Teeseadus:
§ 2. Tee
Tee on maantee, tänav, metsatee, jalgtee ja jalgrattatee või muu sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatav
rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis.
§ 53. Metsatee
(1) Metsatee on käesoleva seaduse tähenduses riigi omandisse jäetud maal paiknev valdavalt riigimetsa majandamiseks kasutatav tee. Metsateed võib kasutada igaüks juhul, kui riigimetsa majandamist korraldav isik või riigiasutus ei ole metsateed või selle osa sulgenud või metsateel liiklust piiranud.
(2) Riigimetsa majandamist korraldaval isikul või riigiasutusel on õigus vajadusel sõlmida valla- või linnavalitsuse, samuti juriidilise või füüsilise isikuga kokkuleppeid metsatee kasutamiseks ja teehoiu korraldamiseks.
§ 23.
...
(3) Eratee võib likvideerida eratee omanik, teavitades sellest eelnevalt kirjalikult kohalikku omavalitsust.
Ma saan praegu niimoodi aru, et teeks olemiseks peab see olema konkreetne rajatis, kunagi ammu oli lisaklauslina ju ka "sõidukite liiklemise tagajärjel tekkinud" jms jura. Täna seda ei ole ja see on ka loogiline sest vastasel juhul oleks JOKK ka põldude tehnorajad "teeks" nimetada jne. Ehk kui kuskilt suvalisest sõidetakse ja aerofotolt "tundub" asi "teena" ja siis miskine kuugel-regio selle oma kaardile teena ka märgib ei tee sellest ikkagi teed Seaduse mõistes. Eks sama asi on ka suvaliselt üle hoovi-õue kulgevad "teed" ja metsa tekkinud "rajad" mistahes tingimusil a'la väljaveo"teed" - need ei ole ju metsaTEED Seaduse mõistes! Eks meil enamusel on ju ka mingid omad teed omades metsades, kuskohast siis metsa majandamiseks masinaga läbi pääseb ja mis võib mingitel ajahetkedel tunduda "teena". Isegi murutraktor jätab kolme korraga metsalla jälje maha
Mina ütleks nii, et teemaalgataja õuel ei olnudki enne teed ja peale mingi ala spetsiaalselt siledaks lükkamist, mida saab juba nimetada tee-ehituseks või teemoodi rajatise tekitamiseks, hakkab sinna mingisugunegi eratee tekkima. Et eratee ehitamiseks ei ole mingeid erilisi lubasid ega projekte vaja, siis peaks piisama vist teavitamisest ja KOVil "teadmisest", et "seal niimoodi ligipääsetav" on "see" ehitatud eratee, mis viib "sinna" krundile.
Ütleme nii, et puhtaim eratee näide, milles enamuse oleme ise lihtsalt sisse sõitnud ja osa (filmilt mittenähtav 500 meetrit) on iidvana ajalooline teeke, kus ees on ka eratee märk, värav jne. Osa sellest on ksf!Margus61 eratee, mille kohta saab öelda, et see on rajatis sest see on tõesti selleks eraldi ehitatud, täidetud, truubiga tamm tehtud, mis siis jääb nähtud tross-väravast edasi. Aga Margus on nii pedant, et isegi metsas on tee moodi asjal "kurja koera"
eest hoiatussilt, et kui peaks keegi seeneline oma koerakesega jalutama ja/või saadud persest hammustada, ei saa keegi pahaks panna
Samamoodi ma annan omale aru oma mereäärde pääsu tammi ja teed ehitades, et see on rajatis ja seega isegi eratee mõistesse mahtuv. Aga et see ongi ERA asi, see on meile ja meie Sõpradele mõeldud, mitte kõigile ja veel vähem suvalistele mittetuttavatele "naabritele" sest see algab ju grillimaja nurgas või suisa maja ukse ees ning lõppeb kallasraja kõige kaugema piiri kohal. Ehk need ei ole avalikud ligipääsuteed valla teelt kallasrajale, kuigi Merepääste ja üldse päästjad-kaistjad-valvajad on alati teretulnud vajadusel neid kasutama. Lihtsalt loodaks, et seda pole vaja - see on ju alati mingi jamaga seotud, tavaliselt järjekordse laibaga... nagu ka pildil kahjuks, See oli Hobulaiu alla paadiga kummuli käinud ja uppunud arsti otsimine... Aga just täpselt need juhused on ka Seadustesse sisse kirjutatud, kui keegi muidu ei suuda vajadust mõista.