Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.

Mul haagis uuena ostetud aastal 2006. Ei ole ma seda paneeli puru saanud ja tulededki originaalid. Ja kasutust (üldjuhul mõistlikku) saab piisavalt. Aga see Tähetorni haagis ongi pisut tummisem kui muud.
Vasta

(13-01-2022, 20:35 PM)muska71 Kirjutas:  Kõige muuga võib nõus olla,aga tuledepaneel on saatanast...

Ei tasu jah isand muska71 pahandamist tõsiselt võtta - ta kasutab kerghaagist ju raskel murdmaastikul ülekaalus koormate vedamiseks. Teised kasutavad sarnastes kohtades kõrgeid traktorikärusidWink

Eks ökonoomitamine ongi see põhjus, miks säärane ehitusviis on valitud. Kliendid panevad paika, mida nad tahavad ja eks tootjad siis pakuvad.

Põhjavineeri vahetuse tülikaim osa on saada kinnitusaugud täpselt kohakuti. Kuidas 13piisab selle probleemi lahendas?

EDIT: Tänan isand muskat suurepärase näite eest: kõrge konksuga vedur, tagaossa laotud maksimaalne (või isegi ülekaalus) koorem (rehvid on porilauani). Haagise rattad on rööpa põhjas, vedur kõrgel pervel. ÕpikunäideSmile

Samades oludes olen oma lamavoil korduvalt tulesid lõhkunud, aga madal laadimiskõrgus ja jalust ära tuled kaalub iga kell üle kord aastas tule vahetamise. Ka kerghaagise tulepaneel on kümneid kordi lohisenud, aga laterna klaas on veel algne, aastast 2007. Ei ole need asjad nii õrnad ühtiSmile
Vasta

(14-01-2022, 14:13 PM)v6sa Kirjutas:  
(13-01-2022, 20:35 PM)muska71 Kirjutas:  Kõige muuga võib nõus olla,aga tuledepaneel on saatanast...

Ei tasu jah isand muska71 pahandamist tõsiselt võtta - ta kasutab kerghaagist ju raskel murdmaastikul ülekaalus koormate vedamiseks. Teised kasutavad sarnastes kohtades kõrgeid traktorikärusidWink
Et siis ostan poest 300kg 5m pikka prussi,sõidan koju laadin traktori haakele ümber ja siis aeda? Big Grin Big Grin  Big GrinKui mul suht madal buss suudab ajas sõita nii,et põhi kordagi maad ei puuduta on ELEMENTAARNE et poe käru tuleb tervelt ja puhtalt järgi...Ma kahjuks ei ole miljonär,et jõuaks 10 eri käru osta ja ülal pidada....odavam on soetada 1 päriskäru mis sõidab kõikjal.Ja ma pole ainuke kes hädas.
Poe haagised ongi puhtalt asfalt teel sõiduks,metsateel truup vajunud ja ongi haagise rattad sügaval lohus ja tulede paneelil lohiseb...raske maastik siiski kraavid,muda jne...
Ca 15 aasta jooksul olen katsetanud erinevaid varjante ja haapsalus sadamas nägin analoogi kust maha viksisin,seega see on siiski suurem probleem kui 1 juhm kasutaja...
Nt kui rentida haagissaun ja siin alla jõe äärde minna saunatama siis ma sügavalt kahtlen,et haagis tuleb järgi ilma,et paneel maas ei lohise...Taas oma bussiga lähen ja tulen puhtalt...Sõiduauto samuti.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(14-01-2022, 14:13 PM)v6sa Kirjutas:  Põhjavineeri vahetuse tülikaim osa on saada kinnitusaugud täpselt kohakuti. Kuidas 13piisab selle probleemi lahendas?

lihtne ja ülal mu esimese "saepuru vineeril"-pildi latt+vineerijääk annavad vihje. Augud on pikisuunas ühel sirgel - enne uue vineeri paikapanekut tasapindade märgid portedele + ette-taha ja saab kohad kiirelt-kergelt-täpselt kätte. Portehinged vajasid mõõduliniti; mõned neist mahtus alt üles puurima.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

No on ikka lollakad, käru ka teha ei oska. Kui koorem taha otsa peale laadida kaalub eest tiisli üles ja tagant tuled vasta maad.  Sad
Vasta

Siia sobib vast paremini.

Kuidas näeb avarii välja mitte nii kerge haagisega: 

Vasta

Kirjeldaks probleemi. Nimelt istub kerghaagis Tiki auto taga liiga viltu e. tagumine ots on liiga madalal. Koormaga asi veel hullem. Kuidas haagist trimmida? Esimene idee oleks vahetada välja veopea käru tiisli küljes. Kas kellelgi on silma jäänud nn. jõnksuga veopea (või selle pikendus) mis tiisli auto veokonksu suhtes allapoole laseks ning sellega käru tagaotsa ülespoole tõstaks? Omavalmistatud sellised asjad ilmselt TÜV meestele ei meeldi, seega eelistaks tööstuslikult valmistatud lahendust. Käru vedrude kallale esialgu minna ei tahaks.
Veel ideid?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Kas auto veokonksu allapoole ei saa lasta? Mul küll mõlemal autol on 2 poldiaugud konksu kinnitamiseks selle plaadi või mis ta ongi küljes.
Vasta

Suuremad rattad kärule alla
Vasta

Auto poolt konksu ei kannata langetada?

Rattamõõduga saab natuke mängida. 155R13 on üsna pisike.

Veopead tõstavad hõlpsalt paar nelikanttoru üksteise peale ja pikad poldid kõigest läbi, kui koormad lubatud piires püsivad.
Vasta

Käru rattamõõt vist passis kirjas? Igasuguste homemade lahendustega (vahetükk vahele) on TÜV probleemne kuna haakeseade/tiisel peab olema tehasetoode (kuidas need nõuded olid)? Konksu langetamise võimalusi uurin - tänud!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(18-02-2022, 14:54 PM)Walter Kirjutas:  Käru rattamõõt vist passis kirjas?

Kirjas on, aga pole enam kriitilise tähtsusega.

Haakeseade peab olema e-serdiga. Tiisel ei pea. Tee korralikult ja keegi ei vingu.

Respol on valikus veokonks, mis tuleb kinnitusplaadist allapoole: https://www.respo.ee/et/varuosad/haakese...ende-lisad

[Pilt: 9022.jpg]
Vasta

(18-02-2022, 14:21 PM)Walter Kirjutas:  Kirjeldaks probleemi. Nimelt istub kerghaagis Tiki auto taga liiga viltu e. tagumine ots on liiga madalal. Koormaga asi veel hullem. Kuidas haagist trimmida? Esimene idee oleks vahetada välja veopea käru tiisli küljes. Kas kellelgi on silma jäänud nn. jõnksuga veopea (või selle pikendus) mis tiisli auto veokonksu suhtes allapoole laseks ning sellega käru tagaotsa ülespoole tõstaks? Omavalmistatud sellised asjad ilmselt TÜV meestele ei meeldi, seega eelistaks tööstuslikult valmistatud lahendust. Käru vedrude kallale esialgu minna ei tahaks.
Veel ideid?
No näete ise,et see buldooser on probleemiks mitte ainult mul vaid ka teistel...tikidel see eriti suur,respol väiksem.Lihtsam eemaldatavaks teha pole?
Vasta

teed tiisli ja veopea vahele vahetüki ja kogu muusika tüv ei kobise poole sõnaga
vahetad rattad suurema vastu ja seni kuni koormus kiirus indeksid sobivad ja koopasse ära mahuvad siis tüv ei kobise
hirmul on suured silmad aga tegelikult on palju rohkem lubatud asja teha kui arvatakse ja linnalegendides räägitakse
Vasta

(18-02-2022, 16:49 PM)MeelisV Kirjutas:  teed tiisli ja veopea vahele vahetüki ja kogu muusika tüv ei kobise poole sõnaga
vahetad rattad suurema vastu ja seni kuni koormus kiirus indeksid sobivad ja koopasse ära mahuvad siis tüv ei kobise
hirmul on suured silmad aga tegelikult on palju rohkem lubatud asja teha kui arvatakse ja linnalegendides räägitakse
Kuidas auto kõrgusega on? kui auto konks tavalisest kõrgemal, siis pigem haaget ei näpiks, pärast teiste autode taga p---e püsti ja vaja teist rattapaari vms. mul polditav LC konks pea 20cm alla toodud.

ot kah.
Talumees üritas hobusel pead maha nüsida, naabrimees kiibitseb, et mis lollust teed? Näed uks madal, iga kord kui talli ajan, lööb pea ära. Naabrimees küsib irooniaga, et miks siis peast maha võtad, lõika jalad lühemaks!? Ega ta jalgu ära ei löö, ikka pea...


Vasta

Sain oma veteran Respole uue põhja. 15mm paks niiskus-veekindel? vineer. Nüüd tekkis paar küsimust.

Esimene. Tehasest oli pandud põhi kinni kunagi kumerate peadega poltidega. Need turritasid natuke kõrgemale kui põranda tasapind oli. Muidugi lai pea hoidis kenasti kinni kogu konstruktsiooni.
Nüüd on plaanis panna koonuspea poltidega. Kukalt võttis aga kratsima pilt mis avanes. Osa raami on keevitatud aga vahetalad ja porte alumised servad on poltkinnitusega ja põhjavineer annab lõpliku jäikuse ja seob selle sümbioosi ühtseks tervikuks.
Kas koonuspea polt suudab jääda selles olukorras sama tugevaks kui originaalid.

Ja teine küsimus. Mõtlesin nurkadesse teha kinnitusaasad mis on uputatud põhja sisse. Nurkadesse oleks puurinud toosipuuriga umbas 60-70 mm avad ja alla samast vineerist neljakandiline plaat mille küljes on kinnitusaas. Nüüd jääks põrand siledaks. Midagi välja ei turrita.
Kuidas see vineer seal käituda võib. Puuritud ava siseservad pole kaitstud vaiguga ning kuidas sellele kohale mõjub niiskus või lausa vesi?
Või saab koduste vahenitega seda vineeri muuta sama veekindlaks kui ta tehase vaiguga on tehtud?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Pane siis jämedamad poldid, on koonuspeal rohkem kandepinda. Augud tuleb muidugi üle puurida. Peade jaoks töötled avad versengi puuriga ja mäkerdad enne poltide panekut millegagi üle, mõne värviga näiteks. Mina oleks natuke toekama vineeri ka pannud. Kinnitusaasasid peaks süvistatud varianti olema ju saada https://www.tiki.ee/pood/lisavarustus-ja...se-pohjal/
Vasta

Ma muidugi ei tea, mida nende koorma kinnitamise aasadega peale hakatakse ehk siis kui suurt tõmmet nad on sinna mõeldud taluma, aga koormaauto juhina peaks Daff ise ka teadma, millised jõud seal töötavad ja mõjuvad.
Tõstetöödel olen arvestanud alati ja igas asendis ankru, ankurdamise punkti, troppide ja tali vastupidavuseks tonnaaži, mis võrdub vähemalt kahekordse tõstetava eseme massiga.
Vasta

(02-04-2022, 08:57 AM)vant Kirjutas:  Mina oleks natuke toekama vineeri ka pannud

Toekama, kui 15mm? Kas ksf vant on haagisel vineeri vahetanud? Mis paksust kasutas, kas ja kuidas luugihingi kõrgemale tõi ning kuidas luukide kõrgused lõpuks küljeportede suhtes jäid?
Mida täpselt tuuning andis ning kas oli ka vaeva väärt?

Tikil on nt vineerid 9mm ja 12mm. Ma jätsin nt 12->15mm upgrade tegemata, kuna see ähvardas vineerivahetuse muuta juba "käru tuunimiseks". Mida nt ma ei vajanud - vaja oli lihtsalt käru korda teha.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(02-04-2022, 10:05 AM)Janka Kirjutas:  Ma muidugi ei tea, mida nende koorma kinnitamise aasadega peale hakatakse ehk siis kui suurt tõmmet nad on sinna mõeldud taluma, aga koormaauto juhina peaks Daff ise ka teadma, millised jõud seal töötavad ja mõjuvad.
Tõstetöödel olen arvestanud alati ja igas asendis ankru, ankurdamise punkti, troppide ja tali vastupidavuseks tonnaaži, mis võrdub vähemalt kahekordse tõstetava eseme massiga.

Arvestades respotikide kandevõimet mis algab 1000kg-st, siis sisemised konksud sobivad hästi kergete -mahuliste koormate kinnitamiseks. (var.2 kasutada väikeseid 100-200kg tõmbele mõeldud koormarihmasid). Veoka 5tn rihmad eraldavad vineeri kinnitatud aasad kas koos kastipõhjaga või ilma, varem või hiljem, sõltuvalt pingutaja sisetundetusest ja põhja olukorrast. Raskemad asjad lähevad võimalusel kinni ikka üle porte küljepostide otstesse, või otsaportede alt raami.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne