V6 Nõuka aegne mootor manuaal käigukastiga.
#1

Kas kellelgi on aimu mis mootoriga tegu või kus teda kasutati. Või mingi eksperimentaal värk.
   
   
   
Vasta
#2

Kusagil ploki peal ehk on malmivalu märgistus mootori mudeli kohta, või mis materjalist see plokk on? Käigukastil ja sidurikojal ka ehk on mingid märgistused või detailinumbrid
Vasta
#3

Näha on, et 60-kraadine v6, seega tõenäoliselt midagi Volgale planeeritutest. Volga.ee lehel toodud v6 mootori piltidest mõnevõrra erinev, aga leidub ka sarnasusi.

Neid Volgadele mõeldud v6 mootoreid arendati väga kaua (aga asja ei saanudki), vist on isegi võimalik, et mõni katseeksemplar nende hulgast.
Vasta
#4

Kas seerianumbri kohal on number ''2410'' (halvasti loetav küll..)?

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#5

(18-11-2021, 12:12 PM)Walter Kirjutas:  Kas seerianumbri kohal on number ''2410'' (halvasti loetav küll..)?
Jah; kui kontrasti maha keerata, ilmub paremini nähtavale.
Vasta
#6

mingi lugu Volga V6-st
https://www.youtube.com/watch?v=Aj0EkzJ2LkU
Vasta
#7

(18-11-2021, 11:59 AM)zazik Kirjutas:  Näha on, et 60-kraadine v6, seega tõenäoliselt midagi Volgale planeeritutest. Volga.ee lehel toodud v6 mootori piltidest mõnevõrra erinev, aga leidub ka sarnasusi.

Neid Volgadele mõeldud v6 mootoreid arendati väga kaua (aga asja ei saanudki), vist on isegi võimalik, et mõni katseeksemplar nende hulgast.
 Uurisin järele mootoril nr on 2418, tegemist siis tõesti eksperimentaalse Volga Gaz 24-18 mootoriga. Mootor Peterburis müügis, hinda küsitakse 25 K eurot. Pakuti mulle, Venemaal vist huvilist ei leitud. Tuleb leida hea doonor + muud kulud. Kokku lõpuks ikka 50K kulu. Momendil endale sellist väljaminekut lubada ei saa, kuigi tegemist mega haruldusega.
Vasta
#8

Huvitav, kas see mootor on oma põhiolemuselt lihtsalt 2 silindri jagu lühemaks tehtud GAZ-i V8 või on tegemist täiesti omaette arendusega? Mõtlen, et kas venelased kasutasid sama võtet nagu Pobeda mootori puhul (2 silindri jagu lühendatud GAZ-i R6) või üritati midagi päris uut luua?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

(19-11-2021, 21:23 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas see mootor on oma põhiolemuselt lihtsalt 2 silindri jagu lühemaks tehtud GAZ-i V8 või on tegemist täiesti omaette arendusega? Mõtlen, et kas venelased kasutasid sama võtet nagu Pobeda mootori puhul (2 silindri jagu lühendatud GAZ-i R6) või üritati midagi päris uut luua?

Volga v6 mootor oli 60-kraadine, nagu eespool juba mainisin. Venelaste v8-d on kõik 90-kraadised. Seega ühisosa piirdub tõenäoliselt poltide-mutrite ja võibolla mõne agregaadiga.

Seda ma ei tea, kas kõik see aeg (1960-date keskpaigast kuni 1980-date lõpuni) arendati sama mootorit, või tõmmati vahepeal puhas leht ja alustati uuesti. Päevakorral olid nad 24 ja 3101(millest sai 3102) juurutamisel, hiljem veel 24/2410 asendamise plaanides. Töömahud jäid 3,0-3,5 liitri kanti.
Vasta
#10

(19-11-2021, 21:23 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas see mootor on oma põhiolemuselt lihtsalt 2 silindri jagu lühemaks tehtud GAZ-i V8 või on tegemist täiesti omaette arendusega? Mõtlen, et kas venelased kasutasid sama võtet nagu Pobeda mootori puhul (2 silindri jagu lühendatud GAZ-i R6) või üritati midagi päris uut luua?
 Ju ta oli mõeldud Gaz-53 V-8 V-6 variandina ikka, nagu Kolhida V-6 Kamazi V-8st valmis tehti. Üks Volga kuue silindriline prototüüp olla olnud veel, nö Nysa moodi rippklappidega kaanega 51 plokil R6. See 3,5L kone oleks Volgale väga sobilik olnud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11

(19-11-2021, 23:28 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Üks Volga kuue silindriline prototüüp olla olnud veel, nö Nysa moodi rippklappidega kaanega 51 plokil R6. See 3,5L kone oleks Volgale väga sobilik olnud.
See oli vist see tõrvikkambritega versioon, mis pidanuks GAZ-52-le saama? Pilti sellest imeloomast pole veel ette sattunud, aga nii palju ma tean, et mõned ikka valmis tehti ja autode peal neid katsetati. Hädad olid olnud põhimõtteliselt samad mis hilisemal 3102-l, st. pea võimatu oli seda apastraati nii välja reguleerida, et töötaks iga ilmaga igasugustes oludes. Kui 3102 mootoriga tegeles vastava väljaõppega mehaanik kusagil keskkomitee autopargi soojas ja hästivarustatud garaažis, siis kolhoosi külmas ja elektrita saras või üldse põllu peal oleks 7 klassi haridusega 3. liigi sohver Vasja püstihädas olnud.

Aga kas keegi teab, mis Volga diiselmootori projektist sai? Ehitati reaalselt mõni mootor valmis ka või jäigi kogu idee ainult paberile? Nagu teada, siis algselt pidi GAZ-24 toodetama hakkama neljas versioonis: R4 diisel, mõeldud peamiselt taksodeks; R4 bensiin ehk siis see, millest lõpuks ainsana asja sai. Algselt mõeldud erasõidukiks ja igasugu väiksematele asjapulkadele ametiautoks; V6... Nojah, mis sellest sai, on eespool juba küllalt juttu. Mõeldud olnuks see tehaste direktoritele ja igasugu keskmise kaliibriga ametnikele; ja tippmudeliks V8. Neile, kes veel päris Tšaika-inimeseks ei kvalifitseeru. Kuskilt on nagu meelde jäänud, et neile kavandatud V8 pidanuks justkui natuke väiksem ja kergem olema kui see, mis 2424 peale pandi ja mis oma raskusega auto esiosa liiga raskeks muutis.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#12

(19-11-2021, 23:20 PM)zazik Kirjutas:  Volga v6 mootor oli 60-kraadine, nagu eespool juba mainisin. Venelaste v8-d on kõik 90-kraadised. Seega ühisosa piirdub tõenäoliselt poltide-mutrite ja võibolla mõne agregaadiga.

Siin lehel leiduvas tabelis on kirjas, et silindri läbimõõt on V6-tel 92 mm nagu paljudel teistelgi GAZ mootoritel - seega võib neid ühiseid juppe rohkemgi olla...
Vasta
#13

Kõik V8 ei olnud 90 kraadised.
Tšaika oli 60 kraadi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

(20-11-2021, 01:16 AM)Daff Kirjutas:  Kõik V8 ei olnud 90 kraadised.
Tšaika oli 60 kraadi.
Tsaikal ikka 90 kraadi. Võibolla mõni katsetus varjant aga seeria tootmises 90 kraadi.

Pakkuda võib Gaz 13, 14 või 41 mootorit või mootori osasid.
Vasta
#15

(20-11-2021, 01:07 AM)pppp Kirjutas:  
(19-11-2021, 23:20 PM)zazik Kirjutas:  Volga v6 mootor oli 60-kraadine, nagu eespool juba mainisin. Venelaste v8-d on kõik 90-kraadised. Seega ühisosa piirdub tõenäoliselt poltide-mutrite ja võibolla mõne agregaadiga.

Siin lehel leiduvas tabelis on kirjas, et silindri läbimõõt on V6-tel 92 mm nagu paljudel teistelgi GAZ mootoritel - seega võib neid ühiseid juppe rohkemgi olla...
Tundub et ainult kolvid võisid gaziku omad olla aga muu nagu ei sobi, võibolla klapid nookurid ka.
Aga huvitav on vaadata seda tabelit ja tekkib küsimus kas sellist mootorit on tahetud ka gaz 52 peale panna. On ju ülemisel real 24-16; 24-14 ja siis 52??    

Pakkuda võib Gaz 13, 14 või 41 mootorit või mootori osasid.
Vasta
#16

GAZ garantii asus Tallinnas Luha tänavas , seal käis mu semu GAZ 3102 ga hoolduses , selle leeksüütega mootori karburaatori kohta rääkis nii : Kui mehhaanik karbussist düüse välja hakkas keerama siis ma ikka üritasin neid kokku lugeda et milline kuskohast , aga peale üheteistkümnendat düüsi enam ei viitsinud .
Vasta
#17

(20-11-2021, 11:23 AM)einota Kirjutas:  
(20-11-2021, 01:07 AM)pppp Kirjutas:  Siin lehel leiduvas tabelis on kirjas, et silindri läbimõõt on V6-tel 92 mm nagu paljudel teistelgi GAZ mootoritel - seega võib neid ühiseid juppe rohkemgi olla...
Tundub et ainult kolvid võisid gaziku omad olla aga muu nagu ei sobi, võibolla klapid nookurid ka.
Aga huvitav on vaadata seda tabelit ja tekkib küsimus kas sellist mootorit on tahetud ka gaz 52 peale panna. On ju ülemisel real 24-16; 24-14 ja siis 52??
Kerige  ksf pppp postituses viidatud "siin lehel" allapoole. Seal kommentaarides kirjutatakse, et 6 silindriline V mootor oli mõeldud jõuallikaks ka mudelile ГАЗ 56. Seeriatootmisesse nimetatud mudel paraku ei jõudnud.

 Tsitaat
 "Этот "убогий мотор" изначально планировали для установки в ГАЗ-56, но…
Машина в серию не пошла, а мотор остался. Жаль конечно, сейчас могла быть очень востребована среди кастомайзеров."

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne