Kas ostaksid endale gaasiauto?
#61

Lõppeks sõltub kõik sellest, mitu korda ja millistel tingimustel läbi torude ajada.
Vasta
#62

(20-07-2017, 19:30 PM)mossepower Kirjutas:  Nagu seal kirjaski on siis naftapurskamisest on asi üsna kaugel. Selle lehmasitagaasi vabrikuga hakatakse poolvägisi ja pealemakstes tegelema kuna EL nõuab 10 % taastuvenergiaallikate kasutamist ning arvatavasti see on kõige odavam tee. Samas vene gaasi hind oleks ikka odavam ning need kes on Tartus prügila gaasi peal sõitvate busside taga juhtunud sõitma (öäk hais) kujutavad vast lehamsitagaasi ette. Aga nagu näha on kirjas, et seda lehmagaasi on plaanis kasutada põllumajanduses ja kaevandustes, nii et ridade vahel on juba kirjas et haisu tõttu see linnaliiklusesse autodesse ikka ei sobi.

Roheliste ja innovaativsete energiaallikate kasutuselevõtt on muidugi tervitatav ja arendav, aga mulle tundub et seal tehakse asja lihtsalt asja tegemise enda pärast. Oleks lehmasitagaasi kogumine tasuv (mõtekas) tegevus siis oleks see juba ammu laialt kasutusel iga pool meil ja üle maailma teada tuntud rohelise energiaallikana.

Gaasiga, mida kasutatakse täna Eestis valdavalt autodel(LPG), on sama teema nagu ka bensiiniga, põhimõtteliselt on need samad produktid. Süütega sisepõlemismootor käib põhimõtteliselt ju igasuguste aurude peal, põhiline et konsentratsioon on piisav põlemiseks. Sellel niinimetatud "gaasil" on sees kurat-teab-mida, kannatab seda vedelal kujul igat pidi solkida (täpselt nagu bensiini). Balloonigaasi üldiselt väga ei solgita aga ka balloonide seest on igast toredaid üllatusi saadud.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta
#63

Emake venemaa hoolitseb oma lapsukeste eest. Mis viga seda teha, kui gaasi ja muid hüvesi sisaldavad maa-alad on põlisrahvastelt kas kavaluse või jõuga ära võetud ja kõigi teiste hüvanguks rakendatud. Püramiidi tipp saab sellest kindlasti rohkem matti võtta, kuid ega evolutsioonitasemel alamal astmel seisev mass ka soodukast päris ilma ei jäeta.

Siin üks väike viide, kuidas seda päriselus tehakse

Kui mul nüüd vastav rehnut õieti tehtud sai, siis  maksab sealmaal 21 m3 gaasi ehk üks  balloonitäis meie rahas umbes 3,4€, millega keskmiselt 300-350 kilti õnnestub edasi liikuda. Saja km-i läbimise hind  siis kuhugi €+kopkad. Muud kulukomponenid loomulikult juurde, kuid ikkagi tundub põrgulikult soodne kokkuvõttes.
Ilmselt üritavad nad seal oma majandust konkurentsivõimelisena hoida, ons ju transpordisektor ja inimestele liikumisvõimaluse andmine tänapäeva moodsa elu alus. Kui kaua see õnn kestab, on raske prognoosida.
Vasta
#64

21kg ehk 42 liitrit
Vasta
#65

Mul on peres kaks gaasikat. Üks LPG ja teine CNG
Sinna saab tankida ka eestis todetud lehmapeeru Big Grin
Vasta
#66

(14-01-2019, 19:49 PM)mutikas Kirjutas:  21kg ehk 42 liitrit

Videos räägitakse ikkagi m3 ja liitrist. Tal on seal CNG tarbeks 90L paak, kuhu mahub 21 kuup(meetrit) gaasi, mis kaalub 14-15 kilo ja meie tanklas maksaks sama kogus siis 13€ nende 1€ vastu. Me oleme küll rikkad, kuid kas nemad tegelikult nii vaesed ongi, kui meile teinekord uudistes räägitakse?

Kui midagi arvutuses nüüd valesti läks, siis vabandan? Kuidagi lootusetult ebaõiglane tundub, aga venemaale ka ei hakka selle pisiasja pärast kolima : )
Vasta
#67

Lisan ka oma panuse siia taasavastatud vanasse teemasse. 9 kuud tagasi sai (LPG) gaasiseade peale 2,4L sissepritsega pickupile. Tänaseks päevaks on sõidetud üle 10000km ja 2/3 seadmete ja paigalduse hinnast on tasa teenitud. Natuke lahjem minek on gaasiga aga eriti ei häiri (gaasiseadet väljalülitav turbo-nupp ju olemas). Tankimas peab käima poole harvem ja kokkuhoid >6EUR/100km kohta.
Seega miks mitte osta gaasipressi, kui akutrell liiga kallis? Parem ikka kui masuudipressid, mille järel ei kannata kibeda haisu tõttu sõita isegi autoga, tsiklist rääkimata.

....
Vasta
#68

(14-01-2019, 21:40 PM)isandpauk Kirjutas:  Seega miks mitte osta gaasipressi, kui akutrell liiga kallis? Parem ikka kui masuudipressid, mille järel ei kannata kibeda haisu tõttu sõita isegi autoga, tsiklist rääkimata.

Selles haisvate logisejate võtmes olen nõus. Isegi "moodsate" gaasiseadmete järelpaigalduse osas. Aga eelistatuim variant oleks muidugi puugaasigeneraatoriga vanakooli mikistani kastiauto. Seda siis kuni hetkeni, mil meie kõigetublimad ja kõigetargemad poliitsotsiopaadid otsustavad keskkonnamöla saatel needki maksualla keerata Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#69

(15-01-2019, 02:41 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Aga eelistatuim variant oleks muidugi puugaasigeneraatoriga vanakooli mikistani kastiauto. Seda siis kuni hetkeni, mil meie kõigetublimad ja kõigetargemad poliitsotsiopaadid otsustavad keskkonnamöla saatel needki maksualla keerata Smile

Selle pärast ei tasugi taoliseid projekte avalikult promoda. Nagu meie elu on näidanud, piisab mõnest taolisest avalikku huvi kergitanud projektist ning hoobilt hakkab mõnel ametnikul lõug vihast värisema ja mentidele antakse karm käsk taoline isetegevus kiirelt maha suruda. Igaks juhuks võetakse vastu veel paar keelavat seadust, avatakse vastav koputusliin ausatele kodanikele ning koolitatakse narkokoerad ümber puugaasi peale.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#70

Sellised teemad on tegijate rõõmuks ja vaimuerksuse hoidmiseks,sõitma neid ei lubata kunagi,vähemalt rahuajal.Aetakse juba ju kummimillimeeter ka pooleks,jne.
Vasta
#71

Meil Prangli saarel on gaasi puurauk, kust pidevalt veidi immitseb. Olen ammu mõelnud, et kui teha ballooni täiteagregaat akvalangi täitepumbast, saaks sisuliselt tasuta sõita. Selle pumba saaks veel automootori enda pealt rihmaga käima panna...

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#72

(15-01-2019, 02:41 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(14-01-2019, 21:40 PM)isandpauk Kirjutas:  Seega miks mitte osta gaasipressi, kui akutrell liiga kallis? Parem ikka kui masuudipressid, mille järel ei kannata kibeda haisu tõttu sõita isegi autoga, tsiklist rääkimata.

Selles haisvate logisejate võtmes olen nõus. Isegi "moodsate" gaasiseadmete järelpaigalduse osas. Aga eelistatuim variant oleks muidugi puugaasigeneraatoriga vanakooli mikistani kastiauto. Seda siis kuni hetkeni, mil meie kõigetublimad ja kõigetargemad poliitsotsiopaadid otsustavad keskkonnamöla saatel needki maksualla keerata Smile

Pole miskist maksu vajagi - auto toitesüsteemi ümberehitamine on keelatud juba praegu (v.a. koonusfilter).

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#73

(17-01-2019, 17:54 PM)Walter Kirjutas:  
(15-01-2019, 02:41 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(14-01-2019, 21:40 PM)isandpauk Kirjutas:  Seega miks mitte osta gaasipressi, kui akutrell liiga kallis? Parem ikka kui masuudipressid, mille järel ei kannata kibeda haisu tõttu sõita isegi autoga, tsiklist rääkimata.

Selles haisvate logisejate võtmes olen nõus. Isegi "moodsate" gaasiseadmete järelpaigalduse osas. Aga eelistatuim variant oleks muidugi puugaasigeneraatoriga vanakooli mikistani kastiauto. Seda siis kuni hetkeni, mil meie kõigetublimad ja kõigetargemad poliitsotsiopaadid otsustavad keskkonnamöla saatel needki maksualla keerata Smile

Pole miskist maksu vajagi - auto toitesüsteemi ümberehitamine on keelatud juba praegu (v.a. koonusfilter).

Samas gaasiseadme paigaldus on täiesti legaalne ettevõtmine. Kui sert. olemas.
Vasta
#74

Käisin just oma Grand Voyageriga 3,3l ja 4wd hoolduses. Kurtsin muret, et kas 17l maanteel ja 25l linnas on äkki liiga palju. Öeldi, et on OK kulu.
Mul muidugi pole õrna aimugi palju ta bensiini rüüpama peaks, sest ostes oli ta juba gaasiseadmega ja bensiini tarbimist pole spetsiaalselt mõõtnud.
2 wd maanteekulu pidi olema 10l (bensiini) kandis, kui sinna lisada 4wd siis ta ei tohiks üle 12l olla.

Selles mõttes on hea auto, et sõites tundub kiirus suurem, kui tegikult on ja normaalne sõidukiirus ongi 90km/h kandis (ja sedagi seeetõttu et ei jääks teistele jalgu)
Vasta
#75

Lasin paigaldada 2018 a Tucsonile 5 põlvkonn alpg seadme.Momendil kulu kusagil7-8 ringi.Võtab ma mingi osa bensiini töö käigus pihustite jahutamiseks.siiani probleeme ei ole ja mineku vahet küll ei tunneta
Vasta
#76

mis maksis?
Mis mootor tol on? Ühed pidid sööma vaid kalleid seadmeid.
Vasta
#77

(10-02-2019, 17:58 PM)pannkook Kirjutas:  mis maksis?
Mis mootor tol on? Ühed pidid sööma vaid kalleid seadmeid.

1800+200 asjaajamistele(mootori kindlustus,panga volitus ja arki ümbervormistamine
mootor 1,6 97 kw vabalthingav otsepritse
landi renzo seade
Vasta
#78

Ma puht uudishimust uuriks,et mis sellise niigi ökopilli(1,6) gaasiseadme tasuvusaeg on? 2000.- eest saab päris palju kütet osta.
Vasta
#79

2000 eest saad 1500 liitrit benssu, see on sellise pilliga umbes 20000km sõitu. Mõnel kulub aasta, teisel pool selle täis sõitmiseks. Ise olen vaadanud, et kui plaan on ikkagi üle paari aasta sõita, siis peab kohe peale ostu gaasika peale panema. Igal juhul tasub ära. Hiljem on näiteks bensuröövleid kergem müüa ja jooksevkulud on tunduvalt väiksemad. Tihtipeale õnnestub janust masinat ostes nii ehk naa hinnast vähemalt seadme jagu alla kaubelda, otsest kahjumit nagu ei tekigi. Kõik on suhteline.
Vasta
#80

No bensujanusema puhul jah. Aga 1,6 pole ju seda. Gaasi ju tarbib rohkem kui bentsu. Ehk reaalselt huvitaks palju see tasuvus aeg oleks kilometraazilt sellise pisimootori juures. Ega gaas ka tasuta pole ja sealgi ju seade hooldust vajab. Mis omakorda liigutab tasuvusaega jälle.
Jätame V8 pillid ja V6 pillid välja hetkel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne