Doktoritöö auto ja inimese suhtest
#1

https://www.etera.ee/zoom/55118/view?pag...,2068,2835 

Riho Paramonovi doktoritööd "Eesti ühiskonna moderniseerumine avaliku privaattranspordi (voorimees ja takso) näitel, 1900-1940
430 lk. ja kunagi loen läbi või vähemalt üritan, tänaei jõua. Ehk huvitab kedagi veel.
https://novaator.err.ee/951115/doktorito...seerumisel.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#2

Kas peaks pealkirja muutma? Otsustasin siit nõu küsida ja nimelt auto ja inimese suhtest lähtudes.

Tekkis mõte auto osta. No ikka liisida. Tingimused, mis minust ei olene, on abikaasa poolt. Et oleks uus ja keegi pole seal sees piima ümber ajanud või veel hullem - lõhnakuuske riputanud. Järgmine jäik tingimus, et sisseistumisel ja väljumisel oleks istme kõrgus temale sobiv. Võibolla annaks värvi suhtes temaga rääkida. Praegune Laccetti on liiga madala istmega. Üks sugulase BMW jälle liiga kõrge istmega. Ma mõtlen kõrvalistuja istet. See auto talle meeldis: https://www.topauto.ee/et/suzuki-swift-h...le_id=1984 

Minu jaoks on susuki täitsa võõras ja saba alla vaadanult jäi mulje, et tagasild on ääretult mannetu nagu murutraktoril umbes. Ka ei vaja ma nelikvedu ja mootorist ei tea ka miskit. Automaadiga variant on ilmselt variaatoriga.

On keegi kokku puutunud sellise fruktiga? Hoiatage mind enne kui abikaasa sõna peale jääb. Aga tegelikult riigist välja ei plaani sõita (isgi alko järgi mitte) ja mis sel penskarite paaril ikka vaja. Enne ostu sooritamist tahaks ikka nõuandeid, et pärast mitte kahetseda. Keegi soovitas vaadata neid skodasid ja datsiaid, eks  peab neid ka proovima, kuidas sisse-välja istumine kõrvalistmelt sobib. Ah-jaa, kuna nüüdsel ajal on üks vidin meeldima hakanud, siis minu soov ostu juures oleks püsikiiruse hoidja aga see pole peamine.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Ei noh, kui abikaasa (ma loodan, et ta on ikka naine Big Grin ) võõras peres autot valib, siis las valib. Minu peres ei valiks, sest isiklik eelistus on 2,0 liitrine diisel võimsusega üle 100kW kütusekuluga 5-6,5 liitrit sajale, varustatud esiklaasi soojendiga, siseõhu jahutiga ja püsikiirushoidjaga. Kõik muu on teisejärguline, sest neist ette antud parameetritest moodustub üks kuni kolm automarki ja nende vahel on juba võimalik see sobilik välja valida.
Üldiselt rohkem ses teemas siin sõna ma ei võta, sest olen juba näinud, kui paksuks see soovituste raamat lõpuks kujuneda võib  Big Grin
Vasta
#4

Tavaolukorras ma soovitan auto24-s siia pöörduda info saamiseks, nüüd rikun reeglit. Vaata sinna autonduse või ostuabi osakonda, seal nämmutatakse neid jutte iga päev pikalt ja põhjalikult? Mõtlemine lülita sisse pahna väljafiltreerimiseks!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Ei ole mina Eesti teedel " püsikat" tarvitanud .Distantsid ju suht lühikesed.Ja alati leidub mõni "tropp" kes pidurdama paneb ,kuna hetkel möödasõit võimatu.See aga peal ju kõigil uuematel autodel.
Vasta
#6

(22-08-2020, 01:36 AM)linnuke Kirjutas:  Ei ole mina Eesti teedel " püsikat" tarvitanud .
Vastupidi, lülitan püsika esimesel võimalusel sisse. Siis: ei ületa kiirust, ei pea ise pidurdama, ei pea ise kiirendama, auto sõidab ise joonte vahel. Ainult naudi kulgemist.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#7

Suzuki on suht japs veel. Nii heas kui halvas. Esinduse suunas ei saa palju kiva loopida (võrreldes teistega, eksole). Hind on ahvatlev. Soovitada samas ei julge, kuna isiklik kogemus on napp. Paar tuttavat on kahtlaselt pikalt rahuloleva näoga ringi sõitnudWink Swifti pakiruum kuulub kategooriasse "linnukese pärast", kui tagaistmed üleval Toungue

Minge proovige muhvikat ja pisiprantslasi ka: neid saab naljahinnaga kätte. Vaadake ikka "pseudolinnakaid" ehk esiveduseid, kui nelikvedu vaja pole. Enamasti ei ole. Peugeot 2008, Citroen C3 Aircrosser vms.

Kindlasti prooviistuge Dacia Sanderot ka. On mainest parem, kui mingeid nõudmisi sisule ei ole ja istmete asemele paigutatud taburetid tagumentimööda on.
Vasta
#8

Minu isal on tähtis kaks asja auto puhul. Peab saama seest võtmest käivitada ja soe peab ka olema, ülejäänu on kõik boonus  Big Grin Meil peres on emanda lemmik Renault scenic, kuhu ongi kõige mugavam sisse istuda. Istme kõrgus on täpselt parajal kõrgusel, ei pea kükitama (sõiduauto) ega ronima (maastur). Tegelikult uutel sellise klassi ja hinnaga masinatel tänapäeval suuri erinevusi enam ei ole. Sõitsin natuke uue Renault capturiga ja see oli positiivne kogemus. Sisenemine ja väljumine on mugavam kui tavasõiduauto puhul. Lisaks on auto täis (nagu kõik uued masinad) vajalike vidinaid. Et ei oleks jutt kallutatud Renaulti poole on peres ka saksa ja jaapani masin.
Vasta
#9

Kui vanemast peast uut autot valida tuleb endale tuleb selgeks teha kas see on nüüd viimane,endal oli sama valik .Mulle jäi pihku umbes samasugune auto nagu eespool lingil viidatud,isegi pea sama värvi mis mind alguses rahuldas aga siis ikka selgus ,et taarat tuleb kaks korda nädalas ära viia ,sest ühekorraga ära ei mahtunud,ühesõnaga pakiruumi väiksus sai otsustavaks teguriks .Nii ma vahetasin ta sama aastaarvu ja läbisöiduga pisut suurema ja kõrgema vastu. Minu proua poolt olid suured plusspunktid sellele mõnele lisasentimeetrile mis sisseronimisel lisandus ,missest ,et eelmine oli nunnum.
Niipalju kui mul endal on Suzuki endaga kokkupuuteid siis on ta pigem vastupidav auto.Kui karta ,et neliveo asjad on all peenikesed siis vast see on asjata,sest ega need olemas olevad kilovatid ei suuda neid asju vast ära tappa ,Honda CRV alla vaadates ka ei saa aru kuidas need asjad kesta saavad  aga kestavad.
Vasta
#10

(23-08-2020, 10:54 AM)roosteuss Kirjutas:  Kui vanemast peast uut autot valida tuleb endale tuleb selgeks teha kas see on nüüd viimane,endal oli sama valik 
Mul ka elu viimase auto valik ees. St et praegu võtaks liisingusse, enne pensioni jõuaks välja maksta ja siis veel ca 10 aastat peaks kestma kuni kuus lauda kokku lüüakse minu jaoks.
Mis oluline,
esiteks remondivaba kestvus kuna esindustest kaugel
2. istumise kõrgus, sisseistumisega saab veel hakkama aga väljatulek madalast autost on katsumus ja valuderohke piin
3. auto sisemine laius, vanemad inimesed on kogukamad ja pole mõnus õlgu ettepoole kokku lükata, et rooli taha ära mahtuda ning käigukangiga proua põlve peksta. Kunagi proovisin Jimnyt, tulin kohe välja pärast ukse sulgemist.
4. lisavarustusest peale püsika ja manuaalse konditsioneeri midagi ei vaja, ei mingeid kolmetähelisi abilisi.
5. Soovitavalt nelivedune, kuna maal on talviti probleeme.
Olen mõne lihtsama varustusega kastika poole silma heitmas, kuna praegune 11. a. kogemus jaapanlasega on positiivne.
Vasta
#11

Tänapäeval veel lisaks eelkõnelejatele tähtis ka turvalisus,seepärast ma ka kastikausku.Raami peal asi,sisse-välja saamine ok, lisaks nelivedu.Vajadusel saab ka korraliku koguse manti peale panna.Tõsi,et preemiumklassi sõiduauto mugavusi pole aga see ei ole ka minu jaoks prioriteet nr.1 Naispere peale soetamist arvas,et vanamees sooda aga talviti(kui veel talved olid) tekkis kahtlus kas ma ise üldse saan oma autoga sõita.
Vasta
#12

ei ole teie unistustel määratud täituda.
pole enam autosid, mis kestavad liisingu ja kümme aastat peale.
hästi hoides kestavad garantiiaja ja nõksukese peale.
ja siis hakkab kepp pihta.
ja kodus remomine on ka üsna võimatuks tehtud.
Vasta
#13

(23-08-2020, 14:14 PM)diesel Kirjutas:  ei ole teie unistustel määratud täituda.
pole enam autosid, mis kestavad liisingu ja kümme aastat peale.
hästi hoides kestavad garantiiaja ja nõksukese peale.
ja siis hakkab kepp pihta.
ja kodus remomine on ka üsna võimatuks tehtud.

Ja mitme mis marki auto põhjal mis aja jooksul selline üldistus valmis? Mu lähiringis enamus igapäeva autod hetkel vahemikust 2003-2008 ja seda "keppi" küll keegi ei näe ning mis remondist üldse rääkida. Õli vahetus ja aeg-ajalt paar puksi, piduritoru ja veel nipet näpet kõik kodus tehtud. Nii Euroopa kui Jaapani päritolu. ehk julgen isegi arvata et asi hoopis sõitjas??
Vasta
#14

(23-08-2020, 14:24 PM)olli Kirjutas:  Ja mitme mis marki auto põhjal mis aja jooksul selline üldistus valmis? Mu lähiringis enamus igapäeva autod hetkel vahemikust 2003-2008 ja seda "keppi" küll keegi ei näe ning mis remondist üldse rääkida. Õli vahetus ja aeg-ajalt paar puksi, piduritoru ja veel nipet näpet kõik kodus tehtud. Nii Euroopa kui Jaapani päritolu. ehk julgen isegi arvata et asi hoopis sõitjas??
2003-2008 ei ole täna müüdavad autod.Kui ikka mingist 1,6l diislist 100Kw välja võtta ma ei tea mitme turbo ja pöörase ülelaaderõhuga ja see kombo panna liigutama majasuurust kaubikut millel hooldevälp-õlivahetus on 25000 intervalliga.Selleks ei pea insener olema saamaks aru,et see võimalik ainult ressursi arvelt.
Vasta
#15

Alustame sellest,et pange kirja oma aastane kilometraas.5;10;15;20+ tkm.Siis on mõtet vestelda kütuse osas.
Vasta
#16

(22-08-2020, 01:36 AM)linnuke Kirjutas:  Ei ole mina Eesti teedel " püsikat" tarvitanud .Distantsid ju suht lühikesed.Ja alati leidub mõni "tropp" kes pidurdama paneb ,kuna hetkel möödasõit võimatu.See aga peal ju kõigil uuematel autodel.

Oi püsikas on üks hää asi ja saab kasutada ikka tihti.
Saab kasutada nii linnas, linna lähedal, väikesel maanteel kui suurel maanteel.
Tallinnas Pirita tee või Järvevana 50 ja 70 mida nii hea hoida.
Puhtalt isiklik ja harjumise küsimus aga kui ära harjud on ainult hea.
Pole ju keeruline korra nuppu vajutada ja muretult kulgeda.
Iga päev näen neid maanteel ilma püsikata kulgevaid jo-jo tüüpi liiklejaid kelle kiiruse kõikumine 10 alla ja üle piiri on ikka nõme küll.
Vasta
#17

(23-08-2020, 14:14 PM)diesel Kirjutas:  ei ole teie unistustel määratud täituda.
pole enam autosid, mis kestavad liisingu ja kümme aastat peale.
hästi hoides kestavad garantiiaja ja nõksukese peale.
ja siis hakkab kepp pihta.
ja kodus remomine on ka üsna võimatuks tehtud.

Täpselt minu arvamus kui räägime tavalisest rahvaautost.
Muidugi võib leida erisusi maasturite või kaubikute maailmast kus on ressurssi kah kaasa pandud mõnel juhul. Aga jah mingi 1,0...1,4 turbo võrridel pole seda ressurssi ju kuskilt võtta enam kui sealt 100 kw või rohkem on välja võlutud.
Vasta
#18

(23-08-2020, 17:00 PM)vwt2 Kirjutas:  Alustame sellest,et pange kirja oma aastane kilometraas.5;10;15;20+ tkm.Siis on mõtet vestelda kütuse osas.
109 tuhat midagi on ees 2007 ostetud autol. Jagame 13-ga ja saab miski 7-8 tuhat aastas. Põhisõidud on kodu-pood või kaks poodi - kodu. No ütleme 7-10 km päevas ja mitte iga päev. Muidugi mõned korrad kuus riigi sees punktist A-B-ni ja tagasi laup-pühap või riigipüha.  Selle pärast diisliga pole miskit teha, 3 km sõiduga ta soojaks ei lähe.

Tsitaat:ei ole teie unistustel määratud täituda.
pole enam autosid, mis kestavad liisingu ja kümme aastat peale.
hästi hoides kestavad garantiiaja ja nõksukese peale.
ja siis hakkab kepp pihta.
ja kodus remomine on ka üsna võimatuks tehtud.

Olen isegi mugavaks läinud, kodus vahetan veel pirne-lampe ja ülejäänu servises. Pole ju mõtet osta mingeid spetsmäärdeid riiulitäis koju, et jätkub veel 200 aastaks. Teeninduses jätkub tuubist 200 autole ja seal kulub ruttu.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

Kust tulevad väited ,et tänapäeva turbotatud mikromootorid ei kesta ,rootsist tassitakse 1,4 mootoriga taksosid mille läbisõidud on poole miljoni kanti,täielik hooldusajalugu mille otsastotsani lugemisega võib tuvastata kõik anomaaliad ,sest kui auto käib kindla ajaintervalliga hoolduses siis lihtsalt ta pole suuremate remontidega seisnud ja ei kasti ega mootori remonte pole tehtud selle aja jooksul.Ja intervall oli ühel konkreetsel 15000. Samas sõbra pojad maadlevad ameerika kastikate 5 liitristemootorite remondiga mis 100000 laiali lagunevad.
Pealegi eelpool mainitud autol on tavaline vabalthingav mootor mis võiks muretult paarsada  tuhat kesta ja kui inimene arvutab oma eeldatavad sõidu kilomeetrid välja on asi selge kui mitmeks aastaks autot jagub,võib-olla peaks jaapanlasel õõnsuste korrosiooni kaitsega pikema perspektiivi nimel tegelema.
On olemas ratsionaalne ja emotsionaalne valik kui rahakott seab piirid madalamalt tuleb pigem esimest varianti kasutada.
Vasta
#20

(23-08-2020, 15:43 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  
(23-08-2020, 14:24 PM)olli Kirjutas:  Ja mitme mis marki auto põhjal mis aja jooksul selline üldistus valmis? Mu lähiringis enamus igapäeva autod hetkel vahemikust 2003-2008 ja seda "keppi" küll keegi ei näe ning mis remondist üldse rääkida. Õli vahetus ja aeg-ajalt paar puksi, piduritoru ja veel nipet näpet kõik kodus tehtud. Nii Euroopa kui Jaapani päritolu. ehk julgen isegi arvata et asi hoopis sõitjas??
2003-2008 ei ole täna müüdavad autod.Kui ikka mingist 1,6l diislist 100Kw välja võtta ma ei tea mitme turbo ja pöörase ülelaaderõhuga ja see kombo panna liigutama majasuurust kaubikut millel hooldevälp-õlivahetus on 25000 intervalliga.Selleks ei pea insener olema saamaks aru,et see võimalik ainult ressursi arvelt.

Ei ole mõtet kaubikutest hakata rääkima, kui eesmärk on pensionärile poeautot leida. Ja näidake nüüd pensionäri kes reaalselt 10-15 aastaga üle 200 tuhande sõidab, pigem ikka oluliselt vähem. Ning kui ma viimati vaatasin, siis on endiselt ka ilma turbota poeautosid müügil, kui seda hirmsasti karta. Kuigi ma usun küll, et ka need kestavad 200 tuhat või 10-15 aastat ilusti kui iga aasta hooldust teha. Või läks teemapüstitus juba meelest?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne