Aita lahendada mehhaanika ülessanne
#1

Vajan natuke abi kaasamõtlemisel. Õhtune ajuderagistamine mehhaanikainseneridele: 

Ülessanne on kontrollida võlli A eelpinget ja vajadusel korrigeerida. Selleks kinnitatakse võlli otsa ketas (B) mille külge seotakse nöör mille külge omakorga raskus 900g. Võlli eelpinge on õige kui võll teeb 1 pöörde sekundis etteantud raskuse mõjul. 
Küsimus kui suur peab olema ketta B diameeter, et antud kontroll oleks tõene? Kas üldse on meil piisavalt andmeid, et antud ülesannet lahendada?
[Pilt: 20221205-210357-1.jpg]
Vasta
#2

Jutt siis võlli laagrite eelpingest?

Ilma raadiuseta ei tähenda raskus midagi. Selle saaks arvutada, kui teada võlli takistusmomenti.

Kui täpne olla, siis peaks koostu temperatuuri ja määrde olemasolu ning omadusi mõõtmise ajal ka teadma.
Vasta
#3

v6sa läks vist liiga kaugele, need määrded jne taanduvad välja kui järgi mõelda. Ma küsiksin pigem, kas inertsi peab arvestama? See tähendab, et kas võll peab tegema tiiru sekundis esimese või teise sekundi jooksul?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Inertsmoment oleneb kettast:
https://et.wikipedia.org/wiki/Inertsimoment
Õigele inertsmomendi valemile poogi Newtoni II seadus külge ja nii ta tuleb..

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#5

Ei taandu, KUI on tegu pingutatava laagrisõlmega. Olen ise koostanud surutsi paigutatud laagritega võlli, mille reguleerimisjuhendis oli nõue reguleerimispuksi täpse  pikkuse määramiseks laager pesta ja koostada mõõtmiseks sõlm mootoriõliga määrituna. Seal oli hammasratta kinnitusflants olemas, millele tuli rakendada mäletamist mööda 12 N tõmmet ja pidi pöörduma. Õige puksiga lõplikuks koostamiseks tuli laagritesse lisada täpne kogus etteantud plastset määret. 

Me ju ei tea, mille kohta küsimus on. Samuti ei tea me, kas tegu ongi mingi keeruka ja täpse seadisega või on austet ksf! meid lihtsalt irriteerimasSmile 900 g on päris vähe - kõigest rammus 9 N.

Sellega olen nõus, et määrde ja temperatuuri mõju on vähemalt suurusjärgu võrra väiksem tulemusele, kui ketta mõõtmetel.

Siiski, vaid 9 N... Rolleyes
Vasta
#6

Vabandust, tegemist on jah võlli laagri pingutamise protseduuriga. Täpsemalt siis 1976a Honda mootorratta taga reduktoris oleva võlli laagritega. Kindlasti ma ei tillita siin kedagi. Lihtsalt antud meetod on 1976a töökoja manuaalis kirjas ja on ettenähtud asja kontrollida antud meetodil kasutades selleks spetsiaalset Honda tööriista/rakist (detail B siis). Tööriista kuskil täpsemalt kirjeldatud pole ja mõtlesin ose teha ning tekkisgi üles küsimus õigete mõõtude kohta.
Vasta
#7

Sellisel juhul jääb vastus saamata kahjuks. Võlli pööramiseks on vaja võimsust, mille leidmiseks ongi vaja aega ja pöördemomenti teada. Aeg on olemas, pöördemomenti ei võlu ilma selle ketta läbimõõduta kusagilt välja.

EDIT: kusjuures selline tehnoloogia on mulle lapsepõlvest tuttav. Nimelt rääkis üks tark mees Volga vända koostamisest, et kepsusaale on siis õige pinguga kui käega kõvasti lükkad ja keps teeb ühe tiiru. Sisuliselt sama asi ju.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne