Eramaja generaator
#41

(16-09-2022, 16:01 PM)vant Kirjutas:  ... Häda on ühe ja teisega. Peamine muidugi hind kahel viimasel juhul, aga kütuse säilitamiskõlblikus samamoodi. Diiselgeneka puhul ei ole ma küll kindel, et see talvel käima läheb vähekse vanema küttega. Bensiini osas on natuke solkimises tagasi antud, aga üle pooleaastase peale ei saa sealgi kindel olla. ...
Mina olen diisli usku, bensiin tikub riknema jah, eriti see meie bensiinilaadne toode. Seisnud diisliga on mul traka alati ka talvel käivitunud, probleemideta. On töötanud ka ca 15 a vana kütusega. Hind aga sunnib gaasi poole vaatama, see propaan ikka kõvasti odavam, lisaks ei saa kanistritest muudes masinates kasutades otsa ja õigel hetkel teda polegi.
Vasta
#42

(16-09-2022, 16:49 PM)honkomees Kirjutas:  
(16-09-2022, 16:26 PM)vwt2 Kirjutas:  Küsimus-kuidas töötab miinus temperatuuridel-aurustumine? Ega pole Lõuna-Euroopa variant?
Kui ma õigesti aru olen saanud siis töötavad need genemootoridd tavalise nn majapidamisgaasi balloonidega, kus võetakse ülalt aurustunud gaasi, mitte nagu autodes, kus on eraldi aurusti ... idee on paigutada balloon statsionaarselt esikusse, kus nii külm pole ja voolik verandale ning vajadusel sinna siis veeretada gene. Enne ostmist tuleb muidugi müüjalt uurida, tänan tähelepanu juhtimast.
Mälu järgi on kaks segu üks kuni +5 ja teine kuni -5.
Vasta
#43

(16-09-2022, 17:05 PM)honkomees Kirjutas:  
(16-09-2022, 16:01 PM)vant Kirjutas:  ... Häda on ühe ja teisega. Peamine muidugi hind kahel viimasel juhul, aga kütuse säilitamiskõlblikus samamoodi. Diiselgeneka puhul ei ole ma küll kindel, et see talvel käima läheb vähekse vanema küttega. Bensiini osas on natuke solkimises tagasi antud, aga üle pooleaastase peale ei saa sealgi kindel olla. ...
Mina olen diisli usku, bensiin tikub riknema jah, eriti see meie bensiinilaadne toode. Seisnud diisliga on mul traka alati ka talvel käivitunud, probleemideta. On töötanud ka ca 15 a vana kütusega. Hind aga sunnib gaasi poole vaatama, see propaan ikka kõvasti odavam, lisaks ei saa kanistritest muudes masinates kasutades otsa ja õigel hetkel teda polegi.
Gaasigenekal on mõtet siis kui seda toas töristada.  Majapidamisgaasi on külge poogitud kõigele plärisevale ja ka gaasilembestes riikides ei ole popiks muutunud. Isegi paadimootorid on gaasilt ja ei osteta. Gaasigeneraatorid, siis maagaas ja muu otse torust/mahutist tulev, on suurte võimsuste teema, suurtööstust ja väikeasulat toitmas. Ka see kütusekulu värk on kergelt kahtlane sets gaasil antakse kütusekulu kuupmeetrites ja maagaasi/propaani "inimlikus suuruses" genekate puhul, näiteks Yanmari omadel, on see propaani puhul 0,167 Nm3 / kWh. Maagaasil 0,338.
Diisel on kindlasti kõige efektiivsem sisepõlemisel, gaas on siiani olnud just hinna ja puhtuse pärast kasulik sest järgi jääb ju süsihappegaas ja vesi.  Praegu on gaasi hind legaalselt ballooni vahetades u.2,50 €/kg ja kütusekulu näitaja on antud Sinu viidatud pillidel 318 g/kWh, siis 3kW toimetades on ta kulukam kui diisel! Teeme "tavalise" arvutuse, kuidas me "punaseid" ju tegelikult tarbime: 5 kilo propaani on 12l, postihind praegu 0,87 €/l. See on ümardatult 10€ "ise" täites Wink ja kulu seega 2.50€/tunnis 50% koormatuse juures. See teeb praegu 1,4 liitrit postidiislit, mis teeb omakorda täpselt sama kilovati hinna aga selle vahega, et diislil on veel "mänguruumi", kui gaasiga juba käid ebaseaduslikku rada... 

Pull on see, et seda "keeldu" või soovitust 30% kohta on kolekeeruline leida, see on olnud rendileandjate käsk-palve aga on selline käsk ja kaitseväe genekakasutusjuhendis sees punktina  3.5.3. Kontrollima koormuste jaotust (3-faasiline generaator), vajadusel koormused faaside vahel ümber tõstma.
Kvaliteetsematel genekatel, rendist saadud kuni 10kVA pillid, on peal olnud ka tühikäigualandajad kes siis koormamata olekus lasevad mootoril tasa käia. Genekal on ju nimipöörded nimipinge ja nimisageduse jaoks, näiteks tavaline on 3000 rpm. Siis laseb elektroonika selle poole alla, näiteks 1600 rpm peale. Puhas kütuse kokkuhoiu värk. Koormuse tekkimisel ajab kohe pöörded õigeks ja karta on et seal ahelas või elektroonikaplokis ongi see "nõrgim lüli".
Vasta
#44

Lpg genekaid kasutatakse selle pärast et nad on odavamad kui diiselgenekad ja vaiksemad ja ka kergemad. Mina olen just näinud et kasutatakse palju väikseid genekaid gaasiga. Samaväärne diisel genekas maksab võibolla tonn rohkem ja seda vahet annab tagasi teha.
 Ise kasutan hoovi peal keevitamiseks põhiliselt 20hp bensu genekas keevitust(ei pea kuhugile lähemale sõitma või pikendusi vedama), selliseid pannakse mikimaal ka majadele järgi kui vaja - 8kw annab välja, see siis 240v 1 faas 33a/ 120v 67a umbes.  Samal ajal võib veel max 100a keevitada. Muidugi kui vaja max paar kw toita siis on natuke kulukas.
[Pilt: y4m93GXOhY0cPBJ2pvuzkojToa2k33EAgtB7-CvG...pmode=none]
Vasta
#45

(17-09-2022, 11:07 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ...  Praegu on gaasi hind legaalselt ballooni vahetades u.2,50 €/kg ja kütusekulu näitaja on antud Sinu viidatud pillidel 318 g/kWh, siis 3kW toimetades on ta kulukam kui diisel! Teeme "tavalise" arvutuse, kuidas me "punaseid" ju tegelikult tarbime: 5 kilo propaani on 12l, postihind praegu 0,87 €/l. See on ümardatult 10€ "ise" täites Wink ja kulu seega 2.50€/tunnis 50% koormatuse juures. See teeb praegu 1,4 liitrit postidiislit, mis teeb omakorda täpselt sama kilovati hinna aga selle vahega, et diislil on veel "mänguruumi", kui gaasiga juba käid ebaseaduslikku rada... 
ma täitsa legaalselt Lätis tanklas vahetan, viimati augusti lõpul oli 21 kg (see punane balloon) 38€, enne sõda oli 30€ balloon. Ma saan kilohinnaks 1,8€ ... kütusekulu 238 g/kWh.  no ja saan 43 senti kWh hinnaks.
Vasta
#46

Njah 
Loe ja imesta.
 Kogu teemat ei ole praegu aega läbi lugeda aga mõned tõed kui genekat tahetakse osta.

1. Genekale meeldib töötada 70-80 % koormusega.
2. Hiina genekast soovitan eemale hoida, on juhtunud et faasi pinge on 190 volti ja see enam kodumasinatele ei meeldi. Väga lutsude puhul ei ole võimalik remontida.
3. Mida suurem genekas seda stabiilsem on vool ,mõista nii et siinus ei ole nii karvane.
4. Ostke mingi brand ,millele on pärast võimalik ka varuosi osta. Algul maksab küll rohkem aga elu on hiljem lihtsam.
5. Elekrti mootori käivitusmomendil võtab see umbes 1,5 kuni 2x korda nimivõimsusest. (KUI MA NÜÜD ÕIGESTI MÄLETAN)

Need on mõned tõed mida silmas pidada. Soovitan ka kokku arvutada kodumasinad ja elektroonika võimsused, tavaliselt see number tuleb palju suurem kui algul eeldadakse.

Arvestada tuleb ka sellega et majapidamised on väga erinevad.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#47

38€ 21-kilose ehk 50-liitrise eest teeb 0.75€ liitrist ehk ikka on diisel efektiivsem kui koormused on suured. Pisikest lahjemat ja odavat gaasigenekat kannatab aga küll jooksutada sellise hinnaga.  Ja see 3X220V tundub eriti põnev, kui otsest tööstusvoolu vaja pole. Siis kisub kilovati hind sinna 24 sendi peale, seda küll pisut ulmeliste antud kütusekulu juures!!! Selline on pigem diisli kulu mis on siiski energiatihedam ja efektiivsem kui gaas. Pisemad bensukad võtavad 0,5 l/kWh, gaas peaks rohkem ikkagi kulutama. 5-jõulistel peravurridel on see näiteks kilo tunnis WOT elik täisgaasiga, Tohatsu annab oma LPG-vurrile sellise kulu ja samad on ka Mercury LPG näitajad. 3,7kW kulutab Läti hinnas 1,8 €/h või 0,49€/kW/h. See on loogilisem kulunumber. Kilovatt on kilovatt ja midagi teha pole. 7kW genekal peab sees olema vähemalt 10Hj(7,4kW) aga pigem 11-12Hj bensukas. 
Diislitega on merel sadu tunde "tiksutud" ja just genakalaadsega: kõige enamlevinud on näiteks Yanmar 1GM10 1-pütane 318 cm3 9Hj/. WOT 2l/h, poolgaasiga kui toodab 2600rpm juures 3kW võimu, on 1 liiter tunnis ja lükkab rasket purjekat. Samaväärne generaatori ringiajamisega. 0.33 l/Kw on diisli kulu.
Vasta
#48

Kas HONDA EU i seeria on ülehinnatud riistad? i = inverter.
Vasta
#49

Sellise asja ostmisel ma siiski soovitaks ennem proovimise teel veenduda, et ostetav toode rahuldab talle pandud ootused.
Üle 1000 euro on veel piisavalt suur summa, et seda võiks teha.
Vasta
#50

(17-09-2022, 21:21 PM)PlyVal64 Kirjutas:  38€ 21-kilose ehk 50-liitrise eest teeb 0.75€ liitrist ehk ikka on diisel efektiivsem kui koormused on suured. Pisikest lahjemat ja odavat gaasigenekat kannatab aga küll jooksutada sellise hinnaga.  Ja see 3X220V tundub eriti põnev, kui otsest tööstusvoolu vaja pole. Siis kisub kilovati hind sinna 24 sendi peale, seda küll pisut ulmeliste antud kütusekulu juures!!! Selline on pigem diisli kulu mis on siiski energiatihedam ja efektiivsem kui gaas. Pisemad bensukad võtavad 0,5 l/kWh, gaas peaks rohkem ikkagi kulutama. 5-jõulistel peravurridel on see näiteks kilo tunnis WOT elik täisgaasiga, Tohatsu annab oma LPG-vurrile sellise kulu ja samad on ka Mercury LPG näitajad. 3,7kW kulutab Läti hinnas 1,8 €/h või 0,49€/kW/h. See on loogilisem kulunumber. Kilovatt on kilovatt ja midagi teha pole. 7kW genekal peab sees olema vähemalt 10Hj(7,4kW) aga pigem 11-12Hj bensukas. 
Diislitega on merel sadu tunde "tiksutud" ja just genakalaadsega: kõige enamlevinud on näiteks Yanmar 1GM10 1-pütane 318 cm3 9Hj/. WOT 2l/h, poolgaasiga kui toodab 2600rpm juures 3kW võimu, on 1 liiter tunnis ja lükkab rasket purjekat. Samaväärne generaatori ringiajamisega. 0.33 l/Kw on diisli kulu.
Humitaarina ei suuda ma selliseid arvutustulemusi saada elik neid tehteid korrata.
Vasta
#51

(18-09-2022, 16:01 PM)honkomees Kirjutas:  
(17-09-2022, 21:21 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Pisemad bensukad võtavad 0,5 l/kWh, gaas peaks rohkem ikkagi kulutama.
0.33 l/Kwh on diisli kulu.
Humitaarina ei suuda ma selliseid arvutustulemusi saada elik neid tehteid korrata.

Gaasimootor on kohandatud bensukas ehk sädesüütega katel. Selle enda efektiivsus on survesüütest niipalju madalam, et mitte kuidagi ei saa samasugust kütusekulu olla. Eriti veel egeneraaatoril, mis vajab lisaks võimsusele ka momenti ja selleski on diisel ületamatu. Diislite erikulu ajas on elus tuhandeid tunde jälgitud, sellega on asjad suhteliselt selged. Bensukatega ka, küll vähem, aga nendele mõjub koormatus kohe radikaalselt! Kõige esimene 4-taktiline Honda Four 2Hj kulutas poolkäigul 650 kilo vees lükates liitri tunnis kui samade pööretega kerge kummari sabas alla poole liitri! Ka need väikemootoritega pisigenekad, näiteks seesama kvaliteet-tootja  Honda inverter EU22i, ei võta koormatuna vähem! Honda ei aja mulli tehandmetes (noname iinakas aga küll), need on elus korduvalt tõestatud numbrid sest ka selliseid on omajagu jooksutatud sest Honda inverter ja just 22i on üks popimaid mittestatsionaarseid abimasinaid veepeal liikujate seas: 
Tsitaat:Running time 3.53 hours at rated output, Rated output (W) 1800, Fuel tank capacity (L) 3.6. 

Humanitaarilegi mõistetav  Toungue matemaatika on siis 1 liiter kulu tunnis jagatud sellega toodetud 1,8kW'ga ehk erikulu 0,56 l/kWh. Gaasi puhul peaks see olema ~0,6. Sädesüütega on see siis diislist peaaegu poole suurem ehk kütuse mahuühiku hinnavahe peab olema poole soodsam, siis tasub ära. Julgen arvata, et peaaegu võimatu soov!!! Võtad samast lahti Whisperi statsionaarse Picolo andmed ja see toodab 4kW kuluga 1,2 l/h ehk 0,3 l/kWh. Ka see on tegelikkus. Kolmas seade, mille täpset kulu peab merel teadma ja mida jälgitakse, on siis küte ja täna ka jahutus. Konkreetne näide elust: 1,6-millise Ameli konditsioneer oli nii võimas, et odavam oli seda jooksutada abimasinalt, kui Prantsusmaal või Portugalis eraldi jõupistikuga kaivoolult. Sama käis ka enamasti veemagestaja kohta. Jõulisema "edevate" elektri ja magevee eest osatakse seal ilmajaos päris hästi raha küsida ja tuled veel kalli, suure ja edeva asjaga, sisi saab ka vastava kaikoha... Smile Kui oled Kanalisaartel tanki silmini maksuvaba diislit täis tõmmanud ja kütust vähe kasutanud, seda enam, maksad vaid kaimeetri eest. Konditsioneer tuli isegi üüberkalli Prantsuse merelise biodiisliga odavam... Ehk see tänane seis Eestis mereinimest ei üllata Wink
Vasta
#52

Komistasin ühe hakkesse käiva geneka pakkumise otsa:
https://www.klaravik.se/auktion/produkt/...er-a624-b/

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#53

Siinuse teemast: ainuke asi, millele tänapäeval on vaja puhast siinuslainet, on mähiseid sisaldav agregaat - kas el-mootor või siis trafo. See "modifitseeritud siinus" on reaalsuses trapets ja igasugu mähistes tekitab see suuremat kadu soojuse näol, mis võib sellest suitsu välja lasta.
Elektroonika on vale signaalikuju või vale sageduse suhtes võrdlemisi tundetu.
Ideaalis oleks võimalik ka variant alalisvoolu generaator + korralik inverter, mis selle kolmeks vahelduvaks teeb - päikesepaneelidel näiteks kasutatakse sellist. Sisendpinge saab kõikuda üsna suures ulatuses neil. Sisuliselt on tegu kolme väga vöimsa audiovõimendiga, millele antakse sisse 50hz signaalid.
Vasta
#54

(21-09-2022, 16:08 PM)vootele Kirjutas:  Siinuse teemast: ainuke asi, millele tänapäeval on vaja puhast siinuslainet, on mähiseid sisaldav agregaat - kas el-mootor või siis trafo. See "modifitseeritud siinus" on reaalsuses trapets ja igasugu mähistes tekitab see suuremat kadu soojuse näol, mis võib sellest suitsu välja lasta.
Elektroonika on vale signaalikuju või vale sageduse suhtes võrdlemisi tundetu.

Ehk siis kaevus istuvat puurkaevupumpa pole hea mõte otse genekast toita? Või biopuhastis olevat kompressorit? Lihtsalt näited, mis pähe tekkisid, kui kodus ringi vaatasin.

Tunnistan nüüd ka ausalt üles, et omal ajal sai ühesemestrilisel elektrotehnika kiirkursusel magatud  Sad
Vasta
#55

Praktikas kasutasin ma aasta aega ehitusjärgus maja toiteks odavat genekat ja ei teinud kaevus Grundfos SBA, külmkapp, järkamissaag, ketassaag, trellid jne ükski teist nägu geneka toodetud elektri peale.
Vasta
#56

Ka mul oli vist aasta tagasi korralik voolukatkestus pool päeva või nii.Panin paariks tunniks enda mingi euroopas toodetud geneka tööle,külmikud millest ka uued said kenasti tööd teha,mingi firmakas tsentrifugaalpump pumpas kaevust vett ja elu käis muretult.Bensu kulu oli ka olematu.Ei mäleta kas arvutid ka taga olid,aga saab väga edukalt ka ilma interneeddusta suisa 3-4 päeva ilusti läbi ja lülitada ennast argielust välja ja puhata sõna otseses mõttes,isegi telefonist puudust ei tunne...
Vasta
#57

(21-09-2022, 16:08 PM)vootele Kirjutas:  Siinuse teemast: ainuke asi, millele tänapäeval on vaja puhast siinuslainet, on mähiseid sisaldav agregaat - kas el-mootor või siis trafo. See "modifitseeritud siinus" on reaalsuses trapets ja igasugu mähistes tekitab see suuremat kadu soojuse näol, mis võib sellest suitsu välja lasta.
Elektroonika on vale signaalikuju või vale sageduse suhtes võrdlemisi tundetu.
Ideaalis oleks võimalik ka variant alalisvoolu generaator + korralik inverter, mis selle kolmeks vahelduvaks teeb - päikesepaneelidel näiteks kasutatakse sellist. Sisendpinge saab kõikuda üsna suures ulatuses neil. Sisuliselt on tegu kolme väga vöimsa audiovõimendiga, millele antakse sisse 50hz signaalid.
 
Kui elektroonika on selle trapetsi või "modifitseeritud siinuse" suhtes võrdlemisi tundetu siis millega seletada, et mingi grupp tooteid on jällegi väga tundlik selle suhtes?
Jah, läpaka laadija hakkab kohe vilistama kui paned mitte siinust tootva inverteri järgi. 

Teine väga tundlik grupp on igasugused koopiamasinad, printerid. Keelduvad töötamast kui inverter ei tooda puhast siinust. Isegi selle uuema hiinlasega keelduvad koostööst kus on tegemist selle modifitseeritud siinusega mis isegi läpaka laadija järgi võtab.

Ja muidugi see kuulus kapselkohvimasin. Tema nõuab eranditult puhast siinust. Et miks kapselkohvimasin nii peavalu tekitab?  Kuna neid on müüa väga miniatuurseid siis üritatakse neid oma väikese ruumitarbe pärast autosse installida aga enamasti  päädib asi inverteri vahetusega.

Ja mikrouun. Puhta siinusega töötab vaikselt nagu toas. Trapetsiga viskavad ennast minuti paari pärast välja ja uuema moditud inverteriga töötavad nagu traktorid.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#58

Vahelduvoolu generaatori poolt tekitatud pingekujus ei suuda ma probleemi näha, kui selle väljundit pole mingi erilisel põhjusel omakorda läbi elektroonika moditud (pinge ja/või sagedusmuundur seal otsas).

Turunduslik "Modifitseeritud siinus", võib välja näha erinev:

[Pilt: IMG31185832482.jpg]  või   [Pilt: IMG31185832481.jpg]

Lisaks mähistega asjadele (trafod, vahelduvvoolu mootorid), võib probleem tekkida elektroonikaga, kus toide saadakse näiteks türistoriga, mida avatakse siinuslaine harjalt (valgustuse/soojustuse trimmerid) ja pisiseadmed, kus toide saadakse läbi kondensaatori.
Vasta
#59

(23-09-2022, 15:09 PM)Andy00 Kirjutas:  
(21-09-2022, 16:08 PM)vootele Kirjutas:  Siinuse teemast: ainuke asi, millele tänapäeval on vaja puhast siinuslainet, on mähiseid sisaldav agregaat - kas el-mootor või siis trafo. See "modifitseeritud siinus" on reaalsuses trapets ja igasugu mähistes tekitab see suuremat kadu soojuse näol, mis võib sellest suitsu välja lasta.
Elektroonika on vale signaalikuju või vale sageduse suhtes võrdlemisi tundetu.

Ehk siis kaevus istuvat puurkaevupumpa pole hea mõte otse genekast toita? Või biopuhastis olevat kompressorit? Lihtsalt näited, mis pähe tekkisid, kui kodus ringi vaatasin.

Tunnistan nüüd ka ausalt üles, et omal ajal sai ühesemestrilisel elektrotehnika kiirkursusel magatud  Sad
Genekal ja genekal on väga suur vahe. Kui selle väljund on otse mähiste pealt, siis pole probleemi, kuna sellise geneka toodang on juba eos siinuslaine. Samas, kui seal vahel on inverter, siis võib olla nii ja naa. Paremad inverteriga genekad oskavad ka kindlasti puhast siinust toota.
Vasta
#60

Kas Priuse saaks ajutiseks generaatori ka muuta? Veoakudes on ca 220V DC, millega see vahelduvvooluks muundada?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne