Lõõtsaga buss.
#1

Sattusin juhuslikult väljas seisma ja kõrval mürises miski uuem lõõtsaga buss.
Andis gaasi ja turbo vilises ja siis ma avastasin , et sel mootor asub tagaotsas.

Siis tekkiski mul küsimus, et ega sel ju ometigi tagumised rattad ei vea vaid ikka vast keskmised? Aga kuidas on siis ülekanne lahendatud kui mootor asub taga?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Aga mis vahet seal on, millised rattad veavad?
Keskmine ühendus on piisavalt jäik, et tervet komplekti edasi lükata. Jõuülekanne läbi keskmise painduva ühenduse oleks piisavalt keeruline ja kapriissne ja nii ongi madala keskosa nimel mootor taha viidud, "haake" sild vedama pandud ja ka muud mootori süsteemid tagaseina viidud.

eristada on lihtne veovõllide otste järgi rattarummudes: vedava silla otstes on poolteljed, või rummureduktorid.


Vasta
#3

Tartus sõitsid juba aastaid tagasi vedava tagasillaga lõõtsbussid. Talvel libedaga oli ikka märgata kui Riiamäelt kohalt võtsid. Wink
Tarbus oli siis vist vedaja. Gobusi kollased lõõtsbussid vedasid vist keskmise sillaga. Sebe katsetas vahepeal mingit Mercedese lõõtsbussi.. ei teagi mis sellest sai.
Vasta
#4

Ma m6tlen näiteks ristmikul pöörates talvel libedaga. See tagaots hakkab ju imetrikke tegema?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

ega seal lõõtsa varjus pole liigendiks polt läbi silmuse
seal on ikka tõsine raud ja süsteem
vägagi paljud lõõtsad veavad tagumiste ratastega
Vasta
#6

MeelisV täienduseks, et mis on akordioni sees:
[Pilt: 800px-ArticulationJointOnAMuniNewFlyerBus.jpg]
Vasta
#7

Pärnus juhtus kord nii:
http://www-wxyz.parnupostimees.ee/130207...071894.php

loll on loll olla.
Vasta
#8

Mul lapsel on mängurong, mida ei vea edasi mitte vedur, vaid keskmine vagun.
Smile
Vasta
#9

(12-03-2013, 15:01 PM)Killer666 Kirjutas:  Ma m6tlen näiteks ristmikul pöörates talvel libedaga. See tagaots hakkab ju imetrikke tegema?

Oskad Sa seletada,et miks see tagaosa siis peaks imetrikke tegema? Lõõtsbussil eriti?
Flanagan
Vasta
#10

(13-03-2013, 03:48 AM)flanagan Kirjutas:  ....
Oskad Sa seletada,et miks see tagaosa siis peaks imetrikke tegema?
...

Sest on üldtunnustatud faktToungue, et tagavedused ei saa libedal liigelda. Huvitav, et enamus tagaveoga sõitvaid liikreid seda ei tea...Rolleyes

Kui pole rullibemmist suurema asja rooli saanud, siis võib imelik tunduda küll. Aga tühimassitonnid ja mootori muhedalt madalalt ilmnev toores jõud teevad imetBig Grin

Tegelikult oleks päris huvitav lugeda mõne tegelikult säärase asja rooli igapäevaselt keerava kodaniku muljeid. Kui erinev see haagisevedune asi siis on...Rolleyes
Vasta
#11

(13-03-2013, 09:50 AM)v6sa Kirjutas:  
(13-03-2013, 03:48 AM)flanagan Kirjutas:  ....
Oskad Sa seletada,et miks see tagaosa siis peaks imetrikke tegema?
...

Sest on üldtunnustatud faktToungue, et tagavedused ei saa libedal liigelda. Huvitav, et enamus tagaveoga sõitvaid liikreid seda ei tea...Rolleyes

Kui pole rullibemmist suurema asja rooli saanud, siis võib imelik tunduda küll. Aga tühimassitonnid ja mootori muhedalt madalalt ilmnev toores jõud teevad imetBig Grin

Tegelikult oleks päris huvitav lugeda mõne tegelikult säärase asja rooli igapäevaselt keerava kodaniku muljeid. Kui erinev see haagisevedune asi siis on...Rolleyes

või oli probleemiks see arvamus, et lükkab bussi "kääri"
ehk tagant lükkab ja eest ei jõua ära minna ning keskelt lõõtsast siis kõrvale jookseb ?
Vasta
#12

(13-03-2013, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas:  ...
või oli probleemiks see arvamus, et lükkab bussi "kääri"
ehk tagant lükkab ja eest ei jõua ära minna ning keskelt lõõtsast siis kõrvale jookseb ?

Teoorias on säärane asi võimalik. Eriti kaldus pinna või jäärööbaste puhul.

Aga praktikas on Tõsise Loomaga lihtsam liigelda, kui miskise kirbuga. Lihtsalt kaugemale ette peab mõtlemaToungue
Vasta
#13

Selge-selge ma lihtsalt ei kujutanud ette, et see vaheühendus saab nii massivne olla.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

Mõned stiilinäited.



Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#15

Narvas, kui 90-date lõpus raudteed remonditi ja kohalikud humanitaarabibussidega komplekteeritud pargid reisijaid ja vedurijuhte ülesvõetud raudteelõigust mööda transporditi, siis sai juhtidega lobisetud. Ja on meeles, et idavirulased kirusid neid tagavaguniveoga akordioneid, et kippuvat kiilasjääl vinklisse viskama (keskmised rattad külglibisemisse)
Iseasi mis teed seal olid ja kuidas hooldati jne.
Vasta
#16

(15-03-2013, 23:47 PM)Soobel Kirjutas:  Narvas, kui 90-date lõpus raudteed remonditi ja kohalikud humanitaarabibussidega komplekteeritud pargid reisijaid ja vedurijuhte ülesvõetud raudteelõigust mööda transporditi, siis sai juhtidega lobisetud. Ja on meeles, et idavirulased kirusid neid tagavaguniveoga akordioneid, et kippuvat kiilasjääl vinklisse viskama (keskmised rattad külglibisemisse)
Iseasi mis teed seal olid ja kuidas hooldati jne.

Eks neil oli Ikaruse harjumus sees. Aga teede hooldus Narvas on seni liivaga.
Vasta
#17

Vaadates neid videoid, tekkis mul mõte, et miks ei võiks sarnaselt trammidele ka bussidel olla veorataste ees torud, kust libeda korral saab nt. paigaltvõtmise hõlbustamiseks puistata rataste ette liiva või peent killustikku?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#18

Ju on eeldatud, et bussidel on korralikud rehvid all. Trammile sa talveks ei pane ju talverattaid Big Grin.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#19

Ei aita tõsise kiilasjää korral vähegi järsemal tõusul suurt masinat üksi rehv, ükskõik kui hea ta ka poleks. Kui, siis vaid ehk jääraja piikrehv. Mõne tunni pärast võivad aga teeolud juba teised olla ja 2-3 korda päevas bussil või autorongil rehve vahetada läheks küllalt tüütuks, ajakulust parem ei räägigi. Samas, oma kogemustest võin öelda, et kõigest kamalutäis killustikku, visatuna libedal tühja kaapiva ratta alla, võib täislastis poolhaagisega rekka väga edukalt liikuma aidata.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#20

(16-03-2013, 17:11 PM)Mossemees Kirjutas:  Samas, oma kogemustest võin öelda, et kõigest kamalutäis killustikku, visatuna libedal tühja kaapiva ratta alla, võib täislastis poolhaagisega rekka väga edukalt liikuma aidata.

Sama efekt kui tsementi vedava ratta alla puistata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne