Luksusauto projekt
#21

Oh, äkki kirjeldad süsteemi täpsemalt?
Vasta
#22

1 hea läpakas+natuke veel Wink tv kaart,gps ja natuke tarkvara.

kõlbab ka kodukasutuses, aga nädalate kaupa sõidus olles...Wink


Vasta
#23

al Kirjutas:üks ammune idee.
Aparaat auto küljes, mille kaudu suhelda välismaailmaga, lugeda uudiseid, surfata netis, vaadata igasugu liikuvat pilti alates piraat CD-st, DVDst, (SAT)televisioonini välja. Sama ka muusika ja raadioga, kusjuures heli väljund läbi võimu auto stereosse.
Võimalus saada GPS-ilt teavet oma asukohast, planeerida teekonda, kuni kütusekulu ja teemaksudeni välja.
Kuna mängudest ei huvitu siis mainiks vaid et pole võimatu.
Vahelesegamine auto tegemistesse ei ole välistatud, kuid akende avamise sulgemisega saan ka ise hakkama.
Kindlasti on veel palju asju, kuid kõike ei viitsi kribada.

ps, asi 99% tänaseks tegelikkuses, suht kompaktse ja juhtmevabana, sõltumatu ja autonoomne, paigaldus teise masinasse täpselt nii kiire, kui ise liigutada jõuad.

See on hea idee! Kuid mu sõber A.S. juba tegi ära! Ta ostis kollase suure SUV auto ja kuu ajaga pani lisasid täis. Kulus umbes 2 tonni jänkide raha ja nüüd on tal 1GHz PC seal sees HD on 40 G ja DVD/CD lugeja/põletaja. Ekraan on näpusensoriga.Taga istujatel Xbox ja DVD ekraanid. GPS systeem sees. Tagurdus kaamera. Ja wi-fi internet (mis küll on kallis). Telekat veel ei näe1Smile
Kõik süsteemi mõtles ise ja lihtsalt ostis komponendid e-bayst. Päris lahe! Nüüd juba tahab ümber teha (paremaks),see süsteem on juba umbes aasta vana! Kui ümber tegema hakkab, müüb ta vana PC maha...peaks sobima igasse autosse.


Just a man!
Vasta
#24

Netis kellegi soomlase saab 9000 lehelt läks link tuntud (arvuti) toiteplokkide valmistaja lehele, kes pakkus otse 12-15V pealt toimivaid toitekaid nö. \"lauaarvutitele\". Viimatinimetatu vajab ju tegelt töötamiseks +5V ja +12V. Olid päris tavatoiteka nägudega ja loomulikult töötavad paremini kui 12V - 220V muundurid. (Läpakad tahavad tihti toiteks suuremaid volte saada, kui 12...) Kui väga häda kellegil tekib, siis leian ehk ka lingi.
Vasta
#25

Lugesin loo läbi ja tuli mõte, et...
Mul on praegu algusjärgus 1938. aasta Lincoln Zephir-i projekt. Auto väliskuju tuleb taastada esialgse väljanägemisega, aga kõik muu tuleb muudetud. Alus ja mootor Lincoln Mark V-lt. Lisaks õhkvedrustus.
Auto pildid on www.unicweb.ee projektilehel.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#26

algmaterjaliks oleks väga mõnus minu meelest alfa romeo. näiteks 164. see klapib ka sinu suunaga ma arvan. hea ja lisasid täis tooriku võib saada juba 18 500 krooni eest (sõber müüb tänasest alates veel 2 päeva) kui tahad pilte sellest, siis ma saadan maili peale soovijale. [auto: 91 aasta, 3.0 V6, kõik el. lisad, sportnukk, -vedru, -sumps]

aga mis põhiline, alfa on suur, ilus ja elegantne ... ja suur 164 tuleb suhteliselt odavalt kätte kaa

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#27

autorestauraator Kirjutas:Lugesin loo läbi ja tuli mõte, et...
Mul on praegu algusjärgus 1938. aasta Lincoln Zephir-i projekt. Auto väliskuju tuleb taastada esialgse väljanägemisega, aga kõik muu tuleb muudetud. Alus ja mootor Lincoln Mark V-lt. Lisaks õhkvedrustus.
Auto pildid on www.unicweb.ee projektilehel.
Õhkvedrustus, suudad sa panna auto hüppama ka? Või siis lihtsalt paned sujuvalt kõrgust muutma?
Vasta
#28

Alts Kirjutas:Viimatinimetatu vajab ju tegelt töötamiseks +5V ja +12V.

... ja +3.3V

p@prof.kretinism
Vasta
#29

http://www.megacar.com/

tolle saksa häkker-paljonäri projekt.
miski businessweek\'i artikkel: http://www.kimble.org/press/jpg/business...410_53.jpg
Vasta
#30

Üleval pool kirjutasin oma sõbra autost. Tal on autos rohkem värkki, kui selles artikklis kirjutatud süsteemis,
kuid internet on aeglasem umb.50 kbs.
Artiklis hinnaks 300 000 USD versus sõbra umbkaudne 2000 USD!
Sõbral näeb värk ka parem välja!

Just a man!
Vasta
#31

Jah, kuid tolles artiklis käib tegevus aastas 2000.
Hinna kohalt vast niipalju, et too $300k oli ikka terve auto hind, mis ilma kahtluseta sisaldab ka väga võimast hulka õhku. Ise tegemine, kui käed küljes ja pea otsas, on muidugi odavam (see on tegelt pikk teema, kuivõrd \"käed külge\" ja \"pea otsa\" ei sünni praktiliselt keegi, kogu tarkus-oskus tuleb aja ja õppimise = ikkagi raha abil. Ja siis ei pruugigi valmisprodukti eest küsitavad numbrid enam niiväga ülespuhutud tunduda).
Vasta
#32

Jansa Kirjutas:Jah, kuid tolles artiklis käib tegevus aastas 2000.
Hinna kohalt vast niipalju, et too $300k oli ikka terve auto hind, mis ilma kahtluseta sisaldab ka väga võimast hulka õhku. Ise tegemine, kui käed küljes ja pea otsas, on muidugi odavam (see on tegelt pikk teema, kuivõrd \"käed külge\" ja \"pea otsa\" ei sünni praktiliselt keegi, kogu tarkus-oskus tuleb aja ja õppimise = ikkagi raha abil. Ja siis ei pruugigi valmisprodukti eest küsitavad numbrid enam niiväga ülespuhutud tunduda).
Mul oli ka nii et Gaz 22, sellele on kulunud palju raha juba aga see pole väga tuntav kulu kuna sellega on tegeletud juba üle 10a. Aga mõned inimesed ikka ei usu et nii palju kulub ja siis on sellise duhtumisega et mis need volga jupid ikka maksavad et neid saab ju peaaegu tasuta. Aga tegelikult pole juppid üldse odavad( nt. kardaani kandelaager koos selle kummist osaga oli vist 400kr või sinnakanti). Ja pealegi veel kallim on see aeg mis sellele kulutatakse aga mõni lihtsalt ei saa sellest aru.
Vasta
#33

Ise luksusauto ehitamine tundub päris mõnus idee. Mina pooldaks ka rohkem seda intelligentsete täiturseadmete varianti. Tavaline PC sööb elektrit kaugtuledejagu (>=150W)ning ei seedi põrutusi. Kirjutan põhilised ideed punktidena, tuleb arusaadavam:
1)Intelligentsed lisaseadmete grupid. Näiteks elektriakendele ühine kontroller, mis tunneks mõningaid põhilise juhtseadme saadetud käske
(näit. kõik aknad kinni), kuid oleks juhitav ka eraldi (iga akna individuaalne avamine, sulgemine). See lihtsustaks oluliselt põhilise juhtseadme programmi ja tagaks suhteliselt kerge uuendamise.
2)Terve auto ulatuses ühine siin. Arvutite ehitamisel jõuti selleni juba ~25 aastat tagasi. Puuduks tohutu juhtmepundar iga seadme juurde.
Muidugi analoogsignaalid vajaksid ikkagi eraldi juhtmeid, kuid juhtimise võiks siiniga lahendada.
3)Elutähtsatele seadmetele autonoomia. Kui juhtseadmega mingi jama tekib, mis on elektroonikas ja programmeerimises suhteliselt kindel, isegi hoolikalt läbimõeldud asjade juures, saaks auto ikkagi koju.
4)See punkt on nüüd täiesti maitse asi ja arvatavasti kõigile ei sobiks.
Kasutaks selliseid huvitavaid lisaseadmeid (infrapunakaamera, mingit sorti radar jne).
5)Disain oleks väga lakooniline.

Ma alustaks millegi lihtsamaga, tsikliga näiteks. Minichopperile oli plaanis
teha numbernäiduga spidomeeter ja lisada mõned muud andurid (peamiselt mootori töörežiimi ja kütusehulga jälgimiseks), kuid praegu võtab kool kogu aja ära. Loodetavasti pärast eksamisessiooni tekib rohkem vaba aega. Kogu tarkus on plaanis ajada PIC16F84A-sse, sest selle jaoks sai ise Ponyprogi programmaator kokku lapatud, tasuta sisuliselt (muidu maksab ~500 eek ja programmeerib PIC-e, AVR-e jms, kuid minu oma sobib esialgu ainult PIC-dele). Peale selle on PIC-ide arendusprogramm (vähemalt oli) Microchipi kodulehelt tasuta allalaetav. Kui assemblerit ei viitsi õppida, sobivad ka programmid MicroBasic ja MicroPascal, mis tegelevad nimele vastavate kõrgtaseme programmeerimiskeelte assembleriks teisendamisega. PIC16F84A ei sisalda analoog-digitaal muundurit, kuid omab ühte loendurväljaviiku (nr 4), mida kasutatakse igasuguste sagedusmõõtjate jms. ehitamiseks. Isegi, kui PIC-peal lahendada ainult spidomeeter, tuleb ülejäänud lülitus suhteliselt lihtne. Venepäritolu jadaskeeme (mäluga elemendid) kindlasti kasutama ei hakka (loendurid ei lähe iga kord reseti järel nulli, trigerid rakenduvad ise jne.), numberindikaatori dekoodrina ja muudes kombinatsioonskeemides tulevad vene jupid arvatavasti kasutusse.
Hindadest rääkides, PIC16F84A koos neljamegahertsise kvartsiga maksab ~100kr, numberindikaator paarikümne krooni ringis numbrikoht (2 numbrit ~40..50 kr). Muud osad saab vanadest kolidest välja harutada, ning enamasti maksavad alla krooni tükk. Peale selle on plaanis motikale paigaldada 1,3 Ah 12V aku, tagatule (ehitatud valgusdioodidest)
ja seisutule (ilmselt tuleb mõni valge LED) ja spidomeetriosa käigus hoidmiseks seisva mootori korral.  Kuigi mootorrattale esialgu eriti rohkem lisaseadmeid ei oska tahta, võib tulevikus lisanduda mingi 27 MHz interkomm teise sõiduki juhiga suhtlemiseks, kuid see ei kuuluks enam tsikli koostisesse.    
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne