Lumepuhuri valimine

See puhur tahab jah pööret saada...

Aasta või paar tagasi müüs ka tööriistamarket mingeid kitsaid lumepuhureid pto kardaanilt.Nägin poes ja isegi näppisin ka pisut ja hind ei olnu ka kosmoses.Uurida tasub vast.
Vasta

See on mõldud miskisele kommunaal traktorile, Wille jms. Need on ju sisuliselt liikuvad hüdropakid võimaste pumpadega. Kubota jääb ilmsel jänni.
Vasta

(07-02-2023, 22:22 PM)Mahno Kirjutas:  Mis ma ikka keerutan - nimetatud puhur on kuldsesbörsis:

...

Nymek SB 1200 näikse olema.

Vaadates seda videot, siis mootori pöörded algses rakenduses ilmselt pole väga kõrged olnud: ülekanne on päris karmilt kiirendav.

https://youtu.be/ckTuzcYX8gg?t=12

Seega ei pruugi üldse JSV pealt saadav 540 pööret 34-sele hammasrataspumbale vähe olla. Kui keegi nüüd keegi rootsit tönkav leiaks, mis on selle puhuri tootja poolt nõutud rootori pöörlemissagedus...

Siin on kellelgi sama puhur Iseki 1502 haakes:
https://www.tractorbynet.com/forums/thre...st-2970003
Vasta

Selle pöörlemis sageduse määrab füüsika.Kui mälu ei peta siis mingi 11-13 m/s oli min joonkiirus,sellest ülespoole on juba hää.Võtta suvaline netis müüdav puhur ja sealt saab rehkendada jvv rpm ja rootori läbimäät ja ongi käes suurusjärk.
Vasta

Avant 520 on mootori mõttes enam-vähem täpselt sama kui kubota. Raamat ütleb tema aux oil flowks 31l/min 185 bar juures. Mis teeb töö võrreldes avandiga ebamugavaks on see, et kui sidur ära lahutada jääb puhur seisma. Avandil seda muret ei teki.
Vasta

(08-02-2023, 18:49 PM)muska71 Kirjutas:  Selle pöörlemis sageduse määrab füüsika.Kui mälu ei peta siis mingi 11-13 m/s oli min joonkiirus,sellest ülespoole on juba hää.Võtta suvaline netis müüdav puhur ja sealt saab rehkendada jvv rpm ja rootori läbimäät ja ongi käes suurusjärk.

Siin ei vaadata sääraste rehkenduste peale hea pilguga - nüüd on teadmist vaja. Wink

Ma võin ju pakkuda puusalt, et JSV 540 ümbertiiru tõstmine neljakordse kiirendava reduktoriga rasvase kahe tuhande ümbertiiruni peaks selle puhuri väga mõnusasti viskama panema, aga mitmed praktikud valavad selle peale (õigustatult seekord, kuivõrd mul ei ole mingeid mõõtmistulemusi esitada) verbaalse pasapangega üle.

Paned veel kuhugi ajamisse paarikümnekilose vunkratta ka ning ei pea mingi hangetipu pärast väga põdema.

Ühtlasi tuletan meelde, et tehnoandmed on antud uuele masinale. Hüdrosüsteem paratamatult töötamisel kulub ja lekete suurenemise tõttu hakkab tootlikkus töörõhul (kui seda üldse suudetakse saavutada) langema.
Vasta

Minu häda ongi selles, et ma oskan arvutada mehaanilisi ülekandearve jms, aga hüdraulika baasteadmist mul pole st tunnistan ennast sel alal ette rumalaks.

Ma saan aru, et hüdro puhul rõhk = jõud ja õli kogus = kiirus.

Kui te nüüd näiteks kinnitaksite, et selline ca 35l/min 160 baari juures on piisav, siis mul puuduks tegelikult vajadus puhuri poolt edasi arvutada ja küsimus taanduks sellele, kas ja mis raha eest ma saaks sobiva pumba, mida pto otsast käitada. PTO otsast ma saan otse valida nelja kiiruse vahel:540/770/940/1250 rpm. (pluss reevers, aga sellest pole hüdro puhul suurt kasu, sest hüdropump on mõeldud ühte pidi töötama).

Ehk siis minu loogika ütleb, et kui pump annab mulle soovitud liitrid ja rõhu mingi pöörete arvu juures, mis erineb minu pto valikust, on vastavat kiirendavat (või aeglustavat) reduktorit vahele vaja ja nii lihtne ongi - jälgides et pöödlemissuund õige jääb. Lisaks peab jälgima, et max mootori pöörete juures jääks hüdropumba pöörded lubatu piiridesse. Maksimaalse rõhu piirab ära kaitseklapp, õli kogus ja seeläbi viskamise kaugus jääbki sõltuma pumba pöörete arvust mis sõltub omakorda pto valitud kiirusest ja mootori pööretest.

Hüdrovedu annab mulle teoreetiliselt võimaluse valida, kas ma panen puhuri taha rippu edaspidi, tagurpidi või laaduri külge ette, ilma et ma peaks kardaani pärast muretsema. Kinnitused tulevad nagunii ringi teha.
Vasta

Sellel aastal lund ei tule, või kui tuleb, siis on mu lumepuhur rikkis. Toungue

Puhastatavat pinda 160m2, millest siis 100m2 on see, mis võiks kogu aeg puhas olla. ülejäänud on minu enda probleem e. garaazhi esine+hoov.
Labidaga + lume käsisahaga saaks ka, kuid mind nädala sees seda kohustust tätimas pole - pere peab ise hakkam saama.

Aga sain ühe masina vanarauahinnaga (see oli ka peamine põhjus miks selle kaela võtsin), suurem oleks olnud overkill. Tgelikult võiks varreotsas pisike lumepuhur olla Wink ehk selline mootorige lumelabida sarnane ollus.

Saadud masina universaalne mudelinimetus on DB7559, masinale endale peale kribatud Fuxtec Scheneefrase - FX ST 5.5/DB7559 Baujahr 2010. 
Ehk siis 5.5HP mootor, masin aastast 2010


Miks ma kribasin universaalnimetust, sest tootja on ikkagi hiinlane ning erinevad firmad panevad lihtsalt oma nime sinna ette - powersmart, MTD, Fuxtec jne... natuke on muudetud kontrollseadmeid aga põhiolemus sama.

Postiivne on see, et mootor toimetab, käivitub ühe tõmbega, sõidab 5käiku edasi ja 2 tagasi, freesid liiguvad ja eks midagi kunagi puhub ka.
Loomulikult vajab saadud korralikku hoolt - õnneks on seda hooldatud ka eelnevalt.
rihmad vahetatud, õli ka.
Kuid vajab uusi freesi turvapolte + ehk ka uute kohtade tegemist, sest avasustes kuskil lõtk sees. - tuleb ka neid pukse hinnata.
See plastik lume suunaja tahab ka paremat kinnitamist või modimist - kahjuks liigub vaid ühe mingi hoova kaudu, mis suunaja küljes.
rehvid kulunud aga pigem vist panen ketid peale - pind on küll tasane aga sõidutee ääres on sujuv kallak.
Kõik võimalikud kinnituspoldid mid avaja lahti keerata asendan roostevaba poltide/mutrite/seibidega.

Kui kellegil vedelevad sobivad lumeketid, oleks huvitatud, samuti selle lumeväljaviskamise toru liigutamise mehhanisme/või korras paremat toru

EDIT: 
saaks selle masina vaiksemaks... ehk on mingi vaiksema DB-ga summuti süsteem sellisele asjale kuskil olemas?

Aga loodame, et lumi tuleb võimalikult hilja, et saaks vajalikud asjad enne tehtud. Smile

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta

Turvapoltideks mul tavaline m6 polt. Läheb väga hästi vajalikul hetkel katki
Vasta

Tere foorum.
Sain poolehinnaga kogemata ühe lumepuhuri omanikuks. Aparaadiga väga rahul, ainult see lumesuunaja teostus on ebamugav kasutada. Mingi kõver sang suunaja taga millest küürutad ja keerad. Juba alguses kokku pannes oli sellise kahtlase tundega see värk,  nüüd kasutades veel ebamugavam, ei tea kas satub lumi vahele kuskile aga aina raskemalt käib kui kasutada. Olen saanud kasutada umbes analoogset masinat aga lumesuunaja regull käis sarvedevahel olevas "vändast" see oli mugavuse tipp võrreldes selle väänamisega.
Küsimus targematele: Kas seda aparaati oleks võimalik moderniseerdia ja teha ka sangadevahelt vändaga keeratavaks lumesuunaja? Tänud ette. Panen oma abiliselt aadressi ka siia kus pilte piisavalt.
https://www.photopoint.ee/aiatehnika/752...hecht-9554
Vasta

See vändasüsteem toimib tavaliselt selliselt, et selle puhuri toru all otsas on flants, millel on hambad või sälgud. Vändavõlli otsas on tigu, mis hambudes keerab toru. Kindlasti pole selle süsteemi ehitamine raketiteadus ja tõenäoliselt saab ka vajalikud detailid põlve otsas valmistada või mõne laiba küljest.

Samas äkki oleks lihtsam seda keeramise sanga pikendada, et nii kaugele küünitama ei peaks ja oleks küllalt hea?

Kui vaja on, siis ma võin keeramise süsteemist paar pilti teha.
Vasta

Kindlasti annab teha mugavamaks.
Kuid kui sa pead tihti suunda muutma siis mina teeks pigem kangi ja trossiga nagu kallimatel puhuritel on tehtud.
Vändaga pead ikka mitmeid tiire kruttima enne kui ühest otsast teisse jõuad.
Husqvarnadel piisab vaid kangi liigutamisest.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Äkki on probleem hoopis mujal?Kaasaegsed masinad mis täna poes müügil on üldse vääga ebamugavad...HEAL masinal vajutad 2 kangi korraga alla ja töötad üks käsi kangidel ja teisega krutid lonti.Ma olen ka pikka kasvu ja just nii puhungi ja juga suunan ikka vääga täpselt ja ei ole nagu mingit probleemi.Minu masin on pildil https://www.atvstore.se/butiken/index.php?_a=viewProd&productId=7378
Vasta

See on kõigeodavam pill ehk siis koonerdatud seal iganurgapealt. Sellel peab kahte kätt kasutama korraga, et edasi liikuda ja lund visata. Sõidupealt lonti võimatu liigutada kui just kolmandat kätt pole. Kui see mehhanism sujuvalt liiguks siis ma ma lepiks sellega, aga see oskab peaaegu kinni kiiluda. Vahest läheb õigesse suunda kangutamisejaoks niipalju aega, et lasen pöörded maha või panen täitsa seisma, väsitavam kui masinataga kõndimine. Meil siin Tartus üks pood müüb hechti, lähen uurin, et kas paar mudelit kõrgema vändamehhanism sobib sellepeale, ehk võimsusevahe nii väike, et tehas pisematel mudelitel selle kolu augu sama mõõduga jätnud.
Panen niisama youtube lingi kus keegi onu seda mehhanismi kokku paneb.
https://www.youtube.com/watch?v=BriCbWz9r_U
https://www.youtube.com/watch?v=MB7FBm3Ykrc
Vasta

On ka praegu müügisolevatel see ühe käega töötamise süsteem, aga tõesti, natuke kallimatel mudelitel. Minu cub cadetil (küll kasutatud peast ostetul, aga poes on samasugune uus ka saada) näiteks.

Mis ma enda oma kasutamisest võiks jagada:

1. 200 kuupi töömahtu on täpselt selline miinimum 66 sentimeetri laiuse peale. Võimsusevaru väga pole.
2. Mass on selle masina juures pigem pluss kui miinus (eeldades, et masin on tasakaalus)
3. Tagurpidi käikudele pole ostes mõtet rõhku panna - need on nii aeglased, et kasutada nagunii ei viitsi. Aga üks võiks siiski olla, et vajadusel kaldest üles sõita või pehmes lumes liikuda
4. Elektristarter on muidugi meeldiv, aga mina ei ole peale ostmist enda omale juhet külge pannud - üks kerge tõmme ja käib. Naisterahvas saab ka tõmmatud. Aga seda siis eeldusel, et masinal on mingi kergkäivituslahendus.
5. ühekäetöötamine on asi, mille eest tasub raha maksta (pmst asendatav lõdva nipukaga teatud turvalisuse hinnaga küll)
6. nn roolivõimendi (ehk siis võimalus jätta vedama ainult üks ratas) on meeldiv lisa ja leiab teinekord kasutust kitsastes oludes kui on vaja kohapeal 180 kraadi pöörata
7. Ei maksa loota, et kaheastmeline puhur läheb läbi jääs või muidu kaua seisnud ja tiheda lumevalli. Jah, seda saab närida ja jaurata, aga kiirem on labidas tuua ja vall ära tükeldada.
8. Lumepuhur annab (labidaga võrreldes) kõige suurema võidu seal, kus on vaja suurem lumemass teise kohta liigutada - mida suurem ja mida kõrgemale-kaugemale, seda rohkem on abi. Näiteks üle 1.5 meetrit kõrge aia visata Smile
9. Töötamisel väga mitu korda üht ja sedasama lund endale "ette" visata ei ole liiga hea mõte - iga viskamisega läheb lumi tihedamaks ja lahjem-kergem masin jääb lõpuks hätta. Üks-kaks korda visata pole suur mure.
10. Viimasena märgin ära ilmselge - et oleks hea töötada, peaks masin olema sobiva kõrgusega ja toru keeramise vänt ja kauguse seadmise kang (või kuidasiganes konkreetsel masinal lahendatud on) peavad olema mugavalt, sest neid vänta-kangi te kasutate kogu aeg ja kui peab iga kord küürutama, võtab vanduma küll. Nagu siin teemas olnud hecht, kus toru peab keerama käsitsi - mina ei ostaks sellist, välja arvatud võibolla juhul, kui kavatsetaksegi puhuda a la 100 meetrit pikka lõiku ja ja puhumise suunamuutuseid tuleb ette üliharva (hakkad keskelt minema kummalegi poole, nii et toru keerata pole sisuliselt vaja ja kaugus on kogu aeg max).
Vasta

(23-01-2024, 22:59 PM)G66 Kirjutas:  ... ainult see lumesuunaja teostus on ebamugav kasutada. Mingi kõver sang suunaja taga millest küürutad ja keerad. ...
Kas seda aparaati oleks võimalik moderniseerdia ja teha ka sangadevahelt vändaga keeratavaks lumesuunaja? ...

Kõik on võimalik, aga olles eile selle pooltoote klooniga kohtunud, siis vändatavuse tekitamine eeldab täissüsteemi külgeliimimist keevitusega. Ma ise leiutaks sinna miskise liigendiga kinnituva kangi/toru esimeses lähenduses, mis sedapalju õlga ja kaugust annab, et keeramine mugavamaks muutub.

Sellega olen väga nõus, et ilma juhikohalt mugavalt opereeritava londita on lumepuhur kuidagi poolik tarwitada.
Vasta

(23-01-2024, 22:59 PM)G66 Kirjutas:  Tere foorum.
Sain poolehinnaga kogemata ühe lumepuhuri omanikuks. Aparaadiga väga rahul, ainult see lumesuunaja teostus on ebamugav kasutada. Mingi kõver sang suunaja taga millest küürutad ja keerad. Juba alguses kokku pannes oli sellise kahtlase tundega see värk,  nüüd kasutades veel ebamugavam, ei tea kas satub lumi vahele kuskile aga aina raskemalt käib kui kasutada. Olen saanud kasutada umbes analoogset masinat aga lumesuunaja regull käis sarvedevahel olevas "vändast" see oli mugavuse tipp võrreldes selle väänamisega.
Küsimus targematele: Kas seda aparaati oleks võimalik moderniseerdia ja teha ka sangadevahelt vändaga keeratavaks lumesuunaja? Tänud ette. Panen oma abiliselt aadressi ka siia kus pilte piisavalt.
https://www.photopoint.ee/aiatehnika/752...hecht-9554
Lasin eelmine talv kõik liikuvad kohad mingi vaseliinmäärdega üle ja vahele.  Hakkas tööle sahinaga. See talv pole näppind ja töötab ikka veel kergelt.
Nats tahab harjutamist, seal mingi õige nõks, et töötaks.  Mingi 10+ aastat vist juba kasutan. Et siis juba ca. 20 korda lund pritsind Big Grin
Vasta

Kas tänapäeval ikka on nn ühe käega juhitavad?kahtlen...Neil vist nii,et käega vajutad hoova alla ja siis fikseerub? ja vabastamiseks tuleb miskit linki liigutada?Kui nii siis ju PORNO...Minul nii,et ühe käega hoovad alla ja ühe käega hoian neid all,vaja vabastada ja seisata masin siis käed masinast lahti ja seiskub.Kiire ilma lisaliigutusteta seiskumine on väga oluline.nt tõmbab mingi võõrkeha sisse kohe rihmad suitsevad...mina vabastan käe ja masin seisab midagi masinal purustamata.Mul nt koerad lahtiselt ja tassivad kaikaid ja jumal teab mida laiali ja on ka kanistri sisse tõmmanud,vana palli mis koerte lelu,kaikad...
Vasta

Vändaga masinal ma lõikaks vända otsa maha ja poogiks võlli külge akutrelli. Paar lülitit natuke nuputamist ja oleks palju parem.

Ilma vändata masinal paneks samuti trelliga pöörama. Paar kõrva londi külge. Kaks juppi trossi väike reduktor ja trell otsa. Natuke nuputamist aga saaks ikka.
Vasta

(25-01-2024, 15:29 PM)MeelisV Kirjutas:  Vändaga masinal ma lõikaks vända otsa maha ja poogiks võlli külge akutrelli. Paar lülitit natuke nuputamist ja oleks palju parem.

Ilma vändata masinal paneks samuti trelliga pöörama. Paar kõrva londi külge. Kaks juppi trossi väike reduktor ja trell otsa. Natuke nuputamist aga saaks ikka.

Läks leiutamiseks, ma viskan ka veidi hagu lõkkesse. Hea jupp on trossidega aknatõstuk auto küljest, seal enamus vajaminevat koli juba eos olemas. Vaja kinnitus teha ja "tumbler" suunda muutma, ongi olemas!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne