Pööredmomendi kordisti
#1

Tere!

Küsin nõu, kas kordistist oleks kasu.
Lugu järgmine: Oleks vaja keerata elektromootorit tagant võllist, mis ees võlllist istub reduktori otsa ning sealt omakrda seadmesse. On aeg-ajalt vaja keerata seda mootorit käsitsi. Pika narrega keerab täitsa okeilt seda, aga tüütu ja aeglane. Kui võtta näiteks kordisti ning läbi selle akumuttrikeerajaga keerata seadet?
Vasta
#2

(29-01-2020, 11:14 AM)oliveer Kirjutas:  Tere!

Küsin nõu, kas kordistist oleks kasu.
Lugu järgmine: Oleks vaja keerata elektromootorit tagant võllist, mis ees võlllist istub reduktori otsa ning sealt omakrda seadmesse. On aeg-ajalt vaja keerata seda mootorit käsitsi. Pika narrega keerab täitsa okeilt seda, aga tüütu ja aeglane. Kui võtta näiteks kordisti ning läbi selle akumuttrikeerajaga keerata seadet?
Åhes otsas reduktor ,teise otsa tahad panna KORDISTI  Big Grin (ehk siis pisema reduktori).Aga ex ta töötab ikka.
Vasta
#3

(29-01-2020, 11:14 AM)oliveer Kirjutas:  Tere!

Küsin nõu, kas kordistist oleks kasu.
Lugu järgmine: Oleks vaja keerata elektromootorit tagant võllist, mis ees võlllist istub reduktori otsa ning sealt omakrda seadmesse. On aeg-ajalt vaja keerata seda mootorit käsitsi. Pika narrega keerab täitsa okeilt seda, aga tüütu ja aeglane. Kui võtta näiteks kordisti ning läbi selle akumuttrikeerajaga keerata seadet?

Kas pärr otse ei jõua keerata? Palju momenti vaja on?
Vasta
#4

Kui mootoril reduktor otsas ,ehk polegi suurt jo¨udu vaja.Paistab ,et teinekord vaja reduktori ots öigesse punkti ajada.(elektriga kas jääb puudu voi läheb åle )
,
Vasta
#5

18,5kw mootor suur jurakat keeramas Smile
Ei ole otse tahtnud proovida, kuna äkki muttrikeeraja löögi mehhanism teeb kurja vms. Aga kordisti vahel, siis äkki käib asi nii lihtsalt ringi, et ei rakendagi lööki
Vasta
#6

mõned pisikesed täpsustused nii olukorrast vajadusest kui tehnilistest andmetest annaksid rohkem ja kiiremini vastuseid  Wink
Vasta
#7

miks ta siis töötama ei peaks - lihtne ja loogiline asi:
Su akumutrikeerajale on tootja andnud max jõumomendi. Mõõdad dünamomeetervõtmega vajaliku jõumomendi võllil, jagad mutrikeeraja võimekusega, lisad oma äranägemise järgi tambovit ja see ongi sobiva ülekandega "käigukast".
vajadusel nuputad ka "käigukastile" lahutamise - mis ta ikka mootori käies undab.
praktikas aga nikerdamist jagub - jõudu tööle!

füüsikaline suurus on muidu jõumoment. Pöörde- väände- ja muud momendid on rahvakeelsed mugandused.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

Kas löögiga on ikka hea mõte mingit elektrimootorit ringi ajada? Kui seal jõudu on vaja rakendada, siis mutrikeeraja ju teeb seda löögiga "plagistades"
Mutri avanedes on keerajatel ilma löögita juba päris suured pöörded, ikka mitmed sajad minutis. Ma mõtleks enne mingi surmaeglase trelli peale, mõni lätlane või segutrell vms.
Vasta
#9

18 kw on ikka paras kolakas.Narrega veel tiksutad ,aga statsionaarselt kinnitamata suvalise riistapuuga lendad ise üle võlli.Arvan nii. Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne