Et omal ajal katsetati puidust hammasrataste valmistamist olen raamatust lugenud.
Nüüd sattusin ühe päris eksemplari peale.
Tegu veneaegse tigureduktoriga. Algne kasutusala on teadmata.
Koormuse rakendamisel andsid muidugi puust hambad ilma vastupanu ta järele.
Nüüd oleks vaja uut asemele. Eelistatult mitte puidust.
Oskab keegi pakkuda, kust otsida, või on kellelgi kohe pakkuda?
Hambaid 30 TK
Siseava diameeter 50mm
Välimine diameeter 115 mm
Paksus 30 mm
Siin pildid. Pildilt on siis veetav. Võll ja otsakaaned puudu. Need said koos puust hammasrataste maha võetud.
Korpuse kõrgus u 28 cm
Laius 24 ilma rihmaratas ja korpuse sügavus u 15 cm.
Mis eesmärgil peaks hammakad olema puidust - need ei kannata ju mingeid jõudusid? Lisaks veel kinnises reduktorikorpuses. Metallipuudust ju suurel kodumaal ei olnud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Ehk on piltidelt jutt loetav.
Ajakiri tootmine ja tehnika 1962/2
See siis see koht, kust ise puidust hammasrataste kohta lugesin. Kusjuures see on ainuke sedasorti ajakiri, mida lugenud olen. Puhas juhus.
Aga küsimus on siiski õhus. Oleks uut samasugust hammasrataste vaja, aga seekord metallist.
Õite peenike reduktor.Olen väiksema mooduliga teoratast teinud .Parajalt mäsu,algab freesi valmitamisest jne.Lihtsam leida asendus reduktorile 1:30 või rihmaratastega kohendada kui kiirus tähtis.
Sõltub, kus piirkonnas oled. Sõber Googel annab ka igasugu variante. Ise sai kunagi Tartus Elva tn mehe juures käidud. Tegi ka metallist igasugu imevigureid. Nimi oli Peeter Välk.
(24-03-2019, 13:03 PM)madis368 Kirjutas: Ehk on piltidelt jutt loetav.
Jutt on loetav kui alla laadida, õigeks pöörata ja zuumida. Väärt informatsioon, pealegi laiendab silmaringi.
Mainimata on vist, et seda tehnoloogiat kasutati ka sõukruvide võllidel.
Järgmine ratas mingist metallist? Reklaamitud artiklit ikka ise ka lugesid? Puit on kümnetes kordades parem...
Vedav tigu on silmaga peale vaadates metallist. Muidugi katsunud ei ole, ja lubada ei julge, aga vähemalt läigib metallselt.
Siin just mõtlen kas peaks tootmine ja tehnika toimetusele valeinfo eest kaebekirja kirjutama. Minu puust hammakas 10 korda paremaks ei osutunud.
Samas kui järele mõelda, siis olek ju võinud korpuse puru lasta, kui hammasratas oleks tugevam olnud.
Ei teagi mida teha.
(25-03-2019, 12:58 PM)viplala Kirjutas: Sellise hammaka laseb ka 3d printeriga nailonist välja. Peaks pidama jääma küll kui suurt jõudu ei rakenda.
ja samamoodi võiks sellise puidu asemel ka nailonist või mõnest muust pädevast plastist treialil teha lasta.
Mis eelis oleks plastist hammasrattal näiteks malmist või pronksist tehtu ees?
Ma oma lolli peaga vaatasin, et ülekanne elektrimootorilt otse reduktorile ja seal vähemalt 600 pööret ja plastiku halb soojusjuhtivus soojendaks kiirelt hambad üles, millega kaasneks tugevuse kadu ja purunemine?