31-12-2021, 12:55 PM
Pakutakse sellist isendit:
Auto kere numbriga 4627, kuigi passis aasta 1950, siis kere numbri järgi toodetud kusagil 1948 aasta lõpupoole.
Kaasfoorumlase Valdo Pobeda, mille taastamist siin aastaid tagasi kajastati
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15794
ja mis vist õnneliku lõpuni pole seni jõudnud, on kere numbriga 6545 ja toodetud omaniku väitel 1949 aasta alguses.
Valdo väitel on tegu I seeria autoga. Olen teinud uurimis tööd nende vanade Pobedade suhtes. Arvamused lähevad nende seeriate osas lahku. Küll pakutakse I seeriaks 1946 - 1948 aug-ni toodetud 1700 autot, küll 1948 a okt. kuni 1950 a okt.-ni toodetud autosid. Ise liigitaks need 1946 -48 aasta autod eelseeria autodeks, kuna need toodeti pooleldi käsitsi ja olid tõelised õnnetuse hunnikud (neil polnud soojendust ega suunatulesid). Augustis 1948 jäeti Pobide tootmine seisma ja tehti hulgaliselt muudatusi autode juures, parandati tunduvalt töökindlust. Kutsuti tagasi kõik seni toodetud autod ja püüti kõrvaldada vigasid ja muuta autod töökindlamaks. Samas valmis ka konveier Pobide tootmiseks. 1948 aasta oktoobris käivitati uuesti tootmine, seekord juba konveieril ja tootmisse võeti ka kabriolett variant. (kokku toodeti 1948-1953 14222 kabrioletti). Kuni 1950 aasta okt.-ni toodeti autosid GAZ 11 tagasilla ja käigukastiga (lülitus põrandal) ja neid autosid võikski nimetada I seeria masinateks. Pärast seda sai Pobi uue käigukasti ja tagasilla ning veel pisemaid muutusi, millega saab ennast kurssi viia ksf. Valdo omaaegseid postitusi lugedes.
Mulle pakutaval autol on GAZ 11 käigukast ja tagasild, üliharuldane eksemplar. Kabriolette on üldse väga vähe säilinud. Samas piltidelt auto seisukorda vaadates just erilist vaimustust esile ei kerki. Tegu jällegi raske projektiga, mis küll kergem kui M1, L1 projektid aga siiski. Suurem probleem on selle auto Eestisse saamine. Autol veel Nõuka aegsed dokumendid ja auto vanem kui 50 aastat, siis bürokraatiat omajagu. Ka on auto kunagine omanik lahkunud parematele jahimaadele.
Kas kellelgi on aimu, palju neid kabrio Pobedasid Eestis üldse säilinud on. Kunagi aastaid tagasi ksf. Pkuldsaar tegi siin postituse ühest Saaremaal asuvast, fantastiliselt hästi säilinud autost.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31349
Muidugi, selline masin vääriks päästmist aga kas see loll pean jälle mina olema, minu jaoks miljoni € küsimus.
Lõpetuseks arvamusteks pildiseeria pakutavast autost.
Auto kere numbriga 4627, kuigi passis aasta 1950, siis kere numbri järgi toodetud kusagil 1948 aasta lõpupoole.
Kaasfoorumlase Valdo Pobeda, mille taastamist siin aastaid tagasi kajastati
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15794
ja mis vist õnneliku lõpuni pole seni jõudnud, on kere numbriga 6545 ja toodetud omaniku väitel 1949 aasta alguses.
Valdo väitel on tegu I seeria autoga. Olen teinud uurimis tööd nende vanade Pobedade suhtes. Arvamused lähevad nende seeriate osas lahku. Küll pakutakse I seeriaks 1946 - 1948 aug-ni toodetud 1700 autot, küll 1948 a okt. kuni 1950 a okt.-ni toodetud autosid. Ise liigitaks need 1946 -48 aasta autod eelseeria autodeks, kuna need toodeti pooleldi käsitsi ja olid tõelised õnnetuse hunnikud (neil polnud soojendust ega suunatulesid). Augustis 1948 jäeti Pobide tootmine seisma ja tehti hulgaliselt muudatusi autode juures, parandati tunduvalt töökindlust. Kutsuti tagasi kõik seni toodetud autod ja püüti kõrvaldada vigasid ja muuta autod töökindlamaks. Samas valmis ka konveier Pobide tootmiseks. 1948 aasta oktoobris käivitati uuesti tootmine, seekord juba konveieril ja tootmisse võeti ka kabriolett variant. (kokku toodeti 1948-1953 14222 kabrioletti). Kuni 1950 aasta okt.-ni toodeti autosid GAZ 11 tagasilla ja käigukastiga (lülitus põrandal) ja neid autosid võikski nimetada I seeria masinateks. Pärast seda sai Pobi uue käigukasti ja tagasilla ning veel pisemaid muutusi, millega saab ennast kurssi viia ksf. Valdo omaaegseid postitusi lugedes.
Mulle pakutaval autol on GAZ 11 käigukast ja tagasild, üliharuldane eksemplar. Kabriolette on üldse väga vähe säilinud. Samas piltidelt auto seisukorda vaadates just erilist vaimustust esile ei kerki. Tegu jällegi raske projektiga, mis küll kergem kui M1, L1 projektid aga siiski. Suurem probleem on selle auto Eestisse saamine. Autol veel Nõuka aegsed dokumendid ja auto vanem kui 50 aastat, siis bürokraatiat omajagu. Ka on auto kunagine omanik lahkunud parematele jahimaadele.
Kas kellelgi on aimu, palju neid kabrio Pobedasid Eestis üldse säilinud on. Kunagi aastaid tagasi ksf. Pkuldsaar tegi siin postituse ühest Saaremaal asuvast, fantastiliselt hästi säilinud autost.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31349
Muidugi, selline masin vääriks päästmist aga kas see loll pean jälle mina olema, minu jaoks miljoni € küsimus.
Lõpetuseks arvamusteks pildiseeria pakutavast autost.