11-04-2004, 22:38 PM
Sai siis kah nädalavahetusel selle hooaja esimesed kilomeetrid oma Kovrossiga maha mõõdetud. Midagi pole teha- tsiklisõit ilusa ilmaga on parim asi maailmas.
Kuidas aga siis tegelikult nädalavahetus möödus:
Neljapäeval tegin rattale kindlustuse ja pärast lõunat läksin garaazi, et masin üla vaadata ja sõidukorda seada. Olles ratta sügisel kenasti konserveerinud, lootsin kohe sarved pihku haarata ja ühe soojendusringi teha. Võta aga näpust- sügisel kurguni täis pandud paagis polnud aurugi sees. Sai siis probleemi lähemalt uuritud- bensiinipaagi kraan oli lekkima hakanud ja bensiini vaikselt karpasse lasknud. See sai aga varsti täis ja hakkas üle ajama.Kogunes see bensiin siis karteri ja käigukasti peale ja hakkas kuskilt sisse imbuma. Läbi käigukasti ja tasapisi talve jooksul põrandale. Kastist võttis ta muidugi õli kah kaasa. Sinna see 13 liitrit eluvedelikku kaduski.
Nii kui käigukasti korgi alt lahti keerasin ja valmistusin vastu võtma max. liitrit õli, tuli sealt kõvasti rohkem bensiini ja õli segu, mis kenasti maha voolas. Olen ikka tore looduskaitsja küll.
Egas midagi, tegutsema: kõigepealt ehitasin kahest bensiinikraanist kokku ühe korraliku, mis ka pidas. Siis võtsin huvi pärast ära ka silindripea,mille tihendi vahelt oli sügisel natuke küttesegu välja ajanud. Selges, et vasktihend oli mingil põhjusel oma kohalt ära liikunud.
Edasi tõmbasin laiali ka mitte pärsi korralikult lahutanud siduri. Selgus et korvon natuke kõver ja kettad ei saa sees normaalselt liikuda. Ka mootorikett tundus imelikult lõdva. Raamatust uurides selgus, et see peab läbi vajuma vaid 0,5 cm, mul oli 2 cm kohe kindlasti. Hankisin ühelt tuttavalt korvi ja keti, ning panin külge. Ega see uus kett kah päris norm ei ole aga natuke parem ikka. Sidur kokku, kaan tagasi ja kõik muu kah külge tagasi. Eelmisel hooajal lekkinud käimalöömisvända vilttihendi asendasin SK-ga.
Uus bensiin sisse, uus küünal peale, kraan lahti, ujutamine, süüde sisse, vänta-ja masin käivitus esimese korraga. Saigi esimesele 200m ringile minna. Tagasi tulles reguleerisin siduri ja pumpasin veidi kumme ning eemaldasin sügisel kroomosadele pandud kerge õlikorra. Kõik tundus nagu korras olevat.
Kuid nagu kombeks, ei jäänud ka uued probleemid tulemata aga nendest juba homme või ülehomme.
Seniks kirjutage, kuidas teil hooaeg alanud on.
Kuidas aga siis tegelikult nädalavahetus möödus:
Neljapäeval tegin rattale kindlustuse ja pärast lõunat läksin garaazi, et masin üla vaadata ja sõidukorda seada. Olles ratta sügisel kenasti konserveerinud, lootsin kohe sarved pihku haarata ja ühe soojendusringi teha. Võta aga näpust- sügisel kurguni täis pandud paagis polnud aurugi sees. Sai siis probleemi lähemalt uuritud- bensiinipaagi kraan oli lekkima hakanud ja bensiini vaikselt karpasse lasknud. See sai aga varsti täis ja hakkas üle ajama.Kogunes see bensiin siis karteri ja käigukasti peale ja hakkas kuskilt sisse imbuma. Läbi käigukasti ja tasapisi talve jooksul põrandale. Kastist võttis ta muidugi õli kah kaasa. Sinna see 13 liitrit eluvedelikku kaduski.
Nii kui käigukasti korgi alt lahti keerasin ja valmistusin vastu võtma max. liitrit õli, tuli sealt kõvasti rohkem bensiini ja õli segu, mis kenasti maha voolas. Olen ikka tore looduskaitsja küll.
Egas midagi, tegutsema: kõigepealt ehitasin kahest bensiinikraanist kokku ühe korraliku, mis ka pidas. Siis võtsin huvi pärast ära ka silindripea,mille tihendi vahelt oli sügisel natuke küttesegu välja ajanud. Selges, et vasktihend oli mingil põhjusel oma kohalt ära liikunud.
Edasi tõmbasin laiali ka mitte pärsi korralikult lahutanud siduri. Selgus et korvon natuke kõver ja kettad ei saa sees normaalselt liikuda. Ka mootorikett tundus imelikult lõdva. Raamatust uurides selgus, et see peab läbi vajuma vaid 0,5 cm, mul oli 2 cm kohe kindlasti. Hankisin ühelt tuttavalt korvi ja keti, ning panin külge. Ega see uus kett kah päris norm ei ole aga natuke parem ikka. Sidur kokku, kaan tagasi ja kõik muu kah külge tagasi. Eelmisel hooajal lekkinud käimalöömisvända vilttihendi asendasin SK-ga.
Uus bensiin sisse, uus küünal peale, kraan lahti, ujutamine, süüde sisse, vänta-ja masin käivitus esimese korraga. Saigi esimesele 200m ringile minna. Tagasi tulles reguleerisin siduri ja pumpasin veidi kumme ning eemaldasin sügisel kroomosadele pandud kerge õlikorra. Kõik tundus nagu korras olevat.
Kuid nagu kombeks, ei jäänud ka uued probleemid tulemata aga nendest juba homme või ülehomme.
Seniks kirjutage, kuidas teil hooaeg alanud on.
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon