Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
#21

(13-03-2019, 01:15 AM)Thea Kirjutas:  Matkaauto soetamisest pole ju nudki.
Räägin siin iseehitamisest ja võimalusest reisida koos koera ja lastega.
...

3 inimest ja loomad tähendab täismõõdulist kaubikut. Kui need loomad just liivahiired pole.  Aga suure kaubiku pidamine pole odav lõbu ja sellega igale poole ei mahu. Ning mida "mere äärest" iga traktor ka maa peale tagasi ei tõmba. MeelisV on säärast ehitamas, tasub uurimas käia.

Kui juba rentimine on kallis, siis ise ehitamine läheb väga kalliks. Rolleyes Keegi kusagil valmis komplekte kommiraha eest ei jaga ja ükshaaval omavahel kokku sobima mitte mõeldud asju kokku kleepides tuleb väga palju kodutööd teha. Ning enamus sellest kodutööst on võõrkeelesSad

Samas loodan, et küsija sai siit innustust näidata, kuidas ma eksin ja kevadeks (vist küll mitte selleks) on meil üks kaubikusse rajatud motoriseeritud telk juures. Cool
Vasta
#22

nii võtame vahepeal kokku:
1. teame, et on vähemalt 3 inimest ja mingid loomad kes on voodi all puuris
2. soovitakse näha mingit kööki ja
3. kindlasti WC ja dušš
4. siis veel lisaks istumine ja laud bussis sees
5. kõrgust nii, et saab püsti olla
6. reisimine Eestis ja ka põhja poole
7. on olnud kogemusi reisimisel autoga ja telgiga

omast kogemusest ütlen et 3 inimese paigutamine bussi on oluliselt lihtsam kui 4 aga nagu kogetud siis sai ka 4 pandud lühikesse bussi Cool
nüüd hakkab olema asi detailides mis buss saab valituks ja s.t. kui lai buss on ja kui pikad on inimesed ehk kas saab panna voodid risti bussiga või pikki bussi
räägitakse et need fiatid ja pesood on laiemad ja seal mahub risti paremini panna kui nt. sprinter vms.
mina omas bussis (uus Iveco) ei mahutanud voodit risti ära.
mõtlema peab kas 3 inimest soovivad iga üks oma voodit või magavad 2 ühes vms. see on nüüd puhas isiklik teema.
meie pere 2+2 liiget saime hakkama 3 voodiga s.t. lapsed magavad eraldi.

köök tähendab tavaliselt mingit kogust kappe toiduainete ja vahendite tarvis, kraanikaussi, külmikut ja ehk pliiti
see kõik võtab ruumi aga olenevalt reisi/elustiililt on vajalik. kui lõunaks saad ka toitlustuse mujalt siis lastega hommikusöök on ikka vajalik samuti õhtune söömine kuskil kämpingus või metsas või … nüüd jälle isiklik teema mida süüakse ja kui palju kaasa tassitakse aga külmik on ikka 30L või + mis võtab köögist suurima ruumi
kraanikauss tähendab kohe ka veepaaki nii puhtale kui ka mustale veel.
pliit on selline nii ja naa teema olles aastaid puutunud kokku matkakate seltskonnaga on valdav enamus nendest otsustanud et autos sees süüa ei tehta s.t. ei praeta või ei valmistata "haisvat" toitu jah autos sees pliitil keedetakse ehk makaroni ja kartulit ning tehakse teevett jms. aga igasugu kala ja liha jamuna ja pannkook saavad kõik õues tehtud mis eeldab kohe varustusse ka välipliit või siis pliit/grill vms. seega bussis sees saaks ju hakkama ühe "auguga"
kappide mahtuvus tuleb omast elustiilist jälle parem oleks seda kõike jälle katsetada ja kogeda enne ehitamist kuigi panipaikade üleliigsust pole vist üheski matkakas kunagi.

wc ja dušš
kui dušši poleks teemaks siis wc saaks hakkama lihtsalt portatiivse keemilise potiga nii käisime meie aastaid reisil kus selline pott oli sõiduautos kaasas ja tõstsime selle peretelgi eesruumi (laste pärast) dušš aga nõuab kaubikus oma ruumi ja no ikka 60x60 oleks kõige miinimum aga lisades sinna samasse ruumi juba poti siis muutub põrandapinna vajadus kohe suuremaks ja kui samasse ruumi panna ka hügieeni tarbed kuskile kappi siis...
minul on dušši alus 90x90 cm kus siis ka ühes nurgas on pott - väiksemaga ei saaks väga hakkama vist (täpselt ei tea sest dušš veel ei ole kasutuses, pott aga küll)
dušš toob kohe kaas suurema puhta vee ja musta vee paagi kui lihtsalt köögi kraanikauss ja lisaks ka sooja vee vajaduse s.t. mingi boiler.

istumine ja laud
niisams istumiseks on kaubikud ju mõeldud polegi hullu aga istumine laua taga tähendab jälle teisi lahenusi
kahe istmerea vahekaugus peab olema suurem et laud ära mahuks ja esimesed istmed peaksid siis olema ju pööratavad
see toob ka kõrvalistuja istme teema päevakorrale et pööratav oleks peaks see olema 1 kohaline (jah pannakse ka 2 kohalised pöörama aga …)
kokku 3 kohta on siiski parem paigutada autosse kui 4 (minu isiklik probleem) 

kõrgust nii et saab püsti olla tuleb jälle vaadata peeglisse ja mõõta ennast
sealt tuleb ka bussi kõrgus aga sealt kõrgusest läheb osa kaotsi järgmise punkti peale

reisimine Eestis aga ka põhja poole
minu arvates tähendab see korralikku soojustuse vajadust kevadel ja sügisel kui tahaks veel minna rabasse looduse ilu nautima või sõita norra rannikul ka suvel
on temperatuurid üpris madalad s.h. võib tihti esineda ka kerget miinust öösel
põranda soojustamine mis tõstab ja lae soojustamine mis langetab võtavad sisekõrgust mõningad cm ikka ära
minul võtab lisaks kõrgust ära ka lae alla tõstetav voodi
lisaks soojustusele tuleb kevad/sügis ja põhjamaad arvestada vajadusega ka salongi kütta s.t. lisaks boilerile mingi "katel"
arvestama peab, et kämpingutes ei lubata kasutada diislil töötavaid kütteseadmeid ja ka tahkel kütusel.

eelnev reisikogemus on hea
seega on teada umbeski mida see tähendab kui autoga reisida aga nüüd siis lihtsalt magad "kongis"
samas istud ikka õues, süüa teed õues jms. samuti on ka varustuse kogus umbes sama mis auto ja telgiga matkates

ise ehitan kogemuse peale ja katsetades
s.t. eelnev kogemus väikese haagisega ja nüüd katsetame poolikute lahendustega enne kui midagi päris valmis ehitan

AGA see on kõik minu arvamus ning igalühel on enda oma.
Vasta
#23

(13-03-2019, 11:29 AM)MeelisV Kirjutas:  nii võtame vahepeal kokku:...
Kas ksf! MeelisV postitust kuhugi niimoodi üles saaks riputada, et kõik ehitamishuvilised seda esimese asjana näha saaksid?
Vasta
#24

(12-03-2019, 23:55 PM)Thea Kirjutas:  
  • Mul pole plaanis seal elama hakata, ega mustlaseks hakata
  • ……...
  • Youtube on hea mõte
  • Lootsin leida, Eesti infot, et kui vaja hankida asju siis juba teaks, et need on saadaval, veepaagid, veepumbad?
  • …...
  • Instagramis on ka ideid wc jaoks!
    ………...
  • Metsas on jah raske manööverdada
  • Tahan oma käe järgi ehitada

jah elama ei hakka aga esimene kord on äge teine kord kah nagu seiklus aga mingil hetkel ongi see nagu ELU
youtube asju tuleb vaadata läbi "filtri" seal on nii mõndagi tihti näitamata
instagramm on veel hullem see on puhas lavastus ja seal ILU võidab praktika ja reaalsuse üle
metsas manööverdamine - päris metsas metsikut kämpimist saad veel Eestis kasutada jah aga mujal on see ju kõik sihtkoht keelatud ja ka kontrollitud.
Kas ehitada ise või lasta ehitada ?

nüüd siis see vahepeale punkt "Lootsin leida, Eesti infot, et kui vaja hankida asju
 siis juba teaks, et need on saadaval, veepaagid, veepumbad?"
jah seda infot on on tegijaid kes teevad ise on tegijaid kes teevad teistele seda oma põhitööks
on ettevõtteid kes müüvad kõike materjale ja vahendeid ning detaile ehitamiseks ja matkamiseks
nt. on Eestis esindatud sellised kataloogid ja kaubad nagu
https://www.reimo.com/de/
https://www.movera.com/
https://www.frankana.de/

jne.
kõiki neid kataloogide tooteid saab siia tellida läbi eesti vahendaja äärmiselt lihtsalt ja enamasti ei lisandu sinna mingeid muid lisakulusid
erinevatest matkaautode salongidest saad neid katalooge ka paberkandjal omale öökapi raamatuks kaasa võtta - head lugemist (igaüks on pea 1000 lk)  Toungue
Vasta
#25

(12-03-2019, 23:55 PM)Thea Kirjutas:  
  • Rendihinnad on jube kallid
  • …...
  • Tahan oma käe järgi ehitada

(12-03-2019, 02:33 AM)Thea Kirjutas:  ….. Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile

Mis on eelarve ? noh nii umbes
arvesta, et buss mis ei roosteta ja mille tehnika kannatab reisile minna (see on ju eeldus eks) maksab oma raha
aga kõik see mis sisse läheb maksab omajagu raha ju veel

kui me ei räägi nüüd sellest instagrammi vanlife bussist aga praktikas kasutatavast Asjast

bussi ümberehitus eeldame, et on paljukohaline ja istmete kinnituste ümeberpaigaldamisega ei pea tegelema (ametlikult) siiski istmete pöörama panemiseks on vaja pöördplaate - need maksavad  oma 150...300.- tk
laud sinna vahele saab ise teha odavalt aga siiski oleneb millest ja kuidas teha võtab see oma raha

saame istuda ja laua taga olla - ok

selleks, et buss sooja hoiab on vaja kong soojustada olevenalt pikkusest ja kõrgusest on seal tegelikult päris palju m2 mida soojustada ja sinna ei sobi tavaline koduehituse klaas/kivivill need materjalid maksavad oluliselt rohkem

selleks, et buss seest soe oleks on vaja külmal ajal lisakütet oma miinimum 500.- läheb lihtsa labase gaasi peal töötava soojapuhuri peale mis on ohutu kasutada kinnises ruumis. teised lahendused on juba kallimad
soojuse juures olles siis dušš mis nõudis sooja vett saab selle boilerist jälle 300.-
siis veepaagid, torud, voolikud pump ja muu mudru kõik kokku annab arvestatava summa
kogu gaasi majandus nii küttele, boilerile, pliidile kui grillile k.a. balloon jms.

elekter ? - akud, juhtmed, kontrollplokk, laadija, (ivereter), (päikesepaneel) 
ventilatsioon - katuseluugid, loomadega võibolla vajalik ka rohkem lahendada seda asja

voodid ? oleneb kuidas planeering bussis on aga võib juhtuda et lahendus pole lihtne mida tean omast käest kui tuli leiutada laest alla käivat voodit
seega voodi raamid/alused ja madratsid maksavad oma raha

köök - gaasipliit, külmik, segisti jakraanikauss kapid ja sahlid - ka ise tehes materjal maksab
arvestama peab et kui me räägime tõenäoliselt B-kategooria lubadega juhist ja alla 3,5T autost siis kõik see mis seal see saab olema peab olema kerge seega ei saa see olla suvaline MDF mööbliplaat ja ka muud vahendid peavad olema kerged.

WC ja dušš - dussialus, segisti (kapid)
WC? kas portatiivne või mitte hinnad alates 100.- aga lähevad välja vabalt kuni 1000.- juurde

igasugune panipagandus ja kapindus ja mööbel ja ….

õues istumine - grill/pliit, laud, toolid, vaip, markiis (telk)
jalgrattad ? nende vedamise raam ?

ja lõputult pisidetaile

AGA saab ka lihtsamalt
suvaline istmetega kaubik, unustame külma ilmaga reisimise, wc on portatiivne, dušš on väljas ja päikese küttel. süüa teeb õues grillil/pliidil, vesi on kanistriga ja ….

ehk jälle kõik on kinni mõtlemises ja elustiilis - kust tõmmata joon kust lõppeb vajadus ja algab mugavus kust lõppeb "mõistlik maksumus" kust algab mugavus kulu


kui on veel huvi räägime edasi Cool
Vasta
#26

(12-03-2019, 18:35 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Ma täpsustaks mõistet "vanlife"- see on mingi uus mood kus tavaliselt mingi odav kaubik seest voodrilauaga üle lüüakse, madrats sisse pannakse ja sõidetakse mereäärde instagrammi pilte tegema  Big Grin Nendes nö instagram vanides tavaliselt mingit kööki ja duširuumi ei ole ja põhiasi on see et asi võimalikult äge välja näeks.

…...

JUST
ja sealt tulevad ka illusioonid

mitte, et me siin oleks kõik negatiivsed aga pigem reaalsed
parem on reaalsus enne selgeks saada kui poolel teel taibata, et enam ei saa, taha, jõua
Vasta
#27

Üks asi millele veel tähelepanu tasub juhtida on ka hinnaklass, et kui palju ollakse nõus matkaautoks potentsiaalset saava kaubiku eest välja käima?

Selles suhtes et odava Transiti leiaks ka 2000 euro eest (Link), sellise masina põhjal matkakaga tripiks juba Eesti sees ringi küll. Kui miskit peaks juhtuma siis saab seltskonnale sõbra järgi kutsuda ning leiab ka mõistliku hinnaga puksiiri et auto koju vedada.

Kui aga on soov ka Eestist kaugemale matkata siis mina sellisele kaubikule ehitatud masinaga enam väga kaugele minna ei julgeks. Vana ja palju sõitnud auto puhul rikke tõenäosus on üsna suur ning sellise hinnaga autot ei tasu ka välismaal remontida.

Tõenäoliselt PlyVal64-ja pildi Saint-Mandrier-Sur-Mer 17. jaanuar 2018 tagapõhjus võibki olla matkaauto selline tehniline rike mille kõrvaldamine ei tasu ära. Koos laste ja loomadega on sellises olukorras ka kõige tõenäolisem antud pildil oleva auto seltskonna "seljakott selga ja jalgsi edasi" lähenemine mitteteostatav.

Et saada usaldusväärsem kaubik tuleks juba vähemalt 6000 euri investeerida alusesse (Link). Kui sinna veel paar tuhat matkaautoks ise põlveotsas ehitamise raha ka otsa panna siis tegelikult ei tundugi enam matkaauto rent tegelikult väga kallis (Link).

Ksf. tamar99 esimesel lehel kirjutatut et ta on transititega 500 tuh km liigelnud ei tasu võtta nii et ainult kalla ja talla režiimis. Nt. hiljuti ta vahetas ühel oma kasutuses oleval Transitil käigukasti ära. Kuskil Euroopas teel olles võib see tähendada auto lõppu kalli remondihinna või kojuveo tasu tõttu.
Vasta
#28

(13-03-2019, 11:35 AM)olevtoom Kirjutas:  
(13-03-2019, 11:29 AM)MeelisV Kirjutas:  nii võtame vahepeal kokku:...
Kas ksf! MeelisV postitust kuhugi niimoodi üles saaks riputada, et kõik ehitamishuvilised seda esimese asjana näha saaksid?

(13-03-2019, 12:21 PM)MeelisV Kirjutas:  Mis on eelarve ? noh nii umbes
...
kui on veel huvi räägime edasi Cool

Mul on täpselt seda sama teemat lõputult olnud purjekate ostul vaja selgitada. Ja kolmas koht on sama asja vaja seletada, kui elupõlised korterielanikud hakkavad äkitselt tohutute suurte suvekodude või maale elamisi planeerima! 

Kõiges nendes kolmes teemat on ju võimalik ise tehes ja igasugust mugavust välistades ülikompaktselt ja üliodavalt läbi ajada. Kõikse lihtsam on juba vana lihtne aga korralik valmisasi osta, käib matkaauto, purjeka, suvila ja maja kohta. 
Niipea, kui tuleb sisse mõiste "uus", muutub kõik. Ja kui lisame "uuele" veel ka "21.sajandi mugavused", on tegu juba igal juhul rahaliselt kalli asjaga. Ning siis on kõige aluseks eelarve sõltumata sellest, kui oskaja ja kõiketegija sa ka poleks. Sa lihtsalt pead suutma õigeid materjale ja vidinaid poest OSTA! Ning siis avastad Maailma kolm kõige kallimat ja suurima lambi-juurdehindlusega hobi: G-Mersu, matkaauto/tigumaja ja meri/purjetamine. Lendamine olevat neljas. Merel ongi jõutud tänaseks sinna, et rentimine on lihtsalt niipalju odavam ja mõistlikum, et uute purjekate müük on enamuses vaid rendifirmadele.

Seega, kulla teemaalgataja - palju pappi on?

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#29

ähh ega see nüüd nii konkreetne kah ei ole, et ongi kallis ja kõik.
kui raha ei ole ära unistagi jne.
pole minulgi raha aga teen ise ja odavalt
pole veel kaugeltki valmis aga sõita saab lepima peab teatud asjadega jne.
aga jah tähtis on leida see "õige" asi ja lahendus siis saab ka hinda alla
voodid võtsin suvalised odavad kodused raamid mitte matkaauto omad
madratsid teisest poest
wc leidsin komisjoni müügist uue ja kasutamata aga odavalt
dussialus on samuti kodune mingi suvaline "poola" toode mitte matkaauto oma
soojustusmaterjali ostmiseks kasutasin ettevõtte allahindlust
väga palju tuleb ise tehes odavam aga mitte teha lastes
samas eeldab see ka koha ja tööriistade olemasolu samuti oskusi ja mõttevõimet
mõned asjad tuleb osta muidugi kallimad kuid siis saad ka asja
nt. külmkapp peab olema kompressoriga või vähemalt absorbtsioon aga mitte see 30.- toidupoes müüdav termoelektriline "autokülmik"
täna mul veel kütet sees ei ole ja seega pean sellega arvestama (v.a. originaal webasto laadne asi)
samuti pole sooja vett ega statsionaarset gaasipaigaldust veel aga saab juba kasutada jne.

seega lihtsalt tuleb ette planeerida ja teada millega võib tegu olla ja palju võib maksta seepärast ka kõik see eelnev kirjutamine
kõige lihtsam oleks võtta laenu nii u50K eur ja siis osta uus kaubik ja lasta sellest ehitada selline nagu vaja.
Vasta
#30

(13-03-2019, 01:15 AM)Thea Kirjutas:  ……..
Mul on õnnestunud ühes iseehitatud sprinteris ringivaadata, ja mind vastupidi vaimustas see, ainuke mõte, mis kummitama jäi oli, et ma teeks palju ilusama Smile

…..

päris julge avaldus Big Grin
muidugi teadmata millist sprinterit sa nägid
ja teadmata millised on sinu tegemise oskused tööriistad ja vahendid
Vasta
#31

See et ainuke võimalus et osta võimalikult uus buss on jama jutt minu arvates. Mida vanem seda ägedam  Smile Tuleb lihtsalt põhjalikult üle käia ja ise oma käe järgi korda teha ja ära sättida. Pealegi kuskil pärapõrgus bussi käigukasti vahetus on palju meeldejäävam seiklus kui liisingubussiga autobahni mööda vahemere äärde ja tagasi veereda  Big Grin
Vasta
#32

(13-03-2019, 14:21 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  See et ainuke võimalus et osta võimalikult uus buss on jama jutt minu arvates. Mida vanem seda ägedam  Smile Tuleb lihtsalt põhjalikult üle käia ja ise oma käe järgi korda teha ja ära sättida. Pealegi kuskil pärapõrgus bussi käigukasti vahetus on palju meeldejäävam seiklus kui liisingubussiga autobahni mööda vahemere äärde ja tagasi veereda  Big Grin

Seda kõike eeldusel, et vana tehnika lappimine on hobi ja meelelahutus. Laste ja loomadega kusagil Norra trollide koopas ikaldund käigukasti lahata on ekstreemsport, aga mitte meelelahutus.

Samas: ma ootan ka huviga, mida siit kooruma hakkab. Äkki tulebki Eesti ilusaim matka-Sprinter. Ikkagi mersuWink
Vasta
#33

täiesti õige Mart
vana on äge aga vana ei sobi kõigile kas sobib teemaalgatajale me ei tea.

vana kaubik kui palju maksab ise ?
lisaks:
korralikud keretööd koos värvimisega ? 
sillad - laagrid, pidurid, puksid jms. ? 
kast - lahti kokku koos uute kulumaterjalidega ?,
mootor lahti kokku koos uute kulumaterjalidega ?
ja miljon pisiasja (genekas, kliima, elekter, aknad uksed lukud) 
kõik korda teha maksab kuipalju ?
seda siis ekstreemse vaatenurgana kui tahaks olla teinud kõik nii et midagi ootamatut ei juhtuks
aga juhtub ju niikuinii k.a. uutega ehk isegi juhtub nendega rohkem midagi ootamatult tobedat

uus fiat kaubikuna on ehk 20000.-

samas saab vabalt minna sõitma ka vana kasutatud kaubikuga kui oled teatud asjad üle käinud hooldanud ja hinnanud nende seisukorda - saab suht soodsalt aga ...
Vasta
#34

(13-03-2019, 14:33 PM)v6sa Kirjutas:  [quote pid='472644' dateline='1552472512']
….

Samas: ma ootan ka huviga, mida siit kooruma hakkab. Äkki tulebki Eesti ilusaim matka-Sprinter. Ikkagi mersuWink

[/quote]

Sprinter kõlbab vaid uus
vana = rooste
roostes kaubik tööks võib ju ok olla aga matkaautoks kus seinad soojustatud ja põrand kaetud kapid ja vaheseinad jms. siis seal hakata regulaarselt keretöid tegema (sest peale keretöid hakkab ta uuesti roostetama) no ma ei tea.
Vasta
#35

mõned tehase van´id mida ka siin esindatakse
ehk mõned on ka näha ja katsuda ja saab poes küsida infot jne.
hoiatus: kõik pole meie kliimasse kõige sobivamad ka juba septembris on mõnes autos külm !

https://www.adria-mobil.com/vans/twin

https://www.sunlight.de/en/series/camper-van/

https://www.sun-living.com/products/v-series

https://www.poessl-mobile.de/modelle/

https://www.rollerteammotorhomes.co.uk/range/toleno

https://www.rimor.it/int/en/gamma/horus

jne.
Vasta
#36

(12-03-2019, 21:07 PM)v6sa Kirjutas:  Sama soovitus siitpoolt: üks nädalavahetus teeb kiiresti selgeks, kas tiguelamine on kontimööda. Ja siis saab juba täpsemalt arutama hakata, mida ja kuidas hankida.

Ma vist 20 + aastat kuudis elanud Sad Ok, tööandja ostab kuudi voodiga ja külmikuga, kütuse, 24 V - 230 V muunduri, 20 MB internetti jne. Aga oma mugavuseks OMA padi ja tekk, gaasipliit, potid/pannid, veenõu jne. Kõige tähtsam on magamisase sinna juurdekuuluvaga, süüa/juua täis külmkapp, vesi ja köögiriistad. Elu nagu lill. Pargin ööpäevaringse WC kasutusvõimaluse lähedale. hoopealt käid kasutamas pesemisvõimalusi. Soomes isegi sauna kasutamise võimalused Toungue
Vasta
#37

(13-03-2019, 11:29 AM)MeelisV Kirjutas:  nii võtame vahepeal kokku:

[Pilt: tenor.gif]

Ilmselt esimene maakeelne kokkuvõte sel teemal inimesele tänavalt arusaadavas formaadis.
Vasta
#38

Mulle jälle tundub,et teema algatajale just sobiks mingi odav lihtne sõitev vana kaubik, vbl isegi bensukas. Harva kasutatav,ehk siis õues seistes hakkab mädanema igast otsast niikuinii. 500 km kaugused otsad ei eelda tehniliselt ka suurt tähelepanu. Naisterahvas kujundab seda bussi nagu kodu ja väljast saab alati rulliga üle tõmmata. Seadmed mis sisse tõstetakse saab alati järgmisesse ümber tõsta ja juba kogemuste võrra paremini. Tähtis on,et oleks nagu kodu. Nii sain mina aru.
 Ostes näiteks selle https://www.auto24.ee/used/3057293  ei kaota suurt midagi,hea kohe kevadel kasutama hakata ja proovida kuidas üldse õnnestub. Vähemalt pool rahast saab alati tagasi ja peale esimest katsetust palju rohkem selgust milline võiks järgmine olla. Katusetelk on ka üks hea asi ja saab alati ümber tõsta,maha müüa jne
Vasta
#39

Alustuseks leida nt VW T4 California ei oleks lihtsam? Köök sees, magamisvõimalused ka olemas.

Suvaline näide: Link
Vasta
#40

(13-03-2019, 16:16 PM)null Kirjutas:  Alustuseks leida nt VW T4 California ei oleks lihtsam? Köök sees, magamisvõimalused ka olemas.

Suvaline näide: Link

Mulle tundub, et sel 19-aastasel autol ja sõnal "odav" ei ole väga suurt ühisosa, kui poliitikute kõnepruuki kasutada. Peale selle -- kuhu loomad pannakse?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne