Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
#1
Question 

Tere,
Olen otsinud kohti kust leida infot kaubikust/väikebussist matkaauto ehitamise kohta Eestis?
Mure esiteks, kuidas seda sõidukit kutsuda. Inglise keeles on hea guugledada Van ja Vanlife.
Aga eesti keeles ei leia midagi? Nüüd leidsin selle foorumi ja nägin sõna Matkakas, sobib! 
Kas Eestis on kogukonda, klubi, gruppi, foorumit, kus kogemusi vahetatakse?
Eesti keeles lohisevad väljendid nagu "ise tehtud kaubikust matkaauto" jube pikk. Autosuvila, autoelamu, kaubikelamu, automaja, matkaauto, matkakaubik? 
Järksu keegi oskab infot jagada? 
Endal seis -1 ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile
Vasta
#2

(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile

Kui keegi hakkab vaidlema, siis jäägu see otsustada neile. Enda kogemustest soovitaksin Transit 2000-2004a kas tagaveoline 2.4 tddi või esiveoline tddi. Ilmselt matkakas ei vea raskusi otseselt seetõttu esiveoline asjalikum, põhi on 5cm madamal kui tagaveolisel. Samuti kui võtta arvesse aasta 2004 siis sama aasta kaubikutest vastast ei leidu. Iveco on nagu vene kart, rool viltu ja nagu gaz 53, sprinter, LT on ikkagi plank kuubis, ebamugav iste ning salongi projekteerides mõeldes ´´teeks võimalikult ebamugava asja´´. 
Jumper bokser dukaator, roolikardaan käib vastu jalga ja no maitea... 

Kui keegi tahab vaielda siis, las olla. Avaldasin enda arvamust. Mina olen proovinud neid kõiki, ning nüüdseks Transititega kokku ca 500tuh km liigelnud.
Vasta
#3

vastus algsele küsimusele

üks koht on see https://matkaauto.com/foorum
palju sealt aga seda iseehituslikku leiad ma ei tea täpselt sest pole ammu seal enam aktiivne olnud ehk vahest ikka satun lugema
seltskonnast tean, et mõned mehed seal on ise teinud omale "vanni" aga kas neil ka teemad on tehtud ei tea.
üks neist on mu oma isa kes Chevy vani tegi matkakaks juba palju aastaid tagasi ja on nüüd sisu juba ümber tõstnud järgmisesse kaubikusse ja veereb edasi
sealt foorumist leiad aga kommuuni kes koos käib ja muud infi jagab
lisaks tulevikuks ka viide MTÜ Eesti Karavan

iseehituse teemasid matkamatest on ka siin samas foorumis mitmeid

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25154
midagi ka järgnevas ehk need kaks viimast siis mitte päris matkakad kaubikust
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38973
ja siin
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=46374

lisaks siis pakun välja enda teema mis hetkel küll on poolik ja kulgeb omas tempos

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60249
ja eelnev matkakas mis polnud iseliikuv aga liigutatav
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39439

tuleb tunnistada et jah inglismaal ning mujal lõuna euroopas on see siiki rohkem levinud ja ka teemaarendusi netis palju rohkem.
Vasta
#4

(12-03-2019, 03:52 AM)tamar99 Kirjutas:  
(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile

Kui keegi hakkab vaidlema, siis jäägu see otsustada neile. Enda kogemustest soovitaksin Transit 2000-2004a kas tagaveoline 2.4 tddi või esiveoline tddi. Ilmselt matkakas ei vea raskusi otseselt seetõttu esiveoline asjalikum, põhi on 5cm madamal kui tagaveolisel. Samuti kui võtta arvesse aasta 2004 siis sama aasta kaubikutest vastast ei leidu. Iveco on nagu vene kart, rool viltu ja nagu gaz 53, sprinter, LT on ikkagi plank kuubis, ebamugav iste ning salongi projekteerides mõeldes ´´teeks võimalikult ebamugava asja´´. 
Jumper bokser dukaator, roolikardaan käib vastu jalga ja no maitea... 

Kui keegi tahab vaielda siis, las olla. Avaldasin enda arvamust. Mina olen proovinud neid kõiki, ning nüüdseks Transititega kokku ca 500tuh km liigelnud.

enne kui üldse hakata arutama mis mark ja mudel
või mis riigist auto pärit
rääkimata tehnilisest erinevusest - esi või tagavedu, kilovatid ja käigukastid jne.

tuleks siiski alustada sellest mis see lõpptulemus üldse olema hakkab
mis on kasutaja elu ja matka harjumused, kogemused ja ootused - sealt hakkab üldse asi pihta

mitu inimest, mis stiilis väljasõidud mis on hädavajalik varustsus mis mitte jne.


tean inimesi kes matkavad üksi ja seda sõiduautost kohandatud "matkakaga" - esimene kõrvalistuja iste ja tagumine iste väljas, ehk pikki autot magamine kõrvalistuja poolel ja juhi selja taga on varustus askeetliku matkaköögiga. oleneb mõttemaailmast ja saab väga hästi hakkama
või tean paari kes käib metsas loodust nautimas vw caddy "pirukaga"
ise käisime perega (2+2) mitmeid aastaid euroopa reisidel pm. järelveetava telgiga ok väike väliköök oli kah küljes aga siiski
aga samas on inimesi kes kahekesi vajavad 7+m täisintegreeritud matkakat ja kõik ning ka siis on vähe ja puudu.

tahad teemat arendada siis alustame algusest
kirjelda - kes kuhu kui palju mida vajab jne.

oma uut bussi (see kompaktne Iveco teema) hakkasin arendama just sama moodi s.t. võtsin oma eelmised aastad kogemustena kokku ja sõelusin läbi
mida vaja ja mida mitte ja sealt tuli siis ka see esimene asi bussi suurus
siis saab edasi vaadata mis bussi selles suuruses üldse võtta jne.

teisalt kui see on üldse selline teen korraks ajutiselt prooviks teema siis pole muidugi vahet kõik kannatab kasutamist
Vasta
#5

Matkaautodest neljal rattal tea ma essugi, küll ma tean väga palju ujuvatest matkavahenditest! Ja reaalselt on neil samad nõudmised! Tänaseks olen ma kohe kindlasti juba ühe aasta ehk 365 päeva jagu ööpäevasid jahtides elanud, jutti pikim 64 päeva, koos kaldalkäikudega muidugi. Kuuajaseid trippe tuleb ikka ette... ja lühiajalisi paaripäevaseid üldse ei arvuta sisse. 

Siin kogenud neljarattamatkaja tõi peamised juba välja, teemaalgataja ise tõi välja ühe olulisima - püstiseisu vajaduse! Minu arust algab nii matkaautode kui matkamiseks veesõidukite ostmine-ehitamine siit pihta. See jutt ei päde, et õues elik metsaall või jahi tekil saab ju ka püsti seista. Kõik need sõiduauto-värgid ja köökus-värgid on tegelikult ilgeim ikaldus, puhas ratastega voodi. 
Igas sedasorti liikuvas suvilas PEAB olema üks koht, kus täismees saab PÜSTI ennast sirutada ja riideid vahetada! Uskuge - lõputute tormikate vahetamne ja üldse riietumine lisaks ahtale veel ka kõikuvas "toas" on räme piin lõpuks! Sa suisa hakkad seda vihkama. Ok, tormiga merel on üks asi aga kui sa pead sadamas kaiääres ka põlvili kõrtsuriideid selga ajama... Sama matkaautodega, millega vähe peenem riietumine on vaat veel tihedam. 
Teine asi on söögitegu. Muidugi saab ka nii matkata ning kiirtoite tarbida, Maailma/Venemaad vaadata aga see oli sport ja võistlus. Merel ma naudin ka "roppu koopaelu", kui on sport. Aga matkaauto ei ole sport, see võib olla sporti toetav ELAMISE vahend. 
[Pilt: -TCA3O94CiWgMzpHepsYgYPh_3ipSI6GXxOU022V...50-h937-no]
Vasta
#6

Pole ühest head autot,igale oma ja igasse olusse oma. Minu üks lemmikuid on Subaru E12, kohendatud kergelt ümber,aga ilma originaalsust rikkumata. Pole puuritud ühtegi lisaaku kuskile,ega muudetud midagi nii,et hiljem ei saaks teha tagasi tehase seadesse (vanatehnikaks).
 Miks lemmik? Sest meeldivad linnad,kitsad mägiteed,soe kliima. Manööverdus supper,lahtise katusega hea soojas sõita,mahub vanalinnadesse,naljakana saab alati positiivse suhtumise,isegi kui eksida liikluses. Kõrge ja lülitatava nelikveoga. 
 Magada eelistan voodis ja pesta dušši all ning naudin erinevat toitlustust,seega bussis on ainult minimalistlik varustus.Mida vähem kola,seda mõnusam ringi rännata Cool . Samas kui on tahe siis heidan pikali ja magan kus tahan. Käsi saan pesta,kohvi hommikul keeta ,ka on külmik kus jooki jahedana hoida,puuvilju samuti.Snorgeldamis varustus,mõned hilbud ja ongi kõik.... Minule on see vabadus.  Smile
   
   
   
Vasta
#7

(12-03-2019, 03:52 AM)tamar99 Kirjutas:  
(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile

Kui keegi hakkab vaidlema, siis jäägu see otsustada neile. Enda kogemustest soovitaksin Transit 2000-2004a kas tagaveoline 2.4 tddi või esiveoline tddi. Ilmselt matkakas ei vea raskusi otseselt seetõttu esiveoline asjalikum, põhi on 5cm madamal kui tagaveolisel. Samuti kui võtta arvesse aasta 2004 siis sama aasta kaubikutest vastast ei leidu. Iveco on nagu vene kart, rool viltu ja nagu gaz 53, sprinter, LT on ikkagi plank kuubis, ebamugav iste ning salongi projekteerides mõeldes ´´teeks võimalikult ebamugava asja´´. 
Jumper bokser dukaator, roolikardaan käib vastu jalga ja no maitea... 

Kui keegi tahab vaielda siis, las olla. Avaldasin enda arvamust. Mina olen proovinud neid kõiki, ning nüüdseks Transititega kokku ca 500tuh km liigelnud.

Just kogemusi tahtsingi kuulda! Ebamugav iste ei pruugi esimesel katsel välja tulla ka ja võib ka individuaalne olla. Aga ise olen just käinud Transitis sees, filmi võtteplatsil, mis oli tehtud köögiks ja teises, kus oli riietevahetusruum, kapid ja riiulid ja laud. See kui mugav seal köögis oli võileibu kohvi valmistada püsti asendis oli muljet avaldav. Seega see esimene kogemus kõrge ja pika masinaga jääb mind kummitama.
Aga kui 500tuh sõidetud ka, rõõm kuulda Smile
Vasta
#8

(12-03-2019, 09:32 AM)MeelisV Kirjutas:  vastus algsele küsimusele

üks koht on see https://matkaauto.com/foorum
palju sealt aga seda iseehituslikku leiad ma ei tea täpselt sest pole ammu seal enam aktiivne olnud ehk vahest ikka satun lugema
seltskonnast tean, et mõned mehed seal on ise teinud omale "vanni" aga kas neil ka teemad on tehtud ei tea.
üks neist on mu oma isa kes Chevy vani tegi matkakaks juba palju aastaid tagasi ja on nüüd sisu juba ümber tõstnud järgmisesse kaubikusse ja veereb edasi
sealt foorumist leiad aga kommuuni kes koos käib ja muud infi jagab
lisaks tulevikuks ka viide MTÜ Eesti Karavan

iseehituse teemasid matkamatest on ka siin samas foorumis mitmeid

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25154
midagi ka järgnevas ehk need kaks viimast siis mitte päris matkakad kaubikust
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38973
ja siin
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=46374

lisaks siis pakun välja enda teema mis hetkel küll on poolik ja kulgeb omas tempos

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60249
ja eelnev matkakas mis polnud iseliikuv aga liigutatav
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39439

tuleb tunnistada et jah inglismaal ning mujal lõuna euroopas on see siiki rohkem levinud ja ka teemaarendusi netis palju rohkem.

Ma olen paar korda püüdnud matkaauto.com foorumist leida, kuidagi ei funka, väga aegalne ja ei leia nagu asju üles, tundub, et surnud? Vaatan, et see foorum siin nagu toimib hästi, siin võiks täitsa eraldi "Vannide" teema olla Smile tänan, vaatan lingid õhtul kodus arvutis läbi!
Vasta
#9

(12-03-2019, 09:47 AM)MeelisV Kirjutas:  
(12-03-2019, 03:52 AM)tamar99 Kirjutas:  
(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile :)

Kui keegi hakkab vaidlema, siis jäägu see otsustada neile. Enda kogemustest soovitaksin Transit 2000-2004a kas tagaveoline 2.4 tddi või esiveoline tddi. Ilmselt matkakas ei vea raskusi otseselt seetõttu esiveoline asjalikum, põhi on 5cm madamal kui tagaveolisel. Samuti kui võtta arvesse aasta 2004 siis sama aasta kaubikutest vastast ei leidu. Iveco on nagu vene kart, rool viltu ja nagu gaz 53, sprinter, LT on ikkagi plank kuubis, ebamugav iste ning salongi projekteerides mõeldes ´´teeks võimalikult ebamugava asja´´. 
Jumper bokser dukaator, roolikardaan käib vastu jalga ja no maitea... 

Kui keegi tahab vaielda siis, las olla. Avaldasin enda arvamust. Mina olen proovinud neid kõiki, ning nüüdseks Transititega kokku ca 500tuh km liigelnud.

enne kui üldse hakata arutama mis mark ja mudel
või mis riigist auto pärit
rääkimata tehnilisest erinevusest - esi või tagavedu, kilovatid ja käigukastid jne.

tuleks siiski alustada sellest mis see lõpptulemus üldse olema hakkab
mis on kasutaja elu ja matka harjumused, kogemused ja ootused - sealt hakkab üldse asi pihta

mitu inimest, mis stiilis väljasõidud mis on hädavajalik varustsus mis mitte jne.


tean inimesi kes matkavad üksi ja seda sõiduautost kohandatud "matkakaga" - esimene kõrvalistuja iste ja tagumine iste väljas, ehk pikki autot magamine kõrvalistuja poolel ja juhi selja taga on varustus askeetliku matkaköögiga. oleneb mõttemaailmast ja saab väga hästi hakkama
või tean paari kes käib metsas loodust nautimas vw caddy "pirukaga"
ise käisime perega (2+2) mitmeid aastaid euroopa reisidel pm. järelveetava telgiga ok väike väliköök oli kah küljes aga siiski
aga samas on inimesi kes kahekesi vajavad 7+m täisintegreeritud matkakat ja kõik ning ka siis on vähe ja puudu.

tahad teemat arendada siis alustame algusest
kirjelda - kes kuhu kui palju mida vajab jne.

oma uut bussi (see kompaktne Iveco teema) hakkasin arendama just sama moodi s.t. võtsin oma eelmised aastad kogemustena kokku ja sõelusin läbi
mida vaja ja mida mitte ja sealt tuli siis ka see esimene asi bussi suurus
siis saab edasi vaadata mis bussi selles suuruses üldse võtta jne.

teisalt kui see on üldse selline teen korraks ajutiselt prooviks teema siis pole muidugi vahet kõik kannatab kasutamist

Tegelikult Tamar pani täppi nende markidega, umbes nende vahel mõtlengi. Ja kõige suurem probleem on millist osta. 
Mul on loomad, seepärast ei saa reisida, tahaks nad kaasa võtta. Suur rõõm kui lapsed tahavad ka kaasa. Seega 3 inimest peavad magada saama.

Voodi alla tulevad loomatransport puurid.
Tahan duši ja wc teha, muidu üks lastest ei tule :)
Tahan, et oleks istumis kohad, juhul kui väljas on kole ja tahaks kaarte mängida sees.
Põhiliselt tahaks kuskil looduses viibida, aga, et ei peaks koju minema, oleks mõnus elamine kaasas, halva ilma pärast saaks pakku. Suur voodi ja kohvi tegemise võimalus.
Eestis tahaks rännata põhiliselt ja siis vaatasin, et Tatrad ja Slovakkia jäävad suht lähedale. Kunagi vb Norra !!!
Seega pikem projekt, tahaks iga suvi ja sügisel ka käia. Olen isegi väikese malmkaminaga varianti näinud, see ei välista ka talve :)

Unistan suurest ja mugavast, aga kahtlen, kui mugav on sõita sellisega, et kas see reisimõnu ära ei kaota, kui on paha sõita, et järsku lepiks väiksemaga, ma olen sõitnud ühe, väikse 8 kohalise madala Toyota bussiga oli nagu sõiduauto mugavus. Mingit vahet ei olnud minu jaoks.
Vasta
#10

(12-03-2019, 16:45 PM)Thea Kirjutas:  Just kogemusi tahtsingi kuulda! Ebamugav iste ei pruugi esimesel katsel välja tulla ka ja võib ka individuaalne olla. Aga ise olen just käinud Transitis sees, filmi võtteplatsil, mis oli tehtud köögiks ja teises, kus oli riietevahetusruum, kapid ja riiulid ja laud. See kui mugav seal köögis oli võileibu kohvi valmistada püsti asendis oli muljet avaldav. Seega see esimene kogemus kõrge ja pika masinaga jääb mind kummitama.
Aga kui 500tuh sõidetud ka, rõõm kuulda Smile

arvesta, et pikk tähendab mõnda probleemi
1. laevapilet kallim
2. parkimine linnas keeruline 
3. manööverdamine linnas/metsas keerulisem

viimast päästab tagavedu

vaheküsimus
milline on kogemus üldse autoga reisimisel no ütleme paar nädalat korraga ?
mida üldse ootad sellest kaubikust mida ta peab pakkuma ?

nagu eelnevalt kogemustes kirjutati saab ka pea kõige väiksemaga reisida...

kui vaid iste on ebamugav siis iste on võimalik ära vahetada
roostetavat keret ümber valmisehitatud matkaauto tihti remontida ei tahaks

edit: osad küsimused said juba vastuse
Vasta
#11

Ma täpsustaks mõistet "vanlife"- see on mingi uus mood kus tavaliselt mingi odav kaubik seest voodrilauaga üle lüüakse, madrats sisse pannakse ja sõidetakse mereäärde instagrammi pilte tegema  Big Grin Nendes nö instagram vanides tavaliselt mingit kööki ja duširuumi ei ole ja põhiasi on see et asi võimalikult äge välja näeks.

Palju läbimõeldumaid lahendusi leiab kindlasti päris matkaautode ja karavanide maailmast.

Mul endal on ka üks projekt. Kvalifitseerub rohkem vanlife kui matkaauto alla  Big Grin
Vasta
#12

(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  Tere,
Olen otsinud kohti kust leida infot kaubikust/väikebussist matkaauto ehitamise kohta Eestis?
Mure esiteks, kuidas seda sõidukit kutsuda. Inglise keeles on hea guugledada Van ja Vanlife.
Aga eesti keeles ei leia midagi? Nüüd leidsin selle foorumi ja nägin sõna Matkakas, sobib! 
Kas Eestis on kogukonda, klubi, gruppi, foorumit, kus kogemusi vahetatakse?
Eesti keeles lohisevad väljendid nagu "ise tehtud kaubikust matkaauto" jube pikk. Autosuvila, autoelamu, kaubikelamu, automaja, matkaauto, matkakaubik? 
Järksu keegi oskab infot jagada? 
Endal seis -1 ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile
Ma soovitaksin kõigepealt võtta nädalane puhkus, rentida selleks nädalaks autoelamu ja teha üks tiir Eestis, ja kui kitsaks jääb, siis Lätis-Leedus kah.
Pärast seda oled palju kasulikke asju teada saanud, alates sellest, kas Sa autoelamut tegelikult ikka tahad Wink ja lõpetades sellega, mitu põletit Sul pliidile vaja on.
Mina sain näiteks teada, et autoelamu soetamine on meie pere jaoks raiskamine -- tunduvalt odavam tuleb mõni rentida, kui mustlase-elu soov jälle pähe lööb Toungue. A' ma muidugi ei aja seda seisukohta kellelegi peale. Tuleb endal ära proovida.
Vasta
#13

Sama soovitus siitpoolt: üks nädalavahetus teeb kiiresti selgeks, kas tiguelamine on kontimööda. Ja siis saab juba täpsemalt arutama hakata, mida ja kuidas hankida.
Vasta
#14

üksi saab ka pirukas elatud,reisivoodi mis läänes on poest saada käib lae alla ja tagant poltidega seina külge ja taga ripub ja ees toetub istme seljatugedele.selliselt kõvasti autos ööbitud.sai 3 kuud üksaasyta võrgutamas käidud ja iga nv õhtul mere äärde võrgud sisse ja õhtul vaatad loojuvat päikest ja plika magas autos ja mina telgis ja elu lill.tartus karlovo slipi kõrval parkla seal korduvalt ööbitud jne.
Vasta
#15

Youtubis on ka piisavalt tüüpe kes oma tegemisi kajastavad täiesti tavalise matkauto puhul.  Need "vanlife" harrastajad rohkem soojal maal ringi kolavad. ja neid tänase uue peremudeliga peresid ei saa endale eeskujuks väga võtta.
Vasta
#16

  • Mul pole plaanis seal elama hakata, ega mustlaseks hakata
  • Rendihinnad on jube kallid
  • Oma voodi, puhtad linad, oma padi Smile ahh te ei saa sellest aru Toungue
  • Ma olen telkinud, sõiduautoga, a la 10 päeva itaalia ja prantsusmaa ja pole just kõige lahedam, kõik need asjad väiksesse autosse ära mahutada ja siis jälle välja võtta ja siis jälle pakkida, või otsida kohta, kus saaks kohvi
  • Youtube on hea mõte
  • Lootsin leida, Eesti infot, et kui vaja hankida asju siis juba teaks, et need on saadaval, veepaagid, veepumbad?
  • Mulle meeldib looduses, tihti lähen mere äärde ja tahaks sinna jääda, näiteks ööks, kaheks, oleks hea lahendus, ilma pika reisiplaanita ja ööbimise probleemita
  • Instagramis on ka ideid wc jaoks!
  • Ei plaani maailmas hullult rännata ja instagrami pilte panna, pigem on küsimus, kas ma tahan suvilat Hiiumaale, mis on ühe ja sama koha peal koguaeg ja askeldan seal, või ratastel suvilat, millega saab ka askeldada Smile  ja minna sinna kuhu tuul viib. 
  • Metsas on jah raske manööverdada
  • Tahan oma käe järgi ehitada
Vasta
#17

Tavaline lõpptulemus sedasorti afääridel, Euroopas liiga palju nähtud... Saint-Mandrier-Sur-Mer 17. jaanuar 2018. 
[Pilt: Av6uMPAV8cKsNtQo_U5Mj91HFmgRQmwaiIz9vRRA...55-h937-no]
Vasta
#18

(12-03-2019, 19:38 PM)olevtoom Kirjutas:  
(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  Tere,
Olen otsinud kohti kust leida infot kaubikust/väikebussist matkaauto ehitamise kohta Eestis?
Mure esiteks, kuidas seda sõidukit kutsuda. Inglise keeles on hea guugledada Van ja Vanlife.
Aga eesti keeles ei leia midagi? Nüüd leidsin selle foorumi ja nägin sõna Matkakas, sobib! 
Kas Eestis on kogukonda, klubi, gruppi, foorumit, kus kogemusi vahetatakse?
Eesti keeles lohisevad väljendid nagu "ise tehtud kaubikust matkaauto" jube pikk. Autosuvila, autoelamu, kaubikelamu, automaja, matkaauto, matkakaubik? 
Järksu keegi oskab infot jagada? 
Endal seis -1 ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile
Ma soovitaksin kõigepealt võtta nädalane puhkus, rentida selleks nädalaks autoelamu ja teha üks tiir Eestis, ja kui kitsaks jääb, siis Lätis-Leedus kah.
Pärast seda oled palju kasulikke asju teada saanud, alates sellest, kas Sa autoelamut tegelikult ikka tahad Wink ja lõpetades sellega, mitu põletit Sul pliidile vaja on.
Mina sain näiteks teada, et autoelamu soetamine on meie pere jaoks raiskamine -- tunduvalt odavam tuleb mõni rentida, kui mustlase-elu soov jälle pähe lööb Toungue. A' ma muidugi ei aja seda seisukohta kellelegi peale. Tuleb endal ära proovida.

Kirjutaks kahe käega sellele alla. Meie peres oli ka aadsaid soovunelm matkaauto. Kui üks suvi kuidagi pooljuhuslikult saime ühe nädalavahetuse sellega trippida. Tõmbas kohe maapeale tagasi ja ostumõtted kadusid. Mitte et ei meeldiks aga see kogemus tõi esile teiste reisimisviiside plussid ning matkaauto soetamine muutus mõtetuks. Neljainimese masin lihtsalt liiga suur. Naisega kahekesi läheks kuskile kindlasti aga siis juba mõne kompaktsema masinaga. Üksi eelistan üldse mootoratast ja puhast loodust ?
Vasta
#19

(12-03-2019, 23:26 PM)Peeter80 Kirjutas:  
(12-03-2019, 19:38 PM)olevtoom Kirjutas:  
(12-03-2019, 01:33 AM)Thea Kirjutas:  Tere,
Olen otsinud kohti kust leida infot kaubikust/väikebussist matkaauto ehitamise kohta Eestis?
Mure esiteks, kuidas seda sõidukit kutsuda. Inglise keeles on hea guugledada Van ja Vanlife.
Aga eesti keeles ei leia midagi? Nüüd leidsin selle foorumi ja nägin sõna Matkakas, sobib! 
Kas Eestis on kogukonda, klubi, gruppi, foorumit, kus kogemusi vahetatakse?
Eesti keeles lohisevad väljendid nagu "ise tehtud kaubikust matkaauto" jube pikk. Autosuvila, autoelamu, kaubikelamu, automaja, matkaauto, matkakaubik? 
Järksu keegi oskab infot jagada? 
Endal seis -1 ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? Ahjaa säästuprojekt tuleb ka ikkagi, loodan universumi abile Smile
Ma soovitaksin kõigepealt võtta nädalane puhkus, rentida selleks nädalaks autoelamu ja teha üks tiir Eestis, ja kui kitsaks jääb, siis Lätis-Leedus kah.
Pärast seda oled palju kasulikke asju teada saanud, alates sellest, kas Sa autoelamut tegelikult ikka tahad Wink ja lõpetades sellega, mitu põletit Sul pliidile vaja on.
Mina sain näiteks teada, et autoelamu soetamine on meie pere jaoks raiskamine -- tunduvalt odavam tuleb mõni rentida, kui mustlase-elu soov jälle pähe lööb Toungue. A' ma muidugi ei aja seda seisukohta kellelegi peale. Tuleb endal ära proovida.

Kirjutaks kahe käega sellele alla. Meie peres oli ka aadsaid soovunelm matkaauto. Kui üks suvi kuidagi pooljuhuslikult saime ühe nädalavahetuse sellega trippida. Tõmbas kohe maapeale tagasi ja ostumõtted kadusid. Mitte et ei meeldiks aga see kogemus tõi esile teiste reisimisviiside plussid ning matkaauto soetamine muutus mõtetuks. Neljainimese masin lihtsalt liiga suur. Naisega kahekesi läheks kuskile kindlasti aga siis juba mõne kompaktsema masinaga. Üksi eelistan üldse mootoratast ja puhast loodust ?
Matkaauto soetamisest pole juttu olnudki. 
Pole mitte kunagi sellest unistanudki.
Räägin siin iseehitamisest ja võimalusest reisida koos koera ja lastega.
Võimalusest, mis oleks parem, kui telkimine.
Aga siiski lõke, piknik ja loodus on nr 1
Võimalus minna kui on isu, kasvõi kohe, seda ei saa kahjuks mitte ühegi teise reisimisviisiga, kõik teised viisid nõuavad planeerimist ja millegi eest lisaks tasumist, uurimist, kas koera saab kaasa võtta jne. Miks mitte pidada kasvõi pikniku, nii et külmkapp ja kohvikeetja käepärast, kasvõi õhtul koju tagasi.
Mul on õnnestunud ühes iseehitatud sprinteris ringivaadata, ja mind vastupidi vaimustas see, ainuke mõte, mis kummitama jäi oli, et ma teeks palju ilusama Smile


Nagu eespool mainitud see on vabadus
Vasta
#20

(13-03-2019, 00:15 AM)Thea Kirjutas:  ...
Nagu eespool mainitud see on vabadus

Palun mitte valesti aru saada -- ma ei hoia kedagi tagasi endale sobiva reisimisviisi valimisest. Tahtsin lihtsalt jagada oma kogemusi sinisilmsuse mõõdukast kadumisest.
Aga -- lase käia! Kõige toredam ongi see, kui Sa minusuguste irisejate kiuste oma unistuse teostad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne