Probleem Peugeot süütega
#1

Probleemne auto on Peugeot 406 aastast 2000, mootor 2.0 HDI. Viga hakkas juba varem ilmnema, nimelt ei võtnud alati starterit taha. Samuti ei lülinud võtit välja keerates alati välja tuled. Ka eile õhtul olevat starter taha tulnud kuidagi pika vinna või meelitamise peale ja et juht kahtlustas, et mingi jama on, ajas auto kohe garaaži. Mootorit välja lülitades jäid tuled ikka peale ja akuklemm sai maha võetud.

Täna hakkasin siis mina probleemiga tegelema. Seis oli selline, et kui klemmi taha ühendasin, hakkasid autol kohe kõik tuled põlema. Kui võti sisselülitatud süüte positsiooni keerata, hakkavad tööle ka salongi ventikas, süttivad armatuuris kontrolllambid jne, st kõik nii nagu vaja. Starterit samas taha ei võta. Kahtlustasin esmalt süütelukku, et süüteluku põhi ehk kulunud-läbi. Sai igaks juhuks romulast ka juba uus kaasa võetud. Ennem võtsin vana lahti ja puhastasin. Midagi ei muutu. Valmistusin juba juhtmeid lahti lõikama ja romulast toodud teist paigaldama, aga ennem tegin testi, kus ühendasin lahti kõik süüteluku pistikud. Kokku on neid kolm, ühe, kahe ja kolme soonega. Pull on selles, et kui nüüd ilma süütelukuta akuklemm akule ühendada, süttivad autol tuled ikkagi põlema. Seetõttu ei hakanud praegust süüteluku juhtmestikku lõhkuma, kuna arvan, et viga selles ei ole. Kolmesooneline pistikupesa, kuhu üks süüteluku pistikutest läheb, on voolu all. See tähendab, kõigi kolme klemmi all on vool. Ülejäänud pistikutes (kahe- ja üheklemmiline) voolu pole.

Ma ei tea täpselt seda elektrisüsteemi, aga oletan, et seal on mingi süüterelee? Kas võib olla, et see on kinni jäänud ja seetõttu on kõigis kolmes soones vool ja seetõttu lähevad põlema ka tuled? Olen näppinud veidi lihtsamaid süütesüsteeme ja seal tuli minu meelest vool peale ainult ühele juhtmele, vastavalt süüteluku asendile andis siis edasi teistele... Minu mõistus on otsas, mida edasi võtta, testida?
Vasta
#2

Tead, olles kursis pisut "põhukottide" elektrisüsteemidega siis julgeks pakkuda,et kõig odavam on minna esindusse ja lasta juhtmed järgi panna. Kuradi konnasööjatel on isegi labaste releede lülitamiseks eraldi moodulid tehtud ja suvalise testriga väga miskit tarka välja ei leiuta... samas-tean ka,et esinduse mehed on mõnede probleemidega hädas olnud.
Vasta
#3

Mulle meenub üks juhtum vanema Berlingoga.Nimelt tegi üks tuttav surve pesuriga sellele autole"salongi pesu"(hiljem sai aru kui rumal tegu see oli).Tulemuseks oli probleem tuledega(vist jäid sammuti põema,täpselt enam ei mäleta).
Arvutiga probleemset kohta ei leidnud.
Suure otsimise peale sai ka viga leitud:kaitsme plokis paiknev aju(see tegeles tulede lülitamisega)
Plokki vahetusega sai probleem lahendatud.

Kuna sul on sammuti prantsuse auto siis üks varjant võib olla minu kirjeldatu.
Vasta
#4

Ei meeldi mullegi need Prantsuse autod. Arvutiga vea leidmisele ma ei panustaks, nendega leitakse rohkem sellised probleemid, mida tuvastavad andurid - näidud ei klapi jms. Ehk rohkem mootori töös.

Probleemist veel nii palju, et käisin nüüd õhtul veel katsetamas-mõistatamas. Mingil hetkel lülitas tuled ise välja. Nii kui starterit andsid (mida ta taha ei võtnud) lülis tuled sisse ja välja sai need vaid akult klemmi maha võttes. Panin uue süüteluku põhja, ikka sama jama. Proovisin otse akult juhet starteri releeklemmile viies starterit anda, ei midagi. Monteerisin starteri maha. Pika proovimise peale hakkas ta siiski tööle. Testriga proovides on peavool starteril kogu aeg olemas ja süütevõtme starteri sisselülitatud asendis ka relee ergutusvool olemas. Ja otse akult proovides hakkas starter ka käima... Paar korda lülitas tulesid ka jälle välja. Midagi ei oska enam arvata. Tundub, nagu oleks päevatulede automaatlülituse relee omadega läbi ning ka starteris miskit mäda, et alati ei tööta... Aga need probleemid peavad ju seotud olema, et korraga tekkisid. Ei mina aru saa. Proovin homme starteri tagasi monteerida ja ehk hakkab tööle. Päevatulede automaatlülituse võiks ju minema lüüa, aga sellel autol on see vist tehase poolt tulnud ja seega pole see nii lihtne. Pane või massilüliti Big Grin

Nagu Armeenia raadios öeldi - katsetused jätkuvad!
Vasta
#5

Nõrk koht võib olla see suunatule/tulede kang. See on vahetatav koos kojameeste kangiga (üks moodul) Kui see suunatule kang kergelt logiseb on see kulunud ja võibolla sees mõned juhtmed katki vms.
Vasta
#6

Praeguse seisuga sai asja täitsa käima. Kuni järgmise korrani Big Grin

Starter uuesti peale ja võtab täitsa taha. Tuledega on selline lugu, et kui akuklemm peale panna, siis korra klõpsatab relee sisse ja tuled lähevad põlema, aga mõne sekundi järel kustusid jälle ära. Hetkeseisuga tuled peale ei jää. Kauaks see nii jääb, ei tea. Nii, et mingit selget põhjust ei oskagi siit välja lugeda, oli see süüteluku põhi või starteri tõmbrelee ühendus mis jamas, aga praegu asi töötab.
Vasta
#7

Kas sa tead, kus see päevasõidutulede automaatlülituse plokk asub? See ei pruugi olla tehasest peal, eriti rohkem kui 5 aastat vanadel autodel. Enamasti pandi päevatulede automaatlülitus peale Eestis, kuna mõned aastad tagasi oli riigil selline nõue, et päevasõidutuled peavad uutel müüdavatel autodel automaatselt põlema minema.
Mitmetel markidel asub see relee juhi jalgade juures vasakus uksepiidas. Ise ka sellega kunagi jamanud, siis oli probleemiks aga ühe tule mitte süttimine. Siis oli üks külmjoode vigane ja sai asja korda.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#8

(01-03-2013, 11:47 AM)saarrand Kirjutas:  Kas sa tead, kus see päevasõidutulede automaatlülituse plokk asub? See ei pruugi olla tehasest peal, eriti rohkem kui 5 aastat vanadel autodel. Enamasti pandi päevatulede automaatlülitus peale Eestis, kuna mõned aastad tagasi oli riigil selline nõue, et päevasõidutuled peavad uutel müüdavatel autodel automaatselt põlema minema.
Mitmetel markidel asub see relee juhi jalgade juures vasakus uksepiidas. Ise ka sellega kunagi jamanud, siis oli probleemiks aga ühe tule mitte süttimine. Siis oli üks külmjoode vigane ja sai asja korda.

See on prantslane. Mainitud plokk võib vabalt olla raadio kõrval... Koos laetulede viivitusega. Loogikat siin ei ole.

Mul on olnud kokkupuude ühe isendiga, millel rikkis tulelüliti tappis ära pidurituled. Peale roolitaguse mooduli vahetust olid pidurituled tagasi...
Vasta
#9

Ma midagi väga tarka siia lisada ei oska, aga kuna oma igapäevasöite teen sama margi ja mudeliga, siis huvi see teema veidi pakub. Mul muidugi vigasid veel vara oodata, pole veel poolt miljonitki odomeetril ette saand(u20k km veel puudu)Wink
Googeldasin seda kah, tundub et on teistelgi nii juhtunud, küll väidetakse süüdlaseks olevat miski gaasipedaali juures asuv suurem pistik kuhu vesi sisse saanud, samuti pagassis asuv cd-box pidavat eduliselt vett rüüpama mingitel tingimustel ja siis läbi can-busi vägevalt tuledetsirkust korraldama, ja kapotialune kaitsmeplokk olevat kah nörk koht. Otsest viga ja lahendust ei leidnud esimese hooga kuskilt.
Minu omal on kapotialusest kaitsmekarbist veetud üks juhe otse mootoriajusse, sest selle eemaldamisel auto sureb sidurit päästes, käivitub küll uuesti aga kohalt väga ära ei saa...tea kas mingi Tantsiva Koera embleemimeeste omamoodi immo vms....
Muidu olen senini väga rahul, suht vaikne ja ökonoomne auto on ning katsun selle täiesti löpuni ära söita, hoides korras vaid tehnilist poolt ja sülitades visuaalseleSmile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#10

Vot kahjuks ma ei tea, kus see päevatulede automaatlülitus asub. Kui teaksin, oleks ma selle esimese asjana minema löönud. Aga ei viitsi mina mööda neid prantslase juhtmeid reisida seal katete all. Hetkeseisuga masin siiani töötab, küll aga ootavad jälle vahetust rattalaagrid ja piduriklotsid, mida sel masinal läheb nagu leiba.

Jumal tänatud, et ma ise sellega ei sõida, aga seoses sellega, et juht on mu vanamees, pean ma seda raudsuksut pidevalt remontima. Kütust võtab vähe ja eriti lärmakas ta ka ei ole, aga siin ka selle auto plussid lõppevad. Intensiivses kasutuses kipub hirmsasti lagunema...

90Deville - imestan, et sul on jätkunud närvi ketrata edasi pool milli sõitnud prantslasegaBig Grin Mina olen konkreetsel 406-l küll igasugu sõlmi pidanud lappima, pole harvad päevad, kus isa helistab, et istub autoga jälle tee ääres ja lähen korjan ta veoki kasti ja toon ära. Viimatine suurema töö näide - käigukast vedas autot neutraalasendis kaasa. Lammarist tuli vale kast ja lõin käega, otsustasin olemasoleva ära lappida. Nagu ma kohe arvasin, oligi viga selles, et kolmanda käigu sünkronisaator oli irdunud oma pesast ja vedaski autot edasi. Lahendus imelihtne - kolmanda ja neljanda käigu sünkronisaatorid viskasin kõrge kaarega eemale ja lappisin kogu selle kaadervärgi uuesti kokku. Kolmandat ja neljandat käiku lülid nüüd vahegaasiga, nagu vanastigi. Aga liigub. Kavatsus samuti see masin lõpuni ajada, hetkel tiksub ees 360000. Aga kaua kannatust veel jätkub, ei tea... Elektroonikakonflikte ma küll ei talu, mehaaniliste muredega saab veel hakkama.
Vasta
#11

Seda poolt milli pole mina söitnud, minu uus on ju sakste vanaSmile
Aga paar aastat olen nüüd lasnud sellega ja vahetanud pmtselt ainult need asjad mis ostes peetis olid juba, ehk siis turboröhu andur ja möned odavad sillapudinad. kere välimuse järgi otsustades pole eelmised omanikud just väga hea nägemise ja söiduoskusega olnud...
Samuti on mul paaril söbral samasugune ja ainult kiidujorinat tuleb sealtpoolt, neil muidugi oht riketeks suurem sest läbisöidud pole minuomale veel lähedalgi...
Ütle isale et ta ei hooraks niipalju oma autotSmileSmile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#12

(27-02-2013, 16:59 PM)KristjanT Kirjutas:  Probleemne auto on Peugeot 406 ...

Süütamine on väga lihtne - bensiiniga immutatud lapp paaki ja tikust tuld. Big Grin ning peale seda pole süütega enam kunagi probleeme.

Tegelikult on kogu probleem ära lahendatud teema esimeses lauses. See auto ongi ise kogu probleem. Olen kunagi omanud ühte Pesukotti ja peale seda hoian konnasööjate autodest eemale

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#13

Ei vaidlegi sulle, Mufff, vastu. Ise hoidun pigem Saksa autode poole, aga eks sealgi ole igasugu vahvaid probleeme just uuemate masinate juures tekkinud. Autotootjad ei soovi enam nii räigelt ämbrisse astuda nagu näiteks Mercedes-Benz kaheksakümnendatel ja üheksakümnendatel, kui toodeti igiliikureid (mida mina muuseas väga austan).

Aga seni kuni vaja remondin ma ka seda prantslast ja nagu varem mainitud, on sellel autol ka ju omad plussid. Ning ei saa autole pahaks panna, et ta sellise kilometraaži juures laguneb, eks ta olegi toodetud 150000 kilomeetri jaoks Wink

90Devillele - ei saa öelda jah et see auto kõvasti retsi ei saaks. Samas tegu ikkagi tööautoga ja 60-70 tihat kilomeetrit aastas pole nii väga naljaasi. Ja vanameest õpetada autoga hoolsamalt ringi käima on nagu vana karu tantsima õpetamine...
Vasta
#14

Ma ei tea kas 406 kasutab juba toda BSIplokki, toda elektroonilist imet(tuled, kojamehed jne käib läbi tolle ploki) Ma ei tea palju mootori juhtaju selle digimon ajuga suhtleb aga igatahes tuttav oma 206l lasi kojamehed ja suunad tavalise inimese elektri peale panna Big Grin
Kuna mootor oli too vana 1,9D siis selle käima saamine autonoomselt polnud probleem.
406 nonde vanade 1,9 ja 2,1 diislitega peaks olema parim variant igiliikuriks prantslaste hulgast-kere ei roosteta, veermik peaks ka odav olema(vähemalt pole seda torsioon silda) Mootor on kindlalt sama mis 306/xsara/berlingo ning vist isegi kast ka. Nood jäävad tavaliselt enne seisma kui mootor otsas.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#15

Millegipärast on sinu pakutud surnult sündinud mootoritega(1.9,2.1) müügis köige rohkem riketega isendeid ntx kuningriigi kuulutuselehtedel.
Ja ka ise nendega piisavalt kokkupuudet omanud et neid mootoriks mitte nimetada.
2.0hdi on minu arust täitsa hea mootor, tuttava-tuttav romulamees väitis et müüa pole neid kuhugi sest keegi ei osta-ei sure lihtsalt need.
Olen müügis näinud ka 6 ja 700 000km ls isendeid.
Minu auto oma poolemillise läbisöiduga veel öli ei vöta, eitea millal siis peaks ootama et hakkab?
Loomulikult on frantslased ja elekter omavahel alati hästi läbi saanudSmileSmile, eks see tuleb neile andeks anda.
Kindlasti pole tegu maailmaparima autoga, aga minuarust täiesti talutava asjaga. Peale sama aasta passatit tundub nagu oleks mingisse klass körgemasse masinasse istunud, puudub bellarussihääl ja vedrustus on hoopis meeldivam.
Ja pesoodest üldisemalt rääkides, mingi 4a on olnud üks 306 peres ja elab seegi veel täitsa löbusalt ilma remontideta.
Ning kahtlemata kui autot konkreetselt löhkuda siis saab köigest jagu, tooge mulle tutikas bemm vöi merss ja ma lasen sel umbes tunniga mahla´d segamini kui vaja on....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#16

Tegelikult on kogemust ainult 50 000 km jagu, aga see selleks mis tolle XUDi juures siis nii mööda on?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

Kui juba arutlemiseks läks, siis toon välja veel ühe hiljutise veal vanamehe 406-l 2.0 HDI-ga. Jäi jälle päris tee äärde ja pidin veoki seljas ära tooma. Nimelt autol kadus igasugune jõud, üle 30 km/h ei läinud, tossas nagu põrguline (must suits). Lõpuks suri päris ära ja enam ei käivitunud. Garaažis tegin kindlaks, et EGR-i klapp oli surnud (see on siis see emissiooninormide täitmiseks mõeldud klapp, mis osa heitgaasidest uuesti sisselaskekollektorisse suunab). Nimelt suunas ta sisselaskesse ilmselgelt liiga palju heitgaase. Ma ei hakanud asja keeruliseks ajama ja lõikasin plekikääridega vaskplekitahvlist ühe tüki ning toppisin vahele, ehk nii-öelda panin pimeda ette Big Grin Ja pärast seda käib mootor jälle nagu Antsu viiul. Muid probleeme selle auto mootori juures pole mina lahendama pidanud, ehk ses osas on masin hästi vastu pidanud.
Vasta
#18

(02-03-2013, 18:43 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Tegelikult on kogemust ainult 50 000 km jagu, aga see selleks mis tolle XUDi juures siis nii mööda on?

Krt, aastaid on juba möödas viimasest kokkupuutest nende asjandustega, resideerusin veel rootsis sellal ja ikka aeg-ajalt viskas töökotta möne sellise sisse. Mu mäletamist mööda nägin neid nii koliseva altotsa, kui ka ülesurvestatud veesärgiga suht nörkemiseni. Pooleks hammasrihmad muidugi ka, aga see vöib ka eelmise omaniku tegematajätmisest olla. Eks mingi pilt sellal tekkis ja pole tänini enam neid mootoriteks pidanud...
Töenäoliselt vöib leida inimese kes hdi kohta sama väidab, niiet mingiks maailmatöe kuulutajaks ma end siiski ei pea, eks igale omaSmile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#19

Eks sa uuri vaata kas sul immo on käega katsutav, "võtmest keeratav" ja kui soovid selgemat pilti vaata, mis juhtaju(ECU, ECM) sul on ja süvene elektriskeemi.
Pesool on ka selline tore shut off switch, mis katkestab ahela ja löökauke jms ei kannata ja hakkab jama pihta.See lüliti on õrn ja üldine elektrijuhtmestik pole tal suurem asi sest enamus juhtmeid saavad vett ja need lollused on asetatud logarite taha ja alumised pistikud saavad vett.
Kui sul on see shut off switch kontrolli seda esimese asjana see on tüüpviga ja soovitatakse juhtmevitsaga pistik kokku tõmmata, et lahti ei vaju ja puhastada võid ka juhtmed otse panna kokku aga siis arvesta, et kui katuse peale keerad jäävad bensiinipump/ahelad voolu alla ja suure töenäosusega tuli otsa.(Loe bensiin/diisel ahelad)
406hdi puhul toimub ahela katkestus releemoodulis ja tõmberelee ei toimi + küttepumba klapp-immo peal ja kui kompotis on see shut off switch siis tea, et ahelate katkestustega pidevalt ta läheb lolliks ja immo peale
Akuklemmi maha võtmine talle ei meeldi immo koha pealt ja massid ühendused peavad olema puhtad ja selline jama võib olla tingitud külmade ilmadega nõrgast akust ja külm sula, juhtmestikus vead, probleemidest ja selle releemooduli sa leiad mootoriruumist see on must või pruun ja suitsupaki suurune enam -vähem ja konkreetse probleemiga pigem las tegeleb pädev elektrik või ennem kui teed veendu mida teed , sest tagajärjed lähevad kalliks maksma kui lased ahelad lühisesse, juhtmed mustaks põletad seest ja massi puudusega oma juhtaju ära põletad st kogu süsteemi ära kärsatad.
Shut off switch asub ka mootoriruumis kuskil lanseka juures, sel kummilutt must peal ja sees plastkonteiner, kuul, vedrud, klemmid.
Avarii korral see puruneb ja katkestab ahelad ja kõik pime.
Võta akujuhe maha, võta releemooduli jalg lahti ja kontrolli ühendusi, kui roheline seest oksüdeerunud on probleemid ja sama tee pistikutega.
Vasta
#20

(02-03-2013, 00:46 AM)KristjanT Kirjutas:  Aga seni kuni vaja remondin ma ka seda prantslast ja nagu varem mainitud, on sellel autol ka ju omad plussid. Ning ei saa autole pahaks panna, et ta sellise kilometraaži juures laguneb, eks ta olegi toodetud 150000 kilomeetri jaoks Wink
Mul 460 000 ees ja välimuselt- sisemuselt vägagi korralik. Kõik tehnika ja vigurid toimivad praegu hästi. Väljaarvatud pidurid.
Ma pakun , et need 150 kkm rapped on tegelikult miski 3x keritud juba.

Pole midagi targemat teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne