Velgede keskava vajalikkus ja muutmine
#1

(03-03-2018, 19:13 PM)maisalup Kirjutas:  ...
13 tolliseid velgesid 4x100 mingite rehvidega. Oluline on et rehviga mõõtes poleks sisemise serva ja südamiku vaheline kaugus suurem kui 11 cm või siis offset kõigerohkem 30...35 mitte üle ja keskava oleks hea kui 56 või suurem oleks

Klonksvaagen ja oblikas ei kasutanud vist nii väikese ETga velgi. See oli rohkem japside rõõm, millel jälle keskava väike. 

Škoda Felicial olid näituseks ET38 veljed. Muide, saadaval: https://www.kuldnebors.ee/81083389.

Võin vahetada 1:1, kui põkkume. Big Grin
Vasta
#2

(03-03-2018, 21:48 PM)v6sa Kirjutas:  
(03-03-2018, 19:13 PM)maisalup Kirjutas:  ...
13 tolliseid velgesid 4x100 mingite rehvidega. Oluline on et rehviga mõõtes poleks sisemise serva ja südamiku vaheline kaugus suurem kui 11 cm või siis offset kõigerohkem 30...35 mitte üle ja keskava oleks hea kui 56 või suurem oleks

Klonksvaagen ja oblikas ei kasutanud vist nii väikese ETga velgi. See oli rohkem japside rõõm, millel jälle keskava väike. 

Škoda Felicial olid näituseks ET38 veljed. Muide, saadaval: https://www.kuldnebors.ee/81083389.

Võin vahetada 1:1, kui põkkume. Big Grin

Vanemate VW (passat, golf, mingid škodad ka) ja jaapanlaste omad on peale keskava ofseti (35-45) jm poolest identsed. Ainult see õnnetu 3mm... Mul on siiani kuskil alles veljed millel keskava rant imeõhukeseks treitud, ainult et 13"...
Vasta
#3

(03-03-2018, 21:48 PM)v6sa Kirjutas:  Klonksvaagen ja oblikas ei kasutanud vist nii väikese ETga velgi. See oli rohkem japside rõõm, millel jälle keskava väike. 

Keskava ma olen vajadusel üle lasknud tavalise augusaega. Mingi plaat alla mis tsentrit hoiaks ja puuri välja ei viskaks. Kui ma õigesti mäletan, siis Camaro alu veljed sai bemmi jaoks isegi ilma tsentrita, käsitrelliga mõõtu lastud, seal oli 1mm vahet vms. Enivei, augusaag kärab kenasti keskava jaoks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#4

Keskava ma olen vajadusel üle lasknud tavalise augusaega. Mingi plaat alla mis tsentrit hoiaks ja puuri välja ei viskaks. Kui ma õigesti mäletan, siis Camaro alu veljed sai bemmi jaoks isegi ilma tsentrita, käsitrelliga mõõtu lastud, seal oli 1mm vahet vms. Enivei, augusaag kärab kenasti keskava jaoks.
[/quote]

Oioioi
Ma olen korra opelilt volkarile teinud otsafreesiga kiire keerutamise ja tagumikutunnetuse järgi. Erinevus oli vist ,5 või 1,0 keskaval. Imekombel ei olnud viskumist, aga pime kana leiab ka tera.
Jõhkralt suuremaks puurimine ilma tsentreerivaid omadusi ületähtsustamata annab täpsete tikkpoltide korral hea tulemuse.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

See "omaloominguline" keskava peab ikka tsentris olema, muidu ei õnnestu pärast tasakaalustada.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#7

Seda seisukohta saab promoda niikaua, kuni KESKAVA järgi tasakaalustatud rattad vibratsiooni tekitama hakkavad Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

(04-03-2018, 01:02 AM)spitfire Kirjutas:  See "omaloominguline" keskava peab ikka tsentris olema, muidu ei õnnestu pärast tasakaalustada.

Point on muidugi õige, juhul kui keskava tsenter lällama läheb puurimisel. Kui aga töö teha korralikult, ei erine see ''omaloominguline'' ümberehitus mitte täppigi tehase toodangust. Kui näiteks keskava on koonuse kujuline, siis isegi käsitsi puurides satub asjaga tsentrisse. Juhul kui tsenter aga nn. kinnitada keskmesse, saab üsna igasugusest august suurem auk sama tsentri koha peale. Kui kasutada juba vastavat puurpinki või freesi, võid ümber keskava ka südamekesed valentiini päevaks sisse puurida ja velge saab ikka tasakaalu ajada nigu muiste. ''Omaloomingulisus'' ei tähenda automaatselt ''ebatäpsust'' või ''ebakvaliteeti'' või 20 aastat auto all roostetanud velje keskava mõõte.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9

Just nii ongi. Niisama käsitrelliga puurides ei toimi see värk.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

(04-03-2018, 00:55 AM)viplala Kirjutas:  Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.

Just keskava tsentreerib ratta. Mul korduvalt olnud, et suurema keskavaga velgede korral klient tagasi tulnud põhjusega, et rattad väristavad (kuigi sai balansipingist läbi pandud). Sellisel juhul oleme pannud tsentreerimisrõngad. Nii saab värinast lahti.
Tõsi küll, igal autol erinevust ei taju, isegi mu enda 97a. japs ei tee teist nägu suuremate keskavadega velgedega, aga paljude, just BMW ning kallima otsa autodel on täpsus päris tundlik ja poltidega/mutritega ratast päris ei tsentreeri.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#11

(04-03-2018, 02:45 AM)Edel Kirjutas:  
(04-03-2018, 00:55 AM)viplala Kirjutas:  Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.

Just keskava tsentreerib ratta. Mul korduvalt olnud, et suurema keskavaga velgede korral klient tagasi tulnud põhjusega, et rattad väristavad (kuigi sai balansipingist läbi pandud). Sellisel juhul oleme pannud tsentreerimisrõngad. Nii saab värinast lahti.
...

Kiirustaval monteerijal nii juhtubki.

Selleks, et poldid/mutrid saaks tsentreerida, peab olema täidetud 2 nõudmist:
1) poldid/mutrid tuleb keerata esmalt vastu ja seejärel keerata kinni (ja ka pingutada) diagonaalis, vahepeal ratast keerates. Tsenrtreerib niipalju ära küll, et meie kiirustel ei raputaSmile
2) poldid/mutrid ja nende avad peavad olema kulumata, tsentris ja omavahel vastavuses. Kui kooniline polt/mutter sfääriulises avas veel ära tsentreerib, siis sfääriline mutter/polt koonilises avas on paras peavalu.

Tsentreerimisrõngad teevad elu kordades lihtsamaks Cool
Vasta
#12

Kõik mõte hea mehed, mul olemas isegi 55mm augusaag mis toodaks täpselt 55.5...56mm ava kuid jaapanlase et ikka ei sobi, lihtsam vaheflantsid sebida kus on keskmine rant õiges mõõdus ja teeb et ka sobivaks. Hiljem saab juba igasuguseid velgi kasutada
Vasta
#13

(04-03-2018, 10:33 AM)v6sa Kirjutas:  
(04-03-2018, 02:45 AM)Edel Kirjutas:  
(04-03-2018, 00:55 AM)viplala Kirjutas:  Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.

Just keskava tsentreerib ratta. Mul korduvalt olnud, et suurema keskavaga velgede korral klient tagasi tulnud põhjusega, et rattad väristavad (kuigi sai balansipingist läbi pandud). Sellisel juhul oleme pannud tsentreerimisrõngad. Nii saab värinast lahti.
...

Kiirustaval monteerijal nii juhtubki.

Selleks, et poldid/mutrid saaks tsentreerida, peab olema täidetud 2 nõudmist:
1) poldid/mutrid tuleb keerata esmalt vastu ja seejärel keerata kinni (ja ka pingutada) diagonaalis, vahepeal ratast keerates. Tsenrtreerib niipalju ära küll, et meie kiirustel ei raputaSmile
2) poldid/mutrid ja nende avad peavad olema kulumata, tsentris ja omavahel vastavuses. Kui kooniline polt/mutter sfääriulises avas veel ära tsentreerib, siis sfääriline mutter/polt koonilises avas on paras peavalu.

Tsentreerimisrõngad teevad elu kordades lihtsamaks Cool
Selline tore küsimus: Mitmel autol oled rattaid vahetanud et sellist juttu julged ajada? Mina olen seda teinud 12 aastat, iga aasta sadu autosid.
Ja mina sellise töö juures ei kiirusta. Täpselt nii toimin ka mina nagu sinu vastusest loen, aga ei piisa sellest, isegi uue velje ja mutrite korral ei tsentreeri ära kui rõngast pole. Kui ilma rõngata pandud, on kliendile sõnad peale loetud, et võib väristada. Üldiselt on hiljem tagasi tuldud ja rõngad juurde ostetud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#14

(05-03-2018, 02:58 AM)Edel Kirjutas:  Selline tore küsimus: Mitmel autol oled rattaid vahetanud et sellist juttu julged ajada? Mina olen seda teinud 12 aastat, iga aasta sadu autosid.
...

Tubli mees, aga millest isand Edel nii närvi nüüd läks? Ma nagu ei öelnud, et tema businäss tsentreerimisrõngaste müümisel mõttetu on. Väga kasulikud asjad on - saab mugavalt ratta alla. Aga palun ära tule väitma, et ilma ei saa!

Minu hooldada on viimased 9 aastat pidevalt 5 autot ja paar käru. Varem oli autosid vähem. Neist kolmel on praegu kasutusel veljed, mille keskava on märgatavalt suurem, kui rummul. Ju mul siis lihtsalt on olnud õnne, et korda kümme ei ole mingit vibratsiooni tekkinud. Ja ma kavatsen jätkata samal viisil, kuna ma tõesti ei leia vajadust tsentreerimisrõngaste järele.

Samas mõtlema hakates - ju mul siis ongi õnne, kuna olen ilma vibratsioonita pannud Lada alla klonksvaageni veljed ja mosse alla mersu rattad. Ärge teie niimoodi tehke - see ei ole ohutu. Ikka õiged veljed õigete ja kulumata poltidega ning tsentreerimisrõngastega. Majandusele ka meeldibWink
Vasta
#15

...


Minu hooldada on viimased 9 aastat pidevalt 5 autot ja paar käru. Varem oli autosid vähem. Neist kolmel on praegu kasutusel veljed, mille keskava on märgatavalt suurem, kui rummul. Ju mul siis lihtsalt on olnud õnne, et korda kümme ei ole mingit vibratsiooni tekkinud. Ja ma kavatsen jätkata samal viisil, kuna ma tõesti ei leia vajadust tsentreerimisrõngaste järele.



Sul ju lihtne, velje ava on suurem.    Ma sõitsin aastaid, et velje ava oli väiksem. Ja ka nii ei värisenud midagi  Smile
Vasta
#16

Mul pole ka probleeme olnud, kui veljeava on veidi suurem, kuid kuidas väiksema veljeavaga ratta alla said? jätsid poldid lõpuni keeramatta?
Vasta
#17

(05-03-2018, 14:47 PM)tõnn Kirjutas:  Mul pole ka probleeme olnud, kui veljeava on veidi suurem, kuid kuidas väiksema veljeavaga ratta alla said? jätsid poldid lõpuni keeramatta?

Tuleb niipalju seibe vahele panna, et ei ulatugi niikaugele.
Vasta
#18

(05-03-2018, 21:29 PM)klemm Kirjutas:  
(05-03-2018, 14:47 PM)tõnn Kirjutas:  Mul pole ka probleeme olnud, kui veljeava on veidi suurem, kuid kuidas väiksema veljeavaga ratta alla said? jätsid poldid lõpuni keeramatta?

Tuleb niipalju seibe vahele panna, et ei ulatugi niikaugele.

Või sobiva vaheflantsiga. Mõlemal juhul teeliikluses  avastamisel illegaalne tegu. Aga jälle - nii saama küll. Toungue
Vasta
#19

Kuramus säänse inina pääle ma sõida järgmise aasta üldse ilma ratasteta...  Toungue Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

(05-03-2018, 21:45 PM)mlsluik Kirjutas:  Kuramus säänse inina pääle ma sõida järgmise aasta üldse ilma ratasteta...  Toungue Big Grin

Kas valid leviteerimise või teleporteerumise? Ja kui viimase, siis kas hakkad tehnoloogiat välja ka rentima?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne