alalisvoolu mootori kiiruse muutmine
#1

vabandan ette ja taha. kuna ma olen õppinud elektrik, siis ma loomulikult ei jaga särtsu asjadest ööd ega mütsi.
ähmane ettekujutus ütleb, et alalisvoolu mootori pöördeid peaks saama muuta pinge muutmisega ehk siis vast lihtlabase reostaadiga.
a kas see ka õige lahendus on? ja tegelikult küsimus laiem. nimelt ühe õige uduse plaani järgi oleks vaja kahte mootorit nö. ühe käega juhtida erinevate kiirustega käima. et kas leidub mingit joystiku moodi lahendust selleks või vähemasti mingeid pisemaid liuguri moodi reostaate või mida targemad soovitavad.
kui peaks oluline olema siis amprid peaksivad usutavasti jääma ühekohalise nummeriga mõõdetavaks. ja juhtida oleks neid vaja vahemikus seismisest kuni täie vungini.
ehk mõistab keegi pädevam asja kommenteerida.
Vasta
#2

PWM!
https://www.google.ee/search?q=dc+engine+speed+pwm+regulator&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=CuyJVLz3NMOsPZymgfAI&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1024&bih=615#tbm=isch&q=dc+engine+speed+555+pwm+regulator


Reostaat ja rohkem kui mingi pisi-pisi vidinad ei tasu kokku sobitada ilma elektroonikata.
PWM siis impulsi teema.

See 555 on otsingus kivi mark.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#3

Otsitav peaks olema: "DC Motor Speed Controller".
Näiteks see 2 tk, 90 kraadise nurga alla. Rõõmupulgaga integreerimine on puhtalt mehaanika probleem.
Vasta
#4

Hiinlaste puhul peaks need amprid olema vähe paremini teada kui lihtsalt ühekohaline. Need 10A regud toimivad 10A peal lühiajaliselt. Pigem pidevalt seal kusagil 5A peal.
Muidugi seal on olemas juba põhi mis on 555 kivi peal. Kui peaks ära suitsema, siis võimalus vähe suurem mosfet ja võibolla ka uus kivi ning on asi jälle parem.

555 kivi maksab kusagil 50senti.
kui pingeid suureks ei ole vaja ajada, siis maksavad mosfetid ka sinna alla € rubla.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#5

tänud. surfasin poole ööni. krt, keeruline.
põhihäda muidugi, et enamasti pakutakse pööratavaid potesid ja jääb mulje, et asjad pole ette nähtud pidevaks edasi-tagasi regullimiseks.
a eks peab edasi vaatama.
ampritega on sedasi, et asi tahab ilmselt hakatuseks katsetamist. aga eks alati saab näituseks 12v asemele 24v võtta ja voolud kohe poole väiksemad.
Vasta
#6

(11-12-2014, 23:36 PM)karvik Kirjutas:  555 kivi maksab kusagil 50senti.
Eriline kooner võib kasutada ka 555-e vene analoogi, KP1006 oli see vist. Mõnel pool võib veel vedeleda. Pinout on sama.
Kui aga tarvis kõrgemat pinget taluvat mosfetti, siis IRFBE30-sid võib minu käest ühe sügava kummarduse eest saada.  Smile
Kuigi ühe-kahe transi saatmine postiga tuleb sama või kallim kui Elfast osta: 
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?item=71-152-08&toc=0
Võin iseehitajale pakkuda ka 10 000 mkf 60V elektrolüütkondekaid. Alalisvoolumootori tööd hea siluma panna, eriti kui PWM-i kasutatakse. Muidu kipub mootor "maha keerates" inisema hakkama. 
Kui soovitakse regulli teha eriti elegandiliselt, siis Arduino ikka abiks! Ühe Arduinoga saab tüürida mitut tarbijat, lisaks mõõta temperatuuri ja tarbitavat voolu, vaadata andmeid ekraanilt, automaatselt tõmmata mootori pöördeid maha, kui see üle kuumeneb, lülitada kõik hoopis välja ja panna pasun üürgama kui p*** majas jne. Võimalusi on lõputult.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#7

seda ma kartsin, et lugupeetud basilio tuleb siia välismaa keeles rääkima.
Smile
mis keeles see jutt üldse oli? hiina äkki või bantu-suahiili?

võib-olla peaksin hoopis küsimuse niimoodi üles seadma, et äkki keegi välismaa keeles rääkijatest soovib allhanke korras vajalikud sisteemid valmis ehitada?
mina kruviks mõttes mõlkuvale apastraadile külge ja lihtsalt kasutaks?
Vasta
#8

Kas mingi akutrelli oma ei sobi?
Vasta
#9

(12-12-2014, 10:44 AM)diesel Kirjutas:  mis keeles see jutt üldse oli? hiina äkki või bantu-suahiili?
Lihtsalt inetu kõne võõras keeles! Big Grin 
Äkki valgustaksid meid ka oma mootorite andmete osas, tööpinge, palju ampreid tarbib, kas pöördeid on vaja ka automaatselt hoida kui koormus väga muutub jne.
Võib olla sobib tõesti mõne koolnud mootori või katkiste hammasratastega akudrelli pealt regulaator 1:1 külge, siis ei ole miskit raketiteadust.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#10

vt. http://www.vajalik.ee/shop.php?cat=16
Mul mõned sellised täitsa üle (loe annan odavalt ära). On algselt mõeldud alalisvoolu mootorite reguleerimiseks aga sobivad ka küttekehade jms. mitte eriti pirtsakate tarbijate reguleerimiseks. Kui sa ei saa kasutada "potet", siis võid ju selle lihtsalt sobiva või sobivate takistitega asendada.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

Ise olen timmitavaid mootoreid ja regulaatoreid tellinud: http://q-elektronik.bazarek.pl/category/...ogrod.html
Vasta
#12

Valims lahendustest võib uurida näiteks Electromenist. Olen ise kasutanud ja töötavad väga hästi. Kui soov ka joystikuga juhtida siis tuleb vaatada analoog (0-10V)sisendiga mudeleid. Eestis saab Electromeni Elmatikust, nad aitavad ka sobiva toote väljavalikul.

\"cogito ergo sum\"- mõtlen järelikult olen olemas
Vasta
#13

(12-12-2014, 12:35 PM)isandpauk Kirjutas:  vt. http://www.vajalik.ee/shop.php?cat=16
Mul mõned sellised täitsa üle (loe annan odavalt ära). On algselt mõeldud alalisvoolu mootorite reguleerimiseks aga sobivad ka küttekehade jms. mitte eriti pirtsakate tarbijate reguleerimiseks. Kui sa ei saa kasutada "potet", siis võid ju selle lihtsalt sobiva või sobivate takistitega asendada.

kas need on ka mingit pwm tüüpi asjad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne