Projekt "4x4 UTV"
#1

Plaan järgmine: ehitada olemasolevatest asjadest - BMW E39 tagasillad, Peogeot Partner 1.4 bens esivedu mootor jm jupid - üks traktori moodi UTV.

Eeldan, et tekkivad küsimused "miks diiselmootorit ei kasuta?" jne leiavad endale eelmisest lausest vastuse. Kui keegi tahab mulle tasuta ühe esiveolise diisli ära anda, siis luban, et see saab endale hea kodu. Aga kärab ka see bensiin alustuseks.

Kuna üks äge kaasfoorumlane UrmasA ehitas juba ühe väga ägeda ATV (lenks, istud seljas), siis ongi plaan nüüd üks UTV (rool, istud sees) ehitada.
Ega ma nooremaks ei jää ja talvel vammuses metsas rassides ei viitsi enam ATV selga ja seljast maha ronida. Seega UTV oleks selline laisale inimesele mõeldud liikumisvahend metsas ja koduõuel. Roolivõim on ka asi, millest puudust tunnen - praegusel ATV-l seda ei ole ja kui roomikud külge panna, siis on ikka mõnus rassimine, et masinat suunata sinna, kuhu vaja.

Masina konstruktsioon on laialt levinud - esiveolise mootor koos difri ja käigukastiga keset raami, poolteljed jooksevad difritesse ja difrist väljuvate pooltelgede otstesse saavad olema ühendatud käändteljed.

Mõned asjad vaja veel eelmiste projektide juures jonksu saada, siis saab aktiivsemalt hakata selle projektiga tegelema.

Vasta
#2

2,0l 55kw ford Transit Tartus.
Helista, nr on profiilis olemas.
Vasta
#3

Riisiperes on üks Golf 1 pealt tulnud vabalthingav diisel ka ripakil. 1.6 ja 40kW. Mõnda aega õues seisnud, aga pihustid-asjad on peal, vett sisse ei tohiks saanud olla!
Vasta
#4

Ikka 4-ratta pööramisega tuleb? Wink
Vasta
#5

See pesoo sidruni 1.4 on üks igavene sitke ja lihtsa ehitusega mootor kui kõrvale jätta tavaliselt plokikaane vahelt immitsev õli ja mõraliseks muutuvad õlirõngad mis on suhteliselt lihtsalt kõrvaldatavad. Kliendi omal sai 450t pealt ära tehtud ja sõidab jälle. Kiidan valiku heaks, soovitan kindlasti vahetada enne töötegemist hammasrihm mille eluiga on 75t kilomeetrit (on mõned töökojast läbi käinud kõverate klappidega) Edu  Wink
Vasta
#6

Kas bensiinimootori ja automaatkasti kombo ei oleks sitkem? Kaal jääks ka arvatavasti diislile alla.
Vasta
#7

Vot automaatkast oleks küll kirss tordil.
Vasta
#8

(22-08-2020, 15:47 PM)pvr Kirjutas:  2,0l 55kw ford Transit Tartus.
Transit tagaveoline. Vaja oleks esiveolise mootorit koos käigukasti/difriga.

(22-08-2020, 20:38 PM)highway2hell Kirjutas:  Riisiperes on üks Golf 1 ...
Tänud pakkumast! Hetkel veel otsin lähemalt mõnd isendit.

(22-08-2020, 21:31 PM)olli Kirjutas:  Ikka 4-ratta pööramisega tuleb? Wink
Ideeliselt oleks võimalik teha nelja rattaga pööramine. Manööverdusvõime oleks kõvasti parem kohe. Aga eks ole näha. Esialgne plaan seda ette ei näe.

(23-08-2020, 19:46 PM)lauren Kirjutas:  See pesoo sidruni 1.4 on üks igavene sitke ja lihtsa ehitusega mootor kui kõrvale jätta tavaliselt plokikaane vahelt immitsev õli ...
Õli immitseb jah plokikaane vahelt, seda leket on üritatud parandada ka töökodades eelnevalt. Mõtlesin, et see ainult konkreetse auto probleem. Aga nüüd süda rahul.  Big Grin

(23-08-2020, 21:29 PM)saarlane87 Kirjutas:  Kas bensiinimootori ja automaatkasti kombo ei oleks sitkem? Kaal jääks ka arvatavasti diislile alla.
Jah, kaalu poolest on kergem küll. Automaatkasti pole hetkel võtta. Aga oleks parem küll.
Vasta
#9

Äge wärk, jälgin huviga.

Kui kaugemalt vedamiseks läheb, siis mul on üle 55 kW fööniga kolksvaageni 1,9 turbodiisel. Esialgu veel Passat B3 peal komplektsena. Hind 2 vanarauda. Tõsi, naaberkülast pakutud tassijagu väiksema mahuga on kergele UTV-le igati parem pada.
Vasta
#10

Tõstad sellelt sookollilt mootori utv peale Big Grin lihtne ehitus ja kaal ka hea. Pesukottidel on täitsa head koned.
Vasta
#11

(24-08-2020, 10:08 AM)donn Kirjutas:  
(22-08-2020, 15:47 PM)pvr Kirjutas:  2,0l 55kw ford Transit Tartus.
Transit tagaveoline. 
2,0 on täitsa esivedune. Peale selle peaks tegu olema pesukoti fjordi koostöö mootoriga.  Kast on olemas, difer veovõllid jne ka

Ootab hoovitühjendust oleksin rõõmus kui midagi asjaette läheks.
Vasta
#12

Ega need BMW diffrid vist LSD ei ole? Lsd omad kipuvad kallivõitu olema. On mingi plaan selle kohta, kuidas reaalselt üle 1 ratta vedama saada? Ma vist ise keevitaks keskmise ja tagumise kinni (ATV puhul kõige rohkem kasutust saav režiim mul), samas siis kõval teel enam nii hea ei ole.
Vasta
#13

(25-08-2020, 00:08 AM)pvr Kirjutas:  2,0 on täitsa esivedune. ...
Minu paha! Helistan nädala lõpu poole, saab ehk nädalavahetusel kaema tulla / või siis, kui Sulle sobib. Võtan mootoritõstuki kaasa, siis saab kuuti sokutada, kui kahevahel tõsta ei kannata.

(25-08-2020, 00:50 AM)olli Kirjutas:  Ega need BMW diffrid vist LSD ei ole? Lsd omad kipuvad kallivõitu olema. On mingi plaan selle kohta, kuidas reaalselt üle 1 ratta vedama saada? Ma vist ise keevitaks keskmise ja tagumise kinni (ATV puhul kõige rohkem kasutust saav režiim mul), samas siis kõval teel enam nii hea ei ole.
Ei ole LSD - vähemalt käega kannatab pooltelgi vastassuunas ringi ajada. Mingi väike takistus on, aga ilmselt mitte limited slip.

Keskmine differ läheb kindlasti kinni ja esimese jätan suure tõenäosusega lahti. Tagumisega mõtlen veel - otsin mingeid traktori kalasabamustriga ATV rehve, kui tagumine sild jäigaks teha ja see miski 1,5 m lai on, siis hakkab võibolla liigselt kamarat kaapima pööramisel. Samas kui tagasilda kinni ei keevita, siis ainult kahe ratta vedu, mis ei ole väga hea.

Tee peale selle pilliga ei roniks hea meelega.
Vasta
#14

Kas bemmil pole hüdroga lukku surutavat difrit? Mersul on säärased olemas - ASD. Leiab 124, 201 ja 2020 kerega liikurite alt eelmise sajandi lõpust.

Või teed "vaese mehe EDS" - külgpidurid.
Vasta
#15

Jäta esimene ja tagumine differ lahti. Neid jõuad alati kinni kleepida, kui vaja. Kõik masinad kannatab ära uputada sõltumata kas on differ on torsen, lsd või kemppi. Natuke ebaratsionaalne tundub masina läbitavust gramm parandada, kui seda läheb vaja ehk kord aastas ja siis ülejäänud aja kinnise diffriga muru kraapida ning suure pöörderaadiuse üle kurta. Lukus keskmine differ teeb selle masina juba piisavalt jäigaks.
Masina tagaküljel olev vints oleks abiks, saad iseennast mülkast välja tõmmata ja ka puid sikutada.
Kui sa teele ei roni, siis tõenäoliselt pole sul vaja ka esimesi pidureid. Mootoripidurist ja tagumistest oleks küll, läbi lukus keskmise diffri pidurdab niikuinii ka esisilda. Vajadusel käsipidur ühe kettaga kuhugi enne esi- või tagasilda. Tagapidurid soovitaksin teha eraldi aga kõrvutiasetsevate pedaalidega, et vajadusel oleks võimalik tagarattaid eraldi pidurdada. Saad sel moel libedal paremini manööverdada ja vajadusel all ringikäivaid rattaid pidurdada.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#16

Lukus tagumise diffri korral oleks muidu sõidupiduri tegemine lihtsam - piisaks samuti ühest kettast enne diffrit. Nii nagu ATVde puhul. Kusjuures see üks pidur saaks olla sellise sadulaga, millel käsipiduri trossihoob kohe küljes. Kui differ lahti, siis peab mõlemal rattal oma pidur olema. Automaat käigukasti korral käsipidur ei oleks muidugi üldse eriti teemaks. Enne diffrit asuv pidur on hea seetõttu, et tänu diffris olevale 1:2,9 vms ülekandele omaks see üks ketas juba kolmandiku võrra paremat pidurdusjõudu võrreldes kahe eraldi kettaga otse rataste juures. Lisaks palju parem kaitse pori eest.
Vasta
#17

Vägev projekt. On omalgi mõttes olnud vanast diiselmootoriga Opelist UTV ehitada. Inspiratsiooni allikaks Iseehitatud ATV teema siit foorumist. Mõtlesin teha tagaveolise, et lihtsam ehitada aga see jääks vist liiga kiireks... tuleb vist ikka differ vahele panna, ja siis juba mõtekas 4x4 teha.  Rolleyes   Jälgin huviga.
Vasta
#18

Tsitaat:kui tagumine sild jäigaks teha ja see miski 1,5 m lai on, siis hakkab võibolla liigselt kamarat kaapima pööramisel. Samas kui tagasilda kinni ei keevita, siis ainult kahe ratta vedu, mis ei ole väga hea.


Meil maal on hiinas valmistatud UTV ja üks suurimaid miinuseid mida ei jõua ära kiruda on lukus tagasild. Enamus kurvides võiks kevadel kartuli maha panna (korralik tagarehv kraabib korralikult)ning kui koorem kastis kipub esisilda otse lükkama eriti kui vaja kitsastes kohtades manööverdada.
Vasta
#19

Pidurid saad gardaanide külge ka panna.
Vasta
#20

Enamustel atvdel on tagasild "lukus", keskmist ja esimest diffrit saab lukustada. Taga neil enamikul diffrit ju polegi, ainult jäik reduktor.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne