Hobigaraazi ehitamine
#1

Jõudu


Küsiks mõned asjad hobigaraazi ehituse kohta, kuna parem on algjärgus asjad paika panna, kui pärast ümber tegema hakata.

Ruumi sisemõõtmed on 8,3x5m ja kõrgus 3,25. Neid enam muuta ei saa( kõrgust saaks suuremaks, ca 3,4 m peale, aga siis peaks ohverdama põrandasoojustuse arvelt ja tekiksid külmasillad läbi vundamendi). Seinamaterjal puitkarkass, mille soojustan penoga 25cm seina. Sissepoole tulekindel kips vms.

1.Kas tõstukit kannatab sellisesse ruumikõrgusega hoonesse paigaldada? Plaan selline paigaldada:http://http://www.automotive.cz/produkty-ami/ami-3-0-garage.
2.Tõstuki optimaalne asukoht, palju umbes nihkesse panna pikema ruumiosa keskosast.?
3.Ukse laius. Ja kas teha ise või osta valmistoode?Oluline oleks , et peaks sooja. Kütma hakkaks soojuspumbaga.
Sooviks pidevalt pluss kraadi sees hoida, sellepärast teeks võimalikult soojapidava.
Vasta
#2

(06-01-2016, 20:17 PM)raulp Kirjutas:  Jõudu


Küsiks mõned asjad hobigaraazi ehituse kohta, kuna parem on algjärgus asjad paika panna, kui pärast ümber tegema hakata.

Ruumi sisemõõtmed on 8,3x5m ja kõrgus 3,25. Neid enam muuta ei saa( kõrgust saaks suuremaks, ca 3,4 m peale, aga siis peaks ohverdama põrandasoojustuse arvelt ja tekiksid külmasillad läbi vundamendi). Seinamaterjal puitkarkass, mille soojustan penoga 25cm seina. Sissepoole tulekindel kips vms.

1.Kas tõstukit kannatab sellisesse ruumikõrgusega hoonesse paigaldada? Plaan selline paigaldada:http://http://www.automotive.cz/produkty...3-0-garage.
2.Tõstuki optimaalne asukoht, palju umbes nihkesse panna pikema ruumiosa keskosast.?
3.Ukse laius. Ja kas teha ise või osta valmistoode?Oluline oleks , et peaks sooja. Kütma hakkaks soojuspumbaga.
Sooviks pidevalt pluss kraadi sees hoida, sellepärast teeks võimalikult soojapidava.

1.Tõstukit saad panna küll, aga töö mugavus sõltub tõstetava masina kõrgusest.
2. Natuke raske aru saada mis on pikema osa keskosa? Selleks, et garaazi pinda optimaalselt ära kasutada, peaks tõstuk olema ühest seinast nii kaugel, et saad masina uksi lahti teha. See jätab teisele küljele piisavalt vaba ruumi muude toimetamiste jaoks. Vastavalt sellele peab olema ka ukse asukoht, et saaksid otse peale sõita.
3. Ukse laius tee selline, et saad lahedalt sisse sõita. Ukse üleliigne laius tekitab jälle soojakao ja tõstab ukse hinda. Tõstuks jalgkäigu uksega on muidugi kõige mugavam, aga pead arvestama, et tõstukse jooksuteed võtavad laest kõrgust vähemaks. Pikkus on sul garaazil selline,et kui paigutad tõstuki maksimaalselt ukse vastas oleva seina lähedale, siis ei tohiks ukse jooksuteed tõstuki kasutamist segada.
4. Konsulteeri soojuspumba kasutamist spetsialistiga, sest ka minul oli plaan panna soojuspump ja hoida temperatuur + 5 kui ei ise ei tööta, kuid selgus et soojuspump hoiab temperatuuri minimaalselt kusagil 15 kraadi juures, siis töötab normaalselt. Seega selgus, et see +5 hoidmine on elektriga odavam kui + 15 hoidmine soojuspumbaga. Väiksema ruumi temperatuuri juures pidi välimine osa jäätuma ja pump seiskub. Samuti läheb kasutegur välistemperatuuril - 10 ja külmem soojuspumbal nii madalaks, et elektriga kütmine on kasulikum. Seda rääkis mulle firma esindaja kelle käest tellisin soojuspumba paigaldust.
Vasta
#3

(06-01-2016, 20:17 PM)raulp Kirjutas:  Jõudu


Küsiks mõned asjad hobigaraazi ehituse kohta, kuna parem on algjärgus asjad paika panna, kui pärast ümber tegema hakata.

Ruumi sisemõõtmed on 8,3x5m ja kõrgus 3,25. Neid enam muuta ei saa( kõrgust saaks suuremaks, ca 3,4 m peale, aga siis peaks ohverdama põrandasoojustuse arvelt ja tekiksid külmasillad läbi vundamendi). Seinamaterjal puitkarkass, mille soojustan penoga 25cm seina. Sissepoole tulekindel kips vms.

1.Kas tõstukit kannatab sellisesse ruumikõrgusega hoonesse paigaldada? Plaan selline paigaldada:http://http://www.automotive.cz/produkty...3-0-garage.
2.Tõstuki optimaalne asukoht, palju umbes nihkesse panna pikema ruumiosa keskosast.?
3.Ukse laius. Ja kas teha ise või osta valmistoode?Oluline oleks , et peaks sooja. Kütma hakkaks soojuspumbaga.
Sooviks pidevalt pluss kraadi sees hoida, sellepärast teeks võimalikult soojapidava.
1. Tõstukit saab paigaldada aga kas mahud selle tõstuki all töötama ?
Lihtne arvutus annab ju tulemuse kui kõrge peab lagi olema.*
Sinu pikkus + sõiduauto kõrgus+20cm. Aga sellega pead arvestama, et esimene kapott ei pruugi siis lahti asendis ära mahtuda.
2. Tõstuki optimaalne asukoht sõltub paljustki garaazi pikkusest ja selest mida sinna veel paigutada soovid? Aga üle 25 kraadist nurka ära tekkita autoga peale manööverdamiseks (soovitati minule kunagi, kui pole piisavalt ruumi)
3. Ukse laius minumeelest min. 2500 ja max 2800mm. Kui oluline, et peaks sooja siis tee ise ja pane 150 penot vahele ja löö lauaga üle. 
Olen näinud tänapäeva tõstuksi mis sellise külmaga seest härmas Big Grin . Tõstustel minuteada max 75mm penot sees ja halvemal juhul 25mm.
Vasta
#4

Olgu muuga kuidas on aga ukse laiusest on mul jube kindel ja kogemustele tuginev arvamus: vähemalt 2600, parem 2800 ja veel parem 3100. Sama ka kõrguses: nii maksimaalne, kui üldse on võimalik! 
Miks: kolm riistapuud, mida võib juhtuda, et tahad ka sooja ajada - tavahaagised, veesõidukid ja haagissuvilad/matkaautod! Kuna teeliikluslegaalne on ju 2500, siis on paljud kõnealused just nii laiad aga kui uks on sama lai, siis ei mahu nad sisse. 2,6 on siis minimaalne. Sama kõrgusega! Ma ei tea, kõrge on Margus61 värav aga Ta peab oma matkaauto garaaži hooldusse ajamiseks taha alla panema "spetsrattad" ehk lihtsalt veljed. Ilma läheb ülaserva kinni. 

Üks asi veel: jälle omad kogemused Big Grin Tõstuki valimisel ja/või asukoha määramisel tasub ka mõõduga 2500 arvestada! Kui vähegi kannatab ja mõelda perspektiiviga, siis võib see ennast ära tasuda! Muidu juhtub selline asi (nii väravate vahel, kui tõstukil) Big Grin 
[Pilt: 200720121101.jpg]
[Pilt: 200720121102.jpg] 
Vasta
#5

Võlusõna Sketchup

Täiesti joonestusoskuseta raamatupidaja suutis poole päevaga suvila koos tekstuuride ja maastikuga täiesti korralikuks mudeliks teha.

Mõned nipid, kuidas otsast minema saada muidugi on aga Youtube on selleks abiks.

Aga ka millimeetripaber.

Märkus auto mõõtmete juures avatud uste-luukide-kapottide arvestamise kohta on väga asjakohane.

Autole sai just üks varjualune meisterdatud ja ega enne väga lahtiste uste peale ei mõelnud, kui juba valmis oli. Sedakorda sai väga ok.

Kas hoone ise on juba olemas?  Kipsplaat (ka tulekindel), peno ja töökoja sein hästi ühte lausesse hästi ei sobi kui tulekindlus ka teemaks. 
Vasta
#6

Hoone on valmis jah, sellepärast mõõdud paigas. Algselt ei olnud üldse plaanis sinna hobigaraazi teha, aga huvid muutusid. Ise olen arvestanud, et tõstuk tõstab umbes 1,9m, siis autokere kõrguseks tõstekäpa kohalt kuni katuseni jääks 3,25-1,9=1,35. Ma ei tea, kui palju on keskmine kere kõrgus, aga kuskilt teemast siinsamas foorumi lugesin, et see on kuskil ca 1,2 m( kas tõesti nii vähe?) juures. Aga nagu näha, juba selgus, et ülestõstetud kapotiga ei saagi autot tõsta nii palju. Üks variant on madalas garaazis ka see, et näiteks ratastega kontoritooliga auto all veereda, aga puudub kogemus, kui hea nii nokitseda oleks.
Tulekindlusest - kas näiteks 2x tulekindel kips ei ajaks siis asja ära või mis oleks alternatiiv, millega katta seestpoolt puitkarkass.
 Uksed teen siis ilmselt ise, vähemalt 2,6m ja soojustan penoga. Kuskilt on vaja leida head hinged, mis nii laiu uksi ära kannavad.
Vasta
#7

Ülestõstetud kapotiga...selle.võib ju allapoole lasta! Kontoritooliga sõidan isegi auto alla ja jube mugav on, kui vajadusel seljatugi längu lasta.Täpsustuseks niipalju, et mu garaazis on posttõstuk ,mis on meisterdatud kahveltõstuki hüdrosilindrist ja mis sukeldub põrandas olevasse luukidega kaetud süvendisse.

Tervitab Veteran.
Vasta
#8

See välja valitud tõstuk on küll igati õigete mõõtmetega. Ja see paneb asjad ka paika: kogulaius on sel ju 3235 mm, lisada julgelt 50 cm käiguruumi, jääb teise külgseinaga vahe 1,25 meetrit. Nii saab panna sinna seina töölauad/kapid, tööriistad kompressorist keevituseni jms, lae alla rehviriiuli ning jääbki samasugune piisav käiguruum. See annab ka ukse laiuse: 2600 ja kerge nihkega ühte serva. Kuna ruum on nii kitsas (5 on ikkagi jube kitsas), siis mingit diagonaali seal ei tekita ning sõiduk peab vaid otse sisse mahtuma. Aga mahuvad sisse ka kõik teeliikluslegaalsed sõidukid laiuses, mis on hää. 

Kuna sisenemine on ju "nina ees", siis peab otsa ka töölauale ruumi jääma, sama asi tagant läbi pääsuga, napilt 6-meetrise vahendiga mahub rahulikult tegutsema. Reaalselt ütleks nii, et pika kerega S-klassi või 7.seeriat mahub rahulikult tegema, väiksemaid lõdvalt, suurematega (laiem-pikem) saab hakkama aga ruumi üleliia ei ole. Mõnusaks äraolemiseks on töökoja minimaalne mõõt 9X6X4,5 meetrit. Kahe auto mõnusaks tegemiseks on aga vaja juba 9X9 ruumi. 
7X7 ruumis kahe 5.4X2,5 asja tegemine - ruumi jäi puudu ja teatud asju tuli väljas teha! Isegi käiguteed olid nii kitsad, et nühkisid vastu seinu või keret. Muidugi, tavalised autod on üldiselt oluliselt kitsamad ja see on tegelikult päris määrav aga kui tahta ustega "möllata", seinte ääres on träni, tahad veel mootoripukiga ringi sõita, äkki ka tsiklit hoida, ongi kohe ruumipuudus. Panime samasse ruumi aga Põrnika ja 4X1,5 sõudepaadi ning kohe on kasvõi valsi tantsimise ruum olemas Big Grin 
Vasta
#9

Tulekindlusest oli siin aasta-paar tagasi juttu seoses keevituskabiini kardinatega.
Kas keevitad ja relakaga lõikad, sellest oleneb seinamaterjal. Tõstuki plaan viitab, et keevitad-lõikad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#10

Mul on puitkarkassiga garaaz, seinas seespool on osb. Viimased viis aastat tegelenud pöhiliselt keevitamise ja löikamisega ning senini pole veel pölema suutnud panna...mis muidugi ei tähenda, et see oleks parim seinakate. 
Veidi peab ise ka mötlema tööd tehes, et seinast poole meetri kaugusel relakaga löigates sädemejuga vastu seina ei suuna jne, samas ma ise reeglina garaazi keskel toimetan niiet sinnani väga midagi ei jöuagi(laius 7m ja pikkus vist oli 14vms)
Kipsiga küll ei näe et midagi juhtuda saaks seal.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#11

(07-01-2016, 12:35 PM)raulp Kirjutas:  Hoone on valmis jah, sellepärast mõõdud paigas. Algselt ei olnud üldse plaanis sinna hobigaraazi teha, aga huvid muutusid. Ise olen arvestanud, et tõstuk tõstab umbes 1,9m, siis autokere kõrguseks tõstekäpa kohalt kuni katuseni jääks 3,25-1,9=1,35. Ma ei tea, kui palju on keskmine kere kõrgus, aga kuskilt teemast siinsamas foorumi lugesin, et see on kuskil ca 1,2 m( kas tõesti nii vähe?) juures. Aga nagu näha, juba selgus, et ülestõstetud kapotiga ei saagi autot tõsta nii palju. Üks variant on madalas garaazis ka see, et näiteks ratastega kontoritooliga auto all veereda, aga puudub kogemus, kui hea nii nokitseda oleks.
Tulekindlusest - kas näiteks 2x tulekindel kips ei ajaks siis asja ära või mis oleks alternatiiv, millega katta seestpoolt puitkarkass.
 Uksed teen siis ilmselt ise, vähemalt 2,6m ja soojustan penoga. Kuskilt on vaja leida head hinged, mis nii laiu uksi ära kannavad.

Avatud kapotti pole sul üles tõstetud masinal kunagi vaja, sest seal ei ulata midagi tegema. Ka minul ei saa kõrguse tõttu tõsta autot nii kõrgele, et saaks all püsti kõndida. Ratastega tool on mugavam toimetamiseks kui püsti olek. Tooliga toimetamiseks piisab kui auto põhi on 1,4-1,5 m( võta tool ja mõõda kui palju on istudes põrandast pealaeni ja see ongi vajalik kõrgus) kõrgusel ja selle kõrguse annab sul ilusti välja. Tulekindel kips peaks tuleohutuse seisukohalt igati OK olema, sest kui sinna midagi läheb, siis ainult sädemeid. Valgusteid pead plaanima seinale, sest tõstuki kohale lakke nad ei mahu kindlasti. Kui oled Tartu mees siis helista ja tule vaata kujdas minul on, sest lae kõrgused meil samad.
Vasta
#12

(07-01-2016, 15:23 PM)andres21 Kirjutas:  Avatud kapotti pole sul üles tõstetud masinal kunagi vaja, sest seal ei ulata midagi tegema. Ka minul ei saa kõrguse tõttu tõsta autot nii kõrgele, et saaks all püsti kõndida. Ratastega tool on mugavam toimetamiseks ...

Tegelikult peaks avatud kapott ka ikke mahtuma. Tööd seal muidugi teha ei saa, aga tööd tehes sõidad autoga üles-alla. Kui ülalt päästad rihmakaaned lahti ja alt ka mõnda vaja päästa, siis lasedki kohe auto üles ja alt toimetama. Pärast alla lastes avastad, et kapott on mõlkis. Sama on tagaluugiga.
Ja ärge tulge rääkima, et tooli peal on mugav remontida. Sama mugav on remontida auto all seliti ja tõstukit polegi vaja.
Tõstuki võlu just selles ongi, et saad auto all vabalt liikuda ja sealt kohe laua juurde astuda (võtmed kruustangid). Tõstuki kõrgust muutes saad just mugava tööasendi kätte.
Alt ketiga tõstukil tuleks keti osa põranda sisse uputada (nii saab autot käsitsi tõstuki vahele lükata). Uputatud osa alla vee ärajooksukoht. Ka põrandal peaks olema trapp. 
Ülestõstetud auto ette/taha/külgedele peaks mahtuma treppredel. Küll on olnud juhuseid, kus autot alla lasta pole võimalik ja midagi on ülevalt vaja kätte saada või keerata.
Vasta
#13

 http://www.humanhoist.com
Vasta
#14

(07-01-2016, 16:00 PM)motamees Kirjutas:  
(07-01-2016, 15:23 PM)andres21 Kirjutas:  Avatud kapotti pole sul üles tõstetud masinal kunagi vaja, sest seal ei ulata midagi tegema. Ka minul ei saa kõrguse tõttu tõsta autot nii kõrgele, et saaks all püsti kõndida. Ratastega tool on mugavam toimetamiseks ...

Tegelikult peaks avatud kapott ka ikke mahtuma. Tööd seal muidugi teha ei saa, aga tööd tehes sõidad autoga üles-alla. Kui ülalt päästad rihmakaaned lahti ja alt ka mõnda vaja päästa, siis lasedki kohe auto üles ja alt toimetama. Pärast alla lastes avastad, et kapott on mõlkis. Sama on tagaluugiga.
Ja ärge tulge rääkima, et tooli peal on mugav remontida. Sama mugav on remontida auto all seliti ja tõstukit polegi vaja.
Tõstuki võlu just selles ongi, et saad auto all vabalt liikuda ja sealt kohe laua juurde astuda (võtmed kruustangid). Tõstuki kõrgust muutes saad just mugava tööasendi kätte.
Alt ketiga tõstukil tuleks keti osa põranda sisse uputada (nii saab autot käsitsi tõstuki vahele lükata). Uputatud osa alla vee ärajooksukoht. Ka põrandal peaks olema trapp. 
Ülestõstetud auto ette/taha/külgedele peaks mahtuma treppredel. Küll on olnud juhuseid, kus autot alla lasta pole võimalik ja midagi on ülevalt vaja kätte saada või keerata.

5+ jutt.

Kindlasti mõtle ka vee äravoolule, kui tahad pluss kraade sisse. Ajad auto sisse ja kohe on loigud maas, mida on mugav ära lükata, kui on olemas vee äravoolu trapp. Ka tahad aeg-ajalt põrandat pesta (soola lumi, sodi mida rehvidega sisse vead, õli, JAHUTUSVEDELIKK, jne). Kui tahad autot altpoolt pesta, jällegi, mis veega teed?

Seina võid ka pleki panna. Hea kerge puhastada ja tulekindlus on 5+.

Neid nüansse on veel, mida peaks garaasi ehitamisel silmas pidama.

Mina paneks põrandasse ka lambid, kui põranda valamine juba on. Tõstuki peal siga hea tööd teha.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#15

Tulekindluses pole probleeme, uued tulekindlad värvid, õigemini puidukaitsevahendid, on ka reaalselt tulekindlad. Kui keegi just gaasipitsi otse vastu seina põlema ei jäta... Ehk ka OSB'd ei tasu karta. Eesti oma toode ehk "Eelista Eestimaist", serditud ja hind jämedalt 6 rutsi liiter. 
Vasta
#16

http://www.humanhoist.com/
No see paistab küll äge tool olema. Ennem aga lõppvastust ei saa, kuni ise pole sellisega tööd teinud. Mul jääbki ilmselt proovimata.
Kindlasti on probleeme väikeste rataste veeremisega alates poolest tööpäevast. Väikeste rataste alt ei lähe läbi poldi otsad (rellakaga lõigatud), jäätükid ja muidu suuremad roostetükid. Mul on olemas auto alla sõitmise raam, millel umbes samad rattad. Sileda põranda peal ideaalne, betooni peal juba raskem ja eelpoolmainitud takistused kiiluvad raami kinni.
Vasta
#17

Topeltkips peaks andma pool tundi tulekindlust.
Vasta
#18

http://www.remonditehnika.ee/e-pood/2-po...-d/24-1365
25 cm.paksu seinaga,siis tõenäoliselt tuleks lagi enmv.sama,sellist kütaks vist aint höög pirniga,piisaks 100 w sest.Mul ka tehtud puit karkassiga,4.5 lai 12 pikk ja kaldlaega madalaimast servast 3.0 ja keskel umb.3.6 m.Põrandal osaliselt poolpunn laud,kütmine keib kahe plekk tünniga,seal igast trikke tehtud,suurim autu olnud suburban,oli korraga sees 2 tk.Niiet sai tehtud kahest 1.Oman kahe posti tõstukit,jh veidi kitsas on,aga pole ullu.Vahest satub sekka ka paketikad,erinevas suuruses,pikkus,kõrgus jne.Niiet mu arust on need mõõtmed täitsa ok,ideaal oleks muidugi angaar.Ma sätiks tõstuki uksest,ehk 3.5 m kaugusele,kuigi pakutud millimeeter paberil saaks kõikse täpsema tulemuse.Teeks kohe mingid maketid jne.
Vasta
#19

keegi võiks näidata tulekindlat kips?Ikka tuletõkke kips mis suudab tule levikut x aeg takistada.Kipsil ju paber ümber ja kui paber ära põleb mis kipsi koos hoiab?
Tõstuk ja tõsteuks siis tuleb jälgida,et kui nt kaubik lae all ja ukse lahti lükkad,et tagaaknasse autol müraki ei pane Big Grin Sad
Vasta
#20

Omades ise autoremondi töökoda siis soovitan soojalt teha korralik makett paberile enne kui midagi paika hakkad panema. Mõtle ka selle peale kas on plaanis tulevikus soetada rehvi pinke. Kindlasti pane paika töölaua, käia, keevituse ja muude suuremate asjade kohad. Töölaud tee nii pikk kui võimalik kuna horisontaalset pinda pole kunagi liiga palju. Ise olen seda teinud kaks korda läbi kui ma olen kolinud uude kohta. 
Tõstukite kohapealt julgen väita seda , et kui vaja tõsta päevas rohkem kui kord siis Hiinakas ei kõlba. Väsib ruttu. Ise ostsin selle eelmise versiooni:
http://tecalemit.ee/sooduspakkumised/2-p...-sol-3000/
Tõstab igapäevaselt 2500 kg maastureid juba 8 aastat. Eelmine aasta vahetasin rihmad kuid kruvid on üle mõõdetud aastas korra ja jätkuvalt vahetust ei vaja. Seega soovitan soojalt.

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne