Abi on tarvis hammasrataste leidmisega
#1

Tervist

Et omal ajal katsetati puidust hammasrataste valmistamist olen raamatust lugenud.
Nüüd sattusin ühe päris eksemplari peale.
Tegu veneaegse tigureduktoriga. Algne kasutusala on teadmata.
Koormuse rakendamisel andsid muidugi puust hambad ilma vastupanu ta järele.

Nüüd oleks vaja uut asemele. Eelistatult mitte puidust.
Oskab keegi pakkuda, kust otsida, või on kellelgi kohe pakkuda?


Hambaid 30 TK
Siseava diameeter 50mm
Välimine diameeter 115 mm
Paksus 30 mm

Madis


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#2

Pane reduktori korpusest pilt ja mõni mõõt, ehk saab lihtsamalt asja lahendatud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#3

Siin pildid. Pildilt on siis veetav. Võll ja otsakaaned puudu. Need said koos puust hammasrataste maha võetud.
Korpuse kõrgus u 28 cm
Laius 24 ilma rihmaratas ja korpuse sügavus u 15 cm.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#4

Vast ikka tekstoliidist tehtud.
Vasta
#5

Ikka puidust.
Vasta
#6

Puidust hammakaga ajamid olid suurte vee- ja soojatorude kraanide/siibrite mororiseeritud avamiseks-sulgemiseks.
See oli väga ammu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Mis eesmärgil peaks hammakad olema puidust - need ei kannata ju mingeid jõudusid? Lisaks veel kinnises reduktorikorpuses. Metallipuudust ju suurel kodumaal ei olnud.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#8

Defitsiidiajastul olla kolbi ka tammepuust tehtud

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#9

Ehk on piltidelt jutt loetav.
Ajakiri tootmine ja tehnika 1962/2
See siis see koht, kust ise puidust hammasrataste kohta lugesin. Kusjuures see on ainuke sedasorti ajakiri, mida lugenud olen. Puhas juhus.

Aga küsimus on siiski õhus. Oleks uut samasugust hammasrataste vaja, aga seekord metallist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#10

Õite peenike reduktor.Olen väiksema mooduliga teoratast teinud .Parajalt mäsu,algab freesi valmitamisest jne.Lihtsam leida asendus reduktorile 1:30 või rihmaratastega kohendada kui kiirus tähtis.
Vasta
#11

Äkki klapib mõne standard hamba mooduliga? Sel juhul oleks lootust toorik-hammasratas näiteks Varsonist saada. Jääb endale ainult siseava töötlemine.
Vasta
#12

Sõltub, kus piirkonnas oled. Sõber Googel annab ka igasugu variante. Ise sai kunagi Tartus Elva tn mehe juures käidud. Tegi ka metallist igasugu imevigureid. Nimi oli Peeter Välk.
Vasta
#13

Tartu ei ole prableem, uurime.
Alati võib veel vihjeid saata.
Vasta
#14

(24-03-2019, 13:03 PM)madis368 Kirjutas:  Ehk on piltidelt jutt loetav.

Jutt on loetav kui alla laadida, õigeks pöörata ja zuumida. Väärt informatsioon, pealegi laiendab silmaringi.
Mainimata on vist, et seda tehnoloogiat kasutati ka sõukruvide võllidel.
Järgmine ratas mingist metallist? Reklaamitud artiklit ikka ise ka lugesid? Puit on kümnetes kordades parem...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Vedav tigu on silmaga peale vaadates metallist. Muidugi katsunud ei ole, ja lubada ei julge, aga vähemalt läigib metallselt.
Siin just mõtlen kas peaks tootmine ja tehnika toimetusele valeinfo eest kaebekirja kirjutama. Minu puust hammakas 10 korda paremaks ei osutunud.
Samas kui järele mõelda, siis olek ju võinud korpuse puru lasta, kui hammasratas oleks tugevam olnud.
Ei teagi mida teha.
Vasta
#16

Sellise hammaka laseb ka 3d printeriga nailonist välja. Peaks pidama jääma küll kui suurt jõudu ei rakenda.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#17

Kõige lihtsam on reduktor asendada ja vana uunikumina arhiveerida.
Vasta
#18

(25-03-2019, 12:58 PM)viplala Kirjutas:  Sellise hammaka laseb ka 3d printeriga nailonist välja. Peaks pidama jääma küll kui suurt jõudu ei rakenda.
ja samamoodi võiks sellise puidu asemel ka nailonist või mõnest muust pädevast plastist treialil teha lasta.
Vasta
#19

(25-03-2019, 20:33 PM)diesel Kirjutas:  
(25-03-2019, 12:58 PM)viplala Kirjutas:  Sellise hammaka laseb ka 3d printeriga nailonist välja. Peaks pidama jääma küll kui suurt jõudu ei rakenda.
ja samamoodi võiks sellise puidu asemel ka nailonist või mõnest muust pädevast plastist treialil teha lasta.

Mis eelis oleks plastist hammasrattal näiteks malmist või pronksist tehtu ees?
Ma oma lolli peaga vaatasin, et ülekanne elektrimootorilt otse reduktorile ja seal vähemalt 600 pööret ja plastiku halb soojusjuhtivus soojendaks kiirelt hambad üles, millega kaasneks tugevuse kadu ja purunemine?
Vasta
#20

jah, soojuse peale ma muidugi ei mõelnud.
ja metallide ees vaevalt eriti eeliseid on.
aga võrreldes puiduga ehk veidi parem oleks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne