MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...

(03-04-2019, 08:05 AM)veix__ Kirjutas:  Ma jällegi olen kevadel muruniidukil korduvalt pidanud karburaatorit lahti võtma ja valgest settest tekkinud ummistust kõrvaldama ja näinud milliseks karburaatori korpus on seestpoolt läinud, nagu väikeseid auke oleks sisse näritud. Mitu tuttavat on oma niidukeid kevadeti ikka remont vedanud. Eks keegi peab remondimeestele ka tööd andma. Smile
Ja olen näinud mootorit, mis kevadel sisse pandud bensiiniga sügisel enam ei töötanud, see mis paagist välja valada sai, oli tumekollane ja imelikult haisev ****.

Trimmer (hiinakas) läks jällegi paugust käima ületalve hoitud bensuseguga. Äkki karma maksab mulle kuskilt mujalt otsast kätte.
Vasta

Oskab keegi öelda kas murutraktori Mcculloch m115-77t transmissioon määritav. Tegu on manuaalse käigulastiga.
Vasta

(14-05-2019, 10:01 AM)deeremees Kirjutas:  Oskab keegi öelda kas murutraktori Mcculloch m115-77t transmissioon määritav. Tegu on manuaalse käigulastiga.

Minu manuaalne transmatic MTD puhul ei ole tagasild ühestki august määritav ega isegi õli vahetatav. Minu arust on need tagasillad üliühesugused.  Võtsin alt ära, keevitasin raami tugevamaks et sild ikka all püsiks ja panin sama targalt alla tagasi. Milleks töötavat asja hakata poolitama? Et lihtsalt igav on... ma ei viitsi. Küll ma avastasin tagasilla veo-rihmaratta kõvera olevat, mis näris seda lühikest rihma. See sai sirutatud, uus rihm ja kõiksugu kangikeste/hoovakeste lokse võimaluse piires vähendatud + regull. Äkki natukene, aga imevähe, parem sai Toungue 
PS: ütle, et Zafira on väike auto! Ma pidand rooli ka maha võtma...

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

(14-05-2019, 13:50 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Minu manuaalne transmatic MTD puhul ei ole tagasild ühestki august määritav ega isegi õli vahetatav.
...Milleks töötavat asja hakata poolitama? Et lihtsalt igav on... ma ei viitsi. 

Pole seal mingit õli sees. Tavotilaadne ollus, mis ajapikku kivistub ja seintele kallerdub. Seega jookseb kogu sisu aastat aastalt üha kuivemana.
Üldiselt sellelaadsel tehnikal kestab kast võiduka lõpuni, ennem saab muu asi otsa.
Halba samas ei tee, kord 5 aasta jooksul näiteks kast pulkadeks, detailid puhtaks koos korpustega ja uue määrdega kokku tagasi.
Loodan, et autode puhul sama mõtteviisi pole. Et kui töötab, siis milleks.
See, et mingi murutraktori müügimees ütleb, hooldevaba. Ei päde. Aga neile ju kasumlik, saab uue müüa.
Vasta

Määrde/õli lisamine võimalik ainult silla korpust kaheks osaks lahutades. Võimalik, et kusagil pannakse tahedam möks sisse, minu omal oli keskel, hammasrataste ümbruses vedelik, äärtes, pooltelje pukside juures paks ollus. Võtsin pooleks, sest õli ei tahtnud enam sees püsida. Silla pooled on koos ilma tihendita, ei ole töödeldud pinnad ( kui muidugi alumiiniumi valu töödeldud pinnaks ei nimetata), poldid tollides ja avade ümbrus üsna õhuke ja keeret lihtne hävitada. Koostamisel panin keskele transmissiooni õli ja äärtresse mingi paksu tumeda olluse, pooltelgede juurde sai niplid ka lisatud. Tihendi asemel kerge riba tuubist tihendimaterjali ka vahele. Peab juba mitu aastat, vahel löön enda rahustuseks pritsiga mõne matsu paksu juurde.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta

Kui kohe üldse ei viitsi seda tagasilda lahti võtta, siis üks eapikenduse võimalus - parajasse kohta õige puuriga ava tekitada, määrdenippel installeerida ja keskmäärdeks kasutatavat ollust sisse pressida/pumbata. Nii....tunde järgi Smile .


Vasta

ma nii tegingi... Cool
Vasta

Mõistus on täitsa otsa saanud.

Olemas 2 Briggsi kone. 12.5HP ja 14.5 HP.
Mõlemal sama probleem – starter ei keera survetaktist üle. Mõlemal olen klappe reguleerinud. Ei aita.

14.5HP peal sai proovitud ka täiesti tutikat starterit korraliku laetud autoaku otsas, krokodillidega otse starteri peale. Sama jama. Natuke keerab ja tõmbab hinge kinni. Ehk siis starteri ja aku probleemid välistaks. Kui küünal välja võtta, ketrab kah ilusti. Dekompressiooni süsteemi töötamise eeldused on ka olemas, teeb klapile kerge jõnksu vajalikus kohas.

12.5HP mootori võtsin lahti. Karteri kaane eemaldades kõik ilus ja omal kohal, dekompressiooni sisteema ka toimib nuka küljes. Plokikaane alt ka midagi koledat ei leidnud. Silindri seinad ilusad. Klappide kolvipoolsed pinnad ilusad. Klappide „seljad“ mõnevõrra kõrbenud õlise ollusega, kuid mitte midagi ulme koledat. Klapid ja tõukurvardad tunduvad täitsa sirged.


Ajaloost niipalju, et 12.5HP mootor oli mul murunaatori peal, mille kasutatult ostsin. Juba ostes ja koju tuues väljendus mõnikord harva viga, et ei jõudnud nagu samamoodi üle keerata. Aga samal ajal õrnalt käega hoorattast kaasa aidates õnnestus iga kord. Ja seda sinnamaani, kui sõitis hooaja lõpus kuuri. 14.5HP mootor on ostetud „siga kotis“ mõni aeg tagasi. Väidetavalt pidi eelnevalt normaalselt toimima.


On kellelgi mingeid ideid, kus see jama ennast peidab?
Vasta

Tere.Mul pidi kodus kah Yard manil sama jama olema.
Kevadel korra tundsin ise kah sellist hälvet.
Ostsin uue aku,,,kuid nüüd lugedes tuleb tuttav teema ette...
Vasta

Ma olen murutraktori puhul tähele pannud, et starteri jaoks on vahe kas käivitada kinnise tooreklapiga või mitte. Kinnise tooreklapiga käib kergemini ringi.
Vasta

On nähtud ka selliseid krokodille mis rolleritki käima ei pane. Vaevu 2mm traat ilgelt jämeda isolatsiooni sees.
Vasta

(20-05-2019, 19:26 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas:  On kellelgi mingeid ideid, kus see jama ennast peidab?

Kolm võimalust: aku, juhtmed ja siis spetsiaalne käivitusasend nukkvõllil ehk väljalaskeklapil. Dekompressiooniasend kangematel mootoritel sest väike starter ei peagi suutma üle ÜSSi seda vedada. Asja nimi on "compression release mechanism" ja selle tööpõhimõte ja katla remont üldiselt on siin:

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Dekompressiooni seade on hea pakkumine, aga probleemi kirjeldaja kirjutas, et tal see töötab...
Vasta

(21-05-2019, 09:47 AM)vant Kirjutas:  Dekompressiooni seade on hea pakkumine, aga probleemi kirjeldaja kirjutas, et tal see töötab...

Ma ju paningi pingeritta asjad ja kahtlustan, et tegelikult ei pruugi see töötada! Minu omal vist ei tööta lõpuni korrektselt ja olid sarnased sümptomid (keerasin käsitsi üle ÜSSi ja siis hoopealt läks) aga UUS õige pisike  istmealune aku 2 suve tagasi lahendas probleemid. Nende autoakudega asi on ju visuaalne ikaldus... Sai ka juhtmesti üle käidud ja isegi starteri sisse vaadatud. 
Samas siiani mingis asendis ei jõua üle tõmmata ehk lööks nagu tagasi ja tuleb teine võtmepööre teha. Jääb täpselt ÜSSi "ette" seisma ja see dekompressioon vist ikka ei toimi. Aga minu masinal on veel gravitatsiooniga niidurihma pingutamine elik seegi on kerge takistus, mille leevenduseks tegin niidudeki tõste hoovale ühe hamba hamba juurde, et saaks rihma veel lõdvemaks ja praegu pole hätta jäänud. Samas talv otsa seisis maal kuuris aku peal ja ühendatud ning kevadel külmaga esimesest paugust läks - ei ole mingeid voolulekkeid. Muidugi on ka lahja 12,5Hj B&S.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

dekopressioonivärki saad kontrollida.Klapikambrikaan maha ja nookurile näpp peale.
Enne ÜSS peab sisselaskeklapp hetkeks avanema(Kohleril väljalase)ehk siis tegema tuntava klõpsu.
Kui klapivahed õiged, on ka silmaga näha.Kui ei siis mootor tabureti peale põhi alt ära ja siis
näed juba ise mis värk on.(Kohlerit pole tabureti peale vaja panna,saab läheneda ülevalt).
Kui deko ei tööta võid kõik uued akud ja starterid ja juhtmed panna,midagi ei muutu.
Vasta

Olen seda juba seletanud ja võib veel seletada, kordamine ON tarkuse ema :Big Grin 
 Dekompressioon võib VL klappi liigutada, aga mitte avada piisavalt, et lasta piisavalt vurtsu silindrist välja. Seepärast, armsad kaasfoorumlased -murutraktoristid, olge nii kenad ja otsige üles käesoleva mootori andmed ning selle konkreetse mootori nõutavad klapivahed. Ka Briggs & Stratton`i mootoritel on erinevad klapivahed, ei ole sugugi nii, et naabri-Antsu omal on selline masin ja tema pani klapivahed 20mm ja 30mm...ma panen kaa! Aga tutkit! Sinu omal peavad siiski olema 19 ja 29 mm! Ja kui Sa panid naabri-Antsu järgi, siis see dekompressioonivigur ei hakkagi selle ühe millimeetri pärast vunkama. Okei, meil ei ole tegu kümnete millimeetritega, meil on tegu kümnendikkudega. Peaks olema nagu lihtsam...aga vot ei olegi! Sest andeksantava vea piirid on imeväikesed! Seepärast tuleb sellesse teemasse suhtuda väga delikaatselt ning tähelepanelikult - õiged klapivahed tagavad teie mootori dekompressioonisüsteemi  töötamise ning mootori käivitumise! Krt kõlab nagu loosung :Big Grin


Vasta

19 ja 20 mm on päris korralikud klapivahed. Ma panin oma jaol nii umbes 100 korda väiksemad Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: tõnn, 1 külali(st)ne