22-09-2001, 21:42 PM
Arvan, et kõik meie lugejakonnast on kuulnud auto teemadel mõistet VTEC, aga ehk on mõnel tagasihoidlikumal lugejal asja põhimõte mitte päris selge. Sestap lisaksin ühe tutvustava eestikeelse lingi
http://www.kehtna.edu.ee/~arvuti/Tarmo/vtec.html
seega, sisuliselt on tegemist gaasijaotusmehhanismiga, mis suudab mootori tööd optimeerida erinevalt vanamoodsa, \"jäiga\" nukkvõlliga mootorist hoopis optimaalsemana, hoides gaasijaotust \"sobivana\" madalatest pööretest kuni kõrgete pööreteni välja. Muidu on vanemad, mitte - VTEC mootorid selles mõttes kompromiss madalate ja kõrgete pöörete vahemikus. Seega, on kaks nukki, üks madalatele-, teine kõrgetele pööretele ning need lülituvad vastavalt vajadusele sujuvalt ümber.
http://www.kehtna.edu.ee/~arvuti/Tarmo/vtec.html
seega, sisuliselt on tegemist gaasijaotusmehhanismiga, mis suudab mootori tööd optimeerida erinevalt vanamoodsa, \"jäiga\" nukkvõlliga mootorist hoopis optimaalsemana, hoides gaasijaotust \"sobivana\" madalatest pööretest kuni kõrgete pööreteni välja. Muidu on vanemad, mitte - VTEC mootorid selles mõttes kompromiss madalate ja kõrgete pöörete vahemikus. Seega, on kaks nukki, üks madalatele-, teine kõrgetele pööretele ning need lülituvad vastavalt vajadusele sujuvalt ümber.