T-40 AM ei käivitu!!!
#61

Räägi veel mis sa seal tegid? Ok saan aru ,et ridapumba said peale. On see ridapump t-40le timmitud ja kontrollitud? Sest enamus ridapumpasid on pmst MTZ omad. Samuti kas pihustitorud said ikka õige silindri külge. Kas küte sai õigesti üles ja torud pumbal õigesti ühendatud? Kas see uus pump sul läbi pihusti ka lõi? Võibolla on pihustid hoopis kinni või midagi sellist. Mulle isiklikult tundub veel nats kahtlane ,et kuidas sellel mootoril see hammasratta hammas sai ära murduda. VB on mingi kala sellega ja pole see gaasijaotus päris nii nagu peab.
Vasta
#62

Lugesin olulised kohad uuesti üle. Minu meelest on ka ainus võimalus jaotushammasrattad, sest ülejäänud asjad on kordi ülekäidud.
Pump võib russi oma olla, see ei takista käivitamist, ainult koormust ei tasuks mootorile anda.
Kõik pihustid ei koole korraga ära.
Üks tähelepanek veel - mitte ühtki seadet pole kontrollitud - ei pihusteid, ei ühte ega teist pumpa.

Kui ajan jura, siis parandage.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#63

(25-02-2014, 21:34 PM)metsakohin Kirjutas:  Lugesin olulised kohad uuesti üle. Minu meelest on ka ainus võimalus jaotushammasrattad, sest ülejäänud asjad on kordi ülekäidud.
Pump võib russi oma olla, see ei takista käivitamist, ainult koormust ei tasuks mootorile anda.
Kõik pihustid ei koole korraga ära.
Üks tähelepanek veel - mitte ühtki seadet pole kontrollitud - ei pihusteid, ei ühte ega teist pumpa.

Kui ajan jura, siis parandage.

Sedas minagi.

Pihustid üle stendida: 5 euri pole nii suur raha. (ajukeppi vähem)
Pump stendida: 40-50 euri ka pole nii suur raha. (ajukeppi jätkuvalt vähem)

Siis üle tsekata kas kütus tuleb ilusti pumpa. Siis üle vaadata, kas esimese kolvi üles liigutades esimesest pumba stutserist tuleb kütet. (asi peab ka õigel ringil olema)

Kui asjad on stenditud siis saab rõhuda sellele, et probleem pole pumbas ega pihustites.

Ja kui siis elule end ei tõmba, on soovitus kompressioon ära mõõta. Sellega saab ka veenduda - kas klapid liiguvad õigeaegselt. (mitte täpselt, aga midagi ikka)

Äärmuslikud juhtumid oleksid sellised, et äkki on väntvõll pooleks? Või nukkvõll?

Võimalik ka see, et jaotus hammakad on katki vms.

Kes nüüd põhjaeestis elavad? Mingi summa eest võib ju oma ajusid ragistada.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#64

rumal mõte minul , kuid kas on kontrollitud kütuse tulekut paagist pumbani ... läbi filtrite et kuskil poleks kolli või katkist voolikut . liiga kahtlane et kaks pumpa ja palju kruttimist on ikka sama veaga
Vasta
#65

No ma seda mainisin juba, et üle tsekata, kas pumpa tuleb küte või mitte.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#66
Question 

Tere.
Lugupeetud kaasfoorumlased, miks Te arvate , et ma pole kõiki seda teinud mida välja olete pakkunud!? Kordan veelkord üle , et olen üles kasvanud koos traktorite ja kombainidega. Oma 52 elatud aasta jooksul olen kokku puutunud igasuguste mootoritega. Viimased 8 tööaastat ongi minu tööks erinevate diiselmootor elektrigeneraatorite paigaldus, hooldus ja remont. Peale küttefiltrite vahetust on ette tulnud igasuguseid olukordi kus mootor enam ei käivitu. (küll õhk sees, küll torustik umbes jne.)
Panen siinkohal kirja punktide kaupa mida sellel pikal nädalavahetusel tegin.
1. Eemaldatud kompressor.
2. Paigaldtatud ridapump ( ostmisel kinnitati, et reguleeritud T-40 jaoks (ise kõrval ei viibinud ja ei saa neid sõnu 100 prossa kinnitada).
3. Madalsurve küttetorustik ümber ehitatud antud pumbale vastavaks.( Sai veendutud, et küte jooksis vabalt läbi filtrite kui paagi kraan lahti oli)
4. Kõrgsurve torustik paigaldatud vastavalt tööjärjekorrale 1-3-4-2
5. Kõrgsurvepumba pea õhutatud (põikidest plunseritest väljus küte ilma õhuta)
6. Kontrollidud pihustite tööd (tõsi 2 nendest ei lasknud mitte piiskagi läbi)
7. Asendatud 2 pihusti otsa uutega (stendis nad ei käinud ja õigest töörõhust ei ole ma teadlik, aga kütte nad pihustasid täiesti tolmuks)
8. Kontrollitud 1 silindri survetakti algust. Klapikambri kaas oli pealt äta ja kui silindris algas survetakt ja õliga niisutatud paberipunni välja lükkas pihusti august sai mootori rihmaseibil olev märk "T" asetatud kohakuti osutiga. (silindri surveid mõõta ei saa kuigi manomeeter olemas, aga pole vahetükki mida pihustiauku keerata saaks)
9. Sai krutitud kõrgsurvepumpa võtmega ja veendutud mitmekordselt, et esimesest plunserist tõesti küte üles tuli.
10. Sai fikseeritud kõrgsurvepumba hammasratas nii täpselt kui see võimalik oli.
11. Käivitus katse. Tulemus - 0
12. Peetud nõu telefoni teel kasutaja " TALUPOEG TALUJA"-ga
13. Traktor starteri jõul laudast välja ja T-25-le sappa.
14. 0,5 km veetud (T-40 5 käik ja T- 25 3 käik) Kiiremini lihtsalt T-25 vedada ei jõudnud.
15. Tulemus - sinine suits korstnast
16. Natuke startgaasi. Tulemus - käivitus srarterist. Viskas korstnast väheke sinakas musta ja suri kohe sealsamas välja.

Kokkuvõtteks: 24-da veebruari päeva lõpp. Kulutatud kolme päeva jooksul 26 töötundi ja vajaliku tulemust ikka pole, e. mootor ei käi ja minu mõistus täielikult kokku jooksnud.
Sai vist väga pikk ja segane jutt kirja pandud. Smile

Äkki suudate veel midagi lisada mis proovimata/tegematta jäi?
Vasta
#67

See tähendas seda ,et käivitus startergaasi pealt ja rohkemat seal polnud.Pritse valel ajal.
Vasta
#68

(26-02-2014, 09:46 AM)uko Kirjutas:  See tähendas seda ,et käivitus startergaasi pealt ja rohkemat seal polnud.Pritse valel ajal.
Täitsa nõus ja seda mainisin ka ise teemaalgatajale. Mingil pohjusel siis ei tule küte õigel ajal silindrisse. Ilmselt peab asja kohapeal vaatama....sest kõike on juba telefoni teel õpetatud. Ja kui ka vedades ei lähe...siis peab asi väga hull olema......
Vasta
#69

Kas startgaasiga käivitudes on terav plagin või madal müdin kuulda?

Praegu kõlab sedamoodi, et silindrites lihtsalt puudub tööks vajalik surve. Mis on kummaline, sest surve kadumine ei saa toimuda hetkega nii, et seda väljapoole näha ei oleks...

Isegi valel ajal toimuva pritsega peab mootor käima jääma, kui gaasiga on kord pöörded üles aetud. Suitsema ja plagisema, kuid töötama.

Valel ringil kirjelduse järgi peale pandud pump olla ei saa. Küll aga võib raudpoltkindlalt korras pump olla lihtviisiliselt pees.Toungue Neid ennegi nähtud.

Kas kõik 4 pihustit on uue pumba "oma" sektsioonide otsas ka käinud ja seal kenasti pihustanud?

Tunde järgi "paika" keeratud pihusti on väga kahtlane asi.Sad

Kui on tahtmine veas selgusele jõuda, tuleb surved üle mõõta. Võib ju minna kindla peale ja kolvigrupi uue vastu vahetada.

Või anda teeneljakümnele loobumisvõit.Sad
Vasta
#70

Ei tea milline manomeeter teema algatajal surve mõõtmiseks on, aga see mis minul on, sellel keerad pihusti lahti - asendad pihusti otsa sobiva stutseriga komplektist (vahe on lihtsalt selles, et pole tagasivoolu kanalit pihusti otsa sisest) ja keerad pihusti kokku ja silindrisse.

Tavaliselt kui pole sellist sobivat otsa võtta, mis pihusti sisse klapiks - siis treialid suudavad aidata.

Üks hea küsimus laiemale ringile - (kuna endal rida pumbaga kokkupuude puudub ja ei viitsi googeldada ka) Mis järjekorras rida pump pihustab kütet?

Mootor tarbib jah, 1-3-4-2 aga kuidas pump kütet väljutab? Äkki seal mingi kotermann.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#71

(26-02-2014, 11:00 AM)phyl Kirjutas:  ...
Üks hea küsimus laiemale ringile - (kuna endal rida pumbaga kokkupuude puudub ja ei viitsi googeldada ka) Mis järjekorras rida pump pihustab kütet?

Mootor tarbib jah, 1-3-4-2 aga kuidas pump kütet väljutab? Äkki seal mingi kotermann.

See on tegelikult kontrollimist väärt fakt: mitte iga R4 pump pole tööjärjekorrale 1342...
Vasta
#72

(26-02-2014, 10:21 AM)v6sa Kirjutas:  Kas startgaasiga käivitudes on terav plagin või madal müdin kuulda?

Praegu kõlab sedamoodi, et silindrites lihtsalt puudub tööks vajalik surve. Mis on kummaline, sest surve kadumine ei saa toimuda hetkega nii, et seda väljapoole näha ei oleks...

Isegi valel ajal toimuva pritsega peab mootor käima jääma, kui gaasiga on kord pöörded üles aetud. Suitsema ja plagisema, kuid töötama.

Valel ringil kirjelduse järgi peale pandud pump olla ei saa. Küll aga võib raudpoltkindlalt korras pump olla lihtviisiliselt pees.Toungue Neid ennegi nähtud.

Kas kõik 4 pihustit on uue pumba "oma" sektsioonide otsas ka käinud ja seal kenasti pihustanud?

Tunde järgi "paika" keeratud pihusti on väga kahtlane asi.Sad

Kui on tahtmine veas selgusele jõuda, tuleb surved üle mõõta. Võib ju minna kindla peale ja kolvigrupi uue vastu vahetada.

Või anda teeneljakümnele loobumisvõit.Sad
Käivitumisel gaasiga ikka terav plagin hetkeks. Kuigi olen proovinud seda gaasi väga minimaalselt anda. (näinud oma silmaga mootorit mis gaasiga pilbasteks lastud)
Tõesti "uue pumba" 100 protsendilise korrasoleku kohta ei julge pead anda (ikkagi venemaa toodang ja ilmselt mõeldud tagavaraosana)
Ka uue pumba peal pole kõiki seksioone kontrollinud. Pihustid said kõik üle kontrollitud ainult esimese peal.
Pihustit pole reguleeritud. Vahetatud sai ainult otsikud. Kindlasti on vedru pingsus muutunud ja seega ka pihusti töösurve erinev stendiseadest. Aga see ei peaks käivitumist täielikult elimineerima. Olen nõus, et muutub moorori võimsus jne.
Märkuseks veel, et see mootor pole 23 aasta jooksul saanud mingisugust hooldust. Õlivahetus toimub "loomulikul teel" e. valatakse värsket peale , et tase normids oleks.
Nüüd selle remondi käigus puhastasin tsentrifuugi ja vahetasin õhupuhasti õli. Klapikambrikaante alune ei kannatanud mingit kriitikat. Olen püüdnud neid kraapida nii puhtaks kui vähegi võimalik.

Tegelikult on minu isiklik arvamus, et terve see traktor ja mootor vajaks kapremonti. Aga kunas see traktor pole minu ja veel vähem rahakott minu käes, siis on see välistatud ja tuleb lihtsalt käima saada.
Töötunde ka ei oska öelda kunas sealt pole enam ükski number loetav.
Vasta
#73

(26-02-2014, 08:22 AM)Jokker Kirjutas:  ...4. Kõrgsurve torustik paigaldatud vastavalt tööjärjekorrale 1-3-4-2...

Kas mitte kõrgsurve torud silindritega paralleelselt ei käi ehk 1-2-3-4? Nii nagu russil, kuna t40 ridapump peaks ju russi pump olema.
Vasta
#74

(26-02-2014, 12:51 PM)raivo45 Kirjutas:  
(26-02-2014, 08:22 AM)Jokker Kirjutas:  ...4. Kõrgsurve torustik paigaldatud vastavalt tööjärjekorrale 1-3-4-2...

Kas mitte kõrgsurve torud silindritega paralleelselt ei käi ehk 1-2-3-4? Nii nagu russil, kuna t40 ridapump peaks ju russi pump olema.

Märkus õige!
Ehk kontrolli, et pumba tööjärjekord vastakas mootori omale. Ning kui ei vasta, saad kõrgsurvetorusid ringi järjestades korrigeerida.

Kuigi valest järjekorrast hoolimata peaks 1. silinder ikkagi süütama...
Vasta
#75

Kunagi oli endal selline mure T-40ga, et keerasin puruks peenfiltri peal oleva poldi, mille alla tuli tagasivool pihustite pealt ja sealt edasi läks paaki. Originaalis oli seal tavaline polt, mille mina asendasin seest tühja ja külje peal oleva auguga poldiga. Kõik oli korras seni, kuni ükskord küte otsa sai. sealt edasi enam käima ei saanudki, vähemalt mitte seniajani, kuni tuli meelde too poldivahetus. Juba olime ka pumpa ju muid asju vahetamas. Peale poldivahetust õige vastu käis jällle nagu linnuke.
Vasta
#76

(26-02-2014, 12:56 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-02-2014, 12:51 PM)raivo45 Kirjutas:  
(26-02-2014, 08:22 AM)Jokker Kirjutas:  ...4. Kõrgsurve torustik paigaldatud vastavalt tööjärjekorrale 1-3-4-2...

Kas mitte kõrgsurve torud silindritega paralleelselt ei käi ehk 1-2-3-4? Nii nagu russil, kuna t40 ridapump peaks ju russi pump olema.

Märkus õige!
Ehk kontrolli, et pumba tööjärjekord vastakas mootori omale. Ning kui ei vasta, saad kõrgsurvetorusid ringi järjestades korrigeerida.

Kuigi valest järjekorrast hoolimata peaks 1. silinder ikkagi süütama...
Vot see märkus täitsa õige! Sellele ma ei mõelnud ennem kui ma neid postitusi lugesin. Tõepoolest ega ikka ühe silindriga ei käivitu kui teised kõik "tühja panevad".
Kahjuks ei saa hetkel vaadata ka kunas pole pumba passi käepärast.
Tunnistan ausalt, et ma isegi ei mõelnud sellele kui torusid panin. Vaatasin lihtsalt mootori tööjärjekorda ja kõik. Pöörispumbal käibki ju järjekorras ringi ja ainult torudega pannakse tööjärjekord paika.
Vasta
#77

(26-02-2014, 19:40 PM)Jokker Kirjutas:  
(26-02-2014, 12:56 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-02-2014, 12:51 PM)raivo45 Kirjutas:  
(26-02-2014, 08:22 AM)Jokker Kirjutas:  ...4. Kõrgsurve torustik paigaldatud vastavalt tööjärjekorrale 1-3-4-2...

Kas mitte kõrgsurve torud silindritega paralleelselt ei käi ehk 1-2-3-4? Nii nagu russil, kuna t40 ridapump peaks ju russi pump olema.

Märkus õige!
Ehk kontrolli, et pumba tööjärjekord vastakas mootori omale. Ning kui ei vasta, saad kõrgsurvetorusid ringi järjestades korrigeerida.

Kuigi valest järjekorrast hoolimata peaks 1. silinder ikkagi süütama...
Vot see märkus täitsa õige! Sellele ma ei mõelnud ennem kui ma neid postitusi lugesin. Tõepoolest ega ikka ühe silindriga ei käivitu kui teised kõik "tühja panevad".
Kahjuks ei saa hetkel vaadata ka kunas pole pumba passi käepärast.
Tunnistan ausalt, et ma isegi ei mõelnud sellele kui torusid panin. Vaatasin lihtsalt mootori tööjärjekorda ja kõik. Pöörispumbal käibki ju järjekorras ringi ja ainult torudega pannakse tööjärjekord paika.

Ei käi pööristpumbal ka tööjärjekorra järgi. Küte tuleb pumbast ikka 1-2-3-4 (päripäeva vist) ja torude teised otsad suunatakse vastavasse silindrisse, millal tutsakas peaks käima, ehk siis 1-3-4-2. Ja nüüd ei lähe stutser ka täpselt silindriga kokku, vaid 1 stutser läheb esimesse pihustisse, 2 stutser läheb kolmandasse pihustisse, 3 stutser läheb neljandasse pihustisse ja 4 stutser läheb teise pihustisse.

Kui on torud on vale tööjärjekorraga peale väänatud, siis pole ime ka, et tuld kolvile ei võta.

Kuidas nüüd sellel rida pumbal see kütte väljutamine on, on järgmine küsimus.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#78

(26-02-2014, 20:43 PM)phyl Kirjutas:  Ei käi pööristpumbal ka tööjärjekorra järgi. Küte tuleb pumbast ikka 1-2-3-4 (päripäeva vist) ja torude teised otsad suunatakse vastavasse silindrisse, millal tutsakas peaks käima, ehk siis 1-3-4-2. Ja nüüd ei lähe stutser ka täpselt silindriga kokku, vaid 1 stutser läheb esimesse pihustisse, 2 stutser läheb kolmandasse pihustisse, 3 stutser läheb neljandasse pihustisse ja 4 stutser läheb teise pihustisse.

Kui on torud on vale tööjärjekorraga peale väänatud, siis pole ime ka, et tuld kolvile ei võta.

Kuidas nüüd sellel rida pumbal see kütte väljutamine on, on järgmine küsimus.
Just seda ma ma öelda tahtsingi. Kui ikka pritsehetk toimub väljalaske trakti ajal siis peale suitsu sealt midagi muud ei tule.
Häbi tunnistada , et torude väänamise hetkel see apsoluutselt pähe ei karanud. Ju siis oli juhe ikka eelnevalt nii kokku jooksnud, et sellele ei mõelnud.
Ridapumbal paneb tööjärjekorra paika nukkvõll.
Läänemootoritel on peal pihustid kus tööjärjekorra määrab mootori aju. Surve on kõigil pihustitel kogu aeg peal. Kui pihustushetke pole siis läheb surve tagasivoolu.
On ka pumppihustitega varjant kus kõrgsurve tekkib pihusti sees vastavalt pihustite nukkvõlli pöörlemisele.
Aga see ei puutu hetkel teemasse.
Laupäeval saame teada kuidas olukord lahenes. Ennem pole lihtsalt aega sellega tegeleda , sest tööpäevad liiga pikad ja peale tööd vaja veel 50 km koju sõita.
Vasta
#79

Milline see ridapump välja näeb?
Kas mul on rida või keerispump?Rolleyes`
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=47125
Vasta
#80

Sinul on ridapump. Kõrgsurvetorud väljuvad ühes reas, keeris/pöördpea-pumbas asetsevad torud ringikujuliselt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne