Mõistusevastased manöövrid liikluses

tulede kasutusest siis nn. päevasõidu tuled kui need on automaatsed ja automaatses asendis nupuga ongi OK
aga paljud kasutavad neid manuaalselt ja unustavad nupu päevasõidu tulede asendisse ka pimedal ajal.
siin selles juhtumis polnud see teemaks.

tagant tuleva auto enda ränk lohakus ja ettevaatamatus. 
näha oli ju, et tee pael midagi toimub, - asjad teel, pidurdamine, põikamine jms. 
ja sa kordagi ise ei pidurda ???
Vasta

(27-11-2023, 11:43 AM)MeelisV Kirjutas:  tulede kasutusest siis nn. päevasõidu tuled kui need on automaatsed ja automaatses asendis nupuga ongi OK
aga paljud kasutavad neid manuaalselt ja unustavad nupu päevasõidu tulede asendisse ka pimedal ajal.
siin selles juhtumis polnud see teemaks.

tagant tuleva auto enda ränk lohakus ja ettevaatamatus. 
näha oli ju, et tee pael midagi toimub, - asjad teel, pidurdamine, põikamine jms. 
ja sa kordagi ise ei pidurda ???

Toyota juht ei pruukinud arugi saada, et pidurdamiseks on põhjust. Tema nägi äkilise reastumismanöövri teinud Volkswagenit ja kogu tähelepanu koondus ilmselt sellele. Tõenäoliselt ei näinud ta ei aiakäru ega ka tuledeta seisvat Mazdat. Tema jaoks oli kuni kokkupõrkeni kogu situatsiooni sisu ainult äkilise manöövri sooritanud Volkswagen.
Ma ei ütle, et Toyota juht kõike õigesti tegi, aga usun küll, et Mazda ohutuled võinuks selle õnnetuse suure tõenäosusega ära hoida. Vilkuvad tuled tõmmanuks osa tähelepanust ilmselt Volkswagenilt endale ja ruumi seisvast Mazdast ümberpõikamiseks oli palju.
Vasta

Mu vanad ja haiged silmad näevad selle kinopildi peal küll Mazdal taga tulesid põlemas või vilkumas?, vot seda pole aru saada. Tõenäoliselt on need pidurituled kuna pärast pauku on kõik Mazdal pime, st et juhi jalg pole enam pedaalil. 
Vanemate autode tuled on ikka viletsad, olen seda ennegi täheldanud, nt mõnel on need nn park-, gabariidi- või seisutuledeks nimetatud tagant lähenedes peaaegu märkamatud, alles päris sumpat nuusutades näed autot ja tulesid. Ei tea kas on reflektorklaas nii tuhm või on valed/väiksemate wattidega pirnid sisse pandud?
Vasta

Vahet pole, kas põlesid või ei põlenud.
Kui teel olevat takistust ei märka ja aju suudab keskenduda vaid ühele objektile korraga siis sellisel inimesel pole liikluses kohta.

Peale aiakärust möödumist kuni Mazdaga kokkupõrkeni kulus umbes 1-2 sekundit.

Nähtavus oli normaalne, polnud pime ega päike ei pimestanud.

Jäi tahavaatepeeglist aiakäru vahtima?

Õnneks oli see auto, mitte titekäru või jalgrattur.

Mazdasid ja aiakärusid on lihtsam asendada kui oma lähedasi inimesi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Nõnda , ekspert on otsuse teinud , kas kuidagi kergelt / lõdva randmega ei kõrvalda juhtimisõigust omavat isikut liiklusest ?
Vasta

(27-11-2023, 11:38 AM)indreksirk Kirjutas:  ...5. Toyota tegi möödasõitu paremalt poolt? Paremalt möödasõit on keelatud, kuid lihtsalt ettejõudmine mitte... 
Ei puutu küll teemasse...
Eelmisel talvel, aga selle aasta numbri sees sadas öösel maha korralik kiht märga lund.
Selleks ajaks kui tõrjujad ratastele said, kattis esimest rada juba paks kinnisõidetud jää kiht.
See ei allunud tõrjele ja peaaegu kogu liiklus toimus teisel rajal. Mina olin sunnitud Tallinn-st Paide-sse jõudmiseks tegema vähemalt 30 möödasõitu esimese raja kaudu, ehk paremalt. Rikkusin reegleid, küllap ka need, kes teisel rajal kulgesid JA TEED EI ANDNUD. 
Loeks meeleldi, kuidas sellistel juhtudel seadusekuulekaks jääda?! Tänan
Vasta

Kas sel vanal Mazdal üldse ohutuled on?
Umbes samast ajajärgust pärit Nissan/Datsun pikap sellist lülitit salongis ei omanud. Kui see muidugi eelneva elu keerdkäikudega seoses kaduma ei olnud saanud...

Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....
Vasta

(27-11-2023, 18:03 PM)envi Kirjutas:  
(27-11-2023, 11:38 AM)indreksirk Kirjutas:  ...5. Toyota tegi möödasõitu paremalt poolt? Paremalt möödasõit on keelatud, kuid lihtsalt ettejõudmine mitte... 
...
Eelmisel talvel, aga selle aasta numbri sees sadas öösel maha korralik kiht märga lund.
Selleks ajaks kui tõrjujad ratastele said, kattis esimest rada juba paks kinnisõidetud jää kiht.
See ei allunud tõrjele ja peaaegu kogu liiklus toimus teisel rajal. Mina olin sunnitud Tallinn-st Paide-sse jõudmiseks tegema vähemalt 30 möödasõitu esimese raja kaudu, ehk paremalt. Rikkusin reegleid, küllap ka need, kes teisel rajal kulgesid JA TEED EI ANDNUD. 
Loeks meeleldi, kuidas sellistel juhtudel seadusekuulekaks jääda?!...

Sõidad kogu tee I reas, igast enesekesksest oinast möödumisel (vabandust, ettejõudmisel) annad paremsuunaga märku, et see võiks LS austada ja kiirematel eest kobida. Äkki mõni saab aru ka.

Kui hakata II reas ette jäävat sõitjat tagant ahistama tulede ja signaaliga, siis võib õnnetuses kaassüüdlaseks jääda, kui kobakäpp paremale tõmmates kontrolli kaotab.
Vasta

(27-11-2023, 20:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Kas sel vanal Mazdal üldse ohutuled on?
Umbes samast ajajärgust pärit Nissan/Datsun pikap sellist lülitit salongis ei omanud. Kui see muidugi eelneva elu keerdkäikudega seoses kaduma ei olnud saanud...

Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....

Ohutulede lüliti on üsna jaburalt varjatud kohas rooli taga asuv klahv, roolisamba plastikuga ühte värvi pealegi.
Vasta

(27-11-2023, 20:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....
Ma pole ühelgi kastikal kohanud KAHTE tagurdustuld, ikka üks paremal pool. Valged tunduvad jah aga vanal autol on enamasti need tuleklaasid pleekinud oranžist üsna helekollaseks ja nii võib tuli paista küll valgena ... aga see vaid targutus.
Vasta

(27-11-2023, 22:12 PM)honkomees Kirjutas:  
(27-11-2023, 20:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....
Ma pole ühelgi kastikal kohanud KAHTE tagurdustuld, ikka üks paremal pool. Valged tunduvad jah aga vanal autol on enamasti need tuleklaasid pleekinud oranžist üsna helekollaseks ja nii võib tuli paista küll valgena ... aga see vaid targutus.

Siin nagu oleks...


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Vaevalt et selle kastika tehniline seisukord selle õnnetuse põhjustas aga peale avariid on näha meie tehnoülevaatuse tase, raha eest saab kõike. Aga sellise auto omanik on lihtsalt  pohhuist ,kellel on savi kuidas koorem kinni jne ja sinna see koer on maetud. Toyota tädi lihtsalt vaatas, et mida nad siin keskpäeval , keset teed pidurdavad ja otsustas näidata kes on siin õige Verstappen aga mingi risu jäi lendamise trajektoorile lihtsalt ette.
Vasta

Mõistusevastastest manöövritest ei ole mull küll hetkel midagi rääkida, praegu on suht viisakas kõik olnud, uimerdisi ja selliseid on nagunii, aga õue vaadates ei saa mõistuse piires aeglasemat liikumist ka pahaks panna.

Küll aga tahaks rääkida mõistusevastasusest just nimelt tee PEAL- järjest rohkem hakkab silma igasugu erinevaid "takistusribasid" teedel, seda siis nii keskpiirete kui ka punaste roigaste näol keset teed.
Tagadi juures olevast keskpiirdest on juttu olnud ja nüüd, talvel on selle ajuvabadus ikka väga selgelt näha- kui enne selle piirde paigaldamist oli tegu väga normaalse, laia ja sirge lõiguga, siis mis nüüd on? Keset teed piire, mille tõttu on tee keskel vähemalt meetrilaiune lumevall, lisaks veel tee ääres kõrge lumevall, nende vahel siis kaks sõidujälge, kuhu veokas nagunii ära ei mahu ning sõidadki mööda jääkonarusi.

Teise näite avastasin Paide poolt Imaverre jõudes, kus selle lauge kurvi peal, kus enne oli samuti lai tee- jälle sama pull, roikad keset teed ja sõidurada ongi mingi... rada.

Kolmandaks ringteed, pean just silmas selliseid, mis on Keilas, Saustis ja Väo ringil need "kaunid" ringteed, millel on sõiduradade vahele need "moodsad" munakivilaigud tehtud- sahameestele palju õnne selliste puhtana hoidmisel, talvel on ikka väga hästi näha, kui hästi see õnnestub.

Ja no muidugi teehooldus üleüldse, milles ma absoluutselt ei süüdista sahamehi, see sõltub ikka teistest asjaoludest. Üks hommik, väljas -7, Tallinn-Pärnu maantee, lund ei saja, aga päriselt? Eesti ühe põhitrassi kohta ikka libe kui kurat. Läksin Libatsest alla- ideaalne, tee lumine, pidamine super, ilm ilus, ainult allavajunud puid on praegu jube palju.
Veel Tallinn-Pärnu tee võrdluseks- eile õhtul Kärust (see Käru, mis Türi ja Rapla vahel on) Pärnu-Rakvere peale liikudes reaalselt nautisin teeolu- väljas -16, kruusatee, mis enamuses on hullult käänuline, on põhimõtteliselt kruusani puhtaks lükatud, kerge lumi loomulikult on peal, aga see krudises rataste all ja pidurdad nagu asfaldil. Super!

Ühesõnaga, pikk jutt lühidalt- teehooldus käib iga aastaga järjest alla ja talvel tekib reaalsus, mille see laua taga pastakat keerutades "kaunite" disanide ja "liiklusohutuse" tekitamine kaasa toob, samas kui nö tavalised teed võimaldavad palju rahulikuma südamega sõita. Libedus tekib mingil ajahetkel igal pool, kuid praeguste kraadidega, eriti põhitrassil pole see päris normaalne ikkagi.
Vasta

(06-12-2023, 11:45 AM)Aare R. Kirjutas:  Mõistusevastastest manöövritest ei ole mull küll hetkel midagi rääkida, praegu on suht viisakas kõik olnud, uimerdisi ja selliseid on nagunii, aga õue vaadates ei saa mõistuse piires aeglasemat liikumist ka pahaks panna.



Teise näite avastasin Paide poolt Imaverre jõudes, kus selle lauge kurvi peal, kus enne oli samuti lai tee- jälle sama pull, roikad keset teed ja sõidurada ongi mingi... rada.
Siin ütle aitäh neile viiele kindlustusjuhtumile ja loendamatule arvule napikatele, mis seal möödasõidu keelu alas on tehtud.
Vasta

Tagadi lõigu puhul saan loomulikult aru, milleks need mõeldud, kuid järjekordselt pean tõdema, et selliste totruste tegelikuks põhjuseks ongi siinse teema peakangelasteks olevad juhid. Iseasi, kas neid punaseid roikaid just nii suvaliselt igale poole seepärast toppima peaks- kokkupõrget need ära ei hoia, küll aga teevad liiklemise kohati küll tunduvalt ebamugavamaks. 
On ju nii, et ega need igasugu piirded (või nende puudumine) õnnetus ei põhjusta, vaid ikka juhid.
Vasta

Sai käidud just Pärnus ja see Ääsmäe Kernu 2+1 pani koos paarimehega mõtisklema 
miks ?
sest see piire oli päris paljudes kohtades kas maha sõidstud või siis rohkem ehk vähem kõver.
noh jah 2+1 ongi keeruline teha ilma vahepiirdeta aga siiski miks sinna niipalju siiski sisse sõidetakse ?

lihtsalt libe ? 
mitte keskendumine ja kõrvalised tegevused ning seepärast kaldumine kõrvale ?
muud põhjused ?
Vasta

veel üks teemakohane postitus siis

leidub ikka neid Keenjuseid

https://www.postimees.ee/7912823/rongile...onnetusest

isiklikult kogen ka nende Kallavere/Maardu bussi"juhtide" tegemisi päris tihti
panevad päris tuima.
keeravad peatusst väljudes julmalt ette (väljaspool asulat)
ja tulede kasutamine ehk päevasõidutuled, kaugtuled ja udutuled kõik sassis.
kui suvel kuu jooksul ühte "juhtumit" ei ole siis pole hea kuu olnud - ikka mitu tavaliselt.
nüüd pimedal ajal tuledega igapäevaselt "oskuslik kasutus"  Big Grin

muidugi mul väikesed mured selle rongi juhtumi kõrval
Vasta

Millegi pärast sõidavad mõned moodsad autod nõnda et tagumised tuled ei põle , ees  põlevad päevasõidutuled , kas moodsad autod ei oska vastavalt välisvalgusele tulesi lülitada ? Täna oli õnn selle tuledeta sõiduki juhti näha ka , preili kes väga keskendunult autot juhtis .
Vasta

(06-12-2023, 15:49 PM)edvard Kirjutas:  Millegi pärast sõidavad mõned moodsad autod nõnda et tagumised tuled ei põle , ees  põlevad päevasõidutuled , kas moodsad autod ei oska vastavalt välisvalgusele tulesi lülitada ? Täna oli õnn selle tuledeta sõiduki juhti näha ka , preili kes väga keskendunult autot juhtis .
Päevasõidtulesid võib kasutada ilma ääretuledeta. Seega on päevasel ajal täiesti lubatud olukord, et ees põlevad päevatuled ja auto taguosas ei põle midagi, st. taga ei põle ääretuled ega ka numbrituled.
Vasta

(06-12-2023, 16:03 PM)mossepower Kirjutas:  
(06-12-2023, 15:49 PM)edvard Kirjutas:  Millegi pärast sõidavad mõned moodsad autod nõnda et tagumised tuled ei põle , ees  põlevad päevasõidutuled , kas moodsad autod ei oska vastavalt välisvalgusele tulesi lülitada ? Täna oli õnn selle tuledeta sõiduki juhti näha ka , preili kes väga keskendunult autot juhtis .
Päevasõidtulesid võib kasutada ilma ääretuledeta. Seega on päevasel ajal täiesti lubatud olukord, et ees põlevad päevatuled ja auto taguosas ei põle midagi, st. taga ei põle ääretuled ega ka numbrituled.
Nojaa aga mis see point on tagatulesid mitte kasutada? Ilma ollakse ju vähem nähtav.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne