(16-09-2022, 17:05 PM)honkomees Kirjutas: (16-09-2022, 16:01 PM)vant Kirjutas: ... Häda on ühe ja teisega. Peamine muidugi hind kahel viimasel juhul, aga kütuse säilitamiskõlblikus samamoodi. Diiselgeneka puhul ei ole ma küll kindel, et see talvel käima läheb vähekse vanema küttega. Bensiini osas on natuke solkimises tagasi antud, aga üle pooleaastase peale ei saa sealgi kindel olla. ...
Mina olen diisli usku, bensiin tikub riknema jah, eriti see meie bensiinilaadne toode. Seisnud diisliga on mul traka alati ka talvel käivitunud, probleemideta. On töötanud ka ca 15 a vana kütusega. Hind aga sunnib gaasi poole vaatama, see propaan ikka kõvasti odavam, lisaks ei saa kanistritest muudes masinates kasutades otsa ja õigel hetkel teda polegi.
Gaasigenekal on mõtet siis kui seda toas töristada.
Majapidamisgaasi on külge poogitud kõigele plärisevale ja ka gaasilembestes riikides ei ole popiks muutunud. Isegi
paadimootorid on gaasilt ja ei osteta. Gaasigeneraatorid, siis maagaas ja muu otse torust/mahutist tulev, on suurte võimsuste teema, suurtööstust ja väikeasulat toitmas. Ka see kütusekulu värk on kergelt kahtlane sets gaasil antakse kütusekulu kuupmeetrites ja maagaasi/propaani "inimlikus suuruses" genekate puhul, näiteks
Yanmari omadel, on see propaani puhul 0,167 Nm3 / kWh. Maagaasil 0,338.
Diisel on kindlasti kõige efektiivsem sisepõlemisel, gaas on siiani olnud just hinna ja puhtuse pärast kasulik sest järgi jääb ju süsihappegaas ja vesi. Praegu on gaasi hind legaalselt ballooni vahetades u.2,50 €/kg ja kütusekulu näitaja on antud Sinu viidatud pillidel 318 g/kWh, siis 3kW toimetades on ta kulukam kui diisel! Teeme "tavalise" arvutuse, kuidas me "punaseid" ju tegelikult tarbime: 5 kilo propaani on 12l, postihind praegu 0,87 €/l. See on ümardatult 10€ "ise" täites
ja kulu seega 2.50€/tunnis 50% koormatuse juures. See teeb praegu 1,4 liitrit postidiislit, mis teeb omakorda täpselt sama kilovati hinna aga selle vahega, et diislil on veel "mänguruumi", kui gaasiga juba käid ebaseaduslikku rada...
Pull on see, et seda "keeldu" või soovitust 30% kohta on kolekeeruline leida, see on olnud rendileandjate käsk-palve aga on selline käsk ja
kaitseväe genekakasutusjuhendis sees punktina
3.5.3. Kontrollima koormuste jaotust (3-faasiline generaator), vajadusel koormused faaside vahel ümber tõstma.
Kvaliteetsematel genekatel, rendist saadud kuni 10kVA pillid, on peal olnud ka tühikäigualandajad kes siis koormamata olekus lasevad mootoril tasa käia. Genekal on ju nimipöörded nimipinge ja nimisageduse jaoks, näiteks tavaline on 3000 rpm. Siis laseb elektroonika selle poole alla, näiteks 1600 rpm peale. Puhas kütuse kokkuhoiu värk. Koormuse tekkimisel ajab kohe pöörded õigeks ja karta on et seal ahelas või elektroonikaplokis ongi see "nõrgim lüli".