollektoritihendid on nii suured, et selle serv katab ära.

http://static3.album.ee/files/1098/46/or...5_NfMM.jpg

selle tihendi ülaserva all peab number olema. Ei ole sügavalt sisselödud, üpris madalad jäljed, võib-olla isegi graveeritud kuidagi.
Vasta
#12

(14-11-2012, 11:19 AM)Bennet Kirjutas:  Pildi järgi võin juba öelda, et ei saagi näha - kollektoritihendid on nii suured, et selle serv katab ära.

http://static3.album.ee/files/1098/46/or...5_NfMM.jpg

selle tihendi ülaserva all peab number olema. Ei ole sügavalt sisselödud, üpris madalad jäljed, võib-olla isegi graveeritud kuidagi.

suure tõenäosusega otsisin vale serva alt....
kas rohelises või sinises piirkonnas


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   




Vasta
#13

Millegipärast pole rooliratast näha. Kui puudu, siis mul on väega korralik...korraliku hinnaga!

Tervitab Veteran.
Vasta
#14

kas oskab keegi õpetada, kuidas saaksin siin "Identifitseerimises" alustatud teema, viia sujuvalt üle, näiteks "Liikmete projektidesse"
ja teine küsimus , et kas leidub inimest, kes teeks "Bosch" magneeto töökorda... esmalt vist vaja magnetiseerida


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       




Vasta
#15

Tänud kiire kolimise eest.....
lisan algatuseks mõned pildid toomise päevast:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               




Vasta
#16

Nüüd TÄNUD !!! headele inimestele, kes varustasid mind vajaliku kirjanduse, varuosakataloogiga ja ka mõningate varuosadega....



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               




Vasta
#17

(05-11-2012, 16:14 PM)Veteran Kirjutas:  Kas sidurikojal on madalpingekontakt ( st. kas on olnud bobiinasüüde) ? Kas magneeto on isearetatud või tehaseajamiga?

Pole küll teemasse, kuid väiksema ajaloohuvilisena jäi painama küsimus mis imeloom on Bobiinasüüde?
Oskab keegi viidata või vihjata selle looma tööpõhimõttele?
Vasta
#18

(17-11-2012, 17:42 PM)2715 Kirjutas:  ... väiksema ajaloohuvilisena jäi painama küsimus mis imeloom on Bobiinasüüde? ...
Ega ei teagi, kus sellest juttu on, aga põhjusmõtteliselt enne magneetosüüdet kasutusel ta oli. See bobiina (pool) on justkui iga silindri kohta käiv eraldi süütepool, sihuke kandiline jublakas Fordsonil siis ja käivad kokku ühte kasti.
Vasta
#19

Selline vanamoodne süütesüsteem,seda paigaldati ka Ford T mudelile. Õigupoolest oli see süsteem ennem ikka autodel ja siis hiljem kasutati traktoriehituses ära. Olen sellega vägagi kursis....kuna endal sellised bobiinad lausa käigus ja töötavad.
Neid on siis iga silindri jaoks üks. Selle puust karbi sees on siis süütepool ja kondensaator. Nende vahel klaasist vahesein. Kõik see kraam on siis veel puukastis pigi sisse valatud. Peal aga on kontakt. Kui selline asi siis voolu saab,hakkab see kontakt vibreerima ja samal ajal annab sädet nagu väike keevitusaparaat.... Tänapäeva süütesüsteemi sisu on siis selline,et kui kolb jõuab ülesse surnud seisu,annab korra litaka sädet. Aga see Fordi bobiina annab sädet veel peale seda,kui kolb hakkab allapoole liikuma. Jagaja omapära tõttu juhtub see.
Mootori nokkvõlli otsas on siis jagaja moodi asi. Roller tüüpi ehk siis rull mis liigub kopsiku sees ringi ja annab bobiinale massi. Vool tuleb siis aga hoopis hooratta koja pealt kontaktist. Hooratta küljes peavad olema magneetrauad ja mähised on ploki küljes. Selline süütesüsteem on siis vanemal Fordsonil. Uuematel on juba magneetosüüde. Isa August oli Viljandi Masin-Traktorijaamas tööl ja esimene traktor oli tal Fordson. Sellel oligi seesamune süütesüsteem küljes. Ja selle mõne kuu jooksul ei olnud vaja midagi teha....seega töötas asi laitmatult.
Kui asi huvitab,võin vajadusel ka pildimaterjali üles panna.

ja teine küsimus , et kas leidub inimest, kes teeks "Bosch" magneeto töökorda... esmalt vist vaja magnetiseerida
[/quote]

Ära kindlasti hakka ise magneetot torkima,sest niipea,kui võtad selle kumera nn.hobuseraua küljest,kaotab kohe poole magnetist. Võibolla liialdan,kuid nii see on. Seda peab tegema nii,nagu vaja. Enamus ei tea sellest asjast ööd ega mütsi ja kiirustamise,puhastamise käigus pannakse asi tuksi....
Vasta
#20

Omad kogemused Boschi magneetoga ütlevad, et mitte magnet pole vilets vaid kondekas on p********** Sad Läbipõlenud tavaliselt. Kui kataloog kajastab magneetot siis sealt näed seda jubinat - kui ei, anna märku, ma panen siia skännid oma kataloogist mis kajastab nii bobiine kui magneetot.

Sinine piirkond Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne