MTZ-82 aastast 1992
#41

Tere,

Kuuma eest on hea põgeneda kuuri alla ja pisut traktorit tagasi kokku panna:

   
   

Parimat,
Henri
Vasta
#42

Tere,

Ega kellelgi pole pakkuda kütusepaakide alla käivaid kummipatju? Mul paar tükki puudu.

Pilt:
   

Parimat,
Henri
Vasta
#43

(29-05-2018, 17:41 PM)hannest Kirjutas:  Kuna sul on õhupaak masinal peal ja kui õhusüsteem toimib, siis ma soovitaks ehitada diffrilukk õhu peale. Väike kraan vahele, mis kinni keerates õhu välja laseb. Naabrimees nii tegi ja palju parem kui õliga variant. Ja väga kiiresti reageerib. Õhupaagist 8bar juures jätkub seisva kompressori korral ca 10+ lülituskorraks.

Oskab ehk keegi ütelda kustkohast sellist kraani osta saab mis kinnikeerates õhu välja laseb?
Vasta
#44

Pneumo suunaventiilid on saadaval paljudes kauplustes. Nagu hüdroskandia, laagri ja tihendi keskus ning fensto. Peaks vist olema 3/2 suunaventiil kus ühes asendis on surve kinni ja tarbija pool lahti. Teises asendis surve otse tarbijasse.
Vasta
#45

Tere!

Kuna suvi oli vahel, siis üldiselt väga palju pole asjaga edasi jõudnud.

Olen vahepeal värvinud detaile, mis on seotud piduri- ja sidurisüsteemiga ning eile panin need külge. Sidurihoova juures on kaks puudust. Esiteks on see kõver ja teiseks on vedru, mis avaldab vastusurvet pedaali alla surumisel, kodukootud ja kehvakene (pehme ja ei püsi omal kohal). Vaatasin teise traktori pealt ja seal peaks olema silindri kujuline korpus, kus see vedru sees on. Sarnane jõuvõtu võlli hoova omaga, mis asub tagasilla nurgas. Kui kellelgi on detaile õige vedru jaoks pakkuda, olen huvitatud. PMKaubamajas on kutsutud seda asja servomehhanismiks aga kogu komplekti seal ei pakuta.

Ühes eelmises postituses küsitud puuduva pehmenduskummi lahendasin vana piduripedaali kattega ära. Mõõtudelt klapib siinile päris täpselt kui otsad maha lõigata. Liimisin silikoniga kõik kaheksa kummi igaksjuhuks kinni, et need paigast ära ei liiguks.

Lammutasin laiali ka hüdropaagi. Vahetasin pumba ülekande laagrid ära ja värvisin paagi üle. Eile sai see ka tagasi peale tõstetud ja kinni krutitud.

Pildid:
   

   

Parimat,
Henri
Vasta
#46

Jätkan sealt, kus pooleli jäi.

Huvitav, et varuosade kataloogid ikkagi näitavad ka lahtist vedru ja saab kasutada PMKaubamaja remondikomplekti:
   

See, et see vedru seal lahtiselt vahel on, tekitab küsimusi aga saan aru, et siduri pedaali reguleerimisel keeratakse koonusotsaga kruvi nii kaua peale kui siduri pedaal vastu kabiini põhja tõuseb (mul muidugi praegu kabiini peal pole) ja seega ka vedru kahe detaili vahele pingesse surutakse. Seega võiks ta sealt mitte ära kukkuda...

   

Parimat,
Henri
Vasta
#47

(05-11-2018, 14:04 PM)HenriRa Kirjutas:  Jätkan sealt, kus pooleli jäi.

Huvitav, et varuosade kataloogid ikkagi näitavad ka lahtist vedru ja saab kasutada PMKaubamaja remondikomplekti:


See, et see vedru seal lahtiselt vahel on, tekitab küsimusi aga saan aru, et siduri pedaali reguleerimisel keeratakse koonusotsaga kruvi nii kaua peale kui siduri pedaal vastu kabiini põhja tõuseb (mul muidugi praegu kabiini peal pole) ja seega ka vedru kahe detaili vahele pingesse surutakse. Seega võiks ta sealt mitte ära kukkuda...



Parimat,
Henri

Uuema aja masinatel ei ole jah seda silindri kujulist korpust seal vedru ümber. Aga püsib ka niisama vedru paigal kui saab ilusti õige nurga alla ja parajalt pingule keeratud.
Vasta
#48

(05-11-2018, 19:58 PM)mtz80 Kirjutas:  
(05-11-2018, 14:04 PM)HenriRa Kirjutas:  Jätkan sealt, kus pooleli jäi.

Huvitav, et varuosade kataloogid ikkagi näitavad ka lahtist vedru ja saab kasutada PMKaubamaja remondikomplekti:


See, et see vedru seal lahtiselt vahel on, tekitab küsimusi aga saan aru, et siduri pedaali reguleerimisel keeratakse koonusotsaga kruvi nii kaua peale kui siduri pedaal vastu kabiini põhja tõuseb (mul muidugi praegu kabiini peal pole) ja seega ka vedru kahe detaili vahele pingesse surutakse. Seega võiks ta sealt mitte ära kukkuda...



Parimat,
Henri

Uuema aja masinatel ei ole jah seda silindri kujulist korpust seal vedru ümber. Aga püsib ka niisama vedru paigal kui saab ilusti õige nurga alla ja parajalt pingule keeratud.

Parajalt pingul peab see vedru igal juhul olema kuna selle vedru tegelik otstarve on lahutatud olekus siduripedaalile rakendatava jõu vähendamine. Ei pea sidurit all hoides püsti seisma vaid vedru võtab osa koormust enda kanda.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#49

Selle vedru pealekeeramisega saab siduri kergeks küll aga seda rõõmu on lühikest aega sest ta surub pedaali puksile nõnda kõvasti peale et määre surutakse vahelt välja ja pedaal hakkab piduri võllile nii kõvasti kinni jääma et tõmbab juba pidurit kaasa.
Selle vastu oleks võinud seal laager olla nagu tundmatud meistrid olid treinud laagripesa ja panid sinna mingi kaherealise laagri.
Seal oli küll sidur nii kerge et sai kahe sõrmega vajutada.
Vasta
#50

Henri teeb ikka ilusat tööd selle russiga. loodan enda Russi ka ükskord niimoodi üle käia. Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#51

(06-11-2018, 16:06 PM)saarrand Kirjutas:  Henri teeb ikka ilusat tööd selle russiga. loodan enda Russi ka ükskord niimoodi üle käia. Smile

Aga enne käid Fortschritti sama korralikult üle ? Big Grin Igatahes tänud, ma loodan, et lisaks esteetilisele välimusele suudan luua ka praktilise väärtuse ehk masina, millega reaalselt saaks tööd teha.

Parimat,
Henri
Vasta
#52

(06-11-2018, 18:10 PM)HenriRa Kirjutas:  
(06-11-2018, 16:06 PM)saarrand Kirjutas:  Henri teeb ikka ilusat tööd selle russiga. loodan enda Russi ka ükskord niimoodi üle käia. Smile

Aga enne käid Fortschritti sama korralikult üle ? Big Grin Igatahes tänud, ma loodan, et lisaks esteetilisele välimusele suudan luua ka praktilise väärtuse ehk masina, millega reaalselt saaks tööd teha.

Parimat,
Henri

Fortschritt kombain saab sama korraliku kapitali Tõepoolest. T40 ka Juba tehtud, Jumz lõpusirgel.... Üks kord jõuab aeg ka Russini!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#53

Tere,

Vahepeal olen tegelenud siduri seadmisega. Ostsin Võrust uue "musta kattega" ketta ja lõin risti ette, et see pole esmaspäeval toodetud. Eks näis. Kontrollisin käppade tihvtid üle ja panin kokku panemisel pisut määret vahele. Ühe käpa kontaktpinnal on tuntav soon aga kuna asi toimis enne lahti võtmist, ei jookse seda kohe ümber vahetama. Kas tasuks seda koduste vahenditega lihvida? Lisaks oli purunenud (võib-olla masina poolitamisel) üks lehtmetallist plaat, mis hoiab nuutplaadil omal kohal JVV muhvi ja kummileevendeid. Paikasin selle keevitusega ära ja neetide asemel kasutasin lameda peaga polte, lukkmutreid ja keermeliimi. Mõned pildid:
   
   
   
   
Uus hüdropump:
   

Parimat,
Henri
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne