24-04-2020, 10:20 AM
(23-04-2020, 14:16 PM)13piisab Kirjutas: oltsberg: Autod on projekteeritud nii, et telgedevaheline 50:50 kaalujaotus saavutatakse täislasti korral. Seega enamus ajast istub rohkem massi esisillal.
see on jutt, mis võib nn kaubikutel kehtida, aga ei kehti nn sõitja-autodel. Neil on tühimassi kaalujaotus 50-50 kandis (nagu see ka antud ooplil on).
E90 on muidu hea näide nn "täislastis 50-50" jutu kummutamiseks: MNT iseteenindus annab täislastis E90 teljekoormusteks 860-1055 tagasilla kasuks ja need numbrid on usutavad. See väga hea juhitavusega masin on tühjalt ca 50-50 kaalujaotusega ja ma ei ütleks, et insener tegi kehva tööd, kuna ei projekteerinud sellele täislasti järgi "rasket ninaotsa"
Ei taha küll kuidagi suurt vaidlust provotseerida, aga kiikasin kah MNT iseteenindusse, kus, nagu ma aru saan, on täislasti teljekoormused. Suvalised näited esiveoliste kohta:
900/840
710/710
995/880
770/900
885/940
Esiveoline kaubakäru: 1510/1330
Ja täisveduline: 960/1330
Seega "puudulikult koormatud" massina korral jääb enamus ikka esiteljele, seda ka täisveolise puhul. Ja mu väikene loll oletus parema esirehvi kulumise kohta seisnes selles, et lisaks üldisele koormusele saab ta ka "teljesiseselt" rohkem kanda ja kannatada.