Bassikõlar veoautosse
#21

Reaalselt olen neid akusi jälginud mis koormatakse erinevalt ja see aku mida ei koormata kuivab ära. Kui seda kuivanud akut aegajalt täita, siis ilmselt oleks akude vahetuse vajadus väiksem. Kuivamise põhjus arvatavasti eelmainitud soojusesse energia mahutamises.
Ühe aku üle laadimisel tuleb tõesti teine järgi ja kui seda liiga tihti ei praktiseeri, siis on täitsa lubatud olukorraga kus 12V aku pinge on lubatud tõsta erinevatel tüüpidel kusagile 15-16V peale. Peale seda on soovituslik aku vedeliku tase üle vaadata ja töö võib jätkuda.

Sisulisetl toimub võidujooks, et kumb aku sureb kiiremiin, kas kuivand või sulfateerunud.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#22

(14-02-2014, 00:19 AM)olli Kirjutas:  
(13-02-2014, 21:53 PM)mlsluik Kirjutas:  Kuidas reaalsete kogemustega kodanikel lood on, teooria on muidugi kõva ja põhimõtteliselt ka õige.................On kellegil reaalselt kogemus antud valdkonnast kus üks aku on teisest märgatavalt varem ära minestanud. Vaevalt.

Kui laadimine toimub järjestikku ühendatud akudena, mida ta ilmselt ka on, siis teatavasti järjestikku ühendatud ahelas on voolutugevus kõigis tarbijates ühesugune. Järelikult saab rohkem tühjenenud aku täis laadimine toimuda ainult rohkem täis oleva aku üleliia laadimise arvelt. Nimelt üle laadides hakkab eralduma soojus energia salvestumise asemel ja see võimaldab siis tühjemal akul järele tulla. Kuni mingi piirini ilmselt väga ei mõjuta.. aga tasakaalustussüsteemi lisamine pikendaks kindlasti selle aku eluiga, mille küljes lisatarbijaid pole.
Jälle teooria. Toungue

Reaalne kogemus Ikarusel. Vene akud, kaasaegseid ei tea, võibolla käituvad teisiti aga vaevalt.
Üks aku saab tõesti varem otsa, juhul kui ei vahetata perioodiliselt asukohta ja ei lisata vett. Eelnevatele põhjustele lisan elektrolüüsi, mis tekitab ülelaetud akus vesiniku ja hapniku segu. Seda siis kui laetakse teist akut, mis on alles pooltäis. Kõik see kehtis ainult ühe 12V raadio ühendamisel kahe aku vahele ja massi. Ja raadiod polnud tollal arenenud mitte 1000W peale. Arvatav tarbimine paar-kolm amprit.
Kahe kuu ajaga, mis jäi T-2-s akude ringitõstmisele töötas raadio 60x15 tundi umbes, st 900 tundi.
Reaalselt, kes akusid ringi ei tõstnud sai paari aastaga uued akud. Ja akumehe meelepaha pealekauba.
Nüüdsed hooldevabad peaksid samuti käituma aga kindel pole.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#23

(13-02-2014, 10:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(13-02-2014, 10:04 AM)mlsluik Kirjutas:  Ahh tulge mõistusele, mis eraldi genakad, akud ja adapterid....

Ühelt akult vool peale ja vsjo. 1kw võimendi ei tööta sul mitte kunagi täisvõimsusel ja akudega ei juhtu nagunii mitte midagi. Enne saab neil reaalne eluiga otsa. Enda vanal Sisul oli samuti võimendi ühe aku pealt, 1200w panasonic. Ega sõiduajal suurt väga ei kuuland aga karjääris oodates oli hea eemal põõsavilus puhata... Wink

Oot, mitu aastat Sa seda autot pruukisidki. Ahjaa, terve suve...Toungue

Igaks juhuks mainin ka teistele kasutajatele, et kaasavõitleja mlsluik omab kodus tehnikat oluliselt rohkem, kui siin (vana)vara foorumis kajastatud!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#24

Ärge sellepärast muretsega, et vool on ühe aku pealt võetud. Esimene aku (pluss ahela poolne) sureb nii või naa esimesena ära. Veokal peab iga kuue kuu tagant akud ringi tõstma. Oli see nii vana euro0 masinaga kui ka praegu uue euro5 masinaga.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#25

(15-02-2014, 23:29 PM)Daff Kirjutas:  ... Esimene aku (pluss ahela poolne) sureb nii või naa esimesena ära...
Siinkohal meenus mulle, et 12v akul kaob vesi just pluss poole pealt kiiremini. Tavaliselt alustasin ma kontrollimist + klemmi poole pealt. Kui seal oli veega OK, siis kõigis teistes oli ka OK.
Minu 10senti siis DAFile.
Vasta
#26

Mingi aeg tagasi käis kange ähvardamine, et autod kolivad miski 40 voldi peale, mis sellest saanud on?
Sorry OT

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#27

Sellest pole küll mitte midagi kuulnud....
Vasta
#28

Olen lugenud sellisest ähvardusest. Praegune 12V "sistem" on ajale jalgu jäänud. Tarbijaid on tulnud palju, mitmed neist üsna võimsad. Mida madalam pinge, seda jämmem vool ja tummisemad juhtmed vajalikud. Pinge tõstmine võimaldaks teha juhtmed oluliselt peenemaks. Vaske läheb vähem ja mingi kaaluvõit peaks ka tulema. Meenutagem, et algselt oli autodel minu mäletamist mööda lausa 6V.
Küllap aga on selle üleminekuga valud nii suured, et siiamaani pole seda siiski tehtud. Praegu hakkab tunduma, et enne tulevad elektriautod kui see 40V-le üleminek ära tehtud saab.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#29

Mul kah ees nüüd sama saaga. Tahaks natukene bassi juurde saada.

Olemas on bassikõlar ja võimendid ja jällegi 12v. Sai kunagi komplekt eelmisesse sõidukasse ostetud, aga pole nüüd juba 6 aastat kasutanud.

Asi aga selles et antud bassikõlar töötab 2 ühesuguse võimendi pealt milledel kumbalgi 40A kaitse. Et siit siis ka küsimused:

Kas võin ühendada ühe võimendi ühe ja teise võimendi teise aku peale et koormaks ühtemoodi?

Ja mis juhtub siis kui need 2 erinevatelt akudelt võetud plussjuhet omavahel kogemata kokku juhtuvad minema (akude juures kaitsmed vahel muidugi) ?

Enam ammu ei ole rullnokk, aga hindan korralikku ja kvaliteetset heli

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne