IZ 49 - tõnn
#21

Vahepeal on asi niipalju edasi liikunud, et saab vänta anda ja torusid soojaks ajada.
Mootorit remontinud ei ole.
Käigukastis sai vaid peavõllil oleva hammasrattale uued puksid teha, see, mille külge kinnitub keti hammasratas.
Olid sees alumiin või shitamiin puksid mis paistetasid ülesse. Sisse treisin messingust puksid, tooriku leidsin san-tehnika osakinnast.
Laeb vaid kõegematel pööretel.
Esimeseks käivituseks tegin vaid topkat ning lõin paar korda ette.

https://youtu.be/gzPUWDrVwas
Vasta
#22

Need ühepütased iz-d lähevad ikka päris lihtsalt käima, kui säde ja kütus kokku saavad. Rõngad võivad olla puruks, kepsulaager võib omada sellist lõtku, et kolb käib pähe, karburaatori asemel võib vedada küttevooliku otse sisselaske kollektorisse aga säde krt peab olema. Kasvõi pool tiiru mööda aga peab.
Kuidagi uimane tundus see mootor, võiks vähe teravam olla. Segu võiks pisut sättida, näiteks nõela tõsta aga enne õhupuhasti külgepanekut pole mõtet.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#23

Ise imestasin ka, et käivitus suht kohe, ning mingit tagasilööki pole.
Uimane on, kuna karbussi ja süüdet pole kruttinud, eks ta vajab täppisregulli.
Vasta
#24

Vasta
#25

Video järgi hinnates on järgmine ettevõtmine käigukasti õli vahetus ja siduri reguleerimine?
Lase õli välja, pane liiter diislit asemele ja loputa korralikult vanas s*** välja.
Siis sidurikaas maha, korv lahti ja kettad kõik puhtaks.
Kokku pannes kettad kergelt õliseks ja sidurivedrud pingutada ühtlaselt - sidurit tõmmates ei tohi pealmist plaati viltu kiskuda.
Kuna need IZ-d on meistrid siduri mittelahutamises, siis vedrusid pinguta esialgu pigem vähem. Peale saad alati keerata, kui libisema hakkab.
Mingit kleepuvat paksu õli ei ole mõtet kasutada, siis ei saagi sidurit normaalselt toimima. Üsna tihti pannakse lekete vähendamiseks sisse mingi paks soust, mis kettad tühikäigul kinni kleebib ja samal ajal suurematel pööretel laseb läbi libiseda. See omakorda tingib sidurivedrude lõpuni pealekeeramise ja siis ongi sul sidur, mida peab kahe käega rebima ja kohapeal ikka veab kaasa.
Mis on õige õli? Ise olen kasutanud seda: http://www.yacco.ee/toode/yacco-gearbox-2t-sae-10w30/
Paremate kandidaatide puudumisel auto mootori õli, mitte transmissiooni õli.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#26

Kuna ma pikki kilomeetreid selle masinaga mõõtma ei hakka siis hetkel siduri regull pole esmatähtis.
Toimib ja ei soovi näppida.
Mootoriõli sai suvaline auto oma sisse valatud ja seda samuti ei vahetaks, enne kui pole asja sinna kaante vahele.
Masin siiski pole registris ning jääb niisama ümber maja põristamiseks.

Hetkel on veel puudu spidomeeter, käsikäigu vahejupp, see pikem varras, ning tagumine tuli.
Õnnekombel jõudis minuni varumootor, kust saan originaal akuhoidja ning käsikäigu hoova, mis kinnitub mootori külge.

Pilte mootorist näeb siit:
http://erinevadpildid.blogspot.com/2021/...4.html?m=1

Silinder on seest roostes, mootor ringi ei käi.
Kui kellegil on huvi, siis võime rääkida juppide vahetusest.
Küljes on seal ka õige generaator, mida mul vaja pole.
Vasta
#27

Varumootoril on võll samamoodi kinni paistetanud.
Kas tegemist on alumiiniumi katkuga?

[Pilt: IMG_20210430_233721.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne