Mis iganes küsimused ja arutelu traktor T-40 kohta
#1

Tere

Kuna tundub, et T-40 est on saanud uus popp ja noortepärane liikur, mis on igas majapidamises ,siis teen siia sellise teema, et mitte kellegi teise projektiteemat ühekordsete küsimustega risutada. Samas ehk on abiks kellgile kes mingite tehniliste probleemidega maadleb.

Head kirbamist 
Zurik

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#2

Tere

Kas kogenumad kaasvõitlejad oskavad öelda. On võimalik, et tavalisel T-40 ei ole elektrisüsteemis kaitsmeid ette nähtud?

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#3

(20-07-2022, 13:24 PM)zurik Kirjutas:  Tere

Kas kogenumad kaasvõitlejad oskavad öelda. On võimalik, et tavalisel T-40 ei ole elektrisüsteemis kaitsmeid ette nähtud?
[i]35 — предохранитель; 
http://t40-tractor.ru/shema-jelektroobor...-t-40.html [/i]

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Tere

Aitähh aga sealt nähtub, et kaitsmed on vahel,vaadates aga oma traktorit ,siis ei leia ma sealt ühtegi kaitsmepesa ega ka jälge või kohta kus kaitsmed oleksid võinud olla. Sellest ka küsimus. Traktor ise oli vist 80 ndate algusest. T-40 kaitsmed ei ole ju kuhugi nurgataha ära pandud?

Vaadates natuke neid skeeme, siis ei tundu need kõik T-40 omad olema. On keegi kuulnud et T-40 on mootoriga klaasipuhasti või elektriventilaator? Või kesktulede lüliti ? Meenutaks nagu rohkem Gaz i skeemi vms.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#5

Ilma kaitsmeteta asja tehas vaevalt et väljastas, aga miks sa arvad, et sinu vanal traktoril veel tehase juhtmestik peal on? 

Pealegi see kaitsmete värk ainult segab tööd. Ja nagu teada, on vene tehnika kallal küllalt käinud insenere, kes kõik tööd segava üle õla metsa viskab.

Kõik kaitsmed ei pruugi olla sulavkaitsmeid, vanematel vene aparaatidel tarvitati bimetallkaitsmeid ka, mis ei näe päris harjumuspärased pulgakesed-kahvlikesed välja.

PS toodud skeemil on kaitse asi nr 35 (räägitakse ainsuses). Skeemi järgi pakuks, et tasuks otsida kuskilt kabiini esimesest poolest.
Vasta
#6

40 on ainult üks bimetall kaitse. Armatuiri sees vahib vastu valge nupp. Kogu kaitsmemajandus.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#7

(20-07-2022, 21:18 PM)Daff Kirjutas:  40 on ainult üks bimetall kaitse. Armatuiri sees vahib vastu valge nupp. Kogu kaitsmemajandus.
Tahtsin sama vastata, mu omal süütelukust vasakul musta nupuga, samuti on mu omal peal täitsa mootoriga kojamees.
Vasta
#8

Tere

Ok lähen uurin millalgi lähemalt. Mustvalge joonise pealt leidsin, et seal on tõesti ainult üks kaitse. Aga kogu see süsteem tundub kuidagi segane. Eks muidugi ole 40 aastaga sealt igasugu elektrike üle käinud.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#9

(20-07-2022, 19:00 PM)zurik Kirjutas:  Vaadates natuke neid skeeme, siis ei tundu need kõik T-40 omad olema. On keegi kuulnud et T-40 on mootoriga klaasipuhasti või elektriventilaator? Või kesktulede lüliti ? Meenutaks nagu rohkem Gaz i skeemi vms.


Näinudk kõiki neid asju oma silmaga.
Vasta
#10

Tere

Elektriventilaator oli siis milline ? Asetses kus ?

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#11

Ventilaator minuteada oli pmst tavaline lauaventilaator ehk tiivikuga mootor, mis oli kabiini laes hüdrokangide kohal ja samuti oli seal ka laelamp ning samast kohast läks toide ka kojamehele. Praktikas see ventikas võis näo ära kratsida ja suur enamus on selle ventika välja visanud ja mul on ka juhtmestik ära koristatud ,et toiteall mingeid asju ega juhtmeid poleks.
Vasta
#12

Seal kabiinis on niigi kitsas et inimenegi sisse mahutada ja sellele propellerile seal küll ruumi pole.
Pealegi ega ta muud tee kui puhub piloodile laealt kuuma õhku näkku ja on ka tõhus vahend kergemate kehavigastuste saamiseks oma teravate metallist labadega.
Selline uus tiivik peaks isegi olema veel kuskil kui uus 40 osteti ja külge teda keegi sinna panema ei hakanud neil asjaoludel.
Tegelikult võeti see kabiin ka maha ära ja tehti varikatus torude peale, kuna kasutati teda enamuses heinateol ja kartulitega asjatamisel ning kumbagi neist vihmaga ei tehtud.
Ajendiks oli, kui sugulane väljudes pea lõhki lõi terava ukseäärega ja skalp pärast kokku tagasi õmmeldi.
Seda kabiini hindaks ikkagi üheks tõhusamaks kolhoosikorra lammutajaks.
Teisel endisel laudatraktoril mis bensiiniga käis oli ta muidugi peal ja seal pandi teravad servad kummivooliku sisse peitu.
Bensiiniga käiv traktor oli muide talvel väikest otsa teha mugav, kuna käivitus iga ilmaga ka vändast.
Vasta
#13

Minu "konditsioneer".

   
Vasta
#14

Minu traktoril õhuringlusega probleeme ei ole,teed mõlemad uksed lahti ja põllul töristades käib õhk kenasti läbi. Muidugi teab mis luksus ei ole aga tööd kannatab teha.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#15

T40am, kui vaheltharimise rattad alla panna siis keskelt keskele 135cm, oleks vaja 140cm. Mis variandid siin on.
Vaheltharimise rattad on sellised - pilt internetist
[Pilt: 1ce8a191d3ea110fef3a4f3d8b4964c7.jpg]
Vasta
#16

(08-08-2022, 00:51 AM)Kult Kirjutas:  T40am, kui vaheltharimise rattad alla panna siis keskelt keskele 135cm, oleks vaja 140cm. Mis variandid siin on.
Kui oma tarbeks siis vähendaks vao laiust, st vaheltharija-vaoajaja teeks ümber 67,5 cm peale.
Vasta
#17

(08-08-2022, 00:51 AM)Kult Kirjutas:  T40am, kui vaheltharimise rattad alla panna siis keskelt keskele 135cm, oleks vaja 140cm. Mis variandid siin on.

Palju kilpe ringi keerates/rattad ühelt poolelt teisele veeretades tuleks?

5 cm tähendab tollist vaheseibi kummalegi poole. On sel piisavalt pikad poldid?

<70 cm vakku ei taha kartul ära mahtuda ja kipub päikese kätte jääma.
Vasta
#18

On sul 40 originaal veljed või juba uuem mudel kus "unifitseeritud" veljed ehk nn russi veljed.
Russi veljedega  oli regulli võimalus väiksem ja vist oligi 70cm vao jaoks.
40 originaalidega on regulli võimalus suurem. Saad kilpi tõsta velje sees ringi.
Tehti isegi nii, et nihutati ainult üks pool laiemaks või kitsamaks. Teist poolt ei puututud.
Tollipulk kätte ja mõõtma.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#19

(08-08-2022, 10:05 AM)v6sa Kirjutas:  ...
<70 cm vakku ei taha kartul ära mahtuda ja kipub päikese kätte jääma.
Kui ajada sügavam vagu ja korralikult üles mullata, siis pole hullu, vanasti kui meile mittekolhoosnikele anti aiamaad näpuotsaga ja tuli kokku hoida, siis hobusega ajasime isegi alla 60 cm vaod, kolhoosis olid põka-ajastul vist 62,5 cm.
Vasta
#20

Lugege tähelepanelikumalt: jutt on kitsastest vahelharimise velgedest, need on kokku keevitatud, seega ainult kolm võimalust laiust seada,neist ükski ei sobi. Kolhoosiajal 40-ga ei mullatud, vähemasti meie kandis mitte.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne