Postitused: 9
Teemad: 1
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
22-10-2021, 20:35 PM
Tervist kõigile. Sai suve lõpus soetatud oma esimene põka....DT20. Talvel plaan hakata vaikselt kõpitsema.....lekked, õlid jne. Esimese asjana vajaksin asjaarmastajate nõu, mis õlid oleksid uuele sõbrale kõige paremad.....külamehed laulavad ühest suust, et kamassi õli mootorisse ja seda sama ka õhufiltrisse. Usun, et isegi selle ajastu vene tehnikale on täna paremat õli turul pakkuda. Käigukasti õlist pole õrna haisugi, mis sinna minema peaks. Tahaks head, mitte seda mis kõige odavamalt kätte tuleb.
Tänud kaasamõtlejatele ?
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
Õnnitlused!
Esialgu ei maksa tõesti sinna muud õli panna, kui Kamsat. Tavaliselt on sellised vanad mootorid igasugust sodi ja tagi täis ja parem on kohe algul pisut ennast tagasi hoida. Pigem tasuks kõigepealt väiksemate asjadega tegeleda. Kui asja liiga vara juppideks lased-kakud, kaob sõidumõnu ära. Tasuks ka traktori eelmiste omanike käest vaikselt uurida, et mida on tehtud ja mis tegemata jäänud. Kui asi toimib, ei tasu kohe liiga heaks teha. "Töömeest ei segata!" Üks hea ja vana ütlus. Aga kui peab, siis veel töötava mootori juures oleks esimene asi mis teha- karteri põhi alt ära ja õlivõtja sõel puhtaks teha.
Aga jõudu!
Postitused: 121
Teemad: 3
Liitus: Apr 2017
Maine:
4
Tervist,kirjutasin pika jutu,kui see äkki kadus. Oeh, käsisiduriga muuseumi eksponaat. Ühesõnaga pane oma liikurisse sobiv kättesaadav õli ja käimarisse sama jutt.Ise kasutasi veokameestest järgi jäänud transmissioonõli. Ja mootoris, peale läbipesu, kaasaegset diiselmootori õli. Kas traktor on sul starteripill? Ja mis imetabased tööd temaga plaanis on? Jaga meiega oma tegemisi, jõudu ja üht teist on põkale ka pakkuda.
Postitused: 121
Teemad: 3
Liitus: Apr 2017
Maine:
4
Vastuseks Raudpatsile, mootori saab ju puhtaks pesta. Iseasi kas liikuriga on ka plaanis midagi töösarnast teha...
Postitused: 9
Teemad: 1
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
Tänud, palju häid tähelepanekuid....jah, hea õli on see mis kiiresti mustaks läheb, aga sellel konkreetsel isiksusel pole vist pikalt mingeid vedelikke vahetatud ja ummistuse oht väga tõenäoline. Kuna maal elades väga tüütu ja lõpuks ka imelik käia ja paluda kedagi, kes puud metsast välja toob, kardulamaad harib või põldu niidab, siis sel eesmärgil saigi antud pill muretsetud. Niiet hakkab oma algset eesmärki teenima. Kuna ise pärvatööna autode lukksepp ja saan põka talveks sooja ruumi viia, siis plaan vaikselt nokitseda esmalt leketega ja vahetada õlid. Esialgu suuremaid lammutustöid ette ei võta. Vastustest käis läbi mootori pesu....kas kasutatakse spets ainet või lihtsalt tihedamini õli vahetada? Sama teema oleks käigukastiga.....kuna pole aktiivselt pikka aega kasutatud, siis käigukastis vesi sees....kõik räägivad suvaline transmissiooni õli ?.....minu jaoks ATF 2;3;4, SHC jne.....rasketehnika omadest ei tea midagi. Müügimehi poes ei usalda ?. Üritan teid ikka siis oma tegemistega kursis hoida?
Postitused: 748
Teemad: 45
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
Ära usu kõike, mis sulle räägitakse.. kui mootoris sees oleks "fekaal" , siis see oleks juba ammu probleeme tekitanud õlirõhuga näiteks.. uskumatu müüt, mida paljud puhta kullana võtavad! Näiteks 15w-40 on vägagi ladna, ka veokad kasutavad seda.
Postitused: 9
Teemad: 1
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
Ühele küsimusele jäi enne vastamata, see jah starteripill. Roolisüsteem on ümber tehtud, pandud mingi veoka oma....oli mõte, et taastaks algupäraselt, aga see reduktor pidi vist nõrk koht olema ja saadavus kehva võitu?
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Ilmselt tuleb materjal vene keeles, kas keel suus? Näiteks see:
https://zinref.ru/000_uchebniki/05300_tr...65/015.htm
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 6,949
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
(22-10-2021, 21:52 PM)I.A Kirjutas: Ära usu kõike, mis sulle räägitakse.. kui mootoris sees oleks "fekaal" , siis see oleks juba ammu probleeme tekitanud õlirõhuga näiteks.. uskumatu müüt, mida paljud puhta kullana võtavad! Näiteks 15w-40 on vägagi ladna, ka veokad kasutavad seda.
Mootori sisepesu on alati riskantne, pole vaja siin illusioone luua!
Endal on siiani sõiduautodega vedanud, aga see ei tähenda, et võib suvalisele seisnud asjale hüpersuperõli sisse kihutada peala 10-20 aastast hooldamatust ja see on ohutu.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 10,807
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
22-10-2021, 22:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-10-2021, 22:40 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Kõigepealt kiitus vanakese elupäevade jätkamise eest.
Õlid lase välja ja selle järgi näed, mida asemele panna. Kui on ikka tökat, siis pese paar ringi kamsaga läbi - hea ja odav õlilaadne toode suiseks kasutamiseks. Kui juba hakkab õli nägu jääma kümnekonna töötunni järel, siis võid kolida mingi odavama poolsündi peale üle. Hinnalistel õlidel kipuvad olema ka head pesuomadused ja neid tõesti esialgu vaja ei ole.
Käigukastis pole vahet, kuniks valitud õli seal sees püsib. Alustada võib sellesama kamsaga, hea odav ja vedel loputusõli, sest mingied pesuomadusi sel ei ole.
Soodsalt saab Flexoilist või Erimellist. Sest seda ikka kulub tundmatu ajalooga masina elustamisel.
Roolivärgiga on nii, et kui pole just tingimata eesmärgiks algset sünnitist taastada, siis tasub kaaluda hüdroroolile üleminekut (ma tean, et nüüd annavad puristid peldiku taga mulle peksa selle soovituse eest). Samas - kui praegune tszhydeem toimib, siis las ollagi. Juurde ju selle asja osi enam ei toodeta ja varuosade laoseis väheneb iga utiliseeritud isendiga.
Postitused: 9
Teemad: 1
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
23-10-2021, 10:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-10-2021, 10:24 AM ja muutjaks oli
reijo86.)
Ma olen kahel pasasel mootoril nii talitanud, et uus mineraal sisse ja veidi (0,1...0,5 l) spets loputusõli hulka. Siis ei pese nii rajult ja õli mustustaset jälgides ning protsessi korrates on õnnestunud ummistusi vältida. Muidugi filtri vahetus iga kord (või rohkemgi, kui rõhk langema hakkab).
Eks lasengi siis kõigepealt paar korda kamsa õliga läbi ja siis äkki mõni vedelam õli, millel ka pesuomadused, et siis ehk leotab vaikselt seda jama sealt lahti.....kui siin eespool mainiti et kamsa õlil pole pesuomadusi, siis võib see seal sees olla päris rokane. Oskab keegi soovitada mõnda spets pesuainet või seda saab ka küsida samast kohast, kust oligi? Kamsa viskoossus 15w40? Õlifiltrit sellel vist vahetada ei saa, seal see tsntrifugaal filter vms.....eks peab siis seda aeg-ajalt puhtaks kraapima
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Tsitaat:eks peab siis seda aeg-ajalt puhtaks kraapima
Tsentrifugaali puhul kaabi ikka pehme puiduga, raud kriimustab ja mustus jääb kriimudesse kinni ja tsentreering ka rikutud. Vanasti soovitati puhtale paber sisse panna, siis väga lihtne puhastada, koos paberiga tuleb kõik ära, pole vaja kraapida.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kas nii poleks õigem talitada, et kõigepealt vaadata soojal mootoril ära kas tsentrifuug ikka töötab ja siis asuda pesemise kallale?
Teiseks karterituulutuse klapp et ikka oleks tihe ja laseks vaid välja õhku mitte sisse.
Tegu ikkagi ühe silindriga, kus õhk tahab koos tolmu ja liivaga sisse ka liikuda ja ennegi neil karteripõhjast peoga liiva leitud.
Õlivanni keeraks ka alt ning puhastaks kepsukaela korgi taga oleva saasta ära ja siis võiks julgelt päris õli sisse panna.
Kui kuskilt mootori seest näpuga sadestust võtta ja näpuvahel on tunda abrasiivi või lihtsama katsega sadestus kahe klaasitüki vahele ja hõõruda omavahel minutike ning kui peale pesemist klaas matt peseks mootori ära.
Klapikambrikaas ka maha ja kui on palju saasta lihtsalt mootoripesuvahendiga üle ja survepesuga puhtaks niipalju kui saab.
Kindlasti samal päeval kokku ja õliga käima et tööpinnad rooste ei läheks ja tehtud.
Selle menetlusega nii mõnigi mootor puhtaks tehtud ja tulemusega rahul.