Postitused: 6,974
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
Jäi täna silma üks video isetehtud traktorist koos mullafreesiga. Frees ja käruratas umbes sama läbimõõduga, hinnanguliselt pöörles frees 3 kuni 4 korda kiiremini kui ratas. Toimetas ilusti.
Ega sa seda väljavõtte katkiminekut liialt karda? Tee siis kardaanile mingi pehme koht kaitseks vahele!
Kes selle välja arvutab, vot seda kahjuks ei tea.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,974
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
See on palju keerulisem tegelikult. Kardaanid on erineva läbimõõduga, poldid erineva tugevusega. Levinumat rauakolu kombineerides saad möödaminnes rakendumiseks vajaliku pöördemomendi erinevuse 5 - 6 korda. Mida saa nii hägusate andmetega peale hakkad, pealegi tunduvad algandmed üldse puudu olevat...
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 2,237
Teemad: 34
Liitus: Aug 2014
Maine:
17
Selleks olemas nn.põrksidurid(hammastega,kuulidega)Katseeksitusel keerad peale palju vaja.
Postitused: 6,974
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
(23-10-2016, 00:17 AM)maitus Kirjutas: Ja kui tundub, et viiene polt liiga lihtsalt laguneb, siis saab ju kuuese peale ümber puurida. Poldi vahetus ju iseenesest lihtne ja kiire.
Loomulikult, aga kui sa ei tea, kuipalju pöördemomemti sa kardaanile anda võid, oled ikka ummuksis.
Kaitselüli saab testida ka staatilise koormusega aga kus see piir on?
Paned viiese poldi, läheb katki. Paned kuuese, läheb võll katki.
Midagi on nihu selles asjas.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 12
Teemad: 0
Liitus: Jun 2015
Maine:
0
Tere
Üks mõte veel. Kuskil tuubis oli video ka aga kahjuks ei leidnud.
Oli tehtud tagasillast nagu eelmises videos viidatud kuid ketiga viidi jõud ainult üheltpoolt silla otsast alla freesiterale. Teiselpool oli piduritrummel alles. Kui piduri pelale tõmbasid hakkas frees tänu diffrile ringi käima, kui piduri vabastad on lihtsam tühja poolassi ringi ajada. See selles mõttes ka hea et kui põllu otsapeal peale hakkata ei pea liikuma ja freesima hakkama vaid saab liikumisepealt freesi tööle tõmmata.
parimatega Ivari
Postitused: 1,225
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
need tavalised motoblokifreesid ongi umbes 50-60 cm laiad.
Lumefreesil ehk puhuril on "siduriks" ehk kaitseks 6mm poldid - terad on võllile nendega fikseeritud. Töötab imehästi. Kui arvad, et nõrk - alati võib kasutada jämedamat võlli ja jämedamat polti.
Postitused: 1,589
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Pole tükil ajal midagi Martast lugenud, kuidas veereb, tõmbab, lükkab? Mul kerkisid üles mõned privaatsed küsimused, saatsin sõnumi.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 1,225
Teemad: 48
Liitus: Sep 2010
Maine:
6
Kas lumelükkamisega ka tegeleb? Taga oleva kühvliga saab muidugi ka lükata ja õue lumevabana hoida..
Postitused: 1,328
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
46
Oled endale ägeda traktori ehitanud!
Ma vaatan, kuidas sa selle tagakühvliga vaevled ja veidi kahju hakkab. Vaatamata hüdraulilisele kallutamisele ei saa normaalselt koormat maha.
Külasta mõnd väikest jaapani traktorit. Nend pakutavad poolakate kühvlid on hästi läbi mõeldud ja laevad ennast ilma igasuguse hüdrota puhtalt gravitatsiooniga tühjaks. Äkki saad ideid, kuidas enda kühvli mehaanika paremaks teha.
Freesid on ka neil pisikestel jaapanlastel head. Võib-olla oleks mõistlik nende inseneritööd ära kasutada. Vajalikud ülekandearvud ja hästi töötavad freesi pöörded on neil paigas.
Igal juhul peab olema frees vähemalt nii lai, et traktor saab mõlema rattaga freesimata pinna peal sõita. Vastasel korral on frees viltu, freesib ebaühtlase sügavusega ja arvatavasti tekib pöörav moment, mis üritab traktorit sügavamale poole keerata. Muidugi on kallet võimalik freesi vastassuunda kallutamisega jälle õigeks saada. 1,1 meetrit lai frees võtab 14hj diislil musta londi välja.