Postitused: 79
Teemad: 10
Liitus: Jul 2018
Maine:
0
Tere
Kui keegi oskab head nõu anda, siis see oleks suureks abiks. Värvija juurde saatmist pole vaja soovitada - kogu muu ratas on ise värvitud ja peab ka paak ise tehtud saama.
Paak niisiis on n.ö. taastatud, praegusel kujul siis väljast täielikult kroomiga kaetud. Vaja on välja mõelda hea viis, kuidas kinni katta see kroomiosa, mis jääb värvimata. Mil viisil saaks need kumerad kaetused teha?
Esmalt on ilmselt vaja kuidagi markeriga saada täpsed kontuurid peale kanda. Kuidas, seda pole veel välja mõelnud.
Vana paak on mõõtude võtmiseks olemas, sealt saan orientiirid kätte. Kummaline oli, et originaalpaagil oli parem pool keskjoone suhtes 1 cm laiemalt värvi all. Ei teagi, kas tehase värvija apsakas.
Mõtlesin õhukesest (tihendi?) papist lõigata välja 5-10 mm laiune kontuur (umbes nagu sidurikaane tihend, aga õige kujuga), mille saaks peale teipida ja millega saaks sujuva kaarjoone tekitada.
Kahjuks ei ole poest leidnud piisava suurusega tihendipappi, millest proovida kontuuri välja lõigata.
Või siis proovida lekaaliga joonitud maalriteibist sobiva kaarega ribasid lõigata peale kleepimiseks?
On keegi midagi sellist varem teinud?
Postitused: 157
Teemad: 12
Liitus: Jul 2003
Maine:
1
03-12-2018, 02:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-12-2018, 02:39 AM ja muutjaks oli
denzu.)
Maalriteibiga joonistad valmis ja ebavajaliku osa katad pärast kilega ära.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Mina soovitan estieks,et markeriga ära tee ühtegi triipu sinna peale,teiseks on ju olemas kitsaid maalriteipe millega siis teed kontuurid,nagu ksf soovitas,siis kroom kata kinni teibi,paberi,kilega.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 621
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Mina muretseks pigem selle üle, et kroomiga kaetud osalt värv maha kooruma ei hakkaks. Ovaalse osa katmine on selle kõrval pisiasi.
Postitused: 1,847
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
(03-12-2018, 01:22 AM)JaanS Kirjutas: Mõtlesin õhukesest (tihendi?) papist lõigata välja 5-10 mm laiune kontuur (umbes nagu sidurikaane tihend, aga õige kujuga), mille saaks peale teipida ja millega saaks sujuva kaarjoone tekitada.
Kahjuks ei ole poest leidnud piisava suurusega tihendipappi, millest proovida kontuuri välja lõigata.
Või siis proovida lekaaliga joonitud maalriteibist sobiva kaarega ribasid lõigata peale kleepimiseks?
Ehituspoes müügil kõverate jm. kaareliste tegemiseks spets. maalriteip (krobeline) mis nö. paindub ilusti, pole vaja sabloonitada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 37
Teemad: 8
Liitus: Jun 2013
Maine:
0
Mina tegin nii, katsin kroomiks jääva osa korralikult maalri teibiga. Seejärel matistasin värvialla mineva osa ära, teibi ääres tuli olla väga hoolikas. Vahetasin teibi (smirgli puru...), värvisin paagi, vedasin triibud peale, mõned aastad on möödas probleeme pole.
Postitused: 621
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Tahaksin väga näha karukeelega matistatud kroompinda mis värvi kinni hoiab.
Postitused: 700
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Ärge üle mõelge ,tõmba tavalise maalriteibiga kinni ja kogu lugu.matistada ja jaurata pole vaja ,ei tule sealt midagi maha ja kui tuleb las tuleb ,ongi õige värk.Serv läheb triibu alla naguinii.See hoiab ka natuke.
Postitused: 86
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
2
Tere mehed.
Olen ka nii mõnegi kroomitud detaili värvinud ja julgen soovitada,et kindlasti matistage detailid ja enamik värvifirmasid pakuvad krunte,mis mõeldud kroomitud detailide värvimiseks.
Katsuge olla.
Jaan Tsiklitallist.
Katsuge olla...
Postitused: 79
Teemad: 10
Liitus: Jul 2018
Maine:
0
Kas keegi on proovinud ka paagi kiletamist? Või pole see hea mõte - bensiin võib lahustada kilet ja ei saa tooni paika?
Kas ilma karestamata ja ainult spetskrundiga oleks ka mõistlik proovida? Kui leidub selline spetskrunt kroomile..
Postitused: 1,291
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
07-12-2018, 14:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-12-2018, 16:32 PM ja muutjaks oli
stretch.)
Jawal need paagid tehasest ei olnudki üleni kroomitud (vähemalt kõik mitte, võibolla oleneb aastakäigust või tont teab millest), vaid kroomitud osa lõpeb paari cm kaugusel värvi serva all. Seega pidi nake paagi keskosas olema samaväärne ülejäänud detailidega. Mis põhjusel need paagid tänapäeval taastades üleni kroomitakse, ei oska öelda, ilmselt protsessi lihtsustamise eesmärgil.
Postitused: 621
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Olen paagi küljed enne välja mõõtnud ja kroomosa täpselt vajalikus mõõdus kinni katnud. Kuldtriibu laiusega peab ka arvestama. Ning siis klaasipuru või väiksema liivapritsiga värvitava osa ära matistanud. Värvi mahakoorumist minul esinenud ei ole.
Postitused: 1,291
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Tehases ei arvestanud keegi mingi kuldtriibu laiusega. Et kui ikka 100% originaali tahta või nii...
Postitused: 621
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Peab siis värv originaalselt ikka kooruma ka või? Mina valiksin siiski värvi kindlalt peal püsimise, on odavam ja ka triibutamise närvikulu tunduvalt kesisem.
Postitused: 79
Teemad: 10
Liitus: Jul 2018
Maine:
0
Kirjutan nüüd oma kogemusest paagi värvimisel. Paak siis täiesti väljast kroomitud. Otsustasin proovida, kas ilma aluspinna matistamata jääb värv kroomi külge või ei jää. Võib öelda, et ega ikka ei jää küll. Teipidest kasutasin kumeräärte jaoks pehmet ja õhukest elektriku markerteipi. Teibi liim peab olema nõrk, sest muidu rebib kuivanud värvi kroompinna pealt väga kergesti lahti. Hiljem värviparandust teha on väga keeruline, tekivad erineva paksusega tasapinnad.
Praegu olen kahevahel, kas üritada värviparandustega saada paak lõpuni värvitud või siis kogu värv atsetooni vms. eemaldada.
Ma ei kujuta hästi ette selle kroomitud pinna karestamist - kui täpselt seda annab teha ja kui keeruline see on.
Võib-olla üldse eemaldada kogu värv ja jätta paak kroomituks. Ma ei kujuta ette, miks need tšehhi kroomijad selle paagi üleni ära kroomisid, kui hiljem on vaja see kroom värvimiseks jälle eemaldada. Tegid lihtsalt kuidas neil lihtsam?
See paagi värvimine tundub kõige keerulisem protsess üldse kogu selle ratta taastamise juures ...