14-04-2021, 13:50 PM
(13-04-2021, 23:49 PM)2715 Kirjutas: Sellest udupeenest poldi pikkuse mõõtmisest kinnitamisel aga eriti midagi ei arva sest kepsu töötlemisel keeratakse pooled (loodetavasti)ettenähtud jõuga kinni ja töödeldakse siseava.Kas praegu on pingutatud poltidega alumine kepsusilm mõõdetud?
Kui nüüd töötlemisel on kasutatud dünamomeetriga pingutamist siis pärast võttes udupeened poldid ja pingutades venimise järgi saame üsna ovaalse kepsusilma.
Sellisel mootoril pole vahet, kuid näiteks Honda mootor läheb sellise asja pele laiali.
Kui konkreetse mootori ehitusel niikuinii juuksekarv mitut pidi lõhki on aetud, siis mis see kepsusilma uuesti hoonimine enam muudab?
Tõesti suurema tugevusklassiga poltide kasutamisel tahab kepsusilm ovaalseks minna, aga mitte alati. Seepärast tulebki pingutatud poltidega alumine silm üle mõõta.
Venivuse järgi poldi pingutamine on kõige täpsem viis. Momendi järgi pingutades jääb liiga palju muutujaid sisse (keerme pinnakaredus, määrde libedus jne). Sama põhjus, miks enamikul tänapäevastel mootoritel on plokikaane ja raami poltide pingutamisel ette nähtud mingi madala eelpingeni (20-40Nm) pingutamine ja seejärel kraadide järgi pingutamine. Sest kraadide järgi saab töömehest olenemata kindel olla, et polt jääb töötama oma ettenähtud pingele.