MTZ 82- metsakas (remont)
#21

Nii asjalikud seltsimehed!

Eile õhtupoole viskas siinkandis taeva pilve ja öösel oli külma -13 kraadi. Hommikul juba -8 ja traktori juures tirisin ventikat ja ennäe imet, veepump juba liikus. Viskasin ka plokisooja uuesti järgi ja kogu see mant hakkas plokis tasakesi liikuma. Fööniga algul ka natuke mängisin veepumba juures ja lõdvikute kallal.
Siis katsin terve nina kinni ja panin väikse puhuri sinna alla soojendama. 2,5 h pärast oli küttepump ilusti soe ja plokk kah ühelt küljelt mõistlik.
Traktor käima ja radika tõmbas ruttu lahti... kuna vedelikku oli vähem, panin sooja vett juurde. Käis ilusti soojaks ära, välja arvatud salongiradikas, mis ju kõrgel. Katuseluuk püsti ja sealtkaudu pääsesin ligi. Kabiininurkadest ka torud lahti ja sai siis plokk ja radikas mitu korda sooja/kuuma veega läbi pestud kuna to vana segu oli ikka paras solk olnud. Salongiradika ja kabiinitorud sain suruõhuga puhtaks.
Seejärel uus tosool sise, salongiradikal võtsin vooliku küljest ja valasin vooliku täis ja külge tagasi.
Taas mootor käima ja hetkel jäi toimima ning salongi hakkas ka sooja puhuma. Kuna mitu tundi mootor juba tuksunud, ehk töösoe, sai ka mootoriõli ära vahetatud.
Siit, sealt tosoolilekkeid kõrvaldatud ja täna öösel vast rahulikum uni, et puhas segu sees ja loodetavasti saab nüüd plokisoojendust täiel määral kasutada.

Aga kõikidele tänu! Salongiradika puhul ei oleks küll selle peale tulnud, et läbi katuseluugi läheneda, aga sealt ikka imelihtne toimetada, mul mingeid lisakonstruktsioone seal peale kahe silindrikese pole. Vb kunagi isegi olid, aga ühed parajad sepad on sellest traktorist kunagi üle käinud... Täna näiteks avastasin, et starteril eksisteerib kolme kinnituspoldi asemel vaid üks.

Ainult loll teab seda, mida ise näinud ei ole.
Vasta
#22

No siis on ju bro kui kõik hästi lõppes ja normaalsed mahlad sisse said. Mis õli mootorisse panid? Plokisoojendusega pole vast väga vahet, aga endal lumepuhuriga kogemus olemas, et täissünteetilise õliga pakases käivitamine kordades kergem kui mineraaliga. Viimasega ei jõudnud nööri tõmmata, nagu kummilint oleks ümber väntvõlli kerinud! Smile Sünteetilisega aga tõmba pakasega nagu kohviveskit ringi ja käib.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#23

Tere jälle!

Veel pole põhjalikku teemat teinud, aga loodan, et varsti jõuan selleni. Antud metsatraktoril võtsin augusti keskel käigukasti/vahekasti remondi ette ja praegu seis selline, et seisab taas oma ratastel, aga kabiin veel maas. Käigukastis oli tagurpidi käigu hammakas väga otsas ja toruvõll otsast lõhesid täis ning seal peal liikuv kiiremad-aeglasemad käigud hammasratas kinni kiilunud, seetõttu osasid käike ei saanudki lülitada. Muud sõlmed tuli/tuleb ka üle käia kui ta juba nii teguriteks võtsin, näiteks pidurid, väljavõtted.

Lapata on saanud päris palju, käigu- ja vahekastis vahetasin lisaks kõik laagrid kui juba laiali oli, uus siduriketas. Panin vanatüübi ketta sisse kuigi varem oli seal uuema tüübi oma. 

Hetkel tekkis küsimus kardaani väljavõttega. Küljes oli variant, kus "trummalid" ühe laiused. Näinud ja kuulnud, et laia lindiga ehk sis üks trummal+ lint on lai, on parem variant, aga kas praegusele variandile saaks paigaldada laia trummali ja lindi või on terve komplekt ikkagi erinev keskmise võlli pikkuse tõttu? Ühe trummali pind oli väga ebaühtlaseks kulunud ja esialgu käis see treiali käest korraks läbi, aga oskab keegi öelda, kas uus lint ikkagi annab niipalju pingutada, et kataks ära selle 1,5 mm mis treial maha võttis? Selline poolkatsetus, kuna väljavõtet on hiljem uuesti lihtne maha võtta kui ei hakka toimima.

Tasapisi on saanud nokitseda, aga varsti läheb kiireks, sest talv ju tulekul.

Üks vanem pilt kui masin nii laiali, et ühe pildi peale ära ei mahtunud 
http://album.ee/node/28959717/50347479
Kabiin jäi peitu, vasakul pool tagasilda.

Ja veel üks pilt milline ta tegelikult välja näeb
http://album.ee/node/28959721/50347479

Ainult loll teab seda, mida ise näinud ei ole.
Vasta
#24

(07-10-2014, 01:55 AM)rando Kirjutas:  Tere jälle!

Veel pole põhjalikku teemat teinud, aga loodan, et varsti jõuan selleni. Antud metsatraktoril võtsin augusti keskel käigukasti/vahekasti remondi ette ja praegu seis selline, et seisab taas oma ratastel, aga kabiin veel maas. Käigukastis oli tagurpidi käigu hammakas väga otsas ja toruvõll otsast lõhesid täis ning seal peal liikuv kiiremad-aeglasemad käigud hammasratas kinni kiilunud, seetõttu osasid käike ei saanudki lülitada. Muud sõlmed tuli/tuleb ka üle käia kui ta juba nii teguriteks võtsin, näiteks pidurid, väljavõtted.

Lapata on saanud päris palju, käigu- ja vahekastis vahetasin lisaks kõik laagrid kui juba laiali oli, uus siduriketas. Panin vanatüübi ketta sisse kuigi varem oli seal uuema tüübi oma. 

Hetkel tekkis küsimus kardaani väljavõttega. Küljes oli variant, kus "trummalid" ühe laiused. Näinud ja kuulnud, et laia lindiga ehk sis üks trummal+ lint on lai, on parem variant, aga kas praegusele variandile saaks paigaldada laia trummali ja lindi või on terve komplekt ikkagi erinev keskmise võlli pikkuse tõttu? Ühe trummali pind oli väga ebaühtlaseks kulunud ja esialgu käis see treiali käest korraks läbi, aga oskab keegi öelda, kas uus lint ikkagi annab niipalju pingutada, et kataks ära selle 1,5 mm mis treial maha võttis? Selline poolkatsetus, kuna väljavõtet on hiljem uuesti lihtne maha võtta kui ei hakka toimima.

Tasapisi on saanud nokitseda, aga varsti läheb kiireks, sest talv ju tulekul.

Üks vanem pilt kui masin nii laiali, et ühe pildi peale ära ei mahtunud 
http://album.ee/node/28959717/50347479
Kabiin jäi peitu, vasakul pool tagasilda.

Ja veel üks pilt milline ta tegelikult välja näeb
http://album.ee/node/28959721/50347479
Kui abi vaja selle kardaani väljavõttega soovitan ühendust võtta Maaritsas elavate Mtz-ti gurudega. Nemad teavad Mtz-ist absoluutselt kõike. Tel nr 5287542

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne