Teema on suletud

Projekt kuidas ehitada Mercedes W124-le. heinaniiduk.

(05-07-2013, 23:32 PM)comoon Kirjutas:  järgmisel postitajal karvikul on täitsa hea mõte, ta jõudis selle enne mind postitada, vaja lihtsalt mingist käigukastist selline topelthammasratas leida kus ühes otsas on suur ja teises väike. On keegi käigukaste lammutanud?
karvik, kuidas sa mõtled, kas reduktori seinad peaksid olema topelt? saan aru, et sissetuleval ja väljuval võllil peaks olema mõlemal topelt laagrid, seda saab ehk lahendada kui mitte panna sissetulevat ja väljuvat võlli ühele joonele.

.

Võllid võib ühele joonele ikka seada, aga keerukask läheb see koht et võllid käivad eri kiirusega ja tähendab hoolsat tuustimist, et omavahel sobivad võll ja hammasratas leida. Üldiselt käigukastid nii ongi tehtud.
Ühel joonel võivad nad ka selliselt paikneda, et omavahel kokku ei ulatu.
Kui sealt edasi keerukamaks tahta veel ajada, siis ühe ülemise hammaka lahti ühendamisel ja alumised võllid omavahel otse ühendada saab luua käigukasti millel on võimalus aeglustada ja otse vedada. Põllule sõites sõidad niipalju kui mersu kannab ja tööd tehes lülitad aeglusti sisse.

Topelt seina pole vaja. Laagri pesa peab olema piisavalt pikk, et kaks laagrit ja tihend järjest ära mahuvad. Kui sul keegi olemas kes karbi valmis teha oskab, siis ta peaks teadma ka kuidas laagripukid nii teha, et ära ei murraks. Üldisel soovitan kogu kupatus enne kokku keevitada ja siis laagripesad ühele joonele treida. On väiksem võimalus, et pooma hakkab.
Võib ka nõellaagri peale teha, siis ei ole üldse kahte laagrit vaja.

   
Selliselt peavad olema liikuvad hammasrattad nuutvõllil ja hammakad ise ka siis nuutidega.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

Planetaariga saab oluliselt lihtsama ja kergema konstruktsiooni kuna tal on jõud ainult telje suunas. Üldse soovitaksin teemaalgatajal minu postitused läbi lugeda uuesti. Pealegi ei pruugi 401 käigukast kannatada momenti, mis tuleb mesa kastist esimese käiguga. Ära siple, mõtle!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

''400-ne hammaks on päris suur mersule kõhu alla panna, 160 on kliirensit, siis jääb vagu järgi.''


Aga ega see vagu ei olegi paha mõte, saab ühekorraga kartuli ka maha panna. Muldamisega tekib ilmselt küll probleem.

(06-07-2013, 17:55 PM)Marko Kirjutas:  Ära siple, mõtle!

Pigem vaadates tänast kuupäeva juba, siis on viimane aeg mõtlemine lõpetada ja tegutsema hakata. Selle kuu lõpuks peab PRIA jaoks ju niidetud olema.
Ilmad ka naa vihmavaesed, pikendust vist see aasta ei anta.

Mmmh - loen, imestan, loen uuesti ja imestan veel rohkem, Kes kurat on võimeline tegema käigu kasti põlve otsas valmis? Kasti projekteerimine läheb nii kalliks - oeh, sõnad kaovad lihtsalt suust...

Kas tõesti ei ole lihtsam võtta mingisugune vahe kast ja see vahele pookida (ega see pookimine ka nii sama ei ole, kui keevitust oled aia plangu tagant näinud)

Krt, kas mitte Nival ei ole vahekast eraldi pea käigu kastist?

Jõudude pärast ei ole vaja vast muretseda, et murrab kastis võllid pooleks, kui mõistust rooli taga pruukida, rohkem muretsege ülejäänud sillaosade pärast mis on peale vahe kasti, need asjad näevad korralikke jõude ulli pää näol.

Nagu ma olen aru saanud, loodetakse selle projekti abil raha säästa - ergo - peaks kasutama juppe mis on odavalt ja lihtsalt kätte saadavad. Või mis?

AA, ja meelest läks veel kurivaim, et kui otsid endale neid suuri hammakaid, siis võin soovitada kas T-40 külg ülekanne, või T-25 külg ülekanne, raudselt on sees üks hammakas mis on 400mm diameetriga, ja teine hammakas mis on 100 mm vähemalt. Head pookimist mersu alla Big Grin

Või tegelt, panedki tagumistele rummudele t-40 külg ülekanded külge, saad masina aeglaseks, perse raskeks, perse kõrgeks ja no bad ass näeb ju välja ka Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!

To phyl: võib olla keegi oskab siis soovitada vahekasti või käigukasti mis mahuks mersu alla ära? T40 ja T25 ratta ülekandeid ei hakka kombineerima, see liiga keeruline. Üks soovitas siin mosse 401 käigukasti, iseenesest väike, kust sellist saada. Käigukasti pikkus ei ole oluline, külla aga kõrgus ja laius.

   

To Marko: sa oled väga uudishimulik, kas oled googlepervert?Smile Sidurit mõtlesin kasutada niiduki osas, sellel võllil mis annab jõudu kardaanile.

   


To karvik: sul täitsa head ideed, ma ei teeks asja nii keeruliseks, et hakkan veel aeglustit eraldi sisse ehitama. Mulle meeldis idee sinu nõellaagrite koha pealt, kas nõellaagrite all mõtlesid rulllaagreid? Kui jah, siis oleks huvitatud uuest lihtsast joonisest kus sisenev ja väljuv võll on ühe rulllaagri peal, loodan, et müükase ka võimalikult pikkade rullidega laagreid koos laagripukkidega mida on lihtne kinnitada. Üks küsimus ka, kas kastis olev õli ei hakka rulllaagri ja võlli vahelt välja pressima või peab kasutama võimalikult paksu õli? Millist õli peaks kasutama antud reduktoris?



Aitähh.

Loomulikult olen ma pervo, ei ole kunagi salanud. Kas lugesid mu postitused uuesti läbi? Sidur sõiduautolt, mida tahad kasutada, on ette nähtud u 100 KW edasikandmiseks, seega 10x üledimensioneeritud ja ka vastavalt raskem. Isegi ilma mootori tagaseinata. Kaalujaotus nagunii piiksus. Ja ära plärtsu, sul on inseneritöö eest maksmata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

90cm ei tule, kettad on 45cm pluss standart lendterad(üks tera 12, 5 cm), see mingi 130 cm umbes, loomulikult võib kasutada pikemaid terasid või need lasta ise teha. Kas keegi teab kust saab lendterasid mis on pikemad kui 12, 5 cm või kui pikkasid terasid üldse kasutada võiks?

Ma nüüd ei teagi täpselt kusmaalt lõpeb rulllaager ja algab nõellaager aga antud oludes oleks ikkagi vist mõistlik kasutada kahte kõrvuti rulllaagrit. Muusosas muutatusi ei tuleks ja õli lekke eest läbi laagri peaks ikka tihend hoolt kandma.

Õli peaks olema miski jämedam ikka 80W-90 või midagi sellist.

Iseenesest oleks T-25 ja muude selliste ratta reduktoritega koheselt kadunud vajadus kardaani vahele puki ehitamine ja ülekanded pookida rataste asemele originaal kohapeale mersule ja nende külge siis juba T-25 oma rattad. Reduktoreid ei pea ju püsti panema kui ei taha liiga kõrgeks ajada.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

ehk siis topeltseinad reduktori kastile, või on lihtsam hammasrataste paigutus niipalju hajutada et võllid üksteist segama ei jääks? Oleks tore saada joonist sellise lahendusega reduktorist eest või tagant?

Ma arvan et T25 ratta reduktorite pookimine oleks ülimalt keeruline?

Miks topelt sein?
Kui sa tahad osta sinna sisse poes valmis kujul saada olevaid laagripukke, siis saab ju ka need piisava varu puhul panna ühe ühelepoole seina ja teise teiselepoole. Nende vahele simmer mis ei lase õlil kastist välja voolata ja välimist laagrit hakkad vastavalt vajadusele ise hooldama mingi jämeda laagri määrdega.

Töökindal oleks teha kasti keskele vahesein kuhu kinnitub laagripukk millele toetub võll. Kaob vajadus topelt laagri järele ära ja saab mõlemad laagrid panna õli sisse.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

Miks sa ignoreerid minu poolt viimase grammini lihtsustatud projekti?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(06-07-2013, 23:59 PM)Marko Kirjutas:  Miks sa ignoreerid minu poolt viimase grammini lihtsustatud projekti?

Kusagil ta mainis, et oleks liiga lihtne.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.

Ostunimekiri on täienenud vedrutõmmitsate ja rolleritastega.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

nii ta on perverdikeneSmile vedrutõmmitsaid on vaja et mersul vedrusid vahetada. 4 rolleriratast sobivad suurepäraselt niidukile alla. on laiust ja ei ole väga kõrged, samas ei jää künka taha kinni. rattad võiksid olla sellised, kus juba laager sees.

Sad Ma pole kohanud ennem teemat, kus nõu küsija on nõu andjaid sõimanud.
Ja miks sa jätkuvalt ignoreerid tarku nõuandeid, ise neid pidevalt välja kerjates?

hp

(07-07-2013, 20:01 PM)motamees Kirjutas:  Sad Ma pole kohanud ennem teemat, kus nõu küsija on nõu andjaid sõimanud.
Ja miks sa jätkuvalt ignoreerid tarku nõuandeid, ise neid pidevalt välja kerjates?

Sellele vaatamatta pole nõuanded(mõni tõsine, mõni nali) tulematta jäänud.
Suht salliv foorum meil...Cool

(07-07-2013, 17:43 PM)comoon Kirjutas:  vedrutõmmitsaid on vaja et mersul vedrusid vahetada.
Nende laiatarbe tõmmitsatega, mida kaubandus pakub ja siinmail osta saab, ei õnnestu 124 vedrusid kahjuks vahetada (miks - ehk nuputad ise välja) ja spets. tõmmitsaid pole siiamaani vabamüügis kohanud (kui on tekkinud, on hea). Igasuguse niiduki käitamise asemel mersu mootorilt ja imeülekannete nuputamise asemel soovitaks niidukile autonoomset ajamit (hüdraulika, elektriline, pneumaatiline, omaette ajamimootor). Samas kui eesmärk on teha asju keeruliselt ja maailmas analooge mitteomavalt, siis võtan sõnad tagasi.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

uurisn nüüd ka ise, et ilma erilise tõmmitsata http://www.youtube.com/watch?v=QGms7ygBeE4 pole w124 esivedrude juures midagi teha, thanks kes tähelepanu juhtis.
Samas olen kuulnud, et saab ka üldse ilma tõmmitsata kui alt mingid osad lahti lasta? Mis asjad siis vaja lahti lasta on?


.

(08-07-2013, 12:08 PM)comoon Kirjutas:  ...
Samas olen kuulnud, et saab ka üldse ilma tõmmitsata kui alt mingid osad lahti lasta? Mis asjad siis vaja lahti lasta on?

Saab. Lased amordi lahti, võtad maha pidurisadula ja ABSianduri (kui see on), lased lahti stabikavarda kinnituse (Sinu kontekstis pigem eemaldad mittevajaliku metalli lõplikult), väänad õõtsa pukside raginal alla ja vaatad järele minemalennanud vedrule. Tasub arvestada, et selles kammitsetud energiale ette jäädes on tulemused letaalsed.

Kõige muuga võrreldes on vedruvahetus kukepea. Kuigi ilma keskelt tõmbava tõmmitsata ohtlik selline...Rolleyes
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne