VANASÕIDUKITE SUURSÕIT 2021
#1

VANASÕIDUKITE SUURSÕIT TOIMUB! LOE EDASI VIIMASTEST POSTITUSTEST!

Eesti vanatehnikaklubide poolt ühiselt korraldatav Vanasõidukite Suursõit on traditsiooniks aastast 2000, kui toimus esimene selline ühiselt korraldatud mitmepäevane ringsõit läbi terve Eestimaa. Tookord oli nimeks Vanasõidukite Sajandisõit, hilisemalt iga 5. aasta järel Vanasõidukite Suursõit. 

Vanasõidukite järjekordne Suursõit oleks pidanud toimuma 2020. aastal, kuid kuri maailma laastav haigus sundis selle tavapärasel viisil ära jätma. Virtuaalsel kujul toimunud sõit ei rahuldanud loomulikult ei osalejaid ega ka avalikkust. 2020. aasta septembrikuus said klubide esindajad uuesti kokku ning ühiselt otsustati ärajäänud sõit enam-vähem samal marsruudil korralda 2021. aasta jaanipäevale eelnevatel päevadel. 

Korraldustoimkond uuendas kokkulepped kohalike omavalitsustega ning marsruut on paigas. Korraldustoimkond koosneb neljast nö juhtgrupi liikmest ning ca 40-st inimesest, kes täidavad erinevaid ülesandeid kas oma kodukandis või konkreetses lõigus. Kõik käib vabatahtlikkuse alusel ning suurest entusiasmist nagu ikka. Sõidu formaat sarnane eelmiste kordadega, mis tähendab, et sisuliselt sõidetakse näituselt näitusele, jaanitulelt jaanitulele, kontserdilt kontserdile. Osavõtutasu on võimalikult madal ja katab sisuliselt vaid vajalikud trükised (summa ei ole veel otsustatud, kuid tõenäoliselt suurusjärgus 20-50 eurot). Ööbimine tuleb igaühel ise leida, kuid igas ööbimiskohas on telkimisvõimalus (vihma korral ka lähedalasuva võimla või kultuurimaja saali põrand). Hommikul ja õhtul peab ka söömisega igaüks isa hakkama saama, lõunapeatusel on korraldatud supi söömine. Eelnev on vajalik selleks, et igaüks saaks ise oma eelarvet planeerida - inimeste soovid ööbimiskohale ja söögile on väga erinevad. 

Näitused on tasuta ning sõidust võib osa võib võtta lühiajaliselt. Varasemalt on sõitudel osalenud 150+ sõidukit, mis on sedavõrd suur arv, et registreerimisel tehakse kindlasti valik, et osalevad sõidukid oleksid võimalikult erinevad ning esteetiliselt näituseks sobiliku välimusega. Vanusepiir 35 aastat.  

Vanasõidukite Suursõidu toimumine 2021. aastal ei ole loomulikult kindel ning sõltub üldisest olukorrast riigis. Eesmärk on pakkuda osalejatele toredat ringsõitu ning kohalikele inimestele rahva- ja sõidukiterohkeid näituseid. Kui inimesed koguneda ei või või ei saa, siis loomulikult jääb sõit toimumata. 

Huvilistel tasub endale kalendrisse märkida kuupäevad 19. kuni 23. juuni 2021. 

Sõidu marsruut on üldjoontes järgmine: 
19.06.2021 - Paide-Rakvere-Narva
20.06.2021 - Narva-Jõesuu-Jõhvi-Alatskivi-Elva
21.06.2021 - Elva-Otepää-Võru-Haanja-Antsla-Valga
22.06.2021 - Valga-Tõrva-Kärstna-Karksi-Nuia-Abja-Paluoja-Viljandi-Kilingi-Nõmme-Pärnu
23.06.2021 - Pärnu-Vändra-Võhma-Põltsamaa

Olge terved ning loodame, et elu normaliseerub. Täpsem info, kui asjaolud on selgemad. 

Eelmise virtuaalse sõidu osavõtjate nimekiri on nähtav  siin https://issuu.com/piretpinchu/docs/vss_2...compressed

Korraldustoimkonna nimel.
Vasta
#2

Vanasõidukite Suursõidu korraldustoimkond ei ole veel loobunud. On kõhklusi, aga pidurit ei ole veel tõmmatud. Maailm ei muutu ilmselt enam kunagi selliseks nagu enne 2020. aastat, kuid ka neis muutunud oludes läheb elu edasi, tegeldakse hobide ja meelelahutusega. Suursõit kindlasti ei uju vastuvoolu ning järgib meie riiki juhtivate institutsioonide juhiseid. 

Juhised jaanipäevaks on lihtsad - suursõit ei toimu, kui vabas õhus on lubatud koguneda vähem kui 500 inimesel. Omavalitsused on siiani teinud koostööd, kuid enamikes kohtades on vastuvõtud tagasihoidlikumad ning eeskavad lühemad. Õhtused vennastumised jaanitule ääres jäävad ära. Samas jääb meile võimalus sõita läbi kauni Eestimaa ja näidata end liikuva näitusena. Vaktsineerimine on väga soovitatav ning ilmselt tuleb kanda maske, võib-olla ka hajutada osavõtjaid gruppidesse. 

Kes vähegi tunneb, et ei soovi riskida, siis tuleb oma sisetunnet usaldada. Suursõit on võimalus, mitte kohustus. 

Lõplik otsus sõidu toimumise kohta langetatakse ilmselt juuni alguses, kuid enne seda avame siiski registreerimise. Võib juhtuda, et peame osavõtjate arvu ka mingitesse raamidesse seadma. Sellises olukorras on tavaliselt eelistatud haruldasemad sõidukid, pika-ajalised harrastajad ning varasemad registreerijad.  

Püsige terved ja andke igaüks oma panus juba täna, et meie kallis kodumaa saaks lahti piiranngute ahelaist.
Vasta
#3

Veidi leevenenud olukord viirusega annab lootust ka Vanasõidukite Suursõidule. Sõidu toimumiseks peavad piirangud siiski veel oluliselt leevenema.

Korraldustoimkond teeb aktiivselt ettevalmistusi. Järgmine uudis edasiliikumiseks või loobumiseks peaks saabuma 29.05.2021. Ka registreerimist ei avata varem. 

Kui suursõitu siiski läbi viia ei saa, siis põhjalik kaardimaterjal on nagunii peaaegu valmis. See tähendab, et endale sobival ajal võib üksi või grupiti siiski sõitu teha ka juhul, kui Vanasõiduki Suursõidu nime all ühist sõitmist ei toimu.
Vasta
#4

Kas need, kes eelmine aasta kirjas olid, lähevad automaatselt kirja kui nad soovivad või mismoodi see nüüd toimuma hakkab. Saan aru, et moel või teisel midagi ikkagi nagu toimub?
Vasta
#5

Eesti Vanatehnika Klubide Liidu üldkoosolek ja Vanasõidukite Suursõit 2021 laiendatud korralduskomitee kogunes 29.05.2021 Valgas. 

VANASÕIDUKITE SUURSÕIT 2021 TOIMUB 19.06.2021 kuni 23.06.2021. 

Sõidu põhimarsruut on kirjas esimeses postituses, täpsem ajakava saab peagi avalikustatud. 

Registreerimine algab lähipäevadel, kui saab valmis selleks tehniline lahendus. 

Registreerimise tähtaeg ning osavõtutasu tasumise tähtaeg on 14. juuni 2021. Kes registreerib või tasub hiljem, seda ei jõua osavõtjate raamatusse sisse kanda. Tegemist ei ole jätkuüritusega, mistõttu mistahes varasematele vanatehnika sündmustele registreerimine ei kandu automaatselt üle. Kui korraldajatest mitteolenevatel põhjustel tuleb siiski suursõit ära jätta, siis saadetakse sõidkujuhtidele registreerunud osalejate nimekiri ning sõidu kaart posti teel. Makstud osavõtutasu ei tagastata ning see läheb Eesti Vanatehnika Klubide Liidu tegevuste toetamiseks (sõidu eelarve on selline, et osavõtutasud nagunii kulusid täielikult ei kata). 

Osavõtutasu:
1. sõiduk koos juhiga - 25 eurot
2. kaasreisija - 10 eurot
3. kooliealine kaasreisija - 5 eurot
4. lasteaialaps - tasuta

Osalev vanasõiduk:
1. vanus vähemalt 35 aastat
2. esteetiline välimus, kuna osaleme näitustel
3. kui on valida mitu sõidukit, siis vali vanem ja haruldasem - 1970-ndatel või 1980-ndatel valmistatud autosid on meie teekonnale jäävates külades niigi, eriti Nõukogude Liidus valmistatud sõidukeid
4. Korraldustoimkonnal on õigus jätta registreerimata sõidukid, mis ei sobi oma välimuselt näitusele või on selliseid sõidukeid juba esindatud ülemäära. Eelisolukorras on musta numbriga sõidukid ja vanatehnikaklubide liikmed. Ajanappuse tõttu pretensioone esitada ei saa. Kui korraldajad sõidukit ei registreeri, siis osavõtutasu loomulikult tagastatakse ning suursõidust on võimalik osa saada pealtvaatajana.  

Osaleja meelespea: 
1. Igaüks leiab omale ise ööbimise - korraldatud on vaid telkimisala, mis mõnes kohas on tasuline. Telkimiskohtades (va Narva-Jõesuus) on ka tubades ööbimise võimalus, mis tuleb igaühel endal broneerida. 
2. Lõunasöök on korraldatud - tõenäoliselt supi näol
3. Hommiku- ja õhtusöögi peab igaüks ise leidma, kuid nii hommikuses kogunemiskohas kui õhtuses viimases näitusekohas ja/või telkimiskohas on võimalik ka keha kinnitada. 
4. Iga osalev sõiduk saab marsruudikaardi ja ajakava - organiseeritud tankimispeatuseid ei ole, kuid teel on palju tanklaid. Ajakavast kinnipidamine on oluline, kuna oleme siiski liikuv näitus ning ootame traditsiooniliselt teede äärde pealtvaatajaid. Seetõttu on ebaviisakas ning eksitav lahkuda näitustelt varem.

Registreerimise kontaktisikuks on Tiit Talts - kirjad suursõidule registreerimise küsimustes palun saata suursoit2021@evkl.ee
Vasta
#6

Registreerimine on avatud. 

Panen südamele, et Vanasõidukite Suursõit on ühtlasi liikuv vanatehnika näitus. Näitusele tuuakse ilusad, korralikud ja haruldased asjad. Nõukogude Liidus valmistatud ning 80-ndatel valmistatud sõidukite suure arvu korral võib juhtuda, et registreerimine lükatakse tagasi. Seda põhjusel, et püüame näitusele tuua ikkagi eriilmelist ja sellist tehnikat, mis erineks meie teele jäävates külades ja linnades liikuvatest tavasõidukitest. Teiseks on Eesti Vanatehnika Klubide Liidu liikmesklubide põhistiiliks võimalikult orginaalse ja ajastutruu tehnika harrastamine. Ajastukohane tuuning on kahtlemata sobiv, kuid kaasaegne või originaalist selgelt erinev värv või lisavarustus võib samuti suunata sõiduki ootenimekirja. Loodame mõistvale suhtumisele ning kindlasti ei ole tegemist meie lähiajaloo halvustamisega. Püüame tuua kokku viimase sajandi erinevate kümnendite autod, mootorrattad, bussid ja veoautod ning vältida hilisemaid kommentaare, et näituse asemel satuti 1980-ndate kolhoosiparklasse. 

Seega, kui on valida, siis võiks eelistada musta numbriga masinat. Seejärel masinat, mis on valmistatud enne 1970. aasta. Seejärel väljaspool Nõukogude Liitu valmistatud sõidukeid. Ja loomulikult esteetiline välimus - näitusele ei sobi roostes, mõlkis või muul viisil kahjustunud sõidukid. Ilus sõiduk leiab alati koha suursõidul. 

Kui sõiduk osutub korraldajate hinnangul mittesobivaks, siis osalustasu loomulikult tagastatakse. 

Kuna koostatakse ka osalejate raamat, siis sinna pääsevad vaid need, kes on registreerunud ja tasunud 14.06.2021 kuupäeva seisuga. Registreerimisvormil oleva info alusel saab igaüks ise arvutada osalustasu ning selle ka tasuda Eesti Vanatehnika Klubide Liidu arveldusarvele. 

Registreerimisvorm - https://form.jotformeu.com/91174728123355
Vasta
#7

Kui registreerimisvorm ei tööta, siis palume kannatlikkust. Tegeleme vanatehnikaga hobikorras ja amatööridena. Üldjuhul suudame mõne tunni jooksul vead likvideerida. 

Kasutan ka võimalust ja selgitan, et kui registreerimise osas tuleb raskeid valikuid langetada, siis kindlasti on eelis Eesti Vanatehnika Klubide Liidu liikmesklubi liikmel. Kes panustab Eesti vanatehnikaliikumisse ise läbi klubilise tegevuse, see saab ka tarbida klubide loodud väärtuseid. Meie vanatehnikaharrastus ei oleks selline, kui ei oleks klubisid ja klubide üksmeelset koostööd nii üleriigiliste vanatehnikasündmuste korraldamisel kui vanatehnikapoliitika ajamisel. 

www.evkl.ee
Vasta
#8

Kas sealt tuleb registreerimisvormi kinnitamisel mingi e-mail ka või ei? Vorm täidetud aga automaatset kinnitust ei tulnud igaljuhul.
Vasta
#9

(02-06-2021, 22:02 PM)gruppen Kirjutas:  Kas sealt tuleb registreerimisvormi kinnitamisel mingi e-mail ka või ei? Vorm täidetud aga automaatset kinnitust ei tulnud igaljuhul.
Sama siin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#10

Head suursõitjad!

Registreerimiskomitee liikmed on ühtlasi seotud veel mitme muu korraldusliku tegevusega, mille olulisemad valdkonnad on: 
- kaartide lõplik valmistamine - kokku 5 päeva, rohkem kui 1000 kilomeetrit mööda väikseid teid sellisel viisil, et iga eksinud suursõitja leiaks õige tee
- kokkulepete uuendamine kohalikes omavalitsustes - 22 suurt näitusekohta ja peaaegu samapalju aeglasel käigul liikuva näituse kohti
- lõunasöökide korraldamine, toitlustajate informeerimine, et oleks võimalik ka hommikul ja õhtul süüa saada 
- ööbimiskohtade läbirääkimised - et ikka oleks telkimisalad olemas koos WC ja pesemisvõimalusega, 
- teavitustöö tegemine - abi on oodatud, et levitada infot meie marsruudile jäävates kohtades

Seda kõike teeme oma põhitööde kõrvalt. Sisuliselt saime uue stardipaugu 29.05.2021. Registreerimissoovide arv on juba kahe ööpäevaga jõudnud kolmekohalise numbrini. 

Kinnitan, et kõik saavad vastuse e-mailile. Rõhuv enamus registreerunud sõidukeid vastab tavapärasele vanatehnikasündmuse tasemele, kuid mõnede osas vajab esteetikakomisjon veel arutelusid ning nendega püütakse ühendust võtta esmajärjekorras, et anda võimalus sõiduki vahetamiseks või vajalike korrastustööde tegemiseks. 

Palume mõistvat suhtumist ning vastame jõudumööda. Vanatehnikasündmuste traditsioon on Eestis nii pikk, et varem osalenud teavad juba niigi, milline on lävend. 

Täname usalduse ja toetuse eest. Juhtgrupis on 4 inimest, kuid üle kogu Eestimaa on kümneid inimesi, kes tegelevad sellega, et ürituse toimumise ajal oleks osavõtjatel ja pealtvaatajatel hea emotsioon.
Vasta
#11

Kuna seda suursõitu korraldavad juba aastaid Eesti vanatehnikaklubid, kes kõik on seadnud endale eesmärgiks väärtustada ajaloolist tehnikapärandit sellisena, nagu see oli just nendel aastatel kui see valmistati, siis on oluline mõista liberaalse maailma lennukust, kuid jääda oma põhiväärtustes siiski konservatiivseks. Suursõidule registreeritud sõidukeid kasutavad uued huvilised ja noored inspiratsiooni ammutamiseks, eeskuju võtmiseks ja ka lihtsalt järgi tegemiseks. Meie eesmärkidest lähtuvalt on seega oluline hoida aastate pikkuselt kujunenud traditsioone. Traditsioonide maksimum on kirjeldatud Musta numbri käsiraamatus, kuid alati on meil sõidukeid, mis on teel sinna, või ei plaanigi sellele vastata, kuid on väga head ja ajastutruud eksemplarid ja väärivad just sellisena näitusel osalemist ja näitamist. Et propaganda liiguks õige lipu all, on ellu kutsutud esteetikakomisjon (mitte ajada sassi eetikakomisjoni või veelhullem pornokomisjoniga). See komisjon jagab seni nähtu ja piltide alusel sõidukid kolmeks:

1. Sõidukid, mis näevad välja väga eeskujulikud või sellised, millele ei ole midagi ette heita. Segi ei tasu ajada "musta numbriga" või restaureerimiskonkursiga, nende sõidukite üldine omadus on "sobida valatult oma ajastusse". Nende sõidukite omanikele eraldi selgitavaid märkusi ei saadeta.

2. Sõidukid, mille mõned elemendid on silmatorkavalt ajastusse mittesobivad. Näiteks ilukilbid ei üritagi jäljendada ajastukohasust, värv on sellel ajastul välistatud toonide hulgas. Peamine omadus on aga see, et hinnanguliselt oleks võimalik muuta sõiduk sobivaks proportsionaalse hinna ja lühikese ajaga. Nende sõidukite omanikele saadetakse teade - mida oleks vaja muuta, et saaks sõidule registreerida ja avaldada sõidukist pilt kataloogis.

3. Sõidukid, mis ei ole samastatavad meie klubide eesmärkidega. Liiga uus, liiga lagunenud, teadaolevalt ebaseaduslikud (sestap on registreerimisel vaja number sisestada). Nende sõidukite omanikele saadetakse eitav vastus.

Kokkuvõttes on küsimus ainult selles, kes saab maksta osavõtumaksu ja avaldada sõiduki ametlikus nimekirjas ja piltidega kataloogis. Meie eesmärk ei ole peletada inimesi eemale, kõik teed on kasutamiseks vabad, peatuspaigad on avalikud. Sellega on tagatud sõbralik ja soe suhtumine kõikidesse huvilistesse, ürituse nimekirjas saavad osaleda need, kes mahuvad konservatiivse vanatehnikaharrastuse piiridesse ja üritusest tervikuna saavad rõõmu tunda ka need, kes oma vanatehnikat liberaalsemalt harrastavad.
Et maailmavaatelised küsimused ei oleks anonüümsed ja umbisikulised, siis nimeliselt vastutab esteetikakomisjoni otsuste eest Tõnu Piibur 5116265 tonu.piibur@mail.ee

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

Registreerimiskomsjon tegeleb väsimatult iga päev, aga paraku aeglaselt. On vaidluseid ning raskeid otsuseid. Üldiselt on nii, et keelduvad otsused ning soovitused sõiduk sobivamasse seisukorda viia suudame välja saata paari päeva jooksul. Kui registreerimisest on möödunud juba üle kolme päeva ning mingit tagasisidet ei ole tulnud, siis tõenäoliselt on heakskiit saadud. Jõudumööda saadetakse ka registreerimise kinnitusi. 

Positiivse poole pealt saab öelda, et ca 90% registreerunutest on mõistnud selle sõidu visuaalse poole eesmärke ning saavad kiire heakskiidu. Iga kolmas registreerunud sõiduk on musta numbriga, mis juba iseenesest on tagatiseks sõidul osalemiseks. 

Silm ihkaks näha rohkem enne 1950. aastat valmistatud sõidukeid. Neid on hetkel registreerimisavalduse esitanud 135 sõidukist - 8 autot ja 6 mootorratast ehk ca 10%. Loomulikult on uuema auto või mootorrattaga mugavam seda pikka sõitu teha, kuid pealtvaatajate jaoks on lisaks noorusnostalgiale põnev näha ka selliseid vanakesi, mis oma aktiivse elutöö teedel on lõpetanud juba enam kui pool sajandit tagasi. 

Kuna osavõtjate arvus võib olla vajadus teha korrektuure, siis ei ole välistatud, et kriitilise arvu registreeringute korral tuleb registreeritute nimekiri ka varem lukku panna. Kes on osavõtus kindel - ärge jätke registreerimist ja tasumist viimasele päevale. Lisaks sellele, et tehnilistel põhjustel võib registreerimine või maksmine hilineda, on see ka vastutulek korraldajatele, kes peavad materjale ette valmistama ning osalejate arvud teatama näituse- ja söögikohtadesse. Ka tähtaegselt registreerunud sõiduk jääb osalejate raamatust välja, kui makse ei ole laekunud. 

Peagi saame siin ja facebookis avaldada ka sõidu täpsema kava ning kaardimaterjalid. Igaüks on oodatud oma kodukohas levitama infot liikuvast vanatehnikanäitusest. Südantsoojendav on nii osavõtjate kui pealtvaatajate jaoks näha teeäärtes inimesi lehvitamas.

Soovitan ka tegeleda ööbimiskohtade broneerimisega
Vasta
#13

Tänaseks on marsruut lõplikult paigas ja kaardid valminud. Kuna kaardid on mahukad, siis on need siin pdf-vormis. Need on paberkaardid, mis antakse igasse sõidukisse. Lisaks paberkaartidele on valminud ka google kaardirakenduse lingid, mis saavad ka mingil ajal siin jagatud. Kuna kaasaegne tehnika on sageli meist targem, siis tasub igasuguste navigatsiooniseadmete asemel pigem uskuda paberit ning oma tervet mõistust. Kõik teed on kõvakattega, kuid esineb teeremonte. Kaardi nurgas on ka ajakava. 

Kõigepealt kogu viie päeva marsruut

.pdf Vanasõidukite suursõit 2021 terve kaart.pdf Suurus: 131.24 KB  Tõmbamised: 164
   

Esimene päev  - 19.06.2021, laupäev
Paide-Järva-Jaani-Väike-Maarja-Rakvere-Ulvi-Uljaste-Sonda-Kiviõli-Saka-Toila-Voka-Konju-Narva-Narva-Jõesuu

.pdf Vanasõidukite Suursõit 2021 esimene päev kaart.pdf Suurus: 1.76 MB  Tõmbamised: 866


Teine päev - 20.06.2021, pühapäev
Narva-Jõesuu-Sillamäe-Jõhvi-Iisaku-Lohusuu-Mustvee-Alatskivi-Kolkja-Varnja-Koosa-Kavastu-Luunja-Roiu-Tõrvandi-Nõo-Elva

.pdf Vanasõidukite Suursõit 2021 teine päev kaart.pdf Suurus: 2.34 MB  Tõmbamised: 756


Kolmas päev - 21.06.2021, esmaspäev
Elva-Rõngu-Otepää-Kanepi-Võru-Suur Munamägi-Rõuge-Sänna-Antsla-Lüllemäe-Valga-Jaanikese

.pdf Vanasõidukite Suursõit 2021 kolmas päev kaart.pdf Suurus: 2.12 MB  Tõmbamised: 436


Neljas päev - 22.06.2021, teisipäev
Valga-Jaanikese-Tõrva-Helme-Kärstna-Tuhalaane-Morna-Karksi-Nuia-Abja-Paluoja-Halliste-Viiratsi-Viljandi-Kilingi-Nõmme-Pärnu

.pdf Vanasõidukite Suursõit 2021 neljas päev kaart.pdf Suurus: 1.65 MB  Tõmbamised: 582


Viies päev - 23.06.2021, kolmapäev
Pärnu-Sindi-Tori-Vändra-Suure-Jaani-Olustvere-Võhma-Põltsamaa

.pdf Vanasõidukite Suursõit 2021 viies päev kaart.pdf Suurus: 1.8 MB  Tõmbamised: 507


Marsruudi ja ajakava järgi saab igaüks oma kodukandis järgi vaadata, millal ja millist teed pidi põhikolonn möödub. Kutsuge naabrid ja sõbrad tee äärde vaatama. Paksemas kirjas on kohad, kus kolonn jääb seisma ning toimub ka näitus. 

Käesoleva postituse tegemise hetkeks laekus 166-s registreerimisvorm. Meie vanatehnikapere kiituseks tuleb öelda, et selle sündmuse visuaalsest poolest on üldjuhul aru saadud. Vähem kui 20 sõiduki osas on pidanud esteetikakomisjon pead murdma. Mõned osavõtjad on leidnud sobivama sõiduki, mõned on auto visuaalset poolt parandanud. Seda tööd on lihtsustanud vanasõiduki eksperdid - 50 registreerunud sõidukit kannavad musta numbrit. 

Kuna registreerimistähtaeg on kohe saabumas, siis on registreerunutel mõistlik kohe teha ka osavõtutasu ülekanne, et pääseda nimekirja ja raamatusse. Seda ka juhul, kui ei olda kindlad sõiduki sobivuses. Kui komisjon ei registreeri, siis osavõtutasu loomulikult tagastatakse. Maksmata jätmisel aga registreering tühistatakse. Teed on loomulikult endiselt vabad liikumiseks.

Nimeliseks tänamiseks hetkel aega ja ruumi ei ole, kuid korraldustoimkonna juhtgrupi poolt soovin tänada kõiki neid kümneid abilisi kogu sellel enam kui 1000 km pikkusel teekonnal, kes töötavad ennastunustavalt ja pühendumusega selle nimel, et sõit sujuks ja kõigil oleks tore. SUUR TÄNU!
Vasta
#14

Korraldustoimkond on saatnud kinnitava teavituse või täpsustavad küsimused kõigile, kes on registreerimisvormi saatnud kuni 08.06.2021 (kaasa arvatud). Kuna IT-süsteemid on teinud vimkasid, siis palun kõigil, kes ei ole saanud mitte mingit vastust, saata kiri suursoit2021@evkl.ee, et kontrollida üle, kas kõik on korras. Kes on registreerunud 09.06.2021 või hiljem, neil palun kannatust varuda.
Vasta
#15

On olemas teeliikluses legaalsed sõidukid, mis minu hinnangul pole väga haruldased ning ei ole ka nii esteetilised, et näitusele välja panna (72a. Jawa 360-0: triibud puudu, vale peegel ja paak + velorex 560 - värv pleekinud, esiklaas puudu...) , 58a. K58, "omas mahlas + nõukatuuninguna voshod mootor vahel).
Kuid soov marsruuti kaasa sõita ikka, päris näituse alale ei trügi, sest esteetilised sõidukid peavad olema esiplaanil.

166 sõidukit on suhteliselt pikk rivi tee liikluses... mis teeb kuskil 17..20km

Kas on "külaliste", "puukide" jne tegelastele mingi suunis infokild nt:
- sõitke kolonni lõpus, 
- parkige oma sõiduk sinna/tänna...

Või on mingid suunajad olemas, kes ka nendega tegelevad.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#16

Sellel üritusel puudub nn “teenindav personal”, keegi ei aita parkimisel, keegi ei juhata õiget teeotsa, keegi ei turva, ega valva, keegi ei tegele viiruse ennetusega ega tervisliku toitumisega. Keegi ei pukseeri katkist tehnikat teeäärest ära, ega vaheta katkist rehvi. Kõikjal tuleb arvestada , et tegu on riiklike pühadega ja kõikjal tuleb hakkama saada, nagu vanasti, siis kui see tehnika veel noor oli.
Kui sa aga leiad endas kutsumuse ühe või mitme eelnimetatud asjaga tegelema hakata, siis hakka. Enamus nendest tegevustest tõstavadki kaasosalejate tuju, väljaarvatud viiruse ennetus ja tervislik toitumine.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

Osavate meistrite käe all on valminud digitaalne kaart. Sellelt saavad nii osavõtjad kui pealtvaatajad vaadata järgi, millist teed kaudu vanasõidukid liiguvad.

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1hmyaCRMA1q39aQGwMLhOjMyxbQa76SJ_&ll=58.59901158604397%2C26.35080499999998&z=8

Samasuguse kaardi saab avada ka QR-koodiga. Kui on erinevusi digitaalsel kaardil ja paberkaardil, siis pigem juhinduda paberkaardist. Ja kõigist ülimuslikumad on loomulikult reguleerija märguanded. Paberkaardi saavad registreerunud osalejad Paides või hiljem liitudes igas näitusekohas.

Valminud on plakatid ning facebookis jagatavad üleskutsed. Kui keegi soovib teekonnale jäävates kogukondades levitada infot plakateid kleepides või sotsiaalmeedias jagades, siis andke teada suursoit2021@evkl.ee . Plakatid on maakonnapõhised ehk piisab sellest, kui anda teada, millise maakonna plakatit vaja on. 

Tabelisse sai kantud 189-s osavõtja ankeet. Kõik kahjuks ei ole selle sündmuse visuaalse pildiga olnud sobivad, kuid 180 on saanud positiivse vastuse. Musta numbriga sõidukeid on 55, vanim sõiduk on aastast 1930 ning paanib kaasa sõita kogu tee. 30-ndatest on registreerunud 13 sõidukit, 40-ndatest - 9 sõidukit, 50-ndatest - 33, 60-ndatest - 53, 70-ndatest - 50. 80-ndatest on 25 sõidukit. Esindatud on üsna lai läbilõige eri vanusega ning erinevates riikides valmistatud sõidukitest. Nõukogude Liidus valmistatud sõidukeid on kõige rohkem, kuid nende osakaal on alla 50%. Täpsema nimekirja ning piltide avaldamisega kahjuks tegeleda ei jõua, aga järgmisel nädalal saab valmis ka virtuaalne kataloog nagu eelmiselgi sõidul. 

Osavõtutasu maksmine hiljemalt 14.06.2021 on oluline, kuna vaid selleks ajaks tasunud saavad lõplikult registreeritud ja kaante vahele. 

   
Vasta
#18

Kaartidel on olemas ka ajakava, kuid selguse huvides lisan ka siia kogu sõidu ajakava

ESIMENE PÄEV - LAUPÄEV 19.06 (päeva läbisõit 232 km) 
09.00-10.30 kogunemine, registreerimine ja NÄITUS Paide Vallimäel Veski tn 15.
10.30-11.15 Paide – Roosna-Alliku – Järva-Jaani, 32 km.
11.15-12.15 NÄITUS Järva-Jaanis, Vanatehnika Varjupaik, Lai tn 3.
12.15-13.15 Järva-Jaani –- Tamsalu –- Väike-Maarja – Rakvere56 km.
13.15-15.00 NÄITUS Rakvere linnuse juures, Vallikraavi 14. Lõunasöök.
15.00-17.40 Rakvere - Rägavere - Mõedaka - Ulvi - Viru-Kabala - Uljaste - Sonda - Kiviõli - Lüganuse - Saka - Toila - Voka - Konju - Narva linnapiiril peatus, 125 km.
17.40-18.00 Narva linna piir - Kreenholm - Narva promenaad (Linnuse tn 2, peatuseta), 8 km.
18.00-19.30 NÄITUS Narva promenaadil.
29.30-20.00 Narva – Narva-Jõesuu, 14 km.
20.00-21.00 NÄITUS Narva-Jõesuus, Suur-Lootsi tn 13.


TEINE PÄEV - PÜHAPÄEV 20.06 (päeva läbisõit 249 km) 
 09.00-10.00 NÄITUS Narva-Jõesuus, Suur-Lootsi tn 13.
10.00-10.30 Narva-Jõesuu – Sillamäe, 24 km.
10.30-11.20 NÄITUS Sillamäel Pavlovi 2a, Spordiklubi Kalev parklas.
11.20-11.40 Sillamäe – Jõhvi,  22 km.
11.40-13.00 NÄITUS Jõhvis, Jõhvi promenaad, Keskväljak 7, bussijaama juures. Lõunasöök.
13.00-14.00 Jõhvi – Iisaku - Lohusuu, 57 km.
14.00-14.15 Lohusuu - Mustvee, 14 km.
14.15-15.00 Mustvee - Alatskivi, 33 km.
15.00-16.00 NÄITUS Alatskivil.
16.00-18.45 Alatskivi – Kolkja – Varnja – Koosa – Kavastu – Luunja – Roiu – Ülenurme – Nõo - Viinamärdi - Tamsa - Elva, 101 km.
18.45-19.00 kogunemine enne Elvat.
19.00-20.00 NÄITUS Elvas, Kesk tn.


 KOLMAS PÄEV - ESMASPÄEV 21.06 (päeva läbisõit 184 km)
09.30-10.15 kogunemine Waide Motell juures.
10.15-11.00 Elva – Rõngu - Otepää, 31 km.
11.00-12.00 NÄITUS Otepääl Tehvandi Spordikeskuse parklas.
12.00-13.00 Otepää - Kanepi - Võru, 43 km.
13.00-14.00 NÄITUS Võrus, Seminari tn, kogunemine linna piiril.
14.00-14.30 Võru - Haanja, 17 km.
14.30-17.00 NÄITUS Haanjas, Suure Munamäe kõrval, lõunasöök.
17.00-18.00 Haanja - Rõuge - Tsooru - Antsla, 43 km.
18.00 - 19.00 NÄITUS Antslas Põllu tn.
19.00-19.50 Antsla - Lüllemäe - Valga linna piir, 38 km.
19.50- 20.15 paraad Valga-Jaanikese, 6 km.
20.15-22.00 NÄITUS Jaanikese Motokeskuses.

 
NELJAS PÄEV - TEISIPÄEV 22.06 (päeva läbisõit 220 km)
08.30 - 09.00 kogunemine Jaanikese Motokeskuses.
09.00-09.30 Valga -Tõrva, 26 km.
09.30-10.30 NÄITUS Tõrvas, Kevade tn 4.
10.30-11.20 Tõrva – Helme - Kärstna – Pahuvere - Tuhalaane – Karksi-Nuia, 42 km.  
11.20-11.40 peatus Karksi-Nuias.
11.40-12.30 Karksi-Nuia – Abja-Paluoja - Halliste – Õisu – Vardja – Viiratsi - Viljandi, 51 km. 
12.30-14.00 NÄITUS Viljandis, Ranna pst 3, lõunasöök.
14.00-14.10 sõit Viljandis Vabaduse platsile, 2 km
14.10-15.20 Viljandi – Kilingi-Nõmme, 56 km.
15.20-16.00 peatus Kilingi-Nõmmes.
16.00-17.00 - Kilingi-Nõmme - Pärnu, 43 km.
17.00- 19.00 NÄITUS Pärnus, Supeluse tn 1.


VIIES PÄEV - KOLMAPÄEV 23.06 (päeva läbisõit 127 km)
10.00-11.00 Pärnu – Sindi – Tori - Vändra, 51 km.
11.00-12.00 NÄITUS Vändras.
12.00-12.40 Vändra - Suure-Jaani, 34 km.
12.40-13.20 NÄITUS Suure-Jaanis.
13.20-13.40 Suure-Jaani – Olustvere – Võhma, 16 km.
13.40-15.00 NÄITUS Võhmas, Kauba 2. Lõunasöök
15.00-15.30 Võhma – Põltsamaa, 26 km.
15.30-17.00 NÄITUS Põltsamaa lossihoovis, lõpetamine.
Vasta
#19

07.06.2021 ennustus on osutunud tõeks. Kuna registreerimiste arv on ületanud kriitilise piiri, siis tuleb registreerimine varem lõpetada. Viimane hetk registreerimiseks ja tasumiseks on 

14.06.2021 kell 12.00

Ühtlasi oleme sunnitud "ülimasslevinud" sõidukite osas nimekirja koomale tõmbama. Musta numbriga ning haruldased masinad ukse taha ei jää, kuid mitmekordselt esindatud sõidukite puhul võib saabuda keelduv vastus. Tempo kerib üha kiiremaks ning on keeruline jõuda trükistega valmis õigeks ajaks.
Vasta
#20

Tere, kas MB w126 on juba palju registreerunud? Sooviks teada kas on mõtet pingutada valmis saamisega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne