1988 Ford Sierra 2.0 74kW
#41

    Vahepeal uuendasin väljalaskesüsteemi. Auto ostmisest saati ei meeldinud eriti see alla väänatud sumpa lõputoru, oli rohkem diislile sobiv lahendus. Nüüd läks alla MK1 originaal tagapütt. See toru paistab taga veidi nagu hernepüss, sest pärineb ta 1.6 pealt, millel tundub olevat sumpa toru veidi väiksema läbimõõduga. Mulle isiklikult aga täitsa meeldib see lahendus, rohkem bensuka moodi.

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#42

Selle toonklaasi jutu peale- kas neid sirjesid müüdi n-ö pakettidena, st kunde ise mingit lisa juurde valida ei saanud?
Vasta
#43

(11-06-2021, 23:33 PM)Jansa Kirjutas:  Selle toonklaasi jutu peale- kas neid sirjesid müüdi n-ö pakettidena, st kunde ise mingit lisa juurde valida ei saanud?
Sai ikka igasugu varustust valida, mul UK ja Saksa kataloogid olemas, mis sisaldavad endas valikut ja hindasid aastast 1988.

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#44
Photo 

Mul oli selline  https://www.google.com/url?sa=i&url=http...AdAAAAABAD  sama mootoriga. Karburaatror ja mõned asjad on veel üle kui soovi on siis saad endale

Veel pole maha löödud
Vasta
#45

Iseenesest oleks päris huvitav teada, mis sellise auto hind uuena võis olla, kuid meie puhul on seda veidi raske võibolla hoomata. 1988 oli ju siin rubla ja Saksamaal DEM- oleks võrdlusmoment DEM-EEK, tekiks vast mingi pilt. Rublal ju too aeg enam väga väärtust polnud, seega kroonidesse teisendamine ka väga ei aita.
Vasta
#46

   
Info siit

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#47

Sealt loeme välja, et 375.- oli kokkuhoid, kui toonklaasi ei tellinud. Asi seegi
Vasta
#48

Ja et kõige kallim, 2,3 diisel universaal maksis planguna 20000DEM ehk ca 10000€. 

Praegu Mondeo hind algab mingist 26-st tuhandest. Aga kui arvestada vahepeal kulunud aega ja inflatsiooni, siis polegi nii hull hinnatõus.
20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
Vasta
#49

(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
selle otsustamiseks peaks teadma sakslase keskmist netopalka tollest ajast.

Pähkliajude hirm
Vasta
#50

Suht sarnased numbrid, nagu täna keskmise pereauto puhul massmüüduks saamisel eelduseks.
Skoda Octavia tänase hinnakirjaga sobiks ehk võrdluseks.
Vasta
#51

(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  Ja et kõige kallim, 2,3 diisel universaal maksis planguna 20000DEM ehk ca 10000€. 
See hinnakiri tundub olema siiski vaid L (limousine) varustustaseme kohta. Pildilt puuduvad GL (Grand Limousine?) ja Ghia hinnad.Puusalt pakun, et kõikide mõeldavate lisadega 2.3V6 Ghia hind oli ca 30k DEM
Vasta
#52

(14-06-2021, 16:03 PM)ounou Kirjutas:  
(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
selle otsustamiseks peaks teadma sakslase keskmist netopalka tollest ajast.
Paistab, et umbes 3,5tonni demmi bruto oli selle teema sirje sünniaastal.

https://www.destatis.de/EN/Themes/Labour...te-1-56518

Nii et pidi ikka koguma-liisima, aga praegusaja Eesti octavia-liisijaga võrreldes olid nad jämedalt poole paremas seisus
Vasta
#53

(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
´89 aastal maksis R129 SL500 129 kilo demmi ja selle ostmiseks ei pidanud olema kapitalist. Piisas meiemõistes tehnikumiharidusega spetsialisti palgast.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#54

Meie riigist mäletan ma seevastu aastast 1991 sellist seika, et mul müüs isa maha videomaki koos suure kassetikoguga ja selle eest ostis tutika suure kabiini ja toonitud klaasidega MTZ 82. Proportsioonid olid ikka täiesti mööda.
Vasta
#55

Ei tea palju oli siin 1,3 liitrise mootoriga sirjesid,mul sõbral oli üks aastast 1985 jube tigu oli ikke Wink

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#56

(15-06-2021, 07:34 AM)hundu615 Kirjutas:  Ei tea palju oli siin 1,3 liitrise mootoriga sirjesid,mul sõbral oli üks aastast 1985 jube tigu oli ikke Wink

Ega see 2,3 diisel ka teab mis rakett polnud  Smile

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#57

(14-06-2021, 22:38 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
´89 aastal maksis R129 SL500 129 kilo demmi 
See on huvitav võrdlus tegelt.
20K Fordi eest ja 130K Meredese eest. 
Ülekantuna tänapäeva ja eurodesse see tähendab ikka sama, et 20K ei olegi turu kõige odavam auto, aga 130K autot lihtne palgatöötaja kunagi uuena ei osta.
Vasta
#58

(14-06-2021, 19:56 PM)Jansa Kirjutas:  
(14-06-2021, 16:03 PM)ounou Kirjutas:  
(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
Paistab, et umbes 3,5tonni demmi bruto oli selle teema sirje sünniaastal.
....
Nii et pidi ikka koguma-liisima, aga praegusaja Eesti octavia-liisijaga võrreldes olid nad jämedalt poole paremas seisus

Tuletame siinkohal meelde, et toona oli raha pangast saamine oluliselt keerukam protseduur, kui tänasel päeval. Pidi reaalselt kohal käima ja tõestama, et suudad võetud kohustuse ära kanda.

Täna on 20 k€ liisingu saamine ikka väga lihtne, kui vähegi viisakas makseajalugu all on.
Vasta
#59

(14-06-2021, 22:38 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(14-06-2021, 15:39 PM)stihl Kirjutas:  20t demmi oli siis ilmselt väga suur raha.
´89 aastal maksis R129 SL500 129 kilo demmi ja selle ostmiseks ei pidanud olema kapitalist. Piisas meiemõistes tehnikumiharidusega spetsialisti palgast.

Vaatasin ka seda viidatud palgatabelit ja selle järgi tõesti ca. 3500 DM kuus keskmine brutopalk tol ajal adekvaatne hinnang. Ehk siis SL500 maksis keskmise töötaja kolme aasta brutopalga. Tänapäeva Eestisse üle kantuna (I kv. 2021 keskmine palk 1473 eurot) tähendaks see siis umbes 53000 eurot.

Meil võib-olla jah selline asi tavaline, aga kahtlen, kas Saksamaal normaalne spetsialist sööb kolm aastat kartulikoori ja ööbib silla all viimase malli Mersu rodsteri nimel? Big Grin
Edit: Pigem neli-viis aastat, kuna netopalk väiksem.
Vasta
#60

(15-06-2021, 09:19 AM)hotwing Kirjutas:  Meil võib-olla jah selline asi tavaline, aga kahtlen, kas Saksamaal normaalne spetsialist sööb kolm aastat kartulikoori ja ööbib silla all viimase malli Mersu rodsteri nimel? Big Grin
Edit: Pigem neli-viis aastat, kuna netopalk väiksem.
Ilmselt olid ka siis mingid laenu-liisingu võimalused kapitalistidel olemas et mitte harrastada ülalkirjeldatud eluviise.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne