Gaz 67 B
#1

Projekt Gaz 67 B ehk mitte millestki midagi. Umbes 10 aastat tagasi õnnestus osta raam 67'le. Lihtsalt sellepärast, et oli väga korralik. 6-7 aastat tagasi leidsin juhuslikult ühe kere, mis omaniku lahkel loal sai ära toodud tingimusel, et asi läheb asja ette. Nüüd siis jõudis kätte see aeg, mil asju on kogutud ja paras moment tööde teostamiseks. Esialgu siis ka mõned pildid. 

[Pilt: IMGP1442_800x600.JPG]

Raam on üldiselt väga korralik, parandamist tahab vaid parempoolne stangeots ja mõni astmelaua kronstein on mõraga. Samuti on hulgaliselt raami sisse murtud polte, mis tuleb välja võtta.

[Pilt: IMGP1443_800x600.JPG]

Kere seisukord seekord ei ole väga lootustandev, aga abiks ikka. Kui tähelepanelikult vaadata, siis tagaseinast võib ka kuuliauke leida. 

[Pilt: IMGP1939_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1938_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1940_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1958_800x600.JPG]
Vasta
#2

Oli kere lõuna eestist pärit või kusagilt mujalt?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Kere on pärit Tartu rajoonist.
Vasta
#4

Kuuliaugud võiks kuidagi ikka säilida  Big Grin järgmised 10 aastat ei ole igav
Vasta
#5

Mis 10 aastat, Jaanipäeval tahaks ikka sõita...
Vasta
#6

Ma usun,et on üsna reaalne,et kodanik Sidorov saab ka selle Jaanipäevaks valmis. 


Vasta
#7

(30-03-2016, 20:20 PM)Sidorov Kirjutas:  Kere on pärit Tartu rajoonist.


Teadis omanik minevikust ka rääkida?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Omanik ei rääkinud kere ajaloost midagi, vist oli koos taluga temale sattunud.Vedeles keldri
taga võsas.
Vasta
#9

https://osta-ee.postimees.ee/gaz-67-7618...rc=listing

Tundub et selline sõiduk ei olegi nii haruldus nagu arvata võiks Big Grin . Jõudu ja jaksu.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#10

Esimese tööna sai remonditud stange nurk, mis oli kõveraks sõidetud ja valesti kokku keevitatud. Sai sirgeks aetud, keevitatud ja uuesti needitud. Kõik murdunud poldid said raami seest välja võetud ja keermed taastatud. Ka veljed said pritsitud ja krunditud. Millegi pärast on neid pildile jäänud ainult kolm. Taga puksiirkonks sai suure hädaga küljest võetud, sest oli kõver. Tuli kasutada tuld ja vett. Astmelaua kronsteinide mõrad said samuti keevitatud ja lihvitud. 

[Pilt: IMGP1449_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1453_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1456_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1446_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1447_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1448_800x600.JPG]
Vasta
#11

Vahepeal sai raam puhtaks ja happekrundi peale. Samuti mõningad muud väiksemad detailid said puhastatud ja krunditud. 

[Pilt: IMGP1550_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1551_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1552_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1549_800x600.JPG]


Mootor ja käigukast said nurgast välja tiritud ja suurem sodi pealt maha kraabitud. Vahepeal sai varutud ka mõningaid uusi detaile mootori jaoks. 

[Pilt: IMGP1750_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1796_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1798_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1751_800x600.JPG]

Kerega on selline lugu, et see läks autopealt maha tõstes pooleks. Remontida pole seal eriti vist midagi. Siin ei aita ei Gorkis ega Uljanovskis käimine, peab vist tööriistad ja plekitahvlid valmis panema. Järgneb..
Vasta
#12

Huvitav,kas GAZ 67 on kunagi altvoolu karburaatoriga nagu GAZ AA ja MM ka tulnud välja?

Huvitav oleks kuulda nende uute osade saamise lugu.


Vasta
#13

(11-04-2016, 21:39 PM)MAZ Kirjutas:  Huvitav,kas GAZ 67 on kunagi altvoolu karburaatoriga nagu GAZ AA ja MM ka tulnud välja?

Huvitav oleks kuulda nende uute osade saamise lugu.

Teadaolevalt ei ole altvoolu karburaatoriga Gaz 67't tehasest tulnud. Uued varuosad on leitud sõprade käest. 


Vahepeal sai raam ja palju detaile värvitud. Riiulist leidsin täiesti uued tagavedrud, mis olid oma 6-7 aastat seda aega oodanud. Tagavedrud said paigaldatud, samuti sai osaliselt remonditud ja uutest juppidest kokku pandud esisild. Lahti sai võetud mootor ja puhastatud igasugusest rokast nii seest kui väljas. Seda, mida veesärk sisaldas, võite näha pildilt. Vett sinna igatahes enam poleks eriti mahtunud. Eks pildid ütlevad rohkem kui sada sõna.


[Pilt: IMGP1567_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1568_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1569_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1572_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1719_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1573_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1584_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1585_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1586_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1831_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1832_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1834_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1839_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1842_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1865_800x600.JPG]

Jätkub peagi.
Vasta
#14

väga huvitav tehnikaülevaade - ootame järge Smile

veojõu ülekandmine selle tagasihoidliku kiiluga tundub uskumatu, aga nagu näha, on trumli keskosa välismalmi külge polditud - on seega ilmselt tugevam terasesulam.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#15

Need on (väga)head sõbrad,kes uusi kolbe ja muud nänni jagavad. Hoia neid Wink

Kui ma ei eksi siis GAZ MM mootor peaks ka, tagumine otsatihend rasvanööriga olema nagu tema hilisemad järeltulijad?


Vasta
#16

Vahepeal sai remonditud esisild raamiga ühendatud. Tagasild sai samuti lahti võetud ja remonditud. Viga oli selles, et tagasilda oli pandud esisilla tigu (hõredate nuutidega), vedru kandurid, mis on ümber silla käise, olid tüüpiliselt sellele masinale kinni keevitatud. Kinni keevitatud selleks, et nende masinate kõige nõrgem koht, kardaan, oli ümber tehtud. Pakun, et 90% nendest masinatest on ringitehtud kardaanidega. Silla osandamisel selgus, et ühe poole käise laagripind on rooste poolt täielikult rikutud. Lihtsaim remondivariant oli vahetada käis. Laagrid, tihendid said kõik uued. 

Samuti sai remonditud veepump ja radiaator. Radiaatorisse olid muidugi tundmatud loomad oma pesa teinud ja toidutagavara kogunud, selle umbes neljakümne aastaga, mis ta oli kuskil kuuris vedelenud. See, mis sealt välja tuli, näete pildil. Radiaator sai puhastatud, raam keevitatud, uus ülevoolutoru paigaldatud ja värvitud. 


[Pilt: IMGP1587_800x600.JPG]

Vedrukandurid olid murdunud ja rikutud keevitusega.
[Pilt: IMGP1707_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1706_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1704_800x600.JPG]

Selline nägi välja ühe poole rummu laager...
[Pilt: IMGP1674_800x600.JPG]

...ja selline tagasilla käis, mille peal laager töötab.
[Pilt: IMGP1657_800x600.JPG]

Kinnikeevitatud kandurite pinnad said siledaks lihvitud.
[Pilt: IMGP1591_800x600.JPG]


[Pilt: IMGP1687_800x600.JPG]

Osa rattakinnituspolte oli rummi kinni keevitatud meistrimeeste poolt ja osa jällegi logisesid ja käisid ringi. Need vead said parandatud.
[Pilt: IMGP1683_800x600.JPG]

Ülemine on tagasilda paigutatud esisilla tigu, alumine õige.
[Pilt: IMGP1677_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1718_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1714_800x600.JPG]

See, mis radiaatorist välja tuli.
[Pilt: IMGP1715_800x600.JPG]

Selline nägi välja raam.
[Pilt: IMGP1716_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1790_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1748_800x600.JPG]

Radiaator valmis.
[Pilt: IMGP1871_800x600.JPG]



Veepump enne remonti
[Pilt: IMGP1733_800x600.JPG]


[Pilt: IMGP1758_800x600.JPG]

Veepump valmis.
[Pilt: IMGP1792_800x600.JPG]
Vasta
#17

Väga tegus postitus väga tugeva tegija poolt.Nii valmivadki uued vanasõidukid.
Vasta
#18

Kas ma sain piltidelt õigesti aru, et pidurisüsteem tuleb mehaaniline (trossidega), nagu originaalis? Kui nii, siis võiks sellest saada esimene musta numbriga GAZ-67? Mäletan mõne aasta tagust teemat, et ühelegi GAZ-67-le ei saa põhimõtteliselt musta numbrit anda, kuna kõigil säilinud eksemplaridel on pidurid hüdraulika peale ümber tehtud (kuna seadus seda nõudis). Võimalik muidugi, et ma pole viimaste arengutega kursis.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#19

Sellest õlipidurite loost on olnud selline jutt, et Liidus mingist kapitaalremondi tehasest  tulnud NA masinad , mis läksid tsiviilkasutusse, tehti ringi õlipiduritele .Armee sai siis juba Gaz-69.

   Kuna see polnud mingi "külasepa" looming, ei tohiks musta numbri saamine olla probleem.

Tervitab Veteran.
Vasta
#20

Nonii, seni kuni pealinnamehed piduriprobleeme lahendavad, võib projektiga edasi minna. Vahepeal sai mootoriga tegeletud, tagasild prooviks alla pandud ja kardaan valmis tehtud. Tänud seejuures kaasfoorumlasele Armex'le, kes laenas oma originaal kardaani ja ümbristoru järgitegemiseks. Samuti sai varutud osi, et asjaga edasi minna. Sai ka uued rehvid velgedele ja ajutiselt alla. Nüüd saab juba raami lükates liigutada. Mootorile sai väntvõll sisse, samuti klapimajandus korda ja kepsud-kolvid ka. 

[Pilt: IMGP1752_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1753_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1793_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1844_800x600.JPG]


Kasutage ainult originaal tööriistu ja varuosi, kui soovite tehasekvaliteeti  Smile
[Pilt: IMGP1846_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1845_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1847_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1848_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1862_800x600.JPG]


Kui keegi veel pole näinud, siis sellel mootoril on kepsukaane kinnituspoldid ühes tükis kepsuga.
[Pilt: IMGP1869_800x600.JPG]


Keps koos sissevalatud saale ja reguleer-vahelehtedega.
[Pilt: IMGP1867_800x600.JPG]

Üleval näidis ja all uus valmistatud kardaan.
[Pilt: IMGP1874_800x600.JPG]

Järgneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne