kroomimise eeltöö
#1

palun abi natuke kroomimise eeltöö teemal.
kas enne vasetamisse saatmist tuleb detail juba poleerida? või kui vase kiht peal alles siis poleer?
Vasta
#2

Vask on pahtli eest. Kroom on värv sellel pahtlil. Nii lihtne ongi.
Vasta
#3

(22-09-2019, 21:20 PM)Koobas Kirjutas:  palun abi natuke kroomimise eeltöö teemal.
kas enne vasetamisse saatmist tuleb detail juba poleerida? või kui vase kiht peal alles siis poleer?
Kaks levinumat viga enne detailide kroomimisse saamist on: 
1. detaili remontimine - keevitades kroomitud detaili moodustub keevituskohta tundmatu koostisega sulam, mille kordategemiseks tuleb mõnikord vastav koht välja lõigata ja uuesti teha. 
2. Kroomi eeltöö algab kroomi keemilisest eemaldamisest. Hape söövitab vana kroomi maha, kuid paratamatult võtab kaasa ka selle all olevat rauda, pronksi vm. Seejuures pehmemaid metalle sööb hape kiiremini. Mehaaniliselt kroomi eemaldades muutub detaili pind laineliseks, kuna mitte keegi ei suuda võtta maha täpselt ühesugust kihti käsitsi. Eriti arvestades, et materjalide tugevus on erinev ning ka ühtlaselt liivapaberiga nühkides kulutab see rauda rohkem kui kroomitud kohta. Lainete väljasaamine on hiljem mõnikord isegi võimatu ja läikiva kroomi all paistab iga ebatasasus kohe silma. 

Kui lõpuks on soov saada sile ja laineteta pind mõistliku hinna eest, siis tuleb ikka lasta spetsialistil ka eeltöö teha. Me ju ei puuri oma hambaauke ise lahti enne arsti juurde minekut, et seal ainult plomm panna. 

Kui detail ei vaja remonti, siis tuleb see saata kroomimisse nii nagu ta on. Kui vajab remonti, siis tuleb otsustada, kas seda saab usaldada kroomijale. Kui ei, siis tuleb lasta esmalt vana kate maha võtta, seejärel ajada ise detail vajalikku kujusse ja saata siis lõppviimistlusse. Ise poleerimine on enesepettus. 

Kroomimine ei ole iseenesest kallis, minu arusaamise järgi on põhiline raharöövel detaili ettevalmistamise käsitöö - korduv lihvimine pärast vasega katmist. Seetõttu ei ole "ülimasslevinud" detailide kroomimine üldse mõistlik, vaid tuleb leida väga hea toorik või teha päris uus. 

Indrek
ise ei ole kroomimisega kokku puutunud, aga kõrvalt näinud selle protsesse valu ja vaeva
Vasta
#4

tänud info eest. kas Eestis teostadakse ka vasetamist? väiksed poorid detailides sees...
Vasta
#5

(26-03-2020, 23:24 PM)Koobas Kirjutas:  tänud info eest. kas Eestis teostadakse ka vasetamist? väiksed poorid detailides sees...

 Näiteks Vasar Vana-Narva maanteel vasetab. Aga ksf! Indrek räägib õigust, sa saad seal vasetamas ja vahepeal poleerimas käia ikka palju kordi. Lihtsam on näiteks Martini poole pöörduda.
Vasta
#6

(27-03-2020, 22:39 PM)hydrofoil Kirjutas:  
(26-03-2020, 23:24 PM)Koobas Kirjutas:  tänud info eest. kas Eestis teostadakse ka vasetamist? väiksed poorid detailides sees...

 Näiteks Vasar Vana-Narva maanteel vasetab. Aga ksf! Indrek räägib õigust, sa saad seal vasetamas ja vahepeal poleerimas käia ikka palju kordi. Lihtsam on näiteks Martini poole pöörduda.
Kui reklaamiks läks, siis viidatud Martin on Martin Vuks - https://www.facebook.com/groups/447420955303354/

Ise kasutan Narvas Magnum Chrome teenuseid - https://magnumnarva.ee/et/kontakt-masterkaya-3
Vasta
#7

(30-03-2020, 12:43 PM)indreksirk Kirjutas:  Ise kasutan Narvas Magnum Chrome teenuseid - https://magnumnarva.ee/et/kontakt-masterkaya-3
 
Võibolla ma olen millestki valesti aru saanud, aga Magnum kasutab mingit sellist tehnoloogiat, kus vaske alla ei panda?
Vasta
#8

(30-03-2020, 13:55 PM)Raudpats Kirjutas:  
(30-03-2020, 12:43 PM)indreksirk Kirjutas:  Ise kasutan Narvas Magnum Chrome teenuseid - https://magnumnarva.ee/et/kontakt-masterkaya-3
 
Võibolla ma olen millestki valesti aru saanud, aga Magnum kasutab mingit sellist tehnoloogiat, kus vaske alla ei panda?
Vaskesid on erinevaid, Narvas on vasetamine kogu aeg olnud. Vanad mehed räägivad oma mälestustes vasest, mis haakub peaaegu iga pinnaga ning on paksu kihiga. Paraku seda tsüaniidvaske tänapäeval legaalselt kasutada ei saa. Kuigi on kuuldud, et Poolas ja võib-olla ka Lätis seda kasutatakse. Narvas on vasetamine täiesti olemas ning seda ka kasutatakse. Vasega eelnev katmine on kroomise eeltöö juures sama elementaarne nagu pahteldus värvi eeltöö juures.
Vasta
#9

(30-03-2020, 16:51 PM)indreksirk Kirjutas:  Vaskesid on erinevaid, Narvas on vasetamine kogu aeg olnud. Vanad mehed räägivad oma mälestustes vasest, mis haakub peaaegu iga pinnaga ning on paksu kihiga. Paraku seda tsüaniidvaske tänapäeval legaalselt kasutada ei saa. Kuigi on kuuldud, et Poolas ja võib-olla ka Lätis seda kasutatakse. Narvas on vasetamine täiesti olemas ning seda ka kasutatakse. Vasega eelnev katmine on kroomise eeltöö juures sama elementaarne nagu pahteldus värvi eeltöö juures.
 Et  kui vana tehnoloogia vasetamisega sai mingil määral defekte siluda ja auke täita, siis uue tehnoloogia vasetamine jätab nii õhukese kihi, et sellega oluliselt midagi ei silu? Ja ilmselt siis ei ole sealt õhukesest vase kihist ka midagi maha lihvida võimalik?
Vasta
#10

vasarast uurides sain infot, et ei tegele vasetamisega...

olen ise seda meelt, et tuleb võimalikult suures osas ise läbi teha taastamisprotsess. 

muidugi on lihtsam osta replikad või lasta kogu töö kellegil teha. ..
Vasta
#11

VW foorumist leiad koduse tsinkimise juhendi, arvan, et vasetada ja kroomida saaks samamoodi.
Vasta
#12

Tsinkida ja vasetada saab ka kodustes tingimustes aga see on jube tüütu ja kallis ettevõtmine. Seadmed nagu reguleeritava voolu ja pingega toiteplokk, anumad , vee soojendajad ja liigutajad, keemia elektrolüüdi jt. lahuste valmistamiseks pluss elektrolüüdist lähtuvad ülitervislikud aurud on põhjus miks ma sellega enam ei tegele. Kui järele mõelda, siis tsinkimise puhul käis detail läbi 8-st erinevast nõust ja vase puhul 6-st. Paar nõud oli vahel küll kulude vähendamiseks aga siiski üsna mitu "ämbrit". Samuti pole mõtet uskuda õpetusi, kus väidetakse, et suvalises soustis ja suvalise vooluga vasetamisel see vask ka detaili külge kinni jääb. Tsingiga sama lugu.
Oleks jah tore kodus kõik asjad ise teha aga selleks ajaks, kui sul protsess paigas ja hakkab juba hästi välja tulema, oleks sul väiksema aja- ning rahakuluga see töö mujal tehtud. Narva Magnum teeb hästi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#13

pigem ongi soov hetkel teada kas keegi Eestis vasetamist teeb või on ainus võimalus komplektöö (eeltöö-vasetamine-kroom)?
Vasta
#14

Brokki koduleht hetkel maas. Ega ta pole ju tegebust lõpetanud? Keegi ju teda esindab tallinnas, kas kellegagil on kontaktid olemas?



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#15

(21-04-2021, 11:04 AM)magnusk750 Kirjutas:  Brokki koduleht hetkel maas. Ega ta pole ju tegevust lõpetanud? Keegi ju teda esindab tallinnas, kas kellegagil on kontaktid olemas?
Ilmselt suudab sind aidata akf! indreksirk.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#16

(21-04-2021, 11:11 AM)Walter Kirjutas:  
(21-04-2021, 11:04 AM)magnusk750 Kirjutas:  Brokki koduleht hetkel maas. Ega ta pole ju tegevust lõpetanud? Keegi ju teda esindab tallinnas, kas kellegagil on kontaktid olemas?
Ilmselt suudab sind aidata akf! indreksirk.
Aitäh. Guugeldades tuli välja Vahur S-i number.

Praktiliselt on Eestis sel alal kaks tegelast, Brokk ja Vuks. Igaks juhuks küsin kas avalik arvamus on olemas, kas neil olulist vahe on? Hinna/kvaliteedi suhe?



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne