Ma tänan meeldiva teemaarenduse eest. Vahepeal tundus, et kirjutan iseendaga monoloogi ja vestlus on ikka tore aga usun ka, et kopplaaduri valikul ega võrdlusel JUMZiga ei ole enam mõtet peatuda ja kõik on öeldud. Mis aga puutub teema alguses öeldud lausesse siis ma tsiteeriks nüüd iseennast:
"...soovitas soojalt seda mitte osta põhjusel, et tööd
selle konkreetse masinaga ei tehta ja kui ostad siis puhtad riided unusta kohe heaga ära. "
Aga nagu öeldud. Las ta olla.
Ja see on ka kahtlemata tõsi, et kuuri ääres seisev laadur tööd ei tee või nagu Saaremaal öeldakse, et kuuris naela otsas rippuv võrk kala ei püüa.
Sellel seismisel on kahtlemata oma põhjus, sest minu päevatöö asub masinast kaugel ja üleüldse on selline, mille tööks nimetamise üle oleks vanad eestlased ilmselt paremal juhul kõva häälega naernud. Nii et tuleb leppida wannabe traktorimehe staatusega, kelle teadmised masinatest jäävad kilomeetriga alla kõigi siin kaaskirjutajate omadest ja lisaks on võimalik tegeleda asjaga ka ainult valitud nädalavahetustel. Aga ka sellest pole midagi, sest julge pealehakkamine on pool võitu ja huvi ning entusiasmiga on võimalik lõpuks ka lollus seljatada.
JCB 3c-sse pugemine on jah päris huvitav. Esimest korda jalutasin ka ümber traktori ja küsisin, et kus uks on? Selle peale näidati mulle liugraami ja öeldi, et roni. Natuke ebamugav on aga tegelt elab üle. Kuna massilüliti on kapoti all siis viimasel ajal olen sisse- välja käinudki vasakult poolt kõigepealt esirattale astudes ja sealt mööda poritiiba kabiini tee peal massi sisse või välja lülitades. Poritiib on küll hea lai ja nagu mõeldud jalutamiseks.
Kusjuures sellel "uuel" kopal on keevitatud liugraami äärde trepp.
See kõige parem lahendus ei ole, sest tagakopa liigutamiseks peaks piiraja ka olema. Ma ise keevitaks trepi poritiiva esimese külje külge aga siiani pole veel nii häirima hakanud, et oleks viitsinud sellega tegeleda. Ütleme nii, et ebamugavus on võrreldav T-40 kabiini ronimisega.