Lumesahk Krazile?
#1

Talv ju tulekul Cool
Kui aretaks Krazile kolmnurksaha ette?
Ei mõtle igapäevatööks, vaid ikka korralike lumetuiskude ajal oma ninaesise lahti lükkamiseks.
Kogemused ja ettepanekud teretulnud!

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#2

Äkki mõnel aianurgas olemas selline sahatükk, miillest annab aretada?

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#3

(18-11-2013, 09:49 AM)elmarm Kirjutas:  Äkki mõnel aianurgas olemas selline sahatükk, miillest annab aretada?

Kõige lihtsam oleks ehk veoka sah ette sobitada, need pööravad ja tõstavad nii nagu vaja, selle eest aga suht raske ja krazi vedrud surub kohe kindlasti sirgeks. Siinkohal tules tõesti kergama konstrui peale mõelda. Saha kaarteks olen kasutanud 12t masuuditsisternist lõigatud juppe, enamus kaari on kahjuks 2000-2100mm laiad. Krazi jaoks võiks vähe laiem olla. Kui huvi siis mõned toorikud veel üle. (ca 75€ per tükk)

Korjasin ühe pildi siitsamast foorumis oma t40-est, millele sellest samast püti seinast saha tegin.


[Pilt: CAM00231.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

(16-11-2013, 20:09 PM)elmarm Kirjutas:  ...
Ei mõtle igapäevatööks, vaid ikka korralike lumetuiskude ajal oma ninaesise lahti lükkamiseks.
...

Kas eesmärgiks ongi vaid KRAZile läbitava kanali tekitamine? Ehk trügida lumemassiivi kõrgusega x meetrit (meie tingimustes vist üle 3 ei esine?) 2,5 m lai rada, jättes maha lund mitte enam, kui 20 cm?

Lähteülesanne muutub oluliselt lihtsamaks, kui loobuda tee puhtakssahkamisest...

Kas pika heitetoruga lumepuhur ei oleks mõistlikum - sellega närib end suvalisest seinast läbi.
Vasta
#5

Esimene mõte oli see, et oma nina ette ei jätaks maha rohkem kui 20-30cm lund. Siis ei peaks sillad lund lükkama.
Kui aga lükkab tee päris puhtaks, oleks see ainult pluss.
Saha lükke laius peaks olema vähemalt 3 meetrit, kuna auto oma laius on 2,9m.

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#6

Kui tahad puhast lükkelaiust 3m, siis peab tera olema vähemalt 4m lai, lumi vajub servadest tagasi. Ja kui kavatsed rataste alla 20 - 30 cm lund jätta siis ei jõua ta suurt midagi lükata ka.
Vasta
#7

(18-11-2013, 12:58 PM)v126 Kirjutas:  Kui tahad puhast lükkelaiust 3m, siis peab tera olema vähemalt 4m lai, lumi vajub servadest tagasi. Ja kui kavatsed rataste alla 20 - 30 cm lund jätta siis ei jõua ta suurt midagi lükata ka.

Lisaks peab sahk olema ka piisavalt viltu, muidu on lume lükkamine ikka väga raskendatud. Vanasti kui naabrimees 150-ga valal teid lükkas, oli tal 3,5m sahk, korralikult viltu ja servadest tagasivajumine ka, jäi umbes meeter kohe laiust kitsamaks. Aga lükkamise tulemus oli lausa suurepärane võrreldes sellega mis praegune väike JCB laadur korda suudab ajada,

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#8

Härrased, kolmnurksahast käib jutt.

Kui tahta puhtaks lükkavat, peab tera ja takistuste talumise kalla nuputama. Kui lükata "õhust", piisab vaid hõlma kallal nuputamisest.

Palju lükkava preparaadi eluskaaluks tööolukorras (ilma teemaks oleva liblikata) on?
Vasta
#9

(18-11-2013, 13:51 PM)v6sa Kirjutas:  Palju lükkava preparaadi eluskaaluks tööolukorras (ilma teemaks oleva liblikata) on?

Pakun ca 20 tonni.

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#10

(18-11-2013, 19:52 PM)elmarm Kirjutas:  
(18-11-2013, 13:51 PM)v6sa Kirjutas:  Palju lükkava preparaadi eluskaaluks tööolukorras (ilma teemaks oleva liblikata) on?

Pakun ca 20 tonni.

Wohaa, Tõsine Tegija.Big Grin

Kui arvestame 6x6 skeemi tõttu ka pool kaalust lükkejõuks, peab saha kinnitus üle elama 100 kN.

Suure tõenäosusega võib siis varutegurit ka vähendada - säärase monstrumiga ilmselt ajudeta ülijuhti sõitma ei lasta... Rahulikult veoga trügides on koormus aga üsna ettearvatav.

Ehk kinnitus (ja hõlm tervikuna) peaks vastu pidama 200 kN...

Kui kõrgel on praegu raamitalade otsad maast?
Kas on kogemust tolle looma talvise läbivuse kohta: kui paks lumemass oluliseks takistuseks osutub? Mingi 10 cm mahajäänud aluslund ei ole ilmselt eriti tunda, kui rehvid aluspinnani jõuavad...

Teades veidi tolle tegelase tausta, siis ilmselt mõtiskletakse selle üle, kuidas tekitada võimekus minna talvel sinna, kuhu keegi veel ei ole läinud. Mis omakorda tähendab, et olulisem on jõuda kohale ühes tükis kui mahajääva "kanali" väljanägemine...Rolleyes
Vasta
#11

Teemaalgataja võiks natuke lähteülesannet (keskkonnatingimusi) paremini selgitada ja lisada ka materiaalsete võimaluste piiri.
Kui peaksin niimoodi puusalt midagi arvama, siis arvaksin, et korraliku saha tegemine läheb nii suure auto puhul nii kalliks, et sel puudub materiaalne mõte (raha aianurka seisma panemine). Kui jätta hind asjast välja, siis ütleksin, et mängu tulevad gabariidid. Lisada tavalise auto mõõdule veel minimaalselt 3 meetrit ninale pikkust otsa muudab selle asjanduse nii suureks, et meie tingimustes muutub liikumine pehmelt öeldes raskendatuks Toungue.
Vasta
#12

[Pilt: lewis-county-v-plow.jpg]

Päris jõhker näeks välja kui seda sahka lükkaks Kratz.
Vasta
#13

Loodan, et teemaalgataja ei pahanda:
[Pilt: 1451480_541413109286835_1450832584_n.jpg]

Suure tõenäosusega peab plaanitav sahk mitte teed puhastama, vaid tagama juurdepääsu vajalikku kohta vähima peavaluga.

EDIT. Pardon, link asendatud Looma pildiga.Cool
Vasta
#14

sa pead olema regatud ja logitud, et seda foorumit näha.
???
mudu aga jah, suurte masinate suured sahad on pigem ikke üsna masina enda laiused ja küljepealt tulevad lisatiivad, mis tagasivajunud kraami minema ajavad.
kui pappi palju, siis meiren varustab usutavasti sobiliku sahaga.

kroonu ajast mäletan, et balloonidega tjagatsh kraz läks lumes päris kaugele ja lõpuks tuli 131-ga hullult vaeva näha, et ta uuesti tsivilisatsiooni tagasi tuua.
Vasta
#15

Lume nügimise teeb raskemaks ka pöörderaadius, mis Krazil on 13 meetrit, libedaga veelgi rohkem, ning sahaga auto pikkuseks oma 10 meetrit. Otse minna andes on hää küll, kuid teravamat kurvi enam välja ei võta, seda eriti 4 meetrise sahaga. Konkreetse aparaadiga kursis ei ole, kuid tavaliselt on sellistel all veel vanad kivikõvad ja kulunud rehvid, mis samuti nügimisele kaasa ei aita. Keeramine on Kraziga üldse niru. Kui libedaga kõik sillad sisse lükata, tahab otse minna ja roolile ei viitsi eriti alluda.
Kõik see kõik kokku võtta, panna sinna juurde veel saha valmistamise töö ja materjal, siis lõpptulemusega silmitsi seistes võib pettumus suur olla.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

Mis selle masina 20T raskuseks teeb, tühikaal 12T ringis ju. Muidugi kui koorem peal siis iseasi. Lumel ja lumel on suur vahe, värskelt sadanud kerget lund lükka millega tahes, sulanud ja uuesti külmanud lund enam nii kerge lükata ei ole. See tähendab tugevat konstruktsiooni mis on raske ja suur, KRAZ-i manööverdamisvõime on niigi vilets, sahaga langeb see veelgi, Aga kui vaja ainult koduteed hooldada siis saab ehk kergemaga hakkama. Vahel on juba valmis terasd müügis, osta.ee-s alles hiljuti oli.

Ja on pregugi veel, ei ole küll kolmnurk aga selle raha eest ise valmis ei tee.

http://www.osta.ee/lumesahk-5m-41870070.html
Vasta
#17

Kui see kooslus peaks tulema maastikusuutlik, siis kus ilma lükkamiseta see tera peaks olema? Soovides näiteks tera kliirensiks maksimaalselt meetri (arvestades saha pikkust ei ületa alla selle ka väiksemaid takistusi) on saha ülemine serv vähemalt 2,5m kõrgusel (hõlm peab kindlasti olema üle meetri kõrge).
Vaadake maanteesaha pilti, mis siin eespool oli ja mõelge operaatori potensiaalse töökeskkonna peale Cool.
Vasta
#18

Netist:
[Pilt: Kraz.jpg]

Mäletan, et Põhja-Norras kinnisaadanud/tuisanud maanteid kah veokatega lahti aeti. Siinkohal tuleb täpsustuseks muidugi lisada, et seal ei olnud tegemist Kraz'idega. Igaljuhul – oli päris hirmuäratav pilt, kuidas kurvi tagant suur koll, tohuti sahk ees, välja kihutas, lund lendas ikka kõrgele ja kaugele. Auto sõidukiirus oli muljetavaldav. Mulle TUNDUB, et sel oli kolmnurk-sahk ees aga vot seda julge 100%-kindlusega väita (juhtus asi 20 aasta eest) Rolleyes
Vasta
#19

Kui head asja tahta, siis läheb see projekt keeruliseks jah. Sellel aastal kindlasti korraliku asja peale ei hakka panustama. See muidugi ei tähenda, et teie ei võiks edasi siin ägedaid asju näidata ja omi ettepanekuid teha.
Muidugi tänud ka v6sale, kes lisas pildi ning täpsustas praegust eesmärki Smile Mlsluik-ile ka tänud pakkumise eest.
Ühe variandina olen isegi mõelnud plastiktorust ette kombineerida sellise lükkaja, mis jätab 30 cm lund maha alles. Sellise lumega peaks Kraz veel liikuma küll. Ja palju meil siin Eestis üldse lund rohkem on?? Kui on näit 50cm, siis vaja kõrvale heita ca 20cm.

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#20

Kui eesmärgiks ainult auto enda läbimisvõimalusi suurendada, siis tuleks ikka sirge ja üsna madala tera/hõlma peale mõelda. Lihtsalt kasutada peab oskama. Panen siia esimesena meenuva näite Tatra näol.
Saabuv talv on ukse ees ja midagi väga korralikku teha ei jõua, kuid mõne vana lindi tera otsida ja katsetamiseks ette aretada ei tohiks midagi väga rasket olla.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne