Akutrell & alternatiivsete akude teema
#21

Soovitaks vaadata, mis pingele on mootor ettenähtud. Näiteks 9,6V akuga trellil oli mootoril kiri 7,2 - 14,4V. Ei valmista sul keegi neid mootoreid nii laias valikus, et igale pingele eraldi mootor.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#22

(14-12-2012, 18:03 PM)Basilio Kirjutas:  Seda "voolupinge" teemat on selles foorumis juba lahatud, aga nagu näha, tulemusteta. Sad

Ma julge arvata, et see asi on tulemusteta sell lihtsal põhjusel, et tänapäeva elektri seadmetele kiputakse peale kirjutama siuke asi nagu VA mis teoorjas peaks olema Volt korda Amper, aga mis ta tegelikult on ei ole osanud mulle päristäpselt keegi seletama, sest volt korda amper peaks olema võimsus aga see VA ei vasta sellele.

Akutrelli võimsused on erinevad. Minu makita on kusagil 50W. Selle käitamiseks 5m juhtme otsas on vaja u. 1,5mm2 kaablit ja siis on pingelang 0,6v.
Kui nüüd panna sama kaabli järgi 100W trell siis on pingelang u. 1,2v(u.10W mis on 10%) mis on juba natuke määrav aga alles siis kui trellist kõike tahtma hakata.
Seda siis 12V süsteemis

Akudega sedasi, et auto aku pinge laadimise ajal on 14,7 ja 12v nikel aku pinge samades tingimustes on u. on kusagil 15v. seega 12V trell on väga sobilik. Mõlema aku laetud pinge on kusagil 13-14V. Liitium aku pinge on nimipingest kusagil 0,4-0,5v purgi kohta kõrgem. Liitiumi purke on erinevaid. 11,1V liitiumi pinge on laetult 12,6. 14,8v liitium aku puhul oleks laetud aku 16,8v mis auto akut kasutades ei ole enam väga sobiv. Liitium akut EI TOHI panna paraleelselt plii akuga(ülelaadimise oht). Tohib juhul kui plii aku pinge on kindlasti sama või väiksem kui liitium aku oma.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#23

Asja mõte selles, et akuelement ei ole just enam kõige parem ja andmed akul siis sellised 12V ja 1.2 Ah.

Väga tüütu on laadija vahet jooksta sellega ja kui auto juures juba trelli kasutada siis akutrellli ja madala pöörde ja paraja väändega näiteks põhiliselt tõmbneetide aukude puurimiseks.

Sups sigaretisüütajasse ja palun, tee tööd sellega.

Näiteks vanast nõuka ajast on isegi aku külge poogitav muundur, mis 12V teeb 220V nagu tänapäeval inverterid ja ma mäletan hästi kui oli pikem seiklus autoga siis pardleid aeti habet jne selle munduri peal.

Miks see trell ei võiks töötada ka auto aku pealt,juba poest ostes tal olemas olla ka vastav ühendus pistik?
Vasta
#24

Ehe näide asjadest mittearusaamisest.

Sigaretisüütel suudab üle elada 2-3A enne, kui hakkab sulama. No, mõnikümmend sekundit ka 5...

5*12 teen 60W. Minu Skil arendab suurusjärgus 250W... NIng kui ma seda 10 mm auku närisin, läksid tummised krokod kenasti soojaks.

Jutu mõte on selles, et sigaretisüütajast trelli jaoks voolu võtta ei ole hea mõte.
Vasta
#25

Nagu enne mainitud, siis autoaku suudab anda tunduvalt rohkem voolu välja kui akutrelli enda oma. Ohtu kujutab juhul kui trell ei suuda ringi käia, siis omaakuga ta lihtsalt ei käi, autoakult samas kontekstis põletab mähise ja harjad sinnasamusesse.
Muidu teostatav asi.

E: Sigaretisüütaja kaitsmed autodel varieeruvad kuni 15 ja 20A, selle peab sigaretisüütaja pesa lühiajaliselt kindlalt vastu pidama.Smile Akutrelli sealt käiata pole siiski mõistlik.
Vasta
#26

Eks peab uurima mida trelli mootor voolu koha pealt kannatab ja mida mitte ja neid näite uurima.

Krokodillidega vedama ei viitsiks hakata aga mingi mugav pistiku lahendus võiks olla.
Vasta
#27

Oli kunagi Kettleri (automaailm jms) elektriline veekeetja mis sig.süütajasse käis. Esimese kasutuskorraga pääses pistikust suits valla ja pistik+pesa moodustasid kenakese plastkänkra. originaalis oli 16A kaitsme taga 24V süsteemis, juhe süütajani oli peenike alla 1mm2.
Juhe nägi nuga, 12,-eek pikendusjuhe oli doonoriks pistikule ja € pesale, uus juhe algas kaitsmeblokist ikka 16A kaitsme alt, ja kestis see aegade hämaruseni.


Vasta
#28

sigareti süütaja ja akutrelli saab kokku ühendada küll kui kasutada akutrelli enda akut ka. auto ja trelli vahelisele juhtmele panna voolu piiramis takisti ja hakkab looma. kui väga pikalt vaja puurida ei ole sellel lahendusel palju jumet aga kui on palju väikseid asju teha siis saab hakkama. 100W juures oleks vaja siis 1,4oomi takisti ja peaks saama 8,6A voolu. Muidugi peab olema takisti siis ka 100W. vist!
kui asja vähe rahulikumalt võtta siis piisab ka 100W pirnist. proovi jaoks 55W. Viimasel juhul ei tohiks enam küll sigaretisüütaja maha põleda. pirnide rööbiti ühendades saab voolu tõsta.


paljude akutrellide võimust piirab aku sisetakistus mis ei lase voolul nii suureks minna, et maha põleks.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#29

See märkus on õige, et sigaretisüütaja pessa tulev juhe kipub imepeenike olema. Korralik pesa kannatab ampreid küll(mõnda aega). Asi mis kergesti kärssama hakkab on pigem odav pistik. Ise olen alati mõne kaitsme alt uue juhtme vedanud, paremal juhul eraldi kaitsme pannud. Voolu olen võtnud väljaspoolt süütelukku. Esiteks ei ole mõtet süütelukku asja eest teist taga maha põletada, teiseks on vahel vaja seisvalt autolt voolu võtta, ntx mobla laadijale. Ei saa ju selle jaoks süüdet tundideks sisse või mootorit tiksuma jätta.
Pesal läbi süüte on vaid paar väikest eelist - kui süüde väljas, on kõik tumm.
Liikluskaamera ja navi saavad ise aru, et nüüd on vaja tuttu minna. Kuigi need võib ju eraldi toitega varustada.
Loodan et väga OT-ks ei läinud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#30

Kõige lihtsam on aku pealt tuua otse juhe salongi, kaitse ja lüliti vahele ja sis tahe ei kahjusta teisi seadmeid va aku kui midagi peaks juhtuma.

Ega see auto käigi kogu aja, pikendusjuhtmete vedamine salongi jne on tüütu ja töö tegemine peab olema mõnus ja mugav siis läheb asi edasi kah.

Akutrelli akud on suht läbi omadega ja uued maksavad pool ja rohkem trelli hinnast.

Kui on vaja 300 neeti panna siis jamada erinevate trellidega ja pikendusjuhtmetega on ka tüütu
Vajadusel pistikusse ja töö läheb edasi lahendust vaja

Hetkel sooviks ta lihtsalt nii tööle saada, et trell ei kärssaks ja muu asi ka.

Trelli akud maksavad samapalju kui uus auto aku ja rohkemgi.

Ja ega navisid, kliimat jms ei soovi ka ise tuttu saata kui seal jukerdada selle vooluga.
Võimalus on akujuhe maha võtta üldse.
Vasta
#31

(17-12-2012, 19:40 PM)Moto555 Kirjutas:  Trelli akud maksavad samapalju kui uus auto aku ja rohkemgi.

Makita 12v 1,3A uus aku maksis ca 30€.Peetis akude taastamine oluliselt soodsam http://www2.renovaar.ee/index.php?page=show&pg=22
Vasta
#32

2 makita akut 60 euri ja autoaku 45 eur 55Ah.

Ma kuulun nende i nimeste hulka , kes auto ehitamise juures keevitust praktiliselt ei kasuta ja kuumutamisega plekki roostetama ei aja seda enam, et pinnad on eelnevalt töödeldud ja ei kasuta ka lõikamise juures relakat.
Vasta
#33

(14-12-2012, 12:26 PM)hulgus Kirjutas:  Sellisel juhul ei saaks ju autol peale starteri ja signaali muid asju kasutada, sest tarbijad ju kõik juhtmetega samamoodi aku küljes. läbivad amprid, ehk siis voolutugevuse määrab ära tarbija ise oma takistusega.

Eelmainit 14V tarbija töölerakendamine 12V pealt võib veel õnnestuda, kahjuks mõjub alapingel töötamine hävitavalt ressursile. Analoog: miks kõrbevad starterid jm el. mootorid, just siis kui neid kurnata tühja akuga (alapingega) käiates?


Et siis sinu jutu järgi kui ma originaalkonditsioonis drelliga keeran kruve poole gaasiga , siis kärssab drelli mootor maha ?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#34

(17-12-2012, 23:39 PM)Killer666 Kirjutas:  
(14-12-2012, 12:26 PM)hulgus Kirjutas:  Sellisel juhul ei saaks ju autol peale starteri ja signaali muid asju kasutada, sest tarbijad ju kõik juhtmetega samamoodi aku küljes. läbivad amprid, ehk siis voolutugevuse määrab ära tarbija ise oma takistusega.

Eelmainit 14V tarbija töölerakendamine 12V pealt võib veel õnnestuda, kahjuks mõjub alapingel töötamine hävitavalt ressursile. Analoog: miks kõrbevad starterid jm el. mootorid, just siis kui neid kurnata tühja akuga (alapingega) käiates?


Et siis sinu jutu järgi kui ma originaalkonditsioonis drelliga keeran kruve poole gaasiga , siis kärssab drelli mootor maha ?

loe palun uuesti...
Kärssamise jutt käis auto starterite ja eriti vintsi mootori kohta, tühja akuga käiates.
Aga saad ka drelli mootorist jagu, kui see auto aku otsa ühendatud. Kui drell ülekoormuse all kinni väänata, siis võid hakata sekundeid lugema, mis lõpuni jäänud...
Ei tapa mitte ainult ülepinge, vaid ka alapinge.


Vasta
#35

Ala ja ülepinge eest on ka võimalik ju kaitsta kuidagi ennast, märgutule vms ga

Selles suhtes on kirjutajal ju õigus, et kui nn tööstusvoolu mootoril ühe faasi ära võtad siis see mootor ka koormuse all lõpeb..
Vasta
#36

Ja väidate , et kui originaal akuga drelli kinni hoida siis ei kärssa maha? Pigem just kärssabgi lahjema akuga, kuna kergem võimalus drelli kinni hoida. Samas kui ise ikka päris udu ei ole, siis ei juhtu midagi.

Ja ma tahtsin oma jutuga öelda , et kui 14v drelli taha panna 12v aku, siis on see sama kui originaal seades natuke vähem gaasi anda kui on põhjagaas.

Loogiline on et auto starterid maha põlevad , kuna need ju käivad nii aeglaselt ringi isegi täis akuga. Samas drelli ots käib jua päris kiiresti + mootor on ju läbi reduktori seal otsas. Ehk see 2v muudab mõnisada pööret minutis , aga niikuinii ju sa ei keera kruve drelliga põhjagaasiga? Enamik drelle elabki oma elu lõpuni kruve keerates.

Seega sinu väide ei pea paika, juhul kui päris äärmusesse ei lähe.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#37

(18-12-2012, 11:32 AM)Killer666 Kirjutas:  Ja väidate , et kui originaal akuga drelli kinni hoida siis ei kärssa maha? Pigem just kärssabgi lahjema akuga, kuna kergem võimalus drelli kinni hoida. Samas kui ise ikka päris udu ei ole, siis ei juhtu midagi.

Muidugi annab oma akuga trell läbi kärsatada. Kana läheb ka mesipuuse kui jõud taga väi vähemalt mesipuuni. Sõltub jõumehest.
Mõte oli selles ju, et ta kohe esimese kinnijäämisega suitsema ei lähe mida ta autoakupealt töötates teha võib. Autoaku võim käib igasugusest trellinikatsi kinni poomisest ilma pingelanguta üle ja voolud lähevad ka oluliselt suuremaks kokku tuleb palju vatte võimsust. Oma akuga mille pinge maha tõmmatakse ja voolu ka teab mis palju saada ei ole seda ei juhtu.

Mingite andmete järgi võtab kollektor mootor käivitumisel 10x(parandage kui vaja) rohkem voolu kui töötamisel täis võimu juures ehk siis 100W trell võtab käivitusel 1kW see on 12v süsteemis 83,34A. see peaks ka juhtuma siis kui sa hoiad mootorit kinni ja kui sul aku seda voolu ei võimalda siis ei juhtu suurt midagi aga kui starteri aku seal järgi mille käivitus vool on miski 800A siis on asjad ju hoopis halvemad. küll siis tekib pingelang juhtmetes ja muud selised asjad aga seda ei saa kohe kuidagi väita, et võimsam aku säästab trelli.


Vahetasin ise oma trellil ühe aku purgid paar kuud tagasi ja maksma läks see midagi 10€ kanti.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#38

Jah aga oma aku võib ka vahele jätta-teeme testi

Laadija muidu 12V 500m mA

nõrk ja tugev liiga mõlemad teevad

Pigem on mure elektritrelliga kiired pöörded puur kulub ja palavaks ja pinge all väänab ka puuri puruks.


Uusi orign.elemente ei soovi ja kõik kuna enamus tööd käib autos ja lihtsamat vastupanu teed minna.krt juba ostsin uue trelli ja mitu akut kaasas.

Mul on üks vanem 12v trell, panen oma aku külge juhtmed ja ühendan autoakuga ja jätan välja.48-72 h seal tyhjalt ära käib on väga hästi.Päästiku nipukaga kinni ja test.

1 mm pleki puurimiseks 3-4mm puuriga vast koormust väga suurt ei tekita ka.
Vasta
#39

Kas keegi on seda akude parandamise teenust kasutanud? Endal oli suvel selline juhus, et trelli päästiku lüliti keeras täiesti korras ja peaaegu uue aku tuksi. Oli nii, et peale trelli parandust enam akut ei saanud laadida aga kasutada sai kuni aku tühjaks sai. Võtsin aku lahti ja seal üks kaitse oli läbi põlenud, jootsin selle kinni aga ei aidanud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#40

(19-12-2012, 09:44 AM)saarrand Kirjutas:  Kas keegi on seda akude parandamise teenust kasutanud? Endal oli suvel selline juhus, et trelli päästiku lüliti keeras täiesti korras ja peaaegu uue aku tuksi. Oli nii, et peale trelli parandust enam akut ei saanud laadida aga kasutada sai kuni aku tühjaks sai. Võtsin aku lahti ja seal üks kaitse oli läbi põlenud, jootsin selle kinni aga ei aidanud.

Sõltub keemiast:
Li-Ion? Need ei talu tapmist...
Ni Mh väidetavalt ei pahanda...
NiCd lausa küsib...

Renovaar on mitmeid asju lappinud. Kuid levinud kaubale on neil pahatihti pakkuda odavamalt tarvikaku, kui oma purke kliendi kesta toppima hakata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne