[poolita] Uued kütused!!!
#1

   
Olen oma kompuutrit korduvalt kontrollinud tanklas ja tavaliselt ta näitab 0,3l kulu väiksemaks.
Kuid oluline on antud olukorrast just see vahe, kuna kompuuter mõõdab alati samamoodi, ainult kütused erinevad ja sõiduolud piisavalt sarnased, siis saangi näha, et minu autol kütusekulu kas ei muutu või on vahe nii väike, et ei tuvasta seda.

Biokütuses on enegiat umbes 2/3 jah, aga seda biokütust on liitris 10%, selle sa viplala jätsid vist kahe silma vahele ?
On juba välja öeldud, et vahe on 3,2%, kuid mina oma autol seda vahet ei tuvastanud.
See oleks nii 190 ml, minu auto maantee kütusekulu teemal.

Jälgin omal kütusekulu väga hoolega ja mõõdan pidevalt, seetõttu oskangi ma vahesid märgata ja tean ka, kuidas käitub minukütusekompuuter.
jah on ka olukordi, kus ta näitab 0,1l vähem, aga ka olukordi, kus 0,4l vähem, kuid üldjuhul pigem 0,3l väiksemaks.

Just nimelt on võimalik kütusekompuutril see välja võtta, kuna pihusti lahtioleku aeg on teada ja kui palju sealt läbi voolab.
Lisaks on autol ka rida muid andureid, mis osalevad mootori juhtimisel, lisaks muidugi ka kiiruseandur, kust kompuuter auto kiiruse ja läbitud vahemaa teada saab.
Auto aju jälgib ja juhib pidevalt mootori tööd, miks ei peaks kütusekompuuter seda suutma?

Ning räägin just nimelt üldkeskmisest kulust, mida saab nullida, mitte hetkekulu näitu, kuna see ei näita mitte midagi.
Nullin kodus kompuutri ära, kui lähen maanteele ja siis kohale ja ka tagasi jõudes näen, mida kompuuter näitab, jälgin seda pidevalt ja eriti hästi tunnen selle näitu 100km lõigul, mida tihti läbin, kokku 200km.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Vasta
#2

(11-08-2019, 23:56 PM)Laurts Kirjutas:  Kütust mahub ajaühikus pihustist läbi ikka sama kogus olenemata selle energiasisaldusest, miks ei peaks mootori juhtplokk suutma kütusekulu muutumist väljaarvutada?

Oleneb suurusjärkudest ja momendi süsteemis ka suurusjärkusid mõjutavast ajust mis gaasipedaali liigutab. Proovi vaadata lähemalt neid protsente mis ma eelmises postis välja tõin ning sega saadud tulemus inimfaktori ehk ajuga pedaali peal, ning väliskeskonna ja hetke energiavajaduste mõjudest tingitud erinevustega. Me saame kokkuvõttes kompoti mida ei ole võimalik lahti raalida paari anduri ja algelise kompuutriga sest erinevus energiaosakaalus erinevates kütustes, tänu etanooli vähesusele, on niivõrd väike, et selle erinevuse söövad ära kõik võimalikud tegurid, alates mõtlemisest ja vastavast käitumisest rooli taga, kuni selleni, et vaikselt liikudes liiklusvoolus, teeb mootor oma tööd, pihustid pihustavad ja kogused on samad, samas liigub auto sama kiirusega kui muidu. Liiga olematud vahed, et seda saaks mõõta faktiliste tõestuste kaudu rooli taga olles ja lasta töö teha 13 sajandi aegsete, paari anduriga, raalidel. Nimetus 'solk' mis meie teemades on kõlama jäänud, ei ole tegelikult solk, vaid tavaline etanool, millel on võrdväärsed omadused bensiinile, ning teema kuidas etanool vett seob, ei oma mitte mingisugust tähtsust tema energiaomaduste suhtes. Kütus on kütus, kolb liigub alla, jah vähema litakaga, kuid kui kütuse osakaal on niivõrd väike põhikomponendi sees, siis ei ole seda lihtsalt võimalik faktiliselt tõestada läbi lollaka auto kompuutri.


E: Siin on üks näide sellest kuda ei tohiks kirjutada teksti, ma ei saa ise ka aru mis seal kirjas on, aga ma ei viitsi praegu redigeerima hakata, ehk teised saavad pihta mida ma öelda tahtsin Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

Eksid päris tugevalt.
Räägid olukorrast, kus auto veereb aeglasemalt ja pihustid on lahti, et kütusekogus on sama ? Ei ole sama, kui auto kütusevajadus on teine, ükskõik, millest lähtuvalt, kiirus, gaasi tallamine või muidu suurem veeretakistus, siis avaldub see koheselt sellega, et pihustite lahtioleku aeg muutub.
Kes ütles, et see kompuuter algeline on? Ainult sina.
Gaasipedaali asend ei oma tegelikult tähtsust, sest vastavalt sellele asendile toimetab auto aju ja vastavalt kogu kompotile, moodustub see, kui kaua on pihustid lahti.
Lisaks saab kütusekompuuter infot auto kiiruseandurilt, ehk siis on teada, kui pika vahemaa auto läbis antud kütusekogusega.

Ja mis tähtsust see omab, mis kütus sealt läbi voolab? Kütusekompuutrit huvitab kütuse hulk, mitte liik.

lasen mingi hetk jälle paagi täis, siis saan arvutada, mis tuli tegelik kütusekulu ja palju näitas kompuuter, kogu kulul on lõpuks linna ka sees, aga see näitab ära kompuutri eksimuse.
Kas ma muidugi samas tanklas seda teha saan, ma veel ei tea.
Tangin üldjuhul Olerexi kütust.

Olen seda kompuutrit erinevates olukordades väga palju nullinud ja väga kenasti on näha, kuidas erinevates oludes sõitmine, kohe muudab kütusekulu, kiirendamine, aeglustamine, allamäge sõit, väiksema tuuletakistusega sõit jne või väga külm ilm -25, ka kulu tõuseb.
Ka erinevatel kiirustel sõitmine on väga kenasti näha, kütusekulust.

190ml kütusekulu vahet on tõesti raske tuvastada, aga arvestades, kui häid kütusekulu näite ma olen saanud E10-ga, siis natuke kahtlen, et see saaks veel väiksem olla, sest 98 ega vana 95ga ma üldiselt nii häid näite ei saanud.
Pildil näidatud 5,9 on ülihea näit maanteesõidul, mu auto kohta.

Igatahes, isegi, kui 190 ml, kuidagi ära kadus sinna sekka, siis 0,5L ei kaoks, nagu siin eespool mõne auto kütusekulu tõusu väideti E10 kohta.
Mis tähendab, et vahe on mu autol kas üliväike või polegi seda.
Tõsi, teiste tanklate kütuseid pole proovinud.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Vasta
#4

(12-08-2019, 00:43 AM)al101 Kirjutas:  Eksid päris tugevalt.
Räägid olukorrast, kus auto veereb aeglasemalt ja pihustid on lahti, et kütusekogus on sama ? Ei ole sama, kui auto kütusevajadus on teine, ükskõik, millest lähtuvalt, kiirus, gaasi tallamine või muidu suurem veeretakistus, siis avaldub see koheselt sellega, et pihustite lahtioleku aeg muutub.

Kui sa lugeda proovid ja kaasa mõelda, siis ma räägin olukorrast, kus etanooli sisaldus bensiinis on nii väike, et su lollaka auto aju ei suuda erinevust märgata, kuna sina seal rooli ja pedaalide vahelise elemendina, nullid igasuguse tõsiseltvõetava faktilisuse.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5

Kuna ma suutsin uuesti selle jura sisse laskuda, siis küsiks, et mida sa tõestada tahad momendil? Kas seda, et su honda võtab mingi x koguse kütust, hondal on kompuuter ja sa saad palgapäeval osta x koguse kütust või seda et su honda võtab mingi teise x koguse kütust kui sa sellega maanteel sõidad? Keda kotib su honda kütusekulu. Otsi mingi normaalne hobi või võta endale naine honda kompuutri asemele.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

Sinu suhtumine ja ülbe kõnepruuk juba näitab, et vist pole mõtet sinuga diskussiooni laskuda, kuna mõistlikku arutelu siit ei sünni.

Mis vahet seal on, mis kütust seal läbi käib? Kompuuter loeb selle vedeliku üle ja koos muude andmetega ta mulle kütusekulu näidu annabki.
Nagu ütlesin, olen seda kompuutrit palju testinud ja näinud, kui hästi ta näitab ja olen näinud, kuidas ta stabiilselt samas väikses vahemikus kütusekulu näitab sama maantee peal sõites, sama 100km lõiku.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Vasta
#7

(12-08-2019, 01:31 AM)al101 Kirjutas:  Sinu suhtumine ja ülbe kõnepruuk juba näitab, et vist pole mõtet sinuga diskussiooni laskuda, kuna mõistlikku arutelu siit ei sünni.

Mis vahet seal on, mis kütust seal läbi käib? Kompuuter loeb selle vedeliku üle ja koos muude andmetega ta mulle kütusekulu näidu annabki.
Nagu ütlesin, olen seda kompuutrit palju testinud ja näinud, kui hästi ta näitab ja olen näinud, kuidas ta stabiilselt samas väikses vahemikus kütusekulu näitab sama maantee peal sõites, sama 100km lõiku.

Ongi natuke ülbe ja tahtlikult... Mille suhtes sa tahad diskussiooni laskuda? Sinu auto kompuutri ja sinu tööl/koju/muud lällamised kulu suhtes? Ma küsin korra veel, keda kotib su honda kulu ja su honda kompuuter? Millist arutelu sa ootad? Tahad räägime kütuste erinevast füüsikalistest erinevustest või mõjudest erinevatele materjalidele mootoris või mis iganes taolistest teemadest mis ka teisi huvitaks, aga sa soovid, et me peaks siin kuidagi ahhetama ja ohhetama su honda kütusekulu peale mida sa tööle sõites iga päev kontrollid. Keda kuradit see kotib? Mingi foorum oli kunagi, kus mingid tegelased lajatasid peast trollide numbreid ja peatuste aegu nin ainus tõsine arutelu käis trollide värvuse üle, kas oli sinine või punane...keda kotib rsk.  Tahad arutelu, siis tekita see enda mätast kasvõi korra kõrvale lükates.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#8

ehh, mõne kodaniku foorumipuhkus on läbi saanud ja kohe läheb jälle lahti.
moded võiksid kaaluda puhkuse pikendamist.
Vasta
#9

Ma rohkem vaielda ei viitsi, kuna ilmselgelt on see mõttetu.
Ütlen vaid info mõttes, et ei oota ma kellegi ahhetamist oma Honda kütusekulu üle, asja mõte on lihtsalt informatiivsus, et E10 kütust ei pruugi eriti rohkem kuluda.
Info, et minu auto ei olel 0,5L ega 1 liiter vahet, teiste autodega ei ole testinud, kuigi tahaks.
Kuid usun, et see minu tehtud test näitab E10 kütuse kohta, nii mõndagi.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Vasta
#10

(12-08-2019, 12:07 PM)al101 Kirjutas:  Ma rohkem vaielda ei viitsi, kuna ilmselgelt on see mõttetu...

Uhh, hää, et niigid läts.
Vasta
#11

Aga mina olen tähele pannud,et mul on kõige väiksem kütusekulu kui ma kas käin jala, sõidan rattaga või bussiga. Siis minul ei kulu üldse kütet(jätame joodava vee välja eksole). Olgu ta etanooliga või ilma. Kui igav peab olema,et sellise jamaga väidetavalt hommikust õhtuni tegeleda. Ja mida tõestada? Üks möödasõit näiteks kahest autost korraga ja natuke rohkem gaasi ning ongi su supermõõtmise tulemus 0 adekvaatsusega.
Just hetk tagasi käivitasin vana volvoP1800 liikurit. Mai alul puhastasin seal paaki ja panin sisse 95 kütust. Käis vast mõned minutid kohapeal ja paar ring ka hoovis liigutasin. Siis panin garaazi ära. Nüüd keerasin käima ja tundsin bensu haisu. Tõstsin kapoti üles ja krt enamuste voolikute vahelt tilkus läbi. PS! see volli on juba pritsungiga,kuigi aastast 73. Ei tulnud sealt enne piuksugi kütet välja kusagilt. Nüüd tuleb. Jah ma tean,et ise loll,et 95 te sisse tankisin kuna ilmselgelt ei ole see auto mõeldud ökömöko kütusele. Minu jaoks lihtsalt uskumatu,et kõik voolikud mis enne pidasid,tuli nüüd üle keerata. Ma loomulikult ei monitoorinud igapäevaselt mis seal kapoti all toimus,aga vaadates tolmukihti kapotil julgen väita,et keegi seal neid lahti keeramas ei käinud. Eks peab seal voolikud ära uuendama ja 98 peale kallama.
Vasta
#12

(12-08-2019, 01:31 AM)al101 Kirjutas:  Kompuuter loeb selle vedeliku üle ja koos muude andmetega ta mulle kütusekulu näidu annabki.

Vanasti arvestasid autod mu teada kütusekulu õhukoguse pealt. Seda seepärast, et õhukogus on OBD2 standardi järgi üle CANbusi loetav ja seda saab kätte ilma auto mootori ECUs sorimata. Aga eks selle probleem oligi, et mootori ECU võib õhu/kütuse vahekorda erinevates oludes muuta. Küllap ka olenevalt kasutatavast kütusest (lambda näidu järgi). Nii et "solkkütuse" puhul võib õhu järgi arvestatud kütusekogus vabalt valetada. Aga küllap tänapäeva autod saavad kütusekoguseid otse mootori ECUst juba ja seal peaks näit selle võrra täpsem olema.
Vasta
#13

Ma ei tea päris uute kohta, aga muidu pidi selline teema olema, et Honda ei kasuta õhulugejat, ehk siis kütusekompuuter loeb ikkagi kütusekogust, pihustite järgi.
Tegelikult on kütuse koguse lugemine ka igati õige, sest siis ei ole ka vahet, kui rikas on segu, sest oluline on kütusehulk, mis mootorisse voolab ja mis vahemaa sellega läbitakse.

Loomulikult on selge see, et mingi eksimuse % on kindlasti sees, aga ilmselt on see eksimus piisavalt sarnane, et saan võrrelda erinevaid kütuseid.
Loomulikult kõige õigem test oleks testpaagiga sõita, mida kaaluda, nagu Müüdimurdjad tegid.

Kunagi vanal heal karburaator Sierral, oli lausa füüsiline kütusekoguse lugeja vahel ja spidomeetri trossi vahele oli pandud elektrooniline andur.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Vasta
#14

Oot, mis nüüd, Viplala sai bänni??? On ikke siin imelikud moded.
Ja Al i lubadus kehtis loetud tunnid. Jah, meest sõnast ja härga sarvist. Vähemalt härjal sarved on.
Vasta
#15

...ja model on vast täna paha päev. Mille eest küll Viplalat pännida? Loo korda seal, kus seda vaja oleks...
Vasta
#16

palju õnne. mis värk nüüd on.
mota post sundis vaatama ja ongi viplalal bänn.
see saab vaid näpukas olla.
süüdimatult õllepurgi kulunumbreid ülistav foorumlane vajab abi foorumist puhkuse pidamiseks, mitte viplala.
võrdsemad loodetavasti reageerivad kiirelt ja parandavad vea.
Vasta
#17

(12-08-2019, 18:53 PM)diesel Kirjutas:  ...võrdsemad loodetavasti reageerivad kiirelt ja parandavad vea.

Looda sa. 

Vea parandus näeb välja nii, et meid ka kustutatakse. Minuga juba tehti nii.
Vasta
#18

ei olnud viga - oli emb-kumb. Antud juhul see, kel närv vastu ei pidanud ja kes eile muus teemas võõra mehe rahakotti ära eksis.
nüüd Viplala "sõnaõigus" tagasi ja kui on väga vaja teemas vaielda, siis siin testimise all on paras koht. Kui see kellelegi midagi annab ja kui tõesti teisiti ei saa.

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#19

Nüüd on asjad kontekstist välja kistud ja kustutatud postid ka siia pandud. Sellepärast ongi imelik rivistus. Aga vähemasti on Viplala tagasi. See ongi tähtis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne