Lihtne ja kättesaadav karburaator 1,6 l VW mootorile?
#1

Olles väsinud  oma aiatraktoril oleva Pierburg 2E2 karburaatori kapriisidest otsin sellele alternatiivi. 
Mis oleks toimiv, lihtne ja praegusel ajal mõistliku hinnaga kättesaadav?
Vaz tüüpi autolt või on tänapäeval veel mingi variant? Erilist investeeringut teha ei taha, seega uutest asjadest ei räägi.
Vahetüki tegemises probleemi ei näe.
Vasta
#2

....

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

(06-09-2015, 13:34 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(06-09-2015, 13:11 PM)Aspelund Kirjutas:  Viljandis on üks taat, kes Pierburge elustada oskab. Kui huvi, võin tema kontakti anda. Tal oli mingil hetkel ka üks normaalne asendus müüa.

A.

Mure ei ole elustamises, enda vanemate volkarite peal ei olnud see pärast asjasse süvenemist ja vajadusel uute pudinate leidmist(loe; kalli raha eest tellimist) probleem. Sain nii enda kui tuttavate omad käima nii et ei kaevatud ei kütusekulu, mineku ega heitgaaside üle ülevaatusel.
Mure on selles et see karpa on praeguse jõumasina jaoks mõttetult keeruline  ja varuosade saadavus oli küll enam -vähem veel hiljuti, aga hinnad... Endal ka veel üks toimiv ja mitu skeletti riiulisse jäänud. 
Aiatraktor toimetab ka suht vähe ja karpaga jamad juba ilmselt sellest vähesest kasutamisest kordades rohkem kui tavaliselt auto peal. 
Oma osa võib muidugi selles ka olla, et asjad vanad ja lihtsalt saab mingil hetkel "kõlblik kuni" mööda.

P.S
Mõte karpa vahetusest tuli pähe peale seda kui täna kiirel kartulivõtu ajal jälle(eelmine aasta lõpetas samal ajal lepingu vahaelement) jant peale hakkas ja diagnoosiks oli lekkiv tühikäiguregulaatori vaakumkamber... Ei ole ju tegelikult aiatraktorile sellises koguses vidinaid omavat karpat vaja.
Kolme aasta jooksul viies kord, kus see karpa  nõrgimaks lüliks osutub... Kõige muuga "kapoti all" pole veel ühtegi tõrget olnud. Cool
Praeguse seisuga masin toimib jälle ja kartul on ka võetud. Smile
Üks variant oleks muidugi ühest skeletist kohiversioon teha ilma igasuguste vaakumkambrite, magnetklappide, vahaelemendi, automaattoore ja muude vidinateta, mis tööks otseselt vajalik ei ole...
Vasta
#4

Lada 01 karpa saab peale panna küll. Tuttav kunagi tegi ja auto täitsa sõitis. 

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#5

Mäletad mul oli kunagi sama probleem selle õnnetu karpaga, lõpuks päädis see asi muidugi diiselmootori paigaldamisega kuid enne seda sai edukalt kasutatud vana audi 80 pealt ühelõõrilist karpat, mis paneb ka kõige viletsama mootori kenasti laulma. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

(06-09-2015, 12:47 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Olles väsinud  oma aiatraktoril oleva Pierburg 2E2 karburaatori kapriisidest otsin sellele alternatiivi. 
Mis oleks toimiv, lihtne ja praegusel ajal mõistliku hinnaga kättesaadav?
Vaz tüüpi autolt või on tänapäeval veel mingi variant? Erilist investeeringut teha ei taha, seega uutest asjadest ei räägi.
Vahetüki tegemises probleemi ei näe.

Kui see piirburg sul üle jääb, võid mulle pärandada. Mu golfil on samast asjast karpa ehitatud, mõningaid varuvidinaid võib kunagi äkki vaja minna.
Vasta
#7

(06-09-2015, 21:16 PM)mlsluik Kirjutas:  Mäletad mul oli kunagi sama probleem selle õnnetu karpaga, lõpuks päädis see asi muidugi diiselmootori paigaldamisega kuid enne seda sai edukalt kasutatud vana audi 80 pealt ühelõõrilist karpat, mis paneb ka kõige viletsama mootori kenasti laulma. 
Ega ei mäleta karpa marki või vähemalt mootori näitajaid?
Vasta
#8

Audi 80-tel olen näinud ainult (vist) Pierbugi ja Keihin´it.
P.S Iga enamvähem sama kubatuuriga karburaator peaks enamvähem talutavalt tööle hakkama. Paigaldamise keerukus on muidugi iseasi. Seega valides näiteks VAZ- klassikutele paigaldatute seast, sobiks 2103, 06, 07 detailinumbritega. Väiksema kubatuuriga masinate oma hakkab rikkamat segu tootma.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9

(06-09-2015, 22:20 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ega ei mäleta karpa marki või vähemalt mootori näitajaid?

Pierburg 2E oli vist ning mootor 1.3-1.4l    
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39983

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

(06-09-2015, 23:07 PM)mlsluik Kirjutas:  
(06-09-2015, 22:20 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ega ei mäleta karpa marki või vähemalt mootori näitajaid?

Pierburg 2E oli vist ning mootor 1.3-1.4l    
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39983

Audilt tuli solex/pierburg 34? Ja selle said siis lõpuks ikka häälde?
Vasta
#11

(06-09-2015, 23:45 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Audilt tuli solex/pierburg 34? Ja selle said siis lõpuks ikka häälde?

Margikohapealt ei oska kaasa rääkida kuid audi 80pealt ma selle võtsin ja ühelõõriline see ka kindlasti oli... Wink    Häälde sai küll, seda kõrva ja tunde järgi sest ega stendis ei käinud... aga astus edasi ning tiksus ka kohapeal rahulikult.
Täpselt samasuguse karpa panin kunagi vana E30 1.8 liitrise bummeri peale kuna seda vaakumtorudest koosnevat ja totaalselt läbikulunud rägastikku ei andnud enam kuidagi häälde timmida, ühelõõrilisega käis nagu kell...  Vb bemmil kadus paar kilowatti kuid selle-eest töötas ühtlaselt.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Keihin KS2 on see "väiksem", mida Pierburgi kõrval kasutati. Leidub Audi 80, 100-del, millel mootori koos SF (1,8l 65 kW). Töökindlam kui Pierburg. 

3D modeleerimine.
Vasta
#13

Keihin KS2 pole enam ammu juppe saada kaubandus võrgust. Tihend ise maksab juba 15EUR muud jupid,kui neid Ebays on samasse auku.
Töökindlus on väga hea,rääkimata ökonoomsusest,isegi remont pole raske. Ma olen neid vanarauast kodu tassinud,et saaks oma audit veel tööl hoida,kuid neid on ka mitut eri varianti. See,mida kasutasid VW on veidi erinev Audi 100 ja Toyota,Honda omast. 


Vasta
#14

Mul see KS2 Audi Coupe peal, pole pea 10-ne aasta jooksul pidanud sinna juppe otsima, seepärast ei teadnud ka nende mittesaadavusest. Smile 

3D modeleerimine.
Vasta
#15

(07-09-2015, 11:16 AM)tarko Kirjutas:  Mul see KS2 Audi Coupe peal, pole pea 10-ne aasta jooksul pidanud sinna juppe otsima, seepärast ei teadnud ka nende mittesaadavusest. Smile 
Peamine viga on neil kahes asjas:
a. ülemine kaanetihend läheb ära, kas siis kütis on kehv olnud või kõverdub liitepind. Mul olid mõlemad ära ning tuli asendada. Originaal tihendit ei saa kuskilt. Järeturu papptihend mõtetu, see moodsa kütisega sulab vahelt lausa välja.
b. alumine kummijalg ei ole enam elastne ja sealt hakkab lisaõhku võtma. 
Muud eriti minna seal läbi ei saagi.


Vasta
#16

Kui juba vahejupi tegemiseks läheb, siis pigem ikka lada karpa sinna otsa. Vanametallist või foorumist mingeid rappeid kokku ostma hakata on kahtlase tulemiga tegevus. Ise olen 1,6 golfile sellesama Pierburg 2E2 asemele paigaldanud vahetükiga lada 2105 karpa. Igatahes töötas  see imeliselt. Isegi minek oli parem, kui külaseppade rapitud Pierburgiga.
Vasta
#17

Maadlesin ka aastaid selle pierburgiga, millel automaattoores ja vaakumvoolikuid palju, ei olnud kasu ka rem. komplektist, rahuldavalt toimetas see ainult käreda pakasega või väga sooja ilmaga, see selleks.
Asenduseks leidsin Weber 36 TLP,  Peugeot 309 pealt pärit ja mis istus perfektselt kollektori otsa, sel on trossiga tooreklapp ja vaakumivaba, ning toimetab  muretult juba 2 aastat.
Kusjuures ökonoomsem on ka Smile
Kui tekib soov sinna lada karbuss aretada, siis soovitan soojalt 2-lõõrilist Weberit, mille leiab näiteks Sierra pealt.

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#18

Hetke seisuga mul otseselt kiire ei ole selle karpa ümberehitusega, aga plaanidesse tuleb see(või siis selleks põhjalik valmistumine) võtta.
Käib praegu nagu kell, aga seda ilmselt järgmise jamani. 
Ise paneks sinna võimalikult lihtsa, mehhaanilise õhuklapiga ja miks mitte ka ühelõõrilise karpa.
Väike kiusatus on muidugi proovida ühte 2E2 skeletti täis mehhaaniliseks tuunida. Sest üldiselt jamab neil see, mis väljapool korpust... Cool
Traktori peal ei ole vaja ei selle mootori tippvõimsust ega äkilisust. 
Eks käin lahtiste silmadega esimese hooga tuttavate garaazitagused ja vanarauaplatsid läbi. Ehk leiab miskit huvitavat.
Vasta
#19

Arvan et kui hästi otsin siis leian enda varudest nii Pierburgi 2E kui ka mõne volkari ühelõõrilise, peaks olema kusagil üks VW polo 1.3 liitrise ühelõõriline manuaalse tooreklapiga millele tehtud mingi jalg pierburg 2E asemele paigaldamiseks... Kui huvi siis tead kust saad... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

Opeli solex ei oleks mõeldav? Ühelõõriline ja puha. Miinuseks solenoid, mille avamiseks vajalik 12v juhtmeühendus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne