KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 3)
#1

Õmblusmasin juhtus ette.
Vaadates üldpildi pealt, et elektriühendusi teinud isik ei pruugi olla omanud selleks piisavat kvalifikatsiooni, hakkasin asja üle vaatama.
3f mootorisse jõudval kaablil on faasiotsad ja kaitsemaandus ühendatud. Sinine nulljuhe läbi lõigatud ja mootori pool ühendamata. Toite/mootorikaitse lülitis, kust kaabli teine ots, on sinine ühendatud ja seega ei jõua kuhugile.
Öeldakse, et ei tasu parandada töötavat asja, aga mulle see ei meeldi. Mootori peal pole nulli mujale ühendada, kui korpusesse. Kust ülejäänud juhtelektriosa toidet saab - pole veel uurinud, kuskilt mootori seest ja seda oleks nagu võtta ainult kahe faasi vahelt 380/400V või on seal miskit kavalat kõhus. Tundub ka kummaline, samas pole sellist mootorit varem näppinud.
Paar pilti ja link mingile osta.ee kuulutusele, kus täpselt samasugune masin.
   
   
https://www.osta.ee/toostuslik-omblusmas...82128.html
Palun pädevamatelt arvamust asja kohta.
Vasta
#2

3 faasilisele mootorile ei ühendatagi neutraali kuskile.
Vasta
#3

(04-03-2020, 12:07 PM)qwerty009 Kirjutas:  3 faasilisele mootorile ei ühendatagi neutraali kuskile.

Oleneb kas on täht või kolmnurk ühendus.

Ja neutraali ei tohi korpusesse ühendada...
Vasta
#4

Mul ei tule ühtegi kolmefaasilist 380v mootorit praegu ette kus neutraal poleks juba tehase originaalis korpusesse ühendatud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5

margus61 Kirjutas:Õmblusmasin juhtus ette.
Vaadates üldpildi pealt, et elektriühendusi teinud isik ei pruugi olla omanud selleks piisavat kvalifikatsiooni, hakkasin asja üle vaatama.
3f mootorisse jõudval kaablil on faasiotsad ja kaitsemaandus ühendatud. Sinine nulljuhe läbi lõigatud ja mootori pool ühendamata. Toite/mootorikaitse lülitis, kust kaabli teine ots, on sinine ühendatud ja seega ei jõua kuhugile.
Öeldakse, et ei tasu parandada töötavat asja, aga mulle see ei meeldi. Mootori peal pole nulli mujale ühendada, kui korpusesse. Kust ülejäänud juhtelektriosa toidet saab - pole veel uurinud, kuskilt mootori seest ja seda oleks nagu võtta ainult kahe faasi vahelt 380/400V või on seal miskit kavalat kõhus. Tundub ka kummaline, samas pole sellist mootorit varem näppinud.
Paar pilti ja link mingile osta.ee kuulutusele, kus täpselt samasugune masin.


https://www.osta.ee/toostuslik-omblusmas...82128.html
Palun pädevamatelt arvamust asja kohta.

Kõik on õige. Niimoodi ühendatakse  elektrimootorit, kui on kaasaegne elektrivõrk (viiejuhtmeline L1; L2; L3; N- sinine neutraal ja PE-see on kollaroheline maandusjuht).
Nõuka ajal kui valdavalt oli kasutusel nelja juhmeline võrk ühendati niinimetatud 0-juhe elektritarviti korpusega ja see täitis ühtlasi tööjuhi ja kaitsejuhi ülesandeid.
Vasta
#6

Õmblusmasin vajab nulli ainult valgustuse jaoks (või kui on programmjuhtimisega või 220V lisaajamitega masin).

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#7

Millistest poodidest leiab sellist vahtmaterjali?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#8

Äkki helitehnika ja isolatsiooni paigaldajad, näiteks Noortehnik. Proovida võib.
Vasta
#9

Pakendiskeskus?
Vasta
#10

Oleneb ka kogusest ja sihtotstarbest. Noortehnik ja helitehnikabutiigid müüvad seda stuudioseina kleepimiseks. Tööriistapoed riistakohvrite vooderdamiseks. Pakendipoed pakendamiseks. Ja kuskil talnas on ka igasugu purulollile (poroloonile) keskendunud kaubastu.
Vasta
#11

Nimetagem seda munaresti sarnast porokat siiski akustiliseks porokaks.
Noorestehnikus jne. Saadaval.
Kuigi postitaja pildil oli lisatud ka mutrivõti siis äkki soovib  ta  memoryfoamy kuhu surda oma võtmed sisse.
Vasta
#12

Tööriistakohvri vooderdamiseks vaja jah. Süvendeid sisse ei lõika ja mälufunktsiooni ei soovi.
Vasta
#13

Kas malmist asja kannatab pleki külge kinni keevitada? Malm  Plekk

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#14

Ei sest head nahka saa. Juba materjali paksuse vahe üüratu. Muidugi saab enne mingi seibi kankule külge keevitada. Pooletolliseid terastoru juppe, millel juba keere peal ja teraspoognaid ju müüa küll. Miks seda teed ei või minna?
Vasta
#15

(07-03-2020, 10:12 AM)vant Kirjutas:  Ei sest head nahka saa. Juba materjali paksuse vahe üüratu. Muidugi saab enne mingi seibi kankule külge keevitada. Pooletolliseid terastoru juppe, millel juba keere peal ja teraspoognaid ju müüa küll. Miks seda teed ei või minna?
sama siin.astu feb-i nt forelli poodi seal keevispõlved saada.keevisppõlve keevitad nt plekist seibile tugeva vooluga ja siis bõrgema vooluga seib kanistri külge ja kui keevispõlvel keeret vaja siis enne keevitad muhvi või nipli põlve külge ja olemas tema ongi.
Vasta
#16

kui ma ei oleks praktikas teinud, räägiksin puhtalt sama, mis ksf-d üleval. Osalt räägingi, kuna ma jätaks kah "plaan B"-ks.
keevitasin ca 10a tagasi maal roostevabale soojaveeboilerile "kättejuhtuvad" malmüleminekud külge. Kartsin kah, et ei saa asja - aga sai probleemideta ja toimib tänaseni.
tõsi - ei mäleta, kas keevituseks oli "traat" või elektrood ning kui elektrood (pigem oli), siis mis täpselt.
point: on tehtav.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#17

Ehk oskab keegi öelda, et kus kohast ja mis nimel all müüakse seda musta nätsket plastiliini meenutavat massi, millega auto uksepolstri alla ukseplekile niiskustõkkekile kinnitatakse?
Vasta
#18

(07-03-2020, 14:58 PM)mossepower Kirjutas:  Ehk oskab keegi öelda, et kus kohast ja mis nimel all müüakse seda musta nätsket plastiliini meenutavat massi, millega auto uksepolstri alla ukseplekile niiskustõkkekile kinnitatakse?
Butüülteip näiteks?
Vasta
#19

Bostik kattontiivistemassa tööriistamarketis.
Vasta
#20

(07-03-2020, 15:58 PM)hobiautod Kirjutas:  Bostik kattontiivistemassa tööriistamarketis.
Suur tänu! Link tootele: https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...ass-bostik
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne