T-40 AM ei käivitu!!!
#21

Kõige lihtsam kontroll, mida hetkel välja suutsin genereerida on see, et keera pumba pealt torud lahti. Siis tõmba käsi kaas nii põhja kui võimalik (dekompresiooni hoob ka üless, et endal lihtsam oleks mootorit keerutada). Siis keerad rooli kardaani ka eest ära, siis on lihtsam kambri kaani maha võtta. Kambri kaaned võtad eest, kuna vaja on näha, mis ringil mootor on. Nii kõrgsurvepump, kui ka nukkvõll teevad ühe pöörde, kui väntvõll teeb kaks.

Siis hakkad mootorit keerutama, ja kui jõuad kohta, kus esimene kolb liigub üles. (sisselaske klapp lõpetas sulgumise ja väljalaske klapp on kinni), siis näed neid nelja kriipse väntvõlli rihmarattal. Nende nelja kriipsu ajal peab pumbast lööma esimesse silindrisse kütet.

Ehk siis kui keerad mootorit rahulikult, peab nende nelja kriipsu ajal tulema esimese silindri pihusti toru stutseri peale kütet. Seda on silmaga näha, kui kütet tuleb.

Kui ei tule, siis keera pumba hammaka eest töötunni lugeja ja õli sissevalamis korpus küljest (kinnitub kolme M6 poldiga). Keerad need kaks M8 või M10 (ei mäleta enam peast) polti täiesti lahti, võtad selle imeliku plaadi küljest ära, (auke täis ja sisemine nuut kinnitub siis pumba nuuti või kompressori nuuti) ja keerad pumpa toore jõuga (toru tangidega, kulli nokkadega, suurte näpitsatega) selle kohapeale, kus pumba esimese silindri stutserist tuleb kütet.

Jätkuvalt korda, et väntvõll peab samal ajal olema pööratud nende nelja kriipsu juurde, mida on rihmarattal näha ja esimese silindri klapid peavad olema sulgunud.

Selle seadega peaks käima minema. Peale käivitust on vaja nagu nii täpsemalt süüdet timmida (kas siis hilisemaks, või varajasemaks - olen mõlemat versiooni kohanud)

Soovitav on ka klapi vahed üle kontrollida, kuna kui kambrikaaned on maas siis on see suhteliselt lihtne tegevus. (klappide regullimise ajaks tuleb dekompresiooni hoob normaal asendisse tagasi suruda)

Kui peale seda seadistust käima ei lähe, siis on soovitatav ikkagi tõmmata traktorit. Diisel pillid, mingi veaga käivituvad tavaliselt tõmmates paremini, kui starterist. (mootor teeb lihtsalt rohkem pöördeid)

Ja kui siis ka käima ei lähe siis on asi hapu.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#22

(10-02-2014, 09:45 AM)v6sa Kirjutas:  Rida või pööris - vahet ei ole. Peetis pumbaga ei käi, korras pumbaga pole probleemi.

Otsi viga sellest, mida näppisid. Rind käis lahti ja nagu ma aru sain, võeti lahti ka pumba ajami seadeketas. Neljataktilise mootori puhul saab pumba peale panna täisring valesti: pritse toimub väljalasketakti lõpus.

Pihustivõti on jah säärane kõverik 27. Sama kõigil selle seeria mootoritel.

Kui gaasilt käib ja pihustitest mitte, on viga pumbas või gaasijaotuses.
Täitsa nõus sinuga, et peetis pumbaga ei käi. Smile
Rind käis lahti jah, vahetusse läks pumba ajami hammasratas e. seadeketas (nii nagu sina seda nimetad) sest sealt oli 2 hammast lahkunud. Südamiku võlli otsast ära ei võtnud.
Kuidas täisring valesti!? Äkki selgitaksid.
Aga eelnevalt loe minu kõige pikem postitus veelkord läbi - selgitasin kuidas süüte paika panin. Pritse toimub ikka veidi ennem ÜSS-i (venekeeles BMT) ehk siis kui need kuus väikest kriipsukest on (raamatu järgi umbes kolmanda kriipsu juures).
Võti jah kõverik mida minul aga pole ( võtan nädalavahetusel ja teen selle ise valmis oma T-25 järgi. Kuigi minu mälu järgi peaks see ikka olema nr. 30 mitte 27 (Äkki on kellegil originaal võtmest pilti üles riputada? Oleks väga tänulik - siis ei peaks hakkama ise jalgratast leiutama).
Usun ise ka et viga peitub pumbas või siis süütenurgas. Gaasijaotus kontrollitud seal midagi iseäraliku ei täheldanud. Klapivahed korras ja kõik liigub nii nagu peab.
Aga tänud abistamast!
Vasta
#23

See pihusti võti on jah 30mm mitte 27...
Vasta
#24

(10-02-2014, 12:47 PM)phyl Kirjutas:  Kõige lihtsam kontroll, mida hetkel välja suutsin genereerida on see, et keera pumba pealt torud lahti. Siis tõmba käsi kaas nii põhja kui võimalik (dekompresiooni hoob ka üless, et endal lihtsam oleks mootorit keerutada). Siis keerad rooli kardaani ka eest ära, siis on lihtsam kambri kaani maha võtta. Kambri kaaned võtad eest, kuna vaja on näha, mis ringil mootor on. Nii kõrgsurvepump, kui ka nukkvõll teevad ühe pöörde, kui väntvõll teeb kaks.

Siis hakkad mootorit keerutama, ja kui jõuad kohta, kus esimene kolb liigub üles. (sisselaske klapp lõpetas sulgumise ja väljalaske klapp on kinni), siis näed neid nelja kriipse väntvõlli rihmarattal. Nende nelja kriipsu ajal peab pumbast lööma esimesse silindrisse kütet.

Ehk siis kui keerad mootorit rahulikult, peab nende nelja kriipsu ajal tulema esimese silindri pihusti toru stutseri peale kütet. Seda on silmaga näha, kui kütet tuleb.

Kui ei tule, siis keera pumba hammaka eest töötunni lugeja ja õli sissevalamis korpus küljest (kinnitub kolme M6 poldiga). Keerad need kaks M8 või M10 (ei mäleta enam peast) polti täiesti lahti, võtad selle imeliku plaadi küljest ära, (auke täis ja sisemine nuut kinnitub siis pumba nuuti või kompressori nuuti) ja keerad pumpa toore jõuga (toru tangidega, kulli nokkadega, suurte näpitsatega) selle kohapeale, kus pumba esimese silindri stutserist tuleb kütet.

Jätkuvalt korda, et väntvõll peab samal ajal olema pööratud nende nelja kriipsu juurde, mida on rihmarattal näha ja esimese silindri klapid peavad olema sulgunud.

Selle seadega peaks käima minema. Peale käivitust on vaja nagu nii täpsemalt süüdet timmida (kas siis hilisemaks, või varajasemaks - olen mõlemat versiooni kohanud)

Soovitav on ka klapi vahed üle kontrollida, kuna kui kambrikaaned on maas siis on see suhteliselt lihtne tegevus. (klappide regullimise ajaks tuleb dekompresiooni hoob normaal asendisse tagasi suruda)

Kui peale seda seadistust käima ei lähe, siis on soovitatav ikkagi tõmmata traktorit. Diisel pillid, mingi veaga käivituvad tavaliselt tõmmates paremini, kui starterist. (mootor teeb lihtsalt rohkem pöördeid)

Ja kui siis ka käima ei lähe siis on asi hapu.
1. Esimese silindri survetrakt juba mitu korda paika aetud. Kontrollitud pihusti august kolvi asendit. Roolikardaani maha võtma ei pea, tulevad kaaned ka niisama ära. (kontrollitud)
2. Klapivahed kõik kontrollitud - IV väljalase vajas reguleerimist. Oli vähem kui lubatud e. vägisi pigistasin 0,1 sinna vahele. Sai reguleeritud 0,3 peale.
3. Need 2 polti M10
4. Pumba võlli annab edukalt keerata 22 padruniga.
5. Tõmbamine kindlasti hea lahendus, kuid traktorit on võimatu laudast välja tõmmata ilma et lauda uksed ja uste kõrval olev sein oma kohalt ei lahkuks.
Tänud ka sulle!

Tegelikult ma juba tean mida ma koguaeg valesti olen teinud selle süüte seadmise juures. Rääkisin eile õhtul kasutaja " TALUPOEG TALUJA"-ga ja siis sain aru milles minu viga on.
Vasta
#25

Äkki valgustad meidki?
Vasta
#26

(10-02-2014, 21:16 PM)Janx Kirjutas:  Äkki valgustad meidki?
OK
Ei hakka juba kirjutatut uuesti kirjutama, aga asi on nimelt selles, et olin valesti aru saanud selle 3 kraadi muutmisest.
Kopeerin oma kirjutatud teksti veelkord siia:
"...kas see et 3 kraadi varasemaks saada pean keerama pumpa nii palju et see auk kus stopper polt sees oli läheks järgmisesse auku hammasrattal või jätta polt hammasrattal samasse kohta ja keerata pumba flantsi auk kohakuti poldiga. Nagu ma tähele olen pannud siis aukude vahed hammasrattal ja pumba flantsil erinevad. "
Vot selles ma eksisingi!
Keerasin alati seda pumba otsas olevat flantsi terve augu võrra tagasi ehk siis sai 3 kraadi asemel vist 20 või nii. Teisiti seletades, et sama auku flantsil järgmise auguni hammasrattal. Sad
Ja usun, et kui lähen ja keeran nädalavahetusel peale esialgse seadistust paika panemist nii nagu siin õpetati : "...Tuleb mõned millid keerata pumpa vastu pöörlemise suunda,et saaksid kõrvalolev aukude paar kohakuti ja see on 3 kraadi..." siis ta ka käivitub.
Kui tulemuse olen saavutanud siis annan siin seda teada.
Vasta
#27

(10-02-2014, 22:10 PM)meli666 Kirjutas:  
(10-02-2014, 20:02 PM)Jokker Kirjutas:  Äkki on kellegil originaal võtmest pilti üles riputada?

Spets võti näeb selline välja.


Selle järgitegemisega on nii ja naa. Mõni pihusti mutter on ikka teinekord alumiiniumi sisse nii kõvasti kinni oksüdeerinud. Kardan, et isetehtud võti venib välja.
Aga võibolla toimib ka, mokkade juurest on originaalgi üsnagi tummine.
Aga tänan! Sellisena ma seda ka ette kujutasin. Ilmselt kasutan toorikuna tehases valmistatud võtit. Mokkade juurde saab alati midagi tugevnduseks peale keevitada.
Või kui näitan perenaisele pilti, siis äkki meenub kus ta sellist viimasel ajal näinud on.
Aga tänud veelkord piltide eest.
Vasta
#28

(10-02-2014, 20:02 PM)Jokker Kirjutas:  ...
vahetusse läks pumba ajami hammasratas e. seadeketas (nii nagu sina seda nimetad) sest sealt oli 2 hammast lahkunud. Südamiku võlli otsast ära ei võtnud.
...

Hammasratas on eraldi tükk. Hammasrattale polditakse seadeketas ehk "südamik" - too poltidega ketas, mille sees on nuutava KSP ajami haakimiseks.

Ma ei mäleta peast numbreid, kuid üks auguvahe oli päris palju. 20 kraadi on täiesti võimalik. Süüte saad paika ketast ja pumba asendimuutust kombineerides.

Ega rinda lahti näppides nukkvõlli ratas hambast väljas ei käinud? Kui käis, kas sai õigesti tagasi?

Samas ei ole loogiline, et survetakti kandis toimuva sissepritsega diisel ei suudaks gaasilt käivitudes tööle jääda... Küll käitub mootor nii siis, kui pump on 180 kraadi valesti peal. Või kui pritsejärjekord on vale. Nähtud küll neid "õigeksväänatud" torusid...

Kas starter suudab täiskompressiooniga mootorit ringi ajada enam, kui pööre sekundis? Ehk survetaktist hooga üle lüüa? Ehk on tõesti viga vaid liighilises pritses, mis ei luba mootoril käivituda, sest starter oma jaksituses kerib mootorit vaid poole pöörde kaupa.

Või on mootor nii põdur, et palju vigasid kokku (lekkiv kolvigrupp, lekkivad klapid, peetis pihustiotsad, hiline sissepritse, jaksitu starter) teeb ühe suure jama kokku...

Hoia kursis, kuidas edeneb.
Vasta
#29

Tuttav jutt, omal oli sama kepp ridapumbaga. Eetriga kõditades käivitus, kuid küttega käima ei jäänud. Panin peale teise pumba ja probleem kadus. Kuigi esimene pump oli maha võetud töötavalt mootorilt, paistis olema etteandepump kuidagi niru ja külge visatud. Seega ise kahtlustasin küll selle teema juures esimese pumba etteandepumpa, mis ei andnud korralikult ette. Võib, aga ei pruugi olla põhjuseks, kontrolli korrasolekut.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#30

Mul lapsed leidsid sellise võtme koolist tulles teelt ja tõid koju,sest teadsid,et isal on kõiki rauast tehtud asju väga vaja ja nüüd 30aastat hiljem saan teada millele see võti kuulub!Kui väga vaja võin loovutada.
Vasta
#31

Nii nagu lubasin, et kirjutan sündmuste käigust.
Täna sai siis uuesti kontrollitud süüte ansendit - paigas mis paigas! Proovisin käivitada! Ikka tulemus sama. Võtsin siis esimese pihusti maha ja panin teise toruga kõrgsurve pumba külge. Üllatus! Mitte üks piisk läbi puhusti ei tulnud. Kruttisin ka teise pihusti maha - tulemus sama.
Järeldus: Kõrgsurve pump peetis. Kiskusin pumba maha ja kontrollisin ka tagasivooluklappi. Täiesti töötas.
Nüüd siis pump maas ja kõik pihustid ka - lähevad stendi.
Selleks korraks kõik. Peale stendi ja paigaldust paistab kuidas edasi toimetada.
Vasta
#32

Oled sa täiesti kindel ,et õhk kuidagi sul sinna süsteemi ei saanud? Ega kui õhk sees siis ei tulegi sealt pihustist midagi.
Vasta
#33

Meil on T16 suht sama jama. Lambist tuleb õhk sisse. Kui paar minutit järjest käiata(starteri tapmine Big Grin ) ilma kompressioonita, siis hakkab kütet tulema ja läheb käima. Võibolla tõmbab kuskilt filtri poti tihendi vahelt õhku. Ilmselt ta ikkagi tõmbab kuskilt õhku sisse kuna sai pandud uus läbipaistev kütte voolik ja see otsaga kanistrisse nafta sisse, siis käsipumbaga pumpama hakates on nii ,et kütus hakkab vaikselt tõusma voolikus kui pumbata aga enne üles filtrini jõudmist vajub tagasi. Ise mõtlesin juba, et löön kuvaldaga minema need vanad filtri potid sealt, ehk siis need maha kruvima ja mingid uue lääne filtri asemele panema. Toungue Ehk hakkab siis kütet üleval hoidma. Big Grin
Vasta
#34

Ma siin paar päeva tagasi kribasin juba jutu valmis, et äkki võtab lihtsalt õhu vahele kusagilt, kuid kustutasin enne postitust ära ja jätsin asja sinnapaika. Vaatasin, et kõik räägivad süütenurkadest ja asjadest, et ei julgenud oma lolli ideed isegi pakkuda mitte Big Grin. Muidu, õhu ampsamisega on sümptomid samad. Tossab ka samamoodi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#35

(15-02-2014, 19:28 PM)raivo45 Kirjutas:  Meil on T16 suht sama jama. Lambist tuleb õhk sisse. Kui paar minutit järjest käiata(starteri tapmine Big Grin ) ilma kompressioonita, siis hakkab kütet tulema ja läheb käima. Võibolla tõmbab kuskilt filtri poti tihendi vahelt õhku. Ilmselt ta ikkagi tõmbab kuskilt õhku sisse kuna sai pandud uus läbipaistev kütte voolik ja see otsaga kanistrisse nafta sisse, siis käsipumbaga pumpama hakates on nii ,et kütus hakkab vaikselt tõusma voolikus kui pumbata aga enne üles filtrini jõudmist vajub tagasi. Ise mõtlesin juba, et löön kuvaldaga minema need vanad filtri potid sealt, ehk siis need maha kruvima ja mingid uue lääne filtri asemele panema. Toungue Ehk hakkab siis kütet üleval hoidma. Big Grin

Mina ta tööle ajasin, või siis koos Big Grin Külmaga kasuta startgaasi abi natuke Smile
Vasta
#36

Ei ole mõtet tegelikult startgaasi panna kui kütet ei tule. Nii kui küte tulema hakkab läheb käima.
Vasta
#37

(16-02-2014, 01:48 AM)raivo45 Kirjutas:  Ei ole mõtet tegelikult startgaasi panna kui kütet ei tule. Nii kui küte tulema hakkab läheb käima.

nja
Vasta
#38

(16-02-2014, 01:48 AM)raivo45 Kirjutas:  Ei ole mõtet tegelikult startgaasi panna kui kütet ei tule. Nii kui küte tulema hakkab läheb käima.
Saigi proovitud enne pumba mahavõtmist. Küll mitte startgaasiga vaid piduri sprayga. Käis täpselt nii kaua kui sprayd jagus. See veenas mind järjekordselt, et põhiviga ikka pumbas. Pole võimalik, et kõik pihustiotsad korraga pees. Isegi kui "kuseksid" siis jääks ikkagi mingil määral kas või longates käima.
See minu isiklik arvamus.
Vasta
#39

Mul ei keerle mootor nii kiiresti, kui ma hääle järgi arvaks, et õige on. Seetõttu ei saa käima.
Võibolla on starter idu.
Eilsest igatahes ta aimult klõpsub ja ei võta üldse enam ringi.
Põlvast ostetud mingi itaalia starter. Käivitatud 15x ehk.
Vasta
#40

(16-02-2014, 09:05 AM)pannkook Kirjutas:  Mul ei keerle mootor nii kiiresti, kui ma hääle järgi arvaks, et õige on. Seetõttu ei saa käima.
Võibolla on starter idu.
Eilsest igatahes ta aimult klõpsub ja ei võta üldse enam ringi.
Põlvast ostetud mingi itaalia starter. Käivitatud 15x ehk.
Minul juhtus sama jama. Suure käiamise ja peetis hammasvöö tõttu kulusid harjad täiesti silmnähtavalt. Isegi kompresiooni ja 145 Ah akuga käiab reduktorstarter täiesti lõbusalt. Kui ainult kütet ka pihustitest tules käivituks kindlasti.
Kui sul on reduktorstarter siis võta julgelt lahti (laiali ei lenda midagi) vaata üle harjade ja kollektori (ankru) seisukord.. Kui harjad liiga kulunud ja vastu ankru kollektorit enam ei käi siis ainult kõpsubki.
Kas lõpsub ainult tõmberelee kabiinis või siis starteri tõmberelee ka?
Proovi otse starteri klemme lühistada. Kui siis ringi käib siis starteri tõmberelee peetis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne