EMEX ruulib...

(24-04-2010, 13:47 PM)Sillu Kirjutas:  Masu masuks ja tööpuudus tööpuuduseks, aga kui kord elu-olu taaskord paraneb, siis kord juba kokkuostu viidud unikaalset liikurit ju enam tagasi ei saa...

Ilusa homseni tuleb endal ja perel kuidagi elu sees hoida.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(24-04-2010, 14:19 PM)Aspelund Kirjutas:  
(24-04-2010, 13:47 PM)Sillu Kirjutas:  Masu masuks ja tööpuudus tööpuuduseks, aga kui kord elu-olu taaskord paraneb, siis kord juba kokkuostu viidud unikaalset liikurit ju enam tagasi ei saa...

Ilusa homseni tuleb endal ja perel kuidagi elu sees hoida.

A.
See on kõige lollim mees, kes iseenda "sedasorti" asjade müümisega endal elu sees hoiab. Igapäevaauto, sõitev hobimasin, liigne kinnisvara jne, selelst saab aru. Aga kui tuleb hakata "aiaposte" vanarauda viima, siis on midagi ikak väga-väga mäda! ERITI kehtib see töökorras põllu- ja ehitustehnika kohta. See mees ja kogu tema järeltulev põlv PEABKI nälga surema, kes adra ja traktori klaashelmeste vastu vahetab.

PV, radikaal nagu alati ja viimase asjana müüsin 9 aastat tagasi poole hinna ja pika järelmaksuga maha iseenda otse sõidust seisma jäänud auto - heale hättasattunud tuttavale.
Vasta

(24-04-2010, 17:32 PM)PlyVal64 Kirjutas:  See on kõige lollim mees, kes iseenda "sedasorti" asjade müümisega endal elu sees hoiab.

Mis sa teed ära. Olen minagi selline loll, müüsin kunagi kitarre maha, aasta 1976 Ibanezi. Siiani nutt kurgus kui meelde tuleb. Ja ei vahetanud helmeste vasta, Perele leiba ja üüriraha sai sellest. Lohutus vaid, et heasse peresse läks ja mõnikord kontserdilavalt ehk näha saab.
Aga siklid on alles...

loll on loll olla.
Vasta

Huvitav, kustkohast need aiapostid nüüd välja hüppasid?

Asjast: alati võib ju imetleda, kuidas aiakaunistuseks olev liikur lihtsalt pruuniks raudoksiidiks moondub ja lõpuks luuaga kokku pühitakse. Saab vähemalt omamisrõõmu ja luuaga jääke kokku pühkides füüsilist koormust. Lõuaga lõksutamise vahelduseks.

Mul näiteks ootavad vanarauda viimist viimased oma aja ära teeninud kaks Vaz-21011 (kered olematud), Vaz-21063 (kere olematu), M-2140 (kere olematu), Opel Kadett D (kere olematu) ja ZAZ-966 (kere olematu). Rariteedid nad ei ole, sõidulooma neist enam ei saa.

Miks vanarauda? Üritasin müüa. Võimalikud ostjad näisid soovivat mõnesaja krooniga tehasest garaaþi hoiule sõitnud masinat ja reaalsusega kokku puutudes kaotasid igasuguse huvi. Kas ma lasen neil edasi mädaneda kuni pean luua võtma? Ei. Pigem realiseerin nad vanarauaks. Seal ei möliseta ja haliseta. Ja raha makstakse ka, sest metallina on neil suurem väärtus kui roostetava autona. Ning raha annab millegi muu (väärtuslikuma) ostmiseks kasutada.

Need asjad, millel tõeline väärtus eksisteerib, püsivad tallel.

Sisuliselt on seesama vanaraud teatud sorti varu, mida keerukatel aegadel annab vahetada käibevahendite vastu. Varu mõte ongi aidata hakkama saada keerukate aegade tulekul. Olgu siis kartul salves, moos sahvris või vanarauad võsa ääres. Või siis on sealt saadav tulu võimalus sooritada uus ja parem investeering.

Mitte miski ei takista kellelgi seismast vanarauaplatsi väravas, rahakott näpus, ja mõnusaid asju koormatest välja noppida. Ja mitte miski ei saa takistada teatus eseme või asja omanikul selle müüki. Olgu siis turul ostjale või metalliplatsil kokkuostjale.

Eks minugi süda jookseb verd, kui ma vanarauaplatsil mõnd huvitavat liikurit näen. Samas: näiteks vana bussi korralikuks taastamiseks vajalikku keskmise Tallinna eramu hinna jagu käibevahendeid suudavad tagataskust välja käia vähesed. Mina ei suuda. Selle kuluvatest aastatest ma parem ei räägi.

Tehnika päästmine ühel surnuaialt selleks, et ta sureks aeglaselt teisel?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(24-04-2010, 19:42 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Lohutus vaid, et heasse peresse läks ja mõnikord kontserdilavalt ehk näha saab.
Sa müüsid maha korralikud asjad, mitte ei vahetanud neid raha vastu hävitamiseks. Mina aga kirjutasin Sillu ja Aspelundi kahe kommentaari peale, mis on valdavalt põllumajandustehnikast... vist? Aga üldisemalt sellisest enam-vähem töökorras asjadest alateema pealkirja kontekstis. Näiteks mind ajab suisa hulluks see, et Järvamaal konkreetselt Ahula ümbruses ei ole enam inimestel pisemat põlluharimistehnikat! Täiesti hulluks võib minna, kõik viimseni tehnika on kas "surnud" või suisa vanametalli rännanud. Ja selle asemel, et kasvõi natukene põldu harida, nälgitakse nüüd. Ja see on tõesti, nagu Sillu tabavalt kirjutas, omane homo sovieticusele. Nii fekaal saab olla vaid eriti lollil, kui on vaja juba tööriista müüa. Aga seda põllumajandustehnika ju on.

Kui aianurgas vedelb ammu surnud reaalne romu aga see on mingigi väärtusega ja paberitega, isegi siis ei tasu seda hävitada täielikult. Täna maksab uue samasuguse Eestisse arvele võtmine kui palju? 2800 eek. Kas metalli kokkuost ikka maksab ligilähedastki raha nende eest - ei maksa. OK, teed selle ise rauaks, jätad numbrid ja paberid alles, sellest saab aru.
Vasta

Priit, rahune maha.Rolleyes

Suur osa sellest "töökorras" põllutehnikast, mis on rännanud Kuusakoski väravate taha, ei ole ei sobilik ega piisavalt korras, et seda põllupidamiseks kasutada. Ning olles nüüd omanud Kuusakoski hinnaga ostetud traktorit pool aastat, võin küll öelda, et tööriista sellisest ei ole. Aga paari kivi veeretamiseks täna (või homme, kui järjekordne viga rauahunniku seisma paneb) kõlbab küll.

Paljud väljast ilusad autod Kuusakoski platsid on tegelikult põhjatud.

Ma saan aru põhimõttest, et Kuusakoski on ühesuunaline tee ja sealt enam tagasi ei tulda.

Kuid sama hästi saan aru neist, kel on aastaid olnud mõttes mingit masinat taastada, kuid elu on seatud sedasi, et seda aega (või raha) ei paista kusagilt. Ning Kuusakoski pakub ilma mingeid küsimusi esitamata paremat hinda, kui vinguvad ja vigisevad "vanatehnikahuvilised". Jutumärkides just seetõttu, et tõeline huviline oskab hinnata, mida vanarauahinna eest saab ja mida sealt oodata ei tasu.

Näidake mulle ühte masinat, mis minnes vanarauda oli sellises korras, et seda oleks võinud võtta maanteekasutusse (või panna näitusele läikivana) poole kuupalga (peaks praegu olema ümmargune 4500 eeku) kulutamise järel.

Mis puudutab põllutehnikat, siis Kuusakoski platsidel/foorumipiltidelt nähtu on romuhunnikus just õiges kohas. Atradel vannased kõverad ja raamid puruks, kultivaatoritel poomid kõverad ja rullid/libistid deformeerunud, äkked poolte pulkadeta... Seda nimekirja võib jätkata lõputult (tegelikult lõpeb nimestik reaalselt bnii 40 masinagaWink...

Kes täna maal nälga jääb, see ei peaks süüdistama mitte vahendite puudust, vaid vaatama peeglisse - enda perele talvevaru kasvatamiseks on vaja natukle pealehakkamist ja paari käsitööriista (labidas, reha, kõblas ja kastekann). Kõik mehhaniseeritum on juba enesele muu tegevuse tarvis aja ostmiseks vajalik. Aga olles töötu, milleks seda aega kasutada? Üsna tihti vedela aluspesu manustamiseksSad
Vasta

Ja nii siis leidis meie Mosse oma lõpu. Kole vaadata neid pilte. Kera polnud just kõige parem, kuid sõidetav aga sisu väga hea ja ka sillad. Enamus kõik uutest juppidest. Ära märgitud raadio oli ka ringi ehitatud ja täitsa töötas. Auto sai aasta tagasi peale talverallil osalemist (ja peaaegu võitmist) ilma mootorita maha müüdud mosseliigas sõitvale kodanikule. Nats mõttetu selline tehnika pressi alla anda. Aga eks kõige vajaliku või vaja võiva hoiustamine on ka keeruline. Kui kellegil oleks huvi ja mõtteid sel teemal, siis võiks seda teemat arendada.
Vasta

(25-04-2010, 08:54 AM)v6sa Kirjutas:  Priit, rahune maha.Rolleyes

Näidake mulle ühte masinat, mis minnes vanarauda oli sellises korras, et seda oleks võinud võtta maanteekasutusse (või panna näitusele läikivana) poole kuupalga (peaks praegu olema ümmargune 4500 eeku) kulutamise järel.
Võsa, mina olen väga rahulik ja võin Sulle sellist masinat näidata: seesama Volvo 244DL, mille UM sealt päästis ja mille mina 3000 eegu eest soetasin, tegi oma esimese sõidu kohe Tallinn-Kiviõli ja sealt veel edasi Suursõidu ja veel 8 kuud, kuniks 400 meetrit enne Talveralli lõppu mootoririhm pooldus. Kuna see oli test, siis ma ei hooldanud seda autot ja ta pidigi mingi aja jooksul katki minema. Pesin puhtaks ja kogu ooper - läikis ja oli ka näitusel.

Mis aga seda persses põllutehnikat puudutab: 70% on see "jutuks hea küll", rohkem ikka viinaraha vaja ja 30% juhtudest müüakse vanaraud maha, et selle raha eest uue asja sissemaks saada või üldse uus asi osta. Kuid siis ei pea sügisel rootorit mitme küla tagant otsima vaid lähed esimese talumehe (mitte talupidaja, sel pole aega) juurde, maksad raha ja saad teenuse vastu. See ongi vahe vanakoolimeestel ja homosovieticustel: vanakoolimees tuli tegi töö OMA tehnikaga ära, mida Ta oli pool elu korras hoidnud, sai raha ja siis jõi end pildituks. Homosovieticus aga joob ennast hommikul pildituks ja järgmisel päeval viib värisevate kätega traktori vanarauda. See on Eesti maaelu. Kahjuks on vanakoolimehed otsa lõppemas - sealsamas on AINUS alles jäänud 75+ mees, kes ka see aasta äkki ämmale kartulimaale vao sisse ajab ja kui vastu peab, siis sügisel rootoriga tuleb.
Vasta

Üks suhteliselt haruldane masin varsti jälle vähem, kuid jah ega sellest ausaltöeldes enam midagi alles ka pole:

http://www.soov.ee/vaata.seam?id=2093444&cid=3317

Tegelikult arvestades III Reichi tehnika säilivuse üldist taset ja nõudlust maailmas(eriti just sõjavankrite), siis oleks selle rauda viimine mittekommenteeritav...
Vasta

(25-04-2010, 12:46 PM)mossepower Kirjutas:  Üks suhteliselt haruldane masin varsti jälle vähem, kuid jah ega sellest ausaltöeldes enam midagi alles ka pole:

http://www.soov.ee/vaata.seam?id=2093444&cid=3317

Tegelikult arvestades III Reichi tehnika säilivuse üldist taset ja nõudlust maailmas(eriti just sõjavankrite), siis oleks selle rauda viimine mittekommenteeritav...
See Ford on ikka nagu rohkem amide ja lendliisi teema alla kuuluv. Muidugi, välistada ei saa, et III Reich seda enne punaste kätte tagasisattumist trofeeautona kasutas.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(25-04-2010, 14:03 PM)Mossemees Kirjutas:  See Ford on ikka nagu rohkem amide ja lendliisi teema alla kuuluv. Muidugi, välistada ei saa, et III Reich seda enne punaste kätte tagasisattumist trofeeautona kasutas.
A siis küll, ma koguaeg mõelnud, et Ford 6 oli fashistide päritolu, lisaks olevat seal alles ainult kabiin fordist, ülejäänu gaz-51.
Vasta

(25-04-2010, 14:07 PM)mossepower Kirjutas:  A siis küll, ma koguaeg mõelnud, et Ford 6 oli fashistide päritolu
Pole nagu kuulnud, et Itaalias oleks kunagi Forde toodetud. Aga kui sul on selle auto praeguse omanikuga mingi kontakt, siis võiks temaga ehk Järva-Jaani varjupaiga teemal rääkida. Kas neil seal sellist autot üldse on? Ja kui foorumis väike kiire korjandus teha, siis vähemalt vanarauahinna jagu raha peaks kokku saama küll.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Kas raam ja sillad on Gaz-51? Siis piisaks, kui kabiin ning ninaosa- poritiivad päästa.

Tervitab Veteran.
Vasta

Mina päästsin raua hundi käest ascona b 1981 aasta oma ja täitsa sile,mootor töötab jne.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Alles hiljuti oli see nn. Ford osta keskkonnas oksjonil. Wink
Vasta

Täna vuras minust mööda järelkäruga auto mis suundus Refondasse Veeriku Selveri lähedal ja kärus oli üks vana laste pedaalidega auto. Otsustasin siis minna järgi sellele autole ja sain selle pisikese masina endale täitsa tasuta, ehk siis päästsin metallihundi käest ja veel oli seal paar masinat ja tegin siis pilte kah : http://public.fotki.com/Peedu90/emex/

ZAZ 968MG 1986; ZAZ 968M 1989; Volvo 340 1986;
Vasta

Täna seisis Jõhvi Kuusakoskis Moskvitð 433 furgoon! Tegin pilte ka, kuid saan need homme lisada alles.

2 x VW ; 2 x Honda ; 2 x BMW
Vasta

Pildid, nagu lubatud:

[Pilt: Pilt1180.jpg]

[Pilt: Pilt1178.jpg]

[Pilt: Pilt1181.jpg]

[Pilt: Pilt1179.jpg]

2 x VW ; 2 x Honda ; 2 x BMW
Vasta

Mõningaste läbirääkimiste tulemusena on tekkinud võimalus auto päästmiseks.
Täpsem info järgmise nädala algul.
Vasta

Kevadtormi ajal meie valla lastel teenistus- sõjaväelased ostavad kohapeal üleskorjatud hülsid tagasi a`50 krooni kilost. Vaevalt et kokkuostjatele sellise hinnaga kasumit enam jääb? Tore et püütakse tekitatud minimaalne kahju loodusele igati kõrvaldada. Umbekasvavat, võsastuvat mastikku, mahajäetud elamisi õppused küll kuidagi ei kahjustanud. Hernekülvil pole igaaastast hakinuhtlust. Samas vahva linnuke ööbik laulab automaaditärinaga võidu!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne